Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

Ma kakvi, nisi ti ništa pročitao sem uvodnog posta. To se videlo još par postova gore kad si odvalio da nema u Beogradu ulica sa 30 i kad si pokazao da nemaš nikakvu predstavu koliko pešaka pogine u Beogradu godišnje. Pokrij se ušima, nemoj da se blamiraš više molim te.
Ljudi koji mogu tako sa tuđim nesrećama mogu mišljenje da promene samo kad nešto osete na svojoj koži. Evo ja ću da ti odmah kažem da ne želim da ti ikad promeniš svoje mišljenje.
Patetični pokušaj leve demagogije u nedostatku argumenata. :kafa: No dobro, možemo da pričamo i tvim tvojim jezikom. Evo, telefon/kompjuter sa koga pišeš ove nebuloze napravljen je u fabrici gde se svake nedelje neko ili ubije ili umre od posledica zagađenja i lošeg zdravlja. Zašto podržavaš to korišćenjem njihovih proizvoda? Kako možeš tako sa tuđim nesrećama? Očigledno nikad nisi osetio na svojoj koži pa nećeš da menjaš ništa povodm toga.

Zašto uopšte provodiš vreme ovde? Zašto nisi negde napolju pomažući nesrećnima? Na nekoj krivini ulice signalizirajući vozačima da uspore? Na nekoj javnoj debati ili sednici Skupštine apelujući na zabrinjavajućih 15-20 smrti pod točkovima u Beogradu svake godine? :o Uostalom, pa pre ove teme, oglasio si se na temi o epidemiji. Znaš li da Kovid bolnice opet primaju volontere za pomoć? Pa mislim što onda gubiš vreme ovde... ? :|
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880706#p880706:tg6yll9d je napisao(la):
ink » Čet Sep 16, 2021 1:00 pm[/url]":tg6yll9d]Benderče moj, pročitao sam ja sve što si na ovoj temi napisao i sve mi samo liči na neko izlivanje besa i frustracija. Al najjače što ti ne smeta što ljudi ginu po Beogradu nego to predstavljaš kao zanemarljiv broj.

Ljudi koji mogu tako sa tuđim nesrećama mogu mišljenje da promene samo kad nešto osete na svojoj koži. Evo ja ću da ti odmah kažem da ne želim da ti ikad promeniš svoje mišljenje.

A za ostale, pogledajte gore postavljen video. Radi se o istoj temi i zanimljiv je pogled na stvari. Pogotovo je zanimljiv (veoma kratak) osvrti na ulicu u Utrehtu koji počinje oko 10:05.
Dobar je video i ima smisla sve, ali vidiš i sam da kaže da je to primenjeno samo u zemljama kao što su Holandija i Švedska, koje imaju potpuno drugačiji način razmišljanja od većine sveta. Čak ni u SAD i Kanadi ne mogu da usvoje to, tako da su pusti snovi da neko ovo primeni kod nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880713#p880713:2ax68pu2 je napisao(la):
leobutters » 16 Sep 2021 01:14 pm[/url]":2ax68pu2]
Dobar je video i ima smisla sve, ali vidiš i sam da kaže da je to primenjeno samo u zemljama kao što su Holandija i Švedska, koje imaju potpuno drugačiji način razmišljanja od većine sveta. Čak ni u SAD i Kanadi ne mogu da usvoje to, tako da su pusti snovi da neko ovo primeni kod nas.

U pravu si. Ne nadam se ja da će preko noći nešto da se promeni... ili možda ikad - znamo svi gde živimo.

Al prosto ne vidim zašto ne bismo mogli o tome bar da pričamo. Kao da je nekome bitno šta ću ja da kažem na nekom forumu za urbaniste i urbaniste-rekreativce.
 
Za priču mora čovek da ima neke argumente i znanja. Jbg...

P.S.
Pitao sam te nešto u postu iznad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880731#p880731:4946p4xx je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Sep 2021 01:29 pm[/url]":4946p4xx]Za priču mora čovek da ima neke argumente i znanja. Jbg...

P.S.
Pitao sam te nešto u postu iznad.

Tvoj argumenti su prepuni logičkih grešaka na više nivoa. Ako ljudi umiru negde, onda ne treba sprečavati njihovo umiranje bilo gde. Ako se ja ne angažujem u kovid bolnici, onda ne treba da zagovaram vakcinaciju. Al najbolja je: Ako koristim mobilni ili kompjuter koji se pravi u fabrici gde umiru ljudi, onda nemam pravo da mi smeta što ljudi umiru u Beogradu.

