Šta je novo?

Održavanje vozila

Je l' vozac duzan da se zavlaci ispod vozila i da gleda da li je sve u redu? Za to postoje mehanicari i osoblje koje potpisuje da je sve u redu sa vozilom. To sto je vozac mogao da pogleda, a nije, ne znaci da je on kriv i da je svesno vozio neispravno vozilo. Za to postoje ti putni nalozi ili sta god, gde pise da je vozilo ispravno i moze da izadje u saobracaj. E sad to sto se potpisuje na slepo, to je druga prica. Svaki vozac u GSPu je svestan da je vozilo neispravno i da ce se desiti neki kvar, i da svaki od njih svesno odbije da izadje u saobracaj, pa GSP ne bi izbacio ni 50% planiranih vozila u saobracaj.
Ovde je najmanja krivica vozaca, svi drugi iznad njega su najvise krivi. Samo sto ce uvek stradati neduzan. Njemu ce smanjiti platu, a pravi krivci ce biti premesteni na istu ili slicnu poziciju, sa istom ili slicnom platom, ali dovoljno velikom da im srce ne zali.
 
Tri ili četiri puta su mi pucala creva, dva puta na tristopima (tad vozilo automatski staje). Bušnih pečurki ni broj ne znam je su se devedestih krpile, stavljane flekice. Jednom mi se razleteo sam tristop itd itd. Sve se to dešavalo na vozilima sa ispravnim (do tog trenutka) kočionim sistemima. Dakle ručna je držala, odnosno onog trenutka kad ručna kreće da popušta vozilo se isključivalo a ne kad potpuno ostane bez ručne.
Provera je jako jednostavna i pouzdana , ubaci se u drugu brzinu , doda gas i pušta kvačilo. Vozilo ne sme da mrdne, a ako se pomera pogonski su se raštelovali. I takvo vozilo se ne vozi.
Posle kočenjem može da proceni da li neki točak koči više tj vuče u stranu prilikom kočenja itd itd. Dakle sve to može da uraci u okretnici ili do prve stanice.
Što se tiče creva i ostalih delova koč. sistema to jedino iz kanala i to vizuelna procena , da li je crevo ispucalo i krto. I opet ne znači da će odmah da pukne.
Treba znati kako funkcioniše kočioni sistem na autobusima.
 
Kako god na kraju bilo, nije moguće vozača optužiti da je vozio neprilagođenom brzinom.

Ta deonica Kralja Petra u zoni stajališta "7. juli" je krcata nepropisno parkiranim vozilima, pešacima iskakačima, nelegalnom pijacom i Maksi diskontom bez rešenog parkinga. Tu nije moguće, naročito u satnici kada se incident dogodio voziti iznad 15km na čas.

Nakon tog haosa sledi oštra krivina u desno pa i dalje nije moguće voziti "neprilagođenom brzinom".
 
20150605120603.jpg


20150605120546.jpg


je li se ovo harmonika odvojila ili se meni cini
 
Sam termin 'neprilagodjena brzina' je glup, jer uvek moze da se kaze neprilagodjena brzina uslovima saobracaja, prilagodjena brzina je stvar procene, koja polazi od pretpostavke da vozac zna koliko mu treba da se bezbedno zaustavi, samim tim procenjuje koliko je potrebno rastojanje ispred njega i time formira 'prilagodjenu' brzinu. Podatak koliko vozilu treba da stane, ñe zna 99% vozaca, cak ni profesionalaca, nasi su to pametno iskoristili i napravili termin 'neprilagodjena brzina', koji se koristi kada nema nijedan drugi razlog za kaznu. Ne postoji termin prilagodjena brzina, jer je stvar relativna i radi se o stvari pojedinacne procene. Napomenuo bih da se u praksi pod taj termin neprilagodjena brzina svrstavalo i kretanje vozila od 8.5km/h i 11km/h u kojima su vozaci proglaseni krivim za brzinu kretanja, tako da mislim da je stvar jasna.
Somi303":3qv929ns je napisao(la):
Зна Бекс, не брини, видиш да зна боље од тебе шта си возио :kafa:
Somi, postoji li post gde ti ne pronadjes neki razlog za pametovanjem?

