Šta je novo?

Održavanje vozila

Морам да подвучем паралелу између ова два града и њихова два превозника.
НС
28203075236_e675ce8607_b.jpg

https://flic.kr/p/JYd8FS
28132860502_a3b22073bd_b.jpg

https://flic.kr/p/JS1gi1
БГ :violina:
DSCF4079.jpg

DSCF4081.jpg

DSCF4082.jpg

DSCF4085.jpg

DSCF4086.jpg

DSCF4088.jpg

http://www.autobusi.net/forum/viewtopic.php?f=20&t=454&start=1725#p512769
 
Sad kad krenu pro-gsp komentari tipa, broj putnika u NS-u, konfiguracija terena, predjena kilometraza, tamo zive finiji ljudi... :D
 
Poenta je da odrzavanje vozila mora da se prilagodi uslovima eksploatacije i tu nema izgovora. :) Sto se tice finoce, nazalost i tamo je negativan trend..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396950#p396950:36z5y037 je napisao(la):
hiavata » 12 Јул 2016, 13:04[/url]":36z5y037]Sad kad krenu pro-gsp komentari tipa, broj putnika u NS-u, konfiguracija terena, predjena kilometraza, tamo zive finiji ljudi... :D

не знам какви су људи, али боље одржавају и чувају бусеве од београдског ГСП
 
Mislim da je Somi hteo da stavi akcenat na sam izgled i odrzavanje vozila, a ne na kulturu naroda. Verujem da se ne razlikujemo nesto mnogo od novosadjana, i tamo i ovde ima gov**a, kao i dobrih ljudi. Poenta je u samom odrzavanju i poslovanju prevoznika, ne znam kako putnici mogu da uticu na visece panele i poluotvorene poklopce, kao i na crne masne mrlje po unutrasnjosti.
 
Тако је, нису Новосађани ништа културнији од нас колико им је контрола оштрија а наплата скоро па 90%. Враћам се са егзита, на станици 500 људи сви чекају први полазак, а контролори на станици продају карте и у аутобус се улази само на прва и друга врата. Нема везе што смо стајали 15 минута док сви нису купили карте, јгсп не пушта никог без карте :D Тако је било за време егзита, и поштено су се опарили, не знам да ли је тако увек, али верујем да јесте јер људи ни не покушавају да се шверцују већ одмах иду на прва врата.
 
Izjaviti da u NSu zivi isti narod, moze izjaviti neko ko tamo nije bio. Na svu srecu, tamo sam bar jednom nedeljno, relax terapija od Beograda i ovdasnjih gradjana, pogledajte ulice u NS, pogledajte im vozila unutra, pogledajte im grad uopste, odise mirnocom i kulturom, vidi se da su pod drugom kulturom bili, disciplina im je urodjena.
Ovo sto se desava, ubistva, obracuni, desava se od 2014, od ubistva prve glave NS podzemlja, borba za prevlast, a policija ili u sprezi sa njima ili nesposobna.
Ipak, ko je upoznao NS, uvek mu se vraca.
Prica o vozilima, takodje spada pod domen kulture, jer su tamo ljudi dosta smireniji, obzirniji, pa onda dolazimo i do pominjanog broja putnika, GSP Bg ima danas putnika vise nego NS stanovnika, ima i tu dosta uticaja, ali prvi i glavni faktor stanja u Bg je nesposobnost , nestrucnost i nemar rukovodecih organa, koji se posle prenosi na zaposlene.
 
A kako i da imamo kada veliku većinu čine došljaci iz drugih mesta (uglavnom južno od Beograda) , koji sa sobom donose navike koje su tamo stekli , što svakodnevno primećujem. Lepo kaže Bane Krstić u jednoj pesmi: "'Ajdemo u Begrad , jer tamo ima sve , ajdemo u Beograd i nevraćajmo se ..."
 
Некада су студенти доносили градске манире у своја места након студија. Данас је нажалост обрнуто, свако ко дође у Београд доноси свој паланачки менталитет.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397058#p397058:31wu5s1n je napisao(la):
Дошљак » Уто Јул 12, 2016 11:17 pm[/url]":31wu5s1n]Некада су студенти доносили градске манире у своја места након студија. Данас је нажалост обрнуто, свако ко дође у Београд доноси свој паланачки менталитет.
Дошљак,
Или мењај алиас или коментар!

