Šta je novo?

Održavanje vozila

Ко хоће да скине вишак сала, не требају му сауне и свашта нешто, довољно ће бити да се сваки дан возе по два-три сата у возилима градског превоза, и оде салце :D
 
Dobri su ovi izgovori za Kosmaj i za ugradjene klime za starija vozila .
A sta je sa Pogonom U Zemunu, tu imamo 218 M,218 N I 218 Avancity.To su sve pretezno novija vozila , i u 90% vozila u kojima sam se ja vozio ne radi klima,imaju li objasnjenje za to ?
 
Jedino klime koko toko rade u Solarisima, Cafovima... Zemun i Kosava se bas i nisu pretrgli sa ukljucivanjem klima za razliku od njih na 601 Knezevic redovno pali klimu a u 73 KOsavi je kao u sauni :twisted:N serija je isto katastrofalna sa klimama
 
laki72":mc5fxd73 je napisao(la):
Nemoj se ljutiti, ali moram da te pitam nesto.
Gde si molim te ti, ali i dobar deo populacija 'pokupio' to "sta hvali" ???
Sto bih se ljutio, demokratija je ovo :twisted:
Ne znam za ostalu populaciju, ali ja izraz ''sta hvali'' koristim onda kada smatram da neka konstatacija (uglavnom pridika) vezana za predmet, osobu, ili nesto trece, nije na mestu (po mom misljenu, naravno). Konkretno, LiAZ-i imaju mane, ali uopste nisu toliko losi, koliko ih ljudi predstavljaju, tj. pokusavaju da ih predstave. ;)
 
N serija koliko god da je ukljucena klima, motor nevidjeno greje tako da nista ne pomaze. Juce sam usao u jedan, i to na zadnja vrata, samo sto nisam pao od toplotnog udara, neverovatno je bilo vruce i zagusljivo, odmah sam pobegao napred. Ali ni tamo nista nije bilo bolje, vrucina je i zagusljivo u celom autobusu. Prestove 103ojke imaju fantasticnu klimu, jes' da duva k'o ludo, ali zato radi kako valja. U Solarisima tu i tamo, duva nesto, ali nije kao prosle godine kada je zaista bila prava klima, sad sta su im uradili, boga pitaj. U Liazima gde radi, standardno Sibir. Generalno GSP je katastrofa sto se tice klime, ne razumem zaista sta im oni rade, servis je trebalo odavno