Žika":3qv929ns je napisao(la):
Tri ili četiri puta su mi pucala creva, dva puta na tristopima (tad vozilo automatski staje). Bušnih pečurki ni broj ne znam je su se devedestih krpile, stavljane flekice. Jednom mi se razleteo sam tristop itd itd. Sve se to dešavalo na vozilima sa ispravnim (do tog trenutka) kočionim sistemima. Dakle ručna je držala, odnosno onog trenutka kad ručna kreće da popušta vozilo se isključivalo a ne kad potpuno ostane bez ručne.
Provera je jako jednostavna i pouzdana , ubaci se u drugu brzinu , doda gas i pušta kvačilo. Vozilo ne sme da mrdne, a ako se pomera pogonski su se raštelovali. I takvo vozilo se ne vozi.
Posle kočenjem može da proceni da li neki točak koči više tj vuče u stranu prilikom kočenja itd itd. Dakle sve to može da uraci u okretnici ili do prve stanice.
Što se tiče creva i ostalih delova koč. sistema to jedino iz kanala i to vizuelna procena , da li je crevo ispucalo i krto. I opet ne znači da će odmah da pukne.
Treba znati kako funkcioniše kočioni sistem na autobusima.
Pazi, suludo je sesti u vozilo koje ne drzi pod rucnom, suludo je isterati takvo vozilo iz garaze, tu nema price. Ti sigurnosni ventili se ne koriste, jer je tako brze i lakse za slepanje, a to koliko je znacajno u ovakvim stvarima, to nije vazno. Nazalost, zna se kakve su kocnice na svakom od vozila, zalosno je sto postoji evidencija kvarova svakog od vozila, zato se svesno i pustaju u saobracaj takva vozila, a ne mozes da se iskljucis jer se uvek nadje neko pametan da odradi krug, dva ili smenu sa takvim autom, pa je posle ono kako on moze a ti ne? Sve ovo sto si naveo stoji, ali vremena su se promenila, a uslovi nazalost postali gori, nemoj da se lazemo vozila su se neispravna kola i ranije, uvek imas tih ludaka koji bi ga vozili i bez tocka ako treba, koji je taj problem zvani 'kako on moze a ti ne'. Tad se pravdalo sankcijama, krizom, cime sada pravdati nemar i nemanje delova?
Smenjuju se ljudi zbog propusta? Pa jel neko dobio otkaz zbog bilo cega? Premeste ga na drugo radno mesto, to je kazna? Smenili su ovu direktorku u Kosmaju i poslali je u Zemun, u al su je kaznili ubilo se, zena ce ovde da uziva za iste pare... Hocemo o smeni u Zemunu, eno celog rukovodstva u centrali, uziva, isto jako potreseni kaznom. Dok god odrzavanje za svoje eksperimente, na celu sa glavasinama koje to odobravaju, ne bivaju kaznjeni, desavace se ovo, ovo nisu stvari za igru....
direktor":3qv929ns je napisao(la):
http://www.dodaj.rs/f/F/13u/29BYtwIT/20150605120603.jpg

http://www.dodaj.rs/f/n/hE/3ahqcRjm/20150605120546.jpg

je li se ovo harmonika odvojila ili se meni cini
Jeste.
 
Pneumatski sistem kočenja je jako prost po sistemu funkcionisanja i što se tiče sigurnosnih mera.
Četvorokružni ventil ima tu funkciju da obezbedi da ispravani vodovi ne ostanu bez pritiska.
Dakle dokle god ima pritiska u sistemu vozilo će kočiti, tj kočiće sa ispravnim delovima kočionog sistema, zato je dvokružni.
A ako se desi slučaj kao ovaj da ostane bez pritiska u oba kočiona kruga (i u celom sistemu) i bez radne kočnice tada počinje da deluje mehanički sistem pomoćne tj parkirne kočnice , opruge u tristop cilindru. Nezavisno od vozača padom pritiska automatski vozilo počinje da koči, tako da opruga koja je bila sabijena pritiskom u vazdušnoj instalaciji , padom pritiska počinje da se širi i zavisno od sistema da li su doboš ili disk kočnice gura polugu koja je vezana za štel. Isti efekat postiže i sam vozač potežući ventil ručne kočnice oslobađa pritisak u tristop cilindru.
Taj tzv štel je vrlo bitan u celoj priči, jer ako su kočnice dobro naštelovane tj kočione obloge na propisanoj udaljenosti od doboša / diska pomoćna i ručna će delovati. U suprotnom sve ide na prazah hod i nema efekta kočenja.

Tristop


Štel ili ključ (Automatic Slack Adjuster)

 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u3HRWoof0XM[/youtube].
 
direktor":ycpcvyrq je napisao(la):
20150605120546.jpg


je li se ovo harmonika odvojila ili se meni cini
dobro je da ne pada kisa morali bi kisobrane da otvorimo u autobusu :twisted:
 
Da li ste se ikada zapitali zašto su sedišta u autobusima uvek šarena i drečava, kao da su ”ispala” iz ’70-ih godina prošlog veka?

Sedista-620x350.jpg


Naime, sedišta u autobusima su toliko prljava da neretko izazivaju razne alergije, prehladu, ali i ozbiljnije bolesti. Stoga pazite kojim se autobusima vozite i šta spuštate pored sebe.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wUJ0VwYnCU[/youtube]

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/16 ... rena-video
 
Glupost od uvoda!
70-80-tih sedista su iskljucivo bila jednobojna.
Sarena sedista po busevima su postala aktuelna tokom 90-tih.