Потпуно сам сагласан са твојим коментаром али када сам схватио твој алиас слатко си ме насмејао. :laugh:
 
Došljak pogodio sustinu, a vi kako hoćete...


Ovo o čemu pričate je više za neku novu temu, tipa ,,Zašto je Srbija tu gde je?,, , kakva nisam primetio da na forumu postoji...

Beograđani i Novosađani su u prošlosti ziveli pod različitim osvajačima i uticajima, pa je i normalno da se razlikuju. A mentalitet i vaspitanje se kao mnoge stvari prenose sa generacije na generaciju. Činjenica je da se u NS živi sporije, pa time i mirnije, sa manje stresa. Prosto, sve ti je tu, blizu, pređeš grad lagano peške za manje od sata. Sem ako ne ideš na Pejićeje Salaše ili tako nešto :) . Kako u Beogradu, tako i u Novom Sadu zive razne vrste ljudi. Lično sam imao sitiacije da mi Vojvođani kazu da ne bi mogli da žive ritmom života kakvim ja živim. To kad čujem da neko pljuje Beograd, kao nikad ne bi ziveo u njemu i te fore...A du.e bi prodao da živi u Beogradu, se.e mi se od toga. Ima ljudi koji pošteno kazu da stoji da je u BG sve dostupnije i slično, ali da to nije cena, pošto stresu i guzvi koje u svom mestu nemaju, ne mogu da se prilagode. Ne bi mnogi trčali da dodju u Beograd, da im je bolje tamo gde su. Nego dodju ovde, pregaze preko tebe koji si rođeni Beograđanin, napreduju, budu ti šefovi,...

A što se tiče vozila, ima dva problema. Bahati putnici i loše održavanje. Kada vidite kako su autobusi u BG raz..kani unutra, to nije od lošeg održavanja, nego od bahatih putnika. A kako se vozila održavaju, to svedoče ove poslavljene slike. Generalno novi autobusi, a već raskupusani, pa se skidaju delovi i stavljaju na druge. Mada je čovek u NS slikao autobuse koji se upotrebljavaju, a u BG one koji su rashodovani. Pa nije za poređenje. Čisto sumnjam da u NS nema neki koji nije rashodovan.

Umesto što komunalna policija maltretira školarce, žene, babe i dede koji nemaju kartu, bolje da kontrolišu ponašanje putnika po autobusima. Bahate koji švrljaju, cepaju sedišta i ostalo. A to što neki jadnik koji ne radi ili radi za 20000, nije platio kartu, je mnogo manja šteta od nekog bahatog majmuna koji uništava inventar autobusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397058#p397058:1la4qw3d je napisao(la):
Дошљак » Tue Jul 12, 2016 10:17 pm[/url]":1la4qw3d]Некада су студенти доносили градске манире у своја места након студија. Данас је нажалост обрнуто, свако ко дође у Београд доноси свој паланачки менталитет.


malo je to pojednostavljena tvrdnja. Pre se radi da grad Beograd vise nema tu moc integracije i nametanja (naprednih i modernih) normi i shvatanja, tako da je izgubio tu vodecu ulogu
 
Ako u 3 od 4 vagona RVR kompozicije neonke ne rade, tesko da nije do odrzavanja. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397091#p397091:1qdkixqd je napisao(la):
Blade » 13 Jul 2016 09:14 am[/url]":1qdkixqd]

A što se tiče vozila, ima dva problema. Bahati putnici i loše održavanje. Kada vidite kako su autobusi u BG raz..kani unutra, to nije od lošeg održavanja, nego od bahatih putnika. A kako se vozila održavaju, to svedoče ove poslavljene slike. Generalno novi autobusi, a već raskupusani, pa se skidaju delovi i stavljaju na druge. Mada je čovek u NS slikao autobuse koji se upotrebljavaju, a u BG one koji su rashodovani. Pa nije za poređenje. Čisto sumnjam da u NS nema neki koji nije rashodovan.

