Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

Pa da, nezrelo i nerazvijeno društvo, zinu kao telad kad vide nešto. To je to.

Samo da preciziramo: ovo nema veze sa centrom i pešačkim zonama, nego bi i na bulevarima na NB bilo 30 km/h.
 
Pa ti popiši sve ljude koji žive na Dorćolu, vidi gde rade, studiraju, treniraju, gde idu u nabavku, gde im živi familija, prijatelji, koliko ima starih i/ili nepokretnih, pa im onda odredi radijus kretanja i zabrani posedovanje i upotrebu motornih vozila.

P. S. može li ova tema u "mašta i utopija" sekciju? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880318#p880318:bjfz60yp je napisao(la):
MC_ » 15 Sep 2021 13:12[/url]":bjfz60yp]Ne shvatam zasto je ljudima koji zive, npr na Dorcolu potreban automobil radnim danom ako rade u zoni koju sam opisao.
Da li vi vidite da sve vise ljudi koristi trotinete. Shvatili su da im ne treba automobil.
Zašto ne želiš da vidiš da se i pored povećanja broja trotineta ne smanjuje broj automobila?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880327#p880327:bjfz60yp je napisao(la):
ccc » 15 Sep 2021 13:21[/url]":bjfz60yp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880318#p880318:bjfz60yp je napisao(la):
MC_ » 15 Sep 2021 13:12[/url]":bjfz60yp]Ne shvatam zasto je ljudima koji zive, npr na Dorcolu potreban automobil radnim danom ako rade u zoni koju sam opisao.
Da li vi vidite da sve vise ljudi koristi trotinete. Shvatili su da im ne treba automobil.
Pa ti popiši sve ljude koji žive na Dorćolu, vidi gde rade, studiraju, treniraju, gde idu u nabavku, gde im živi familija, prijatelji, koliko ima starih i/ili nepokretnih, pa im onda odredi radijus kretanja i zabrani posedovanje i upotrebu motornih vozila.

P. S. može li ova tema u "mašta i utopija" sekciju? :)
Pa to je već davno uradio i došao do zaključka da ljudi ne bi trebalo dalje od lokalnog marketa da se kreću, da im nisu potrebna kola, da im je dovoljan trotinet ako baš moraju da idu dalje, da onaj ko živi u Batajnici (uzeto kao primer), nema šta da traži na Karaburmi (opet uzeto kao primer), da je kontakt sa ljudima precenjana stvar...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880322#p880322:2op200iu je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 15, 2021 1:18 pm[/url]":2op200iu]
Samo da preciziramo: ovo nema veze sa centrom i pešačkim zonama, nego bi i na bulevarima na NB bilo 30 km/h.
Tako je. I ovo treba posebno istaći i uvek imati u vidu jer upravo ovaj detalj je ono što ovaj blesavi predlog čini drukčijim i gorim u odnosu na druge dosadašnje mere smanjivanja automobila. Druga stvar, ovakva besmislena mera bi osakatila ne samo kretanje privatnih automobila kroz grad nego i javnog prevoza (znate, onog što vozi po 100 i 160 ljudi po vozilu a zauzima mesta kao 5 automobila), dostavnih vozila, turističkih autobusa i uopšte, svega.

A što se tiče argumenta da je ovako nešto potrebno Beogradu zato što se gine pod točkovima pomahnitalih vozila, ne znam odakle izviru takve gluposti. Prvo, pogibija pešaka će uvek biti. Ne postoji grad sa preko 100.000 ljudi gde niko nikad neće poginuti od vozila. Prosto ne postoji. A drugo, takve priče u gradu sa ovakvim stanjem saobraćaja su prosto presmešne i prenaduvane. Evo kako Beogradski saobraćaj izgleda ovog trenutka:
BG.jpg

U ovakvim okolnostima, da bi poginuo pod točkom, moraš ili da budeš baš talenat, ili da sam tražiš nevolju (pretrčavanjem ili negledanjem) ili da baš baš nemaš sreće pa da se desi splet okolnosti ko u Poslednjoj ekskurziji (karikiram malo, ali poenta je ista).
 
Uključi kamere danas u 17h i dobićeš sliku kako 30km/h družina zamišlja centar grada. ;)

P.S.
Ima veze sa onom trvojom mapom od pre neki dan.
 