Dezen mene ne brine toliko, koliko neodrzavanje higijene :p
Od ruznoce se ne umire, ali od zaraznih bolesti itekako.
 
Drvena socijalistička bila idealna. Prvo jutarnje brisanje papirnom maramicom i ceo dan čista.
A na ova raznim sojevima bakterija i fungusa izbegavam da sedim.
Šta ćemo sa turističkim ? To je tek tamo straota i još naslanjamo glavu i lice ?
 
Turistička se usisavaju specijalnim aparatima i peru se na svaka 3 meseca.
 
Hahaha :)
E dobaR si Beck .
Peru se svaka 3 meseca, kaze?
Pa to i jeste ono sto me brine ;)
Cela letnja sezona bus 'pici' na relaciji unutrasnjost - primorje.
Problem je i u tome sto se ne radi dezinfekcija, sto je jako bitno.
Znam jednog vlasnika prevoznickog preduzeca, i cim bus stigne sa ture ide u garazu na kontrolu i servis po potrebi, dok istovremeno zena zaduzena za higijenu sredjuje unutrasnjost.
Svaki Bus je apoteka kad se udje u njega, ali sta je u sedistima, tapacirima, oplatama, to bog sveti zna...
 
Usisavaju se, i peru po potrebi. Procedura je da se to radi po povratku u garažu, kod svake iole ozbiljnije firme. Dubinsko pranje se radi na 3 meseca van sezone, jer je potrebno dosta vremena da se osuše sedišta ;)
 
20150612142448.jpg

Da li neko zna zasto Pogon Zemun ni u jednom svom autobusu ne ocisti ove crne mrlje od ulja?
Ove mrlje stvarno stvaraju losiji izgled enterijera..
 
Zato što je zabranjeno puškiranje vozila iznutra. zadržava se puno vode unutra, pa propada pod...
 
Логично, јер возила и не треба да се "пушкирају" већ ручно перу изнутра, али боже мој, ко је луд да троши време на такву глупост :kafa:
 
Како се вода задржава? Зар место за прање аутобуса није нагнуто у страну где су врата да би вода могла отицати?
 
A u ostalom moze se voda iscistiti ili pak pokupiti krpom sundjerom a to je misaona imenica
 
rasho62":2pagittt je napisao(la):
Како се вода задржава? Зар место за прање аутобуса није нагнуто у страну где су врата да би вода могла отицати?


Nekada je unutrasnjost buseva prana vodom, ali se pokazalo da `blazujke i podna konstrukcija izuzetno brzo propada usled vode i vlage koja se zadrzava.

budimo realni, ipak unutrasnjost busa nije `bazen` pa da je savrseno hermeticki zatvorena. :D

Kada bi se busevi redovno brisali dzogerima, nikakva potreba za `smrkom` ne bi postojala :kafa:
 
rasho62":107i7jlh je napisao(la):
Како се вода задржава? Зар место за прање аутобуса није нагнуто у страну где су врата да би вода могла отицати?
Ovaj deo nije nagnut da bi voda izlazila iz vozila, jer se nigde na svetu (kod normalnih naroda) autobus ne pere crevom i šmrkom iznutra, već je nagnut jer je tu rampa za osobe sa invaliditetom, usput svaka vrata su nagnuta da bi lakše ulazili i izlazili ljudi u kolicima i sa kolicima za decu.

direktor":107i7jlh je napisao(la):
A u ostalom moze se voda iscistiti ili pak pokupiti krpom sundjerom a to je misaona imenica
Može, ali svejedno velika količina vode se nađe u salonu, dosta toga upije i sam pod, što mu skraćuje vek trajanja, a nema potrebe za tim.

laki72":107i7jlh je napisao(la):
Nekada je unutrasnjost buseva prana vodom, ali se pokazalo da `blazujke i podna konstrukcija izuzetno brzo propada usled vode i vlage koja se zadrzava.
budimo realni, ipak unutrasnjost busa nije `bazen` pa da je savrseno hermeticki zatvorena. :D
Kada bi se busevi redovno brisali dzogerima, nikakva potreba za `smrkom` ne bi postojala :kafa:
Naravno, međutim, koliko sam upoznat u praksi se to radi, tako što se kupi krupno smeće, i čisti običnom metolom, a jednom u 7 dana se ceo bus briše. A jednom u 6 meseci ide na generalku, generalno ribanje i skidanje svega :D
 
Vremenom zbog karoserije koja se uvija dolazi do pucanja podne obloge i kada bi se svakodnevno prala vodom došlo bi do udrzanog truljenja blažujke kao što Laki i napisa.
 
Vrh