Ima do toga, ali ne možeš da kažeš da solaris koji je tek 3 godine tu, poprilično kvalitetni, da se u nekima raspada sve unutra a neki i dalje utegnuti. To što se točkovi puno čuju preko rupa, plastika i interijer, to je sve do vozača koji preleću preko rupa i šahtova. Tkaodje razlika izmedju novog sada i bga na osnovu vozača je verovatno ta, gde u bg vozač juri sa terminusa na terminus da bi imao 5 minuta pauzu. Dok u Novom Sadu verovatno i da polako vozi stići će da odmori
 
Једна од разлика БГ и НС је у ширини улица.У БГ су поједине улице толико широке колико да аутобус прође па нема шансе да обиђе рупу. У таквим улицама је и проблем закрпити рупу јер је то једино могуће када се затвори улица за саобраћај. У БГ, Булевар Краља Александра у делу од Цркве Св. Марка до Споменика Вуку Караџићу има по 3 траке у сваком смеру. У свету са том ширином коловоза биле би само две траке. Ако мајстор вози крајњом траком нема теорије да не нагази све сливнике редом. Ако путари затворе десну траку ради поправаке коловоза око сливника настаје потпуни колапс у улици, још у комбинацији са дужином трајања радова то је права ноћна мора за Београђане.
 
solecar":22u76jxq je napisao(la):
A kako i da imamo kada veliku većinu čine došljaci iz drugih mesta (uglavnom južno od Beograda) , koji sa sobom donose navike koje su tamo stekli , što svakodnevno primećujem. Lepo kaže Bane Krstić u jednoj pesmi: "'Ajdemo u Begrad , jer tamo ima sve , ajdemo u Beograd i nevraćajmo se ..."
Generalizacija ove vrste obično je indikator manjka širine kod osobe.

To važi i za sve vas koji mestom rođenja određujete nečije manire, vaspitanje i obrazovanje i pravite kaste koje ne postoje.

Jedino sa čim se slažem u poslednjih 10ak postova je to da i ja idem često u Vojvodinu kako bi se odmorio i uživao u arhitekturi, pešačenju, bajsu i drugačijem ritmu. Sremski Karlovci, Novi Sad, Zrenjanin, Sombor i Subotica su mi omiljeni. Juče sam bio u Novom Bečeju.

Ako niste skoro bili, skoknite do Zrenjanina da prošetate centrom, novim trgom, pešačkim ulicama i provozate bicikl. Odmor.


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Velika većina ne znači 100% , te samim tim ne može se podvesti ni pod generalizaciju. Kao drugo , nisam uopšte spomenuo da su jedino i iskljuvo došli ljudi sa "seljačkim" mentalitetom.
U zgradi u kojoj živim , živela su u početku gotovo samo vojna lica , jer je zgrada vojna. Danas u zgradi ne živi ni 5% ljudi koji su živeli pre 20 - 25 god. Zadnjih godina sve više se zapušava centralni odvod za đubre , jer su komšije počele da bacaju sve i svašta , od šuta prilikom rekonstrukcije stana , do starih tepiha i kabastih stvari , jednom rečju , sve što može da prođe kroz otvor. Kada vide da je odvod zapušen , umesto da odu okolo , do kontejnera , oni ostave kesu sa đubretom pored centralnog odvoda. Takođe , ima dosta onih koji bacaju pikavce sa viših spratova , i to još ne ugašenih , pa se nekoliko puta dešavalo da zapale garderobu komšijama sa nižih spratova. Na mojoj terasi redovno nalazim pikavce. Takođe , pogotovoi leti , može se čuti kako se savijaju i / ili lome grane kada neko sa viših spratova baca kesu sa đubretom , pa posle meni smrdi , obzirom da živim na prvom spratu. Takođe , i kroz slivnike u kuhinji prosipaju svakojake stvari , pa se dešava da mi se vraća voda , da ne može da otekne , te često dolaze majstori i odguju vertikalu ... I u WC šolju se baca sve i svašta pa se raznmorazni mirisi šire ... Jednom prilikom mi se desilo čak i da su neke komšije sa viših spratova bacile trlo ćebe , koje je palo na antenu (dok sam je još uvek imao) , i načisto je iskrivilo ...
O kulturi u saobraćaju , da i ne govorim. U mnogim mestima ljudi nemaju kružni tok , te ne znaju kako treba da se ponašaju u takvoj situaciji , i umesto da se izvini što je napravio grešku , jer ne zna kako je pravilno , on se dere na mene što ne gledam kuda vozim , iako ja imam prednost.
Takođe , nervira me i to što se većina srednjoškolaca i studenata (opet ponavljam da ovo ne znači generalizaciju niti da ovo znači 100%) koji nisui iz Beograda , vadi upravo na to kako nisu iz Beograda i ne mogu da plaćaju kartu , jer kao nemaju para za sve troškove , a ovamo imaju mobilne telefone od nekoliko stiotina € , najnovije generacije , za koje uredno imaju da plaćaju.
A inače , i ja i sestra smo tokom školovanja imali drugove iz Srbije (južno od Beograda) , i oni su bili sasvim OK. Isto tako , seljaci na pijaci , kojih je znatno manje nego pre , mnogo bolje se odnose prema tebi nego neki ovdašnji koji su umislili da su bogovi.
 