Mislim da smo završili razgovor.
 
Ne, taj moj post je bio samo ogledalo tebi, da vidiš kakve nebuloze i patetične optužbe pišeš. Vi levičari ste bre mnogo čudni ljudi. Vamo kao sve fini i uglađeni, strpljivi, mirno spuštate druge i namećete svoje ideje... a kad vam se izađe u susret pa počne da se razgovara sa vama na vaš način, šokirate se i ljutite. :o

A ako hoćeš argumente, imaš ih na prošloj strani. Imaš čak i lepu slikovnicu sa Naxi kamera, pošto vidim da slova i brojeve još nisi savladao.
Mislim da smo završili razgovor.
Znači priznaješ da nemaš pojma o čemu pričaš i da si došao samo da bi trolovao i provocirao druge?
 
Da parafraziram. Ako umre jedan pešak godišnje zbog kontakta sa kolima, pri brzini od 50km/h, znači da je zakon loš i da ga treba menjati.
 
Тако је.

Yuval Harari | Will Technology Help Us Become Immortal?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XyqNhfjxcUc[/youtube]

Ово је један од популарнијих мислилаца на свету. И наше књижаре су пуне његових књига. А није једини, бесмртност је, уз Алцхајмерову болест, главна опсесија богатог и развијеног дела света. Јбг, превише се наде полагало у чашу црног вина дневно.

Не можемо ни ми мимо света.
 
Tu već imamo 30km/h, bez postavljanja saobraćajnih znakova i uvedenih zona. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880773#p880773:z364lsro je napisao(la):
Пантограф » 16 Sep 2021 02:42 pm[/url]":z364lsro]Добро, али, хоћемо ли и у Кнеза Милоша 30?

Hajde ovako da postavim odgovor. Ako bi se naučno utvrdilo da bi vožnja kroz Kneza Miloša sa ograničenjem od 30 na sat bila neznatno sporija* nego sad sa ograničenjem od 50 na sat, jel bi to onda bilo prihvatljivije ili bi se i dalje protivio?

*Naravno, ne tvrdim ja ovde da je tako, samo pitam da vidim da li si 100% protiv bilo kakve izmene ograničenja ili ipak postoji neka verovatnoća da bi mogao da promeniš stav.
 
A da li postoji verovatnoća da bi vi koji biste pola grada, a možda i šire, ograničili na 30, mogli da promenite stav?
 
Da vidimo...

1. Lower speeds save lives. - pošto strana koja se zalaže za ovo uporno beži od diskusije a odbija da iznese argumente, kao i da se suoči sa činjenicom da u Beogradu godišnje pogine izuzetno mali broj pešaka, i ja ću tako lepo sebi da dam luksuz da ovo zapostavim dok se druga strana ne vrati za sto i ne počne lepo da razgovara. Pošto se ovde stalno priča o nekom spasavanju života, a kad se pita koliko to života treba da se spasi, ćuti se i beži sa teme.

2. Safer speed limits don’t necessarily make trips longer. - u ulicama gde nisu konstantne gužve, zakucavanje brzine na 30 naravno da čini putovanja nepotrebno dužim. I time se kažnjavaju ne samo vozači nego i kutije od 2,5 sa 18 metara koje prevoze po 100 odnosno 160 ljudi.

3. Designing for safer speeds fosters healthier communities. - Ovo je tačno, ali samo ako je u pitanju grad ili naselje ispresecano autoputevima ili širokm bulevarima. A 2/3 Beograda počiva na sokacima i tesnim ulicama, tako da nema tu šta da se ''humanizuje'', prosečna brzina u jednoj Kralja Milana je ionako već oko 30 km/h između semafora.

4. Slower speeds are good for the economy. - Verujem da je bilo slučajeva navedenih u ovom pasusu, ali ne vidim kako bi se to realizovalo u Beogradu. Ne razumem poentu, ako neko putuje automobilom duž Beogradske ulice, veće su šanse da će stati u neki lokal pored ako vozi 30 nego ako vozi 50 na sat? Pa zapravo ne. Staće ako mu treba i ako ima gde da stane. A brzina mu je savršeno nebitna za odluku da li će da stane. Ali bitna je da će mu putovanje trajati duže. I njemu i svima drugima u saobraćaju.