Али, људи, кад погледате, у Паризу је то прошло, а имају онолике булеваре, авеније... Буне се људи са периферије (где то не важи, пошто је друго административно подручје), јер ће дуже путовати, али међу 2,5 милиона становника 20 арондисмана који чине Париз, то је прошло, јбг. Идеш таксијем булеварчином и он мили, шта ће. Више су се бунили пре 30-ак година кад су смањили са 60 на 50. Тако може да прође и овде.

(Основна разлика је што унутар тих 20 арондисмана метро стаје на сваком ћошку као нигде на свету, али неће то бити довољан аргумент ни у Београду, ни другде - исувише је ово антиинтелектуално доба за такве резоне.)
 
U Beogradu bi na širokim bulevarima trebalo povećati brzinu na 60 km/h, (primer Zagreb). Ima mnogo mesta u Beogradu gde bi bilo svrsishodno povećati brzinu saobraćaja, a samim tim i protok, a time smanjiti zagađenje. Ima mesta gde bi se čak mogli postaviti i bukobrani (opet je primer Zagreb) koji bi taman mogli sprečiti pešake da pretrčavaju ulicu. Većina vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ima najveću ekonomiju potrošnje goriva, a samim tim i zagađivanja, pri brzini od 60 do 80 km/h.
 
Тако је. И Загреб, и Љубљана, и Солун - сви око нас имају градске саобраћајнице где је ограничење 60, или чак 70 на сат. У Загребу би, примера ради, на НБ булеварима свуда било дозвољено 60, у Бул. Н. Тесле 70.

Ал неће се неки смирити док не буде 20, и то да мора у рикверц.
 
Kuda idu ti svi ljudi u automobilima po mostovima?
Nemoguce da svi idu na posao.
Da li je ikad radjeno istrazivanje zasto se ti ljudi pomeraju uopste, zasto putuju?

Iz istorije je jasno, ako je neki resurs ogranicen (prostor na ulici), njegova upotreba moze da se smanji samo na tri acina:
1. zabranom koriscenja
2. poskupljivanjem koriscenja.
3. alternativama

ako nam je cilj sto manje automobila na ulici, onda je kombinacija ova 3. cetvrto nema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880380#p880380:37uao6o1 je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 15, 2021 2:13 pm[/url]":37uao6o1]Је л` се ти каткад помераш?
peske. ili taksi ili gsp
 
Apropo neuspele konstrukcije da treba svi da milimo po ulicama jer se u Beogradu masovno gine od automobila. Zapitao sam se koliko ta brojka može da iznosi, pošto ne pratim brojke. Reko možda 50 godišnje u Beogradu, da li možda i preko toga...?

Odem na net i lepo proverim:
Od početka godine u Srbiji je život izgubilo 39 pešaka, što je gotovo polovina svih poginulih u saobraćajnim nesrećama,
https://www.abs.gov.rs/sr/vesti/gde-naj ... u-decembru
Znači za celu zemlju 40 pešaka do sada, godišnje oko 50.

Onda sam pokušao da nađem koliko od toga odlazi na Beograd. I našao ovaj članak BIRNa koji je baš juče objavljen.
https://birn.rs/udesi-u-beogradu-najugr ... a-vracaru/
Elem, Beograd u tih 50 pešaka godišnje učestvuje sa oko 30%, znači od 50 pogibija pešaka u Srbiji godišnje, manje od 20 se desi u Beogradu.

Dalje u tekstu, Lipovac sa SF takođe kaže:
''Za 70 odsto nezgoda sa pešacima su krivi pešaci. Beograd je ogroman i da bi se rešio problem bezbednosti pešaka, potrebno je edukovati i pešake.''
Sad, recimo i da je preterao. Recimo. Neka bude da su pešaci krivi u ''svega'' 50% slučajeva. To onda znači da od 20 pogibija u Beogradu godišnje, samo 10 bude sticajem okolnosti ili krivicom vozača. Znači u gradu sa 1.6 miliona ljudi, 10 ljudi godišnje poginu kao pešaci a da nisu sami krivi.

To ne da nije argument i razlog da se ceo grad usporava i robuje ograničenjima nego je apsurdno i bezobrazno da neko uopšte pokušava da na tome gradi priču. A za Pariz i Lion me baš briga. Ako oni tamo toliko ne umeju da žive u gradu pa ginu ko muve, i ako ne umeju ništa drugo da reše osim da obogalje ceo grad, onda ne znam šta da im radim.

