Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

Kao notorni mrzilac automobila koji je nekad bio plaćen da vozi isti (tj. šoferski posao) - mislim da je ograničenje od 30 greška na nivou dnevnih svetala. Ulice treba dizajnirati da su bezbednije, treba uvoditi masovni prevoz, a ne pravila koja apsolutno niko neće poštovati.

Za bezbednije ulice nam treba bolje i smislenije projektovanje istih. Više o tome:
https://www.strongtowns.org/journal/202 ... eed-limits
 
Za dnevna svetla sam i ja svojevremeno bio skeptičan ali sam onda naučio i informisao se da psihološki (i bezbednosno naravno) ipak znače i pomažu.

Mada u zadnjih godinu dana primećujem sve više Srbendi koji usred Beograda voze sa ugašenim. Neki čak i u večernje sate. To je počelo pre oko godinu dana, taman kad je počela i epidemija prekršaja kojih ranije nije bilo, a to je - prekrivanje tablica maskama da Oko ćoravo ne napiše kaznu.


Baš sam pre 3 dana bio u Jerkoviću u Pive Karamatijevića, kasno, oko 21h, pričam s nekim ljudima na trotoaru i pored nas prolazi neki Megan čini mi se, pun ženske klinčadije a sa ugašenim svetlima i menjačem koji stalno krči i trokira dok ova za volanom pokušava da ga istera uzbrdo. Vičemo im da upale svetla. I to nažalost ima vozačku dozvolu... :roll:

E između ostalog, i zbog takvih genijalaca je uvedeno to pravilo da se farovi po automatizmu uključuju kad se seda u kola i nema posle brige.
To, a i zato što drukčije utiče na oko i reakciju pešaka kada je upaljeno svetlo na nadolazećem objektu.
 
Dnevna svetla su odlična stvar. Kola su uočljivija i po suncu, a naročito u sumrak ili tmurno vreme kada se po zakonu ne bi palila "oborena".

Što se tiče planiranja, ima ona ideja o super blokovima, gde se po obodima vozi normalno, a unutar bloka je mešovita zona gde se vozi maks 30.

Zašto je znak za 30 ili za mešovitu zonu besmislen u našim uslovima? Pa zato što niko ne kontroliše brzinu u centru grada. Dodati uz to da se i kontrola nepropisnog parkiranja vrši sporadično - svaka nova mera gubi svaki smisao.
 
To може да се регулише технички, нпр. да се унутар супер блокова сви прелази ураде у нивоу са тротоаром, као једна врста успоривача саобраћаја.
 
Superblokovi u Beogradu su mogući samo na donjem Dorćolu. Pošto je to jedinih 1 km2 gde postoji nazovi-ortogonalna mreža mali i sporih saobraćajnica a na ravnom je i nije blizu/pored užurbanih saobraćajnica i masovno posećenih objekata (čitaj - nije pored KCS na primer).

Možda i Vračar, mada tamo nema više gde muva da sleti, tako da teško.
 
U kojim delovima grada se najvise gine?
Postoji li statistika?
 
То би било корисно да се види. Моја нека предпоставка је да се доста гине на НБГ где се претрчавају широки булевари, и по периферним крајевима без широких саобраћајница где се вози брже, типа Карабурма, Миријево, Миљаковац.
 
U članku i analizi BIRNa koji sam okačio juče imate statistike za to, a oni prenose statistiku MUPa. ALI oni mešaju u jedno i sve poginule i sve povređene. Znači, oni su tu uvrstili i kad nekog usmrti auto i kad nekog u ulici sporog saobraćaja samo podigne i odbaci automobil jer je izleteo.

Ali da, ovako na prvi pogled, reklo bi se da Novi Beograd prednjači.
 
Čitam ovu temu i umirem od smeha koliko labilnih ega ima da svi tako oštro reagujete samo na predlog da bi trebalo malo sporije da se vozi! :lool:

Evo kako ja vidim situaciju kao vozač koji živi u centru.

Ulice su kod nas skoro svuda loše osvetljene, loše obeležene, ljudi često nemaju pojma ko ima prednost, pešački prelazi izlizani i mračni, pešaci naterani da prelaze tamo gde to nije bezbedno... i tako dalje do besvesti. Naravno da bi u takvim okolnostima moglo malo sporije da se vozi, pogotovo po nekim uskim ulicama na Dorćolu itd.

Da li to znači da bi na Brankovom mostu organičenje trebalo da bude 30km? Naravno da ne.

Da li se nižim ograničenjem zabranjuje ulazak u centar automobilom? Naravno da ne.