Moj otac je bio predsednik kućnog saveta 40 godina. Trudio se svim silama da objasni zašto ne može smeće kroz prozor, zašto svi moraju da plaćaju održavanje, cimao se volonterski oko svega i u raznim situacijama dolazio u kontakt upravo sa ljudima koje si ti opisao. Sizifov posao, jer mentalitet određenog % naših sugrađana je taj da ono što radi kući, u svom wc-u, na planinu i u svom selu nema problema da podeli sa svojim komšijama, želeli oni to ili ne. Obično najveće "gospođe" su bile najgora ljudska bića a navodna gospoda profesori eto nikad nisu imali 50 dinara za čišćenje, dok je baka sa osnovnom školom sa sela i mizernom penzijom uvek imala kako bi bilo deci čisto. To me je naučilo da ne delim ljude da starosedeoce i dođoše, nego da gledam osobu po osobu.

Kada sam se doselio u bg i krenuo sa odvajam smeće kako bi nosio u reciklažne kontejnere na 500 metara od stana, meni su se smejali u komšiluku, najviše oni poreklom iz Beograda nažalost. Njima je to bilo neshvatljivo a to je bio centar grada, gde sam očekivao malo više svesti od nekog ko je rođen u krugu dvojke. Onda sam dočekao i komšiju koji je rođen u bg ali izlazi u gaćama kad mu pozvoniš i sve ostale pikanterije koje bi očekivao od primitivaca koji su "juče sišli sa planine". Nisam video previše uzora u okolini "tako se radi u bg" od kad sam došao a imao sam sreće da stanujem u jako lepim delovima grada. Nažalost. Nije bilo puno onih iz Beograda od kojih bi dobio poruku o društvenim normama. Nisam uspeo da nagovorim nijednog komšiju da reciklira nažalost ali nisu ni oni mene da odustanem.

Manite se podela na ove i one, dođoše i starosedeoce, strance i domaće, debele i mršave. To ne vodi ničemu i vređa poprilično.
 
Људи, да се разумемо, нисам хтео да покренем дискусију домаћи против дођоша, већ само да дам пример какве су пре биле тенденције у нашем друштву. То ми је причао деда, који је као млад дошао из јако руралне средине (граница Србије са Црном Гором) у Београд на студије, како су они тада као млади учили манире и понашање од старијих грађана у позоришту, на улици, у превозу, док се данас студентарија из унутрашњости занима углавном оним квази кафаницама које су по мом мишљењу нешто најпаланачкије у Београду са још неким феноменима.

И да се манемо подела и вратимо на одржавање, занимљив детаљ на Шомијевим сликама из погона Карабурма за мене јесте то да су ти аутобуси у расходу зарасли у шуму, што је још једна слика неодржавања не самих возила већ и погона.
 
unakazeni 1472 jos ga neko ko nema ni srca ni duse isarao :x :cry: :x
16j57i0.jpg

30u96rm.jpg
 
navodno ne radi displej pa su je stavili.Ali totalno ruzno izgleda
 
Јако добро и квалитетно одрађен ремонт Икарбусовог аутобуса (зглобни), гб 1111 који ради на линији 75. Све чисто и уредно и малте не мирише на ново. :) Баш ми је било драго кад сам видео, значи да може кад се хоће.

Pogledajte prilog 1
 
Vrh