A da... što se tiče pričice o buci... Pa više buke u Parizu prave one njihove kaldrmetine (koje neki ovde romantizuju) sa 30 na sat nego kad se vozi po asfaltu pri 50 na sat. Nego neće lenčuge da menjaju kaldrmetinu, vole oni taj srednjevekovni šmek. Epa onda neka i žive u srednjem veku, brzinom ljudskog hoda. :sesir:
 
То ти је ко с епидемијом. Западни човек не би у цркву, али ипак би да кокетира са бесмртношћу - много му се свиђа та идеја, и мени је, признајем, примамљива - и хоће да је безбедан по сваку цену. Без ризика, наравно, стагнираће цивилизација и биће нагрђена и на крају ће нестати.

Имамо и ми примесе тога, са лудачким постављањем лежећих полицајаца на сваких 5 метара. Ја искрено верујем у лежећи на Газели, то једноставно мора да произведе ова епоха.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880381#p880381:2krpplpv je napisao(la):
MC_ » 15 Sep 2021 02:14 pm[/url]":2krpplpv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880380#p880380:2krpplpv je napisao(la):
Пантограф » Sre Sep 15, 2021 2:13 pm[/url]":2krpplpv]Је л` се ти каткад помераш?
peske. ili taksi ili gsp
Ето видиш.
 
Koji je procenat preživljavanja ako se vozi 10 na sat, zna li neko?
 
@Biciklistkinja
Ogranicenje nije uvedeno radi bezbednosti vec 'radi smanjenja zagadjenja' i to treba da se malo raspitas pre nego sto pokrenes ovako glupu temu

Ajde da jedan dan svi u Beogradu vozimo do 30km/h pa da vidimo na sta ce to da lici

I svrha saobracaja nije bezbednost (jer da jeste svi bi smo isli peske i ne bi bilo poginulih) vec da sto pre stignes od tacke A do tacke B a uz to i sto bezbednije

Ako vec nesto hoce da urade po pitanju bezbednosti neka izgrade metro, poboljsaju kvalitet GSP-a (ja cu ga prvi koristiti do posla kada bude imalo grejanje, klima, bude cisto i bez prosijaka i guzvi), izgrade biciklisticku infrastrukturu...

Послато са Redmi Note 9 Pro помоћу Тапатока
 
ма најбоље увести обавезно пешачење са ломљењем ногу сваког ко хода мало брже

Већ имамо апсолутне имбецилности типа ограничење 50 на панчевцу и тако огромним """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""брзим"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" путевима

Кривим пандурско-безбедњачки лоби.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880435#p880435:34zscgsl je napisao(la):
leobutters » 15 Sep 2021 04:47 pm[/url]":34zscgsl]Koji je procenat preživljavanja ako se vozi 10 na sat, zna li neko?
120%.
 
Сигуран сам да готово нико од возача у БГ неће подржати смањење ограничења. Возити 30 на сат транзитним саобраћајницама у БГ било би изузетно фрустрирајуће. Бендер је нашао да годишње око 20 пешака страда у БГ, да је ишао даље у анализи претпостављам да би дошао до тога да су то махом жртве дивљачке вожње, а не вожње 50-60 км/х.

Оно што се може урадити је категоризовати градске саобраћајнице на:
1. Блоковнске - нетранзитне саобраћајнице које се користе искључиво за приступ паркинзима и гаражама.
2. Транзитне - саобраћајнице које повезују делове града и имају по једну траку по смеру
3. Булевари - Транзитне саобраћајнице са више трака по смеровима

у том случају би се могло увести ограничење по категоријама 1. 30 2. 50 3. 70 или слично.
Наравно, увек је могуће ставити зоне школе или неке сличне деонице са ограничењем 30 или чак мање, само мислим да би најефикасније било да су те зоне дугачке таман колико има потребе а никако дуже и онда ставити радар и кажњавати. Када ставе зону 30 да буде километар дуга или дуже, то више нико не поштује.
 
превише има нелогичних ограничења брзине по граду. увођење 30 по целом би био коначни колац у сандук градског саобраћаја
 
Jeste, kao da se gine najviše u krugu dvojke....ajte molim vas ...tema može na lock...