Bože, ljudi moji, opustite se malo i dozvolite sebi da razmislite o nekoj novoj ideji. Nema potrebe da vas ona uplaši do te mere da odmah napadate one koji je predlažu. Neće vas ujesti nešto što je novo samo zato što je novo.

Inače, evo jedan zanimljiv pogled na ograničenja brzine u (severnoj) Americi i (zapadnoj) Evropi:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bglWCuCMSWc[/youtube]


EDIT: Pogledajte video na 10:05. Kako je nekad izgledala jedna ulica u Utrehtu 1969. godine, a kako izgleda danas. Šta mislite, koliko je zbog ovoga unazađena privreda u Utrehtu u zadnjih 50 godina?
 
Isto kao i na temi o epidemiji, nisi pročitao pola sadržaja, ali si brže bolje uleteo da provociraš i popuješ. Da si čitao išta ovde, a i da si ''vozač koji živi u centru'' znao bi da su uvedena ograničenja na 30 u nekim ulicama gde uslovi to omogućavaju. :lol: I da je u Parizu brzina na nivou grada osakaćena na 30 zato što su počeli da lude od buke koju stvaraju dok voze po kaldrmetini, kao i da uviđaju, posle 100 godina, da se po kaldrmetini ne koči isto kao po ravnom asfaltu.

Najjači su mi takvi tipovi ljudi koji čim vide kako neko izbacuje nešto braon iz sebe, odma brže bolje lete da vide šta je i isprobaju ga. :lol: I čude se i pod'bavaju sve koji ne dele isti entuzijazam.
 
Заправо, у Паризу је ограничење од 30 км/х изгласано као опште, уз понеки изузетак. Колико је то изузетака на подручју од 2,5 милиона људи, може се погледати овде:

https://cdn.paris.fr/paris/2021/07/12/61cc7d7b7f7a210318916d3e9257a064.pdf

Дакле - изузета су два-три правца, међу њима и Јелисејска поља, која имају 10 трака.

Човек је баш то предложио и за Београд, дакле не "да се мало спорије вози", него да се свуда много спорије вози, па вероватно и на Бранковом мосту. На то се реагује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880656#p880656:2nf4k7z4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 Sep 2021 11:38 am[/url]":2nf4k7z4]Isto kao i na temi o epidemiji, nisi pročitao pola sadržaja, ali si brže bolje uleteo da provociraš i popuješ. Da si čitao išta ovde, a i da si ''vozač koji živi u centru'' znao bi da su uvedena ograničenja na 30 u nekim ulicama gde uslovi to omogućavaju.

Znam vrlo dobro kakva su ograničenja po centru i vidim da je tu i tamo uvedena zona "30 na sat", a da je na drugim mestima dozvoljeno da se vozi 50 gde ne treba.

Mojne da me farbaš sa tom idejom da ne možemo da uvedemo 30 na sat zbog lošeg javnog prevoza. 30 na sat nije zabrana. Ni predstavlja zapravo ni veliko usporavanje saobraćaja gledano na širem planu (ako se uradi kako treba).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880661#p880661:k2kwnv2y je napisao(la):
Пантограф » 16 Sep 2021 11:45 am[/url]":k2kwnv2y]
Човек је баш то предложио и за Београд, дакле не "да се мало спорије вози", него да се свуда много спорије вози, па вероватно и на Бранковом мосту. На то се реагује.

Sve i da je predložio da se na autoputu vozi 10 na sat, mogli ste malo umerenije da reagujete. Da argumentovano objasnite zašto to nije pametno. Da probate da razmislite zašto je predložio to što je predložio. I da izbegnete da napadate čoveka lično - pošto vidim da je to omiljena zabava nekih ovde na forumu.

Uostalom, predlog da se prošire zone usporenog saobraćaja nije načelno loš i treba o njemu malo dublje razmišljati. E sad, da li baš na Brankovom treba da se vozi 30 na sat, to je nešto o čemu možemo da raspravljamo (bez vređanja ili ličnih napada/osuda).
 
Na pamet mi ne pada da sakatim svoj prevoz na 30 km na sat zbog nekolicine strašljivaca koji se ugledaju na Pariz a pritom su toliko glupi i slepi da uopšte pročitaju zbog čega je taj Pariz to uopšte i uveo. I dok sam živ neću dozvoliti da neko tako kasapi i obogaljuje saobraćaj u već usporenom Beogradu.