Mlitavo je ovo bogami.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880780#p880780:2qngxga9 je napisao(la):
ink » Čet Sep 16, 2021 2:50 pm[/url]":2qngxga9]
*Naravno, ne tvrdim ja ovde da je tako, samo pitam da vidim da li si 100% protiv bilo kakve izmene ograničenja ili ipak postoji neka verovatnoća da bi mogao da promeniš stav.
A koji je zadnji stav koji si ti promenio pa da druge pitaš to pitanje?

Jel imaš neki primer, bilo kakav, bilo šta...? U stvari, jesi li se uopšte za početak informisao i obrazovao o broju pogibija pešaka u Beogradu?
 
У Краља Милана нема смисла да ограничење буде 30, али нпр у Влајковићевој има
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880784#p880784:20jey258 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Sep 2021 14:55[/url]":20jey258]2. Safer speed limits don’t necessarily make trips longer. - u ulicama gde nisu konstantne gužve, zakucavanje brzine na 30 naravno da čini putovanja nepotrebno dužim. I time se kažnjavaju ne samo vozači nego i kutije od 2,5 sa 18 metara koje prevoze po 100 odnosno 160 ljudi.
Što indirektno dovodi do većeg vreme putovanja između terminusa, što dovodi do nemogućnosti da se ispoštuju postojeći redovi vožnje, što dalje dovodi do toga da isti moraju da se koriguju (prorede) i da se poveća vreme poluobrta. To dovodi do toga da su nam potrebna drastičnija pojačanja broja vozila na linijama, kako ne bi trpeli redovi vožnje, što dovodi do toga da nam je potrebno i povećanje broja zaposlenih u vozačkom kadru, a što nas dovodi do činjenice da isti nije moguće realizovati, jer su se vozači uputili put zapadne Evrope, što indirektno dovodi do toga da će se gradski prevoz čekati duže, i samim tim će nam biti potrebno daleko više vremena da obavimo poslove, ali i da odemo i da se vratimo sa posla. Eto za šta se zalažu određena gospoda.
 
Lepo obrazloženo, svaka čast. I na trudu i na strpljenju da objašnjavaš nešto što ne shvata i pita tek 0.05% ljudi. Nažalost, mislim da će i to biti otpisano jer videli smo malopre da druga strana nastupa sa stavom ''dobro, a hoćete li vi ikad menjati te svoje stavove, da znam da li da insistiram i dalje... ili da tražim neku treću temu?'' A oni sami prvi ne žele da išta koriguju, ne žele da kažu kad su uopšte ikad išta korigovali, a činjenice koje im se prezentuju ignorišu i odbacuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880780#p880780:2lqfj81l je napisao(la):
ink » 16 Sep 2021 01:50 pm[/url]":2lqfj81l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880773#p880773:2lqfj81l je napisao(la):
Пантограф » 16 Sep 2021 02:42 pm[/url]":2lqfj81l]Добро, али, хоћемо ли и у Кнеза Милоша 30?

Hajde ovako da postavim odgovor. Ako bi se naučno utvrdilo da bi vožnja kroz Kneza Miloša sa ograničenjem od 30 na sat bila neznatno sporija* nego sad sa ograničenjem od 50 na sat, jel bi to onda bilo prihvatljivije ili bi se i dalje protivio?

*Naravno, ne tvrdim ja ovde da je tako, samo pitam da vidim da li si 100% protiv bilo kakve izmene ograničenja ili ipak postoji neka verovatnoća da bi mogao da promeniš stav.
Не знам на основу чега си закључио да сам ја 100% против било какве измене ограничења? Ја сам чак писао да на Газели, у шпицу, динамичким управљањем саобраћајем због превеликог оптерећења треба смањивати брзину на 70, 60, 50... И то се већ ради по свету, и повећало би безбедност. Зашто је толико вас у трипу да полемише с нечим што неко није написао?

А за Кнеза Милоша питам зато што се, нескромно, сматрам научником-емпиристом за ту улицу и знам да се од Гепратове или од Немањине до Мостара ту хвата зелени талас и пролази без и најмањег застоја кад су три траке за тај смер, тако да би смањење на 30 км/х успорило саобраћај двоструко, а не занемарљиво. Наравно, и тролејбуски и аутобуски. Али сам ја потпуно свестан да већ то што разговарамо на ту тему значи да ће тако и бити, само је питање времена, односно, да тој сили агенде не може човек да се одупре.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880773#p880773:2zx46te3 je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 16, 2021 2:42 pm[/url]":2zx46te3]Добро, али, хоћемо ли и у Кнеза Милоша 30?