Prvo osvetlite puteve na magistralama i ruralnim putevima...uskladite semafore...i sprovedite i ovo malo zakona što već imate...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880470#p880470:3nhylygl je napisao(la):
paradox polje » 15 Sep 2021 06:31 pm[/url]":3nhylygl]Бендер је нашао да годишње око 20 пешака страда у БГ, да је ишао даље у анализи претпостављам да би дошао до тога да су то махом жртве дивљачке вожње, а не вожње 50-60 км/х.
Dosta pešaka pogine kao žrtva divljačkog pešačenja, a ne divljačke vožnje. Verujem da polovina poginulih pešaka u Beogradu, svoj poslednji korak napravi na autoputu bratstva i jedinstva. Drugu, posebnu grupu, čine naši najstariji sugrađani, koji imaju neki neobjašnjiv strah od trotoara, pešačkih prelaza i semafora. Oni, naime beže sa takvih površina, kreću se isključivo kolovozima, vole da se zavlače između parkiranih automobila, a svoj poslednji korak najčešće naprave na Bulevaru, stupivši na tramvajsku bašticu, ili na kakvom prigradskom magistralnom putu, materijalizujući se iza autobusa.

Ne želim da opravdavam divljačku vožnju, niti da umanjim broj pešaka koji nedužno stradaju, no trebalo bi imati na umu, da su pešaci, statistički, možda i najbahatiji učesnici u saobraćaju.
 
Znate ono kada napišu "vest" da je neko povređen jer ga je udario auto, a ne napišu gde, kada, kako i ostale "detalje" gde bi se uglavnom videlo da je pešak prelazio ulicu van prelaza, ako je bio prelaz, prećute da je bilo crveno svetlo i slično.
Da ne ulazim u to koliko je ona akcija "Pešački je zakon" bila pogrešna, gde su pešaci učeni da mogu na pešaškom da rade šta hoće i da vozači moraju da stanu u mestu čim ih vide.

O penzosima, o kojima priča Goje, sve znamo. Pre neki dan, jedan takav primerak prelazi ulicu 20-ak metara od pešačkog prelaza, u sred zelenog za kola. Polako, ne gleda ništa i jednom vozaču prekipelo i izašao da mu nešto objasni. Kada je video na kakvu je budalu naleteo i da mu ne vredi da poteže pesnice počastio ga je sa par psovki i vratio se u vozilo. A da, zaboravih da je na sirenu taj penzos reagovao sa visoko podignutim srednjim prstom.

O ljudima koji sa decom prolaze iza kamiona ili kombija, ili koji se pojave na parkingu obično IZA automobila koji se isparkirava ne treba previše trošiti reči.

Shvatam ja da ima mnogo kola na ulicama, ali upravo zato je potrebno malo uključiti ono što imamo u glavi - oči, uši, a naročito mozak.

Takođe, svi mi koji vozima bicikl viđamo pešake koji su potpuno nesvesni svoje pozicije u vremenu i prostoru, i to veoma često sa telefonom na ušima.

Naravno, ima takvih i vozača, ali najviše nepredviđenih okolonosti imam sa pešacima kad sam na biciklu ili u kolima, a bogami i kada hodam.
 
Mислим да би ово ограничење од 30 на сат требало да се уведе по крајевима попут Дорћола, Карабурме, Врачара, Звездаре, Вождовца и Миријева, са густом уличном мрежом, уским тротоарима и једном траком по смеру у већини саобраћајница.
За булеваре и улице са две траке по смеру би адекватно ограничење било 50, а са три и више трака 70. Путеви ван насеља би комотно могли да имају ограничења од 80 до 100 зависно од броја трака.
 
Pa već je u nekim ulicama po centru u zadnjih godinu dana uvedeno ograničenje na 30. Primera radi, Kralja Petra od Uzun Mirkove pa do Dušanove valjda je sada ''Zona 30'' sa sve znakovima koji ukazuju na to. Naravno, ta praksa treba da bude po principu pojedinačnih ulica, ne mislim da treba odokativno uvoditi to na nivou celog nekog kraja, nego gde se proceni da je potrebno.

E sad, valja samo imati na umu da su te ulice sa ograničenjem 30 veći magnet za nepropisna zaustavljanja i parkiranja uz pešački. To sam video na primeru Kralja Petra od prošlog leta pa do ovog, dok nisu uveli senzore za parkiranje nakon čega su malo pojačali rad pauka tu. Ali recimo u drugim nekim ulicama po centru gde je takođe uvedena ta ''Zona 30'', vidi se blago povećanje bahatih zaustavljanja i parkiranja. Jer ljudi su manje skloni da se parkiraju divlje na kolovozu ulice koja je prometna i ''brza''. A kad vide onaj znak ''Zona 30'' nekako to poistovete sa mešovitom ili pešačkom zonom i odma brže bolje smeštaju auto gde god stignu.

Ne kažem sad da je to razlog da se te Zone 30 ne uvode nigde, samo kažem da treba imati na umu i pojave koje dolaze s njima.
 
Vrh