Mislim da vas dvojica (ti i autor/autorka teme, pošto mislim da ni sam više ne zna kog je roda) zapravo pojma blagog nemate ni koliko pešaka u Beogradu godišnje pogine pod točkovima. Iako imate na prošloj strani, ali ne zanima vas. Videli ste nešto braonkasto kako izlazi iz Pariza i odmah ste rešili da je to ono što svi treba da probaju i uvedu. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880669#p880669:2pao54bz je napisao(la):
ink » Čet Sep 16, 2021 11:59 am[/url]":2pao54bz]
Sve i da je predložio da se na autoputu vozi 10 na sat, mogli ste malo umerenije da reagujete. Da argumentovano objasnite zašto to nije pametno. Da probate da razmislite zašto je predložio to što je predložio. I da izbegnete da napadate čoveka lično - pošto vidim da je to omiljena zabava nekih ovde na forumu.
Evo ja predlažem da Srbija batali sve klasične železnice i da počnemo da pravimo Hyperloop. Rekli su mi Musk i vradovic sa foruma da je to budućnost.
Hajde da pravimo Hyperloop. Ko se slaže sa mnom? Hajde bre složite se ljudi, pa ja iskreno verujem da je to ono što nama treba. Nema veze što niko to još nije uradio. Pročitao sam u par pamfleta da je to prava stvar, pa koliko vam još informacija treba da počnete da mi verujete i da me podržite???

Ko se ne složi sa mnom i ne podrži moju ideju, javno ću ga optužiti da me vređa i neprimereno reaguje.


^^ E tako zvuče tvoji i njegovi postovi.
 
Pa ja i mislim da smo mi došli uveliko u fazu kad mora da se argumentuje zašto na autoputu ne treba da bude ograničenje 10 km/h. Baš to i pišem: tamo će posle svega biti ležeći.
 
Mislim, mogu samo da kažem sledeće dve stvari:

1. :roll:

2. Pogledajte video koji sam postavio. Pošto se vidi da ste o ovoj temi razmišljali samo toliko koliko vam je trebalo da otkucate postove koje ste napisali.
 
Ne zanima me video koji si postavio. Ti kralju pričaš prazne priče da si bog zna kakav znalac Beograda a isto kao i autor što je otvorio temu, pojma blagog nemaš ni koliko pešaka gine u Beogradu, ni koliko je zbog brzine. Pojma blagog nemaš ni zbog čega su tocila u Parizu osakatila svoje brzine na 30. Iako imaš sve to na prošle dve strane. Ali ti ovde ni nisi došao da diskutuješ niti jer te zanima bezbednost pešaka i unapređenje saobraćaja. Došao si da troluješ. I takav tretman i dobijaš.
 
Zar ne bi na celom gornjem i donjem Dorcolu vec moglo da se uvede ogranicenje?
 
Ne znam što se više o Dorćolu priča kad je to jedno od retkih mesta u gradu gde i da hoćeš ne možeš ići brže od 20-30 jer od 5 auta ispred tebe, 4 traže parking mesto.
 
Ево, обећавам да ћу ових дана да возим 30 по Новом Београду и да ћу да поведем ћерку да снима, јер је још довољно залудна (мала) да се с мојим експериментима бакће, па ћемо да погледамо заједно како то у пракси изгледа.
 
Nemoj to da radiš jer nije bezbedno ni za vas dvoje ni za ostale učesnike u saobraćaju.
 
Negde sam imao taj podatak, pronaćiću ga. Javni prevoz u Beogradu je među najsporijima u poređenju sa glavnim gradovima Evrope. To bi moralo da se unapredi. A vidim ima ljudi koji bi još da ga uspore. Jer usporavanje automobila znači usporavanje i autobusa, tramvaja, trolejbusa.

Još jednom, treba biti glup, pa neka se pronađe ko hoće, tek tako porediti Pariz i Beograd i samo tako kopirati. Ja sam i ovde pisao o nekim zanimljivim rešenjima iz Pariza koje sam video ali ovde očigledno svako prihvata samo ono što lično odgovara.

I bez ograničenja, kroz neke beogradske ulice teško i sada da može da se vozi brže od 30km/h. O tome se i u videu govori. Posle svega, besmislena tema i priča prvo da li nam treba (zbog čega se uvodi) a drugo pre toga 101 stvar treba da se sredi u Beogradu.
 
Benderče moj, pročitao sam ja sve što si na ovoj temi napisao i sve mi samo liči na neko izlivanje besa i frustracija. Al najjače što ti ne smeta što ljudi ginu po Beogradu nego to predstavljaš kao zanemarljiv broj.

Ljudi koji mogu tako sa tuđim nesrećama mogu mišljenje da promene samo kad nešto osete na svojoj koži. Evo ja ću da ti odmah kažem da ne želim da ti ikad promeniš svoje mišljenje.

A za ostale, pogledajte gore postavljen video. Radi se o istoj temi i zanimljiv je pogled na stvari. Pogotovo je zanimljiv (veoma kratak) osvrti na ulicu u Utrehtu koji počinje oko 10:05.
 
Vrh