Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883188#p883188:3pkbnd02 je napisao(la):
yu91 » 24 Sep 2021 17:54[/url]":3pkbnd02]Znam da nije realisticno, ali moj argument da se ceo beograd uspori na 30 km/h je jednostavno povezan sa ekologijom i sigurnoscu. Ja smatram da su automobili vozilo od 20og veka, i da nemaju mesto za buducnost. Jer zagadjuju, i unistavaju gradove. I ne podrzavam elektricne automobile isto, jer imas iste probleme kao i normalan auto, a to je da odizuma previse prostora u gradu i ugrozava pesake i bicikliste.

Jednostavno, moja vizija grada je jedan gde deca mogu da se slobodno krecu i setaju po ulicama, voze bicikle, trotinete, i da bake i dede isto mogu. Ako oni mogu se setati gradom i osecati se sigurno, onda to znaci da je grad zaista bezopasan i siguran.

Mislim da to sto automobili imaju mogucnost da voze iznad 30 km na sat, ne znaci da oni imaju pravo da voze brze u gradu. Automobili mogu da voze i 150 kilometra na sat, zasto ne bi pustili da oni voze onda 150 kilometra na sat, jer imaju takvu mogucnost? To se ne radi, jer ljudi shvacaju da grad nije samo napravljen za automobile i da nije sigurno. A moja vizije je jednostavno da ogranicenje mora da bude niza, do 30 kilometra, jer kao sto je onaj koj je poceo ovu temu dobro rekao, ako te auto udari a vozi 30 kilometra, vrlo su male sanse da pogines.

To bi bio moj argument, zasto za ceo grad treba da vazi ogranicnje 30 kilometra na sat.
Idem gradom, dune vetar i polomi poveću granu koja može da povredi nekog. Idem gradom, zima je, padne ledenica sa krova zgrade koja može da povredi nekog. Idem gradom, odlomi se parče fasade i padne, a može da povredi nekog. Idem gradom, a klimav poklopac na banderi padne, koji može da povredi nekog. Vozim bicikl, pešačim, i zapnem za nešto i padnem, te tom prilikom mogu i da se povredim. Idem ulicom i gledam svoja posla, a na mene skoči agresivan pas, iako ga nisam provocirao i može da me povredi.

Da li je grad bezopasan i siguran? Rekao bih da jeste, jer je ograničenje brzine u celog gradu 30km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883045#p883045:3kg7daix je napisao(la):
ink » 24 Sep 2021 11:48[/url]":3kg7daix]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883036#p883036:3kg7daix je napisao(la):
solecar » 24 Sep 2021 11:35 am[/url]":3kg7daix]OK. Objasni mi kako oni vide sledeću situaciju. Zima je i pao je sneg, jedno 30cm. Uz to je i minus od par stepeni. Osobi koja ima bicikl, crkao televizor i ne može da se popravi. Odlazi do radnje i kupuje isti. U radnji mu kažu da ne isporučuju na kućnu adresu. Pretpostavljam da isti nije stavio na krkače, seo na bicikl i natrag kući sa istim.

U pravu si. Te situacije znaju da budu komplikovane ili bar nezgodne. Ali pošto ja ne propagiram zabranu automobila, ništa ne sprečava tu osobu da pozove taksi, Cargo ili prijatelja da prebaci TV do gajbe.

Fora je u tome da se te situacije ne dešavaju svaki dan i da se mogu rešavati u hodu.
Tačno, samo što u velikom gradu ovakve stvari postaju deo svakodnevnice, zato što se gotovo svaki dan nađe neka osoba kojoj će se desiti slično.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883045#p883045:3kg7daix je napisao(la):
ink » 24 Sep 2021 11:48[/url]":3kg7daix]Želim ovde da kažem još nešto. Potpuno razumem da bajsevi, javni prevoz, skuteri, hoverbordovi i svi ostali oblici prevoza ne mogu u potpunosti da zamene automobile. Niti mislim da je realno da zamene ni neki veći procenat automobila.

Imam poznanicu koja radi u školi. Svaki dan mora veliku količinu knjiga i drugog materijala da prenosi sa posla do kuće i u povratnom smeru. Nema direktan prevoz do posla. Jednostavno joj nije praktično da zameni automobil. Nikada joj ne bi predložio da treba na drugi način da stiže do posla pošto vidim da joj je ovo realno najbolji prevoz u trenutnim okolnostima.

Isto važi za veliki broj ljudi i to razumem. Ne želim da im oduzimam ni auto ni infrastrukturu koja im je potrebna da stignu do posla i nazad.

Eto, valjda je sad jasno.
Svaki vid prevoza (ovom prilikom uključujem i pešake) je sam po sebi OK, ali nije OK prilagođavati grad jednoj grupaciji, zato što njeni korisnici zamišljaju da se sve treba prilagoditi njima i njihovim potrebama i načinu života, kako mnogi zamišljaju. To sam spominjao i ranije, rešenje je u usaglašavanju svih grupacija tako da budu ravnopravni svi, što podrazumeva i onu čuvenu manje nezadovoljni. Ponekad rasprave deluju kao rat "komunista" sa ostalim "komunistima" i ostatkom ljudi. Pod komunistima mislim na one grupacije ljudi koji žive u komunama, u svom malom svetu oko kojeg su podigli Kineski zid, pa od šume ne vide drvo.
 
Vrh