U Kneza Miloša je 35 km/h projektovana brzina za zeleni talas. Evo baš u nedelju od Mostara do dna Takovske vozio u zelenom talasu bez stajanja 30-40 km/h. Ograničenje od 60 km/h je potrebno za neke druge saobraćajnice u gradu, npr. Radnička, Jurija Gagarina itd.
 
U Kneza Miloša zeleni talas varira, zato svako upućen zna da na uglu Nemanjine i nje postoji semafor koji pokazuje kojom brzinom se treba kretati za zeleni talas. Što je i očekivano, pošto ulica dvaput dnevno menja i režime traka odnosno odnos traka iz i ka centru.

A to je što se tiče zelenog talasa kad se ide uzbrdo, ka centru. Kad se vozi nizbrdo, iz centra, vozi se mnogo brže od tih 35 kad god nema gužvi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880798#p880798:16sws2d6 je napisao(la):
WLABmz » 16 Sep 2021 02:22 pm[/url]":16sws2d6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880773#p880773:16sws2d6 je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 16, 2021 2:42 pm[/url]":16sws2d6]Добро, али, хоћемо ли и у Кнеза Милоша 30?

U Kneza Miloša je 35 km/h projektovana brzina za zeleni talas. Evo baš u nedelju od Mostara do dna Takovske vozio u zelenom talasu bez stajanja 30-40 km/h. Ograničenje od 60 km/h je potrebno za neke druge saobraćajnice u gradu, npr. Radnička, Jurija Gagarina itd.
Kao što je napisao Bender, to je ka centru. Ka Mostaru, to je najefikasnija ulica u gradu, a zeleni talas može da se uhvati verovatno i sa 80, a sa 50 svakako.
 
Bender Rodriguez":sts5oe1t je napisao(la):
U Kneza Miloša zeleni talas varira, zato svako upućen zna da na uglu Nemanjine i nje postoji semafor koji pokazuje kojom brzinom se treba kretati za zeleni talas

Tako je, postoji promenljivi saobraćajni znak preporučena brzina u Kneza Miloša.

Takođe bi maksimalnu brzinu na putu Beograd - Pančevo tamo gde je 60 km/h trebalo povećati na 70 km/h jer sa 60 km/h je jako teško da se uhvati zeleni talas.

Пантограф":sts5oe1t je napisao(la):
Ka Mostaru, to je najefikasnija ulica u gradu, a zeleni talas može da se uhvati verovatno i sa 80, a sa 50 svakako.

Ali 80 km/h nije bezbedna brzina za tu ulicu. 50 km/h sasvim ok ograničenje za Kneza Miloša. Treba razlikovati maksimalnu dozvoljenu i preporučenu brzinu.
 
Nevezano sad za ove poslednje postove - baš pre neko veče se vozim autobusom kroz Kneza Miloša i mislim se bogte ne sećam se kad sam zadnji put doživeo, bar u krugu od 5 km od Trga, da sam u autobusu tokom dana a da se zaleti do 50 km/h. Što je nekad bila redovna pojava, pogotovu niz ulice poput Kneza Miloša, Bulevar Oslobođenja, pa i Kralja Milana. Toga sada više nema, samo uveče posle 20h. I tačno sam znao, u delu grada između Jugoslavije, Banovog brda i Karaburme, gde za koliko stižem kojim prevozom. I išlo je relativno brzo. Sada toga više nema.

A o delovima grada poput istoka da i ne govorim. Prosečna brzina jedne 26ice dok se kreće je negde oko 20 km/h. Trole se jedva još drže na oko 30. Tek tamo od Grčića Milenka se malo zalete pošto je šira ulica a praznija.

I onda dođem i vidim ovu fantastičnu temu koja predlaže da se u celom gradu to osakati još malo, ne bi li i to malo brzog gradskog prevoza što je ostalo, bilo još više usporeno. A sve pod okriljem priče o borbi za živote, a sami ne znaju ni koliko to života nameravaju da spasu. :roll:

(Sad očekujem pompezni odogovr u vidu uzvika ''Svaki!'' A opet neće znati koliki broj iznosi to ''svaki'' XD )
 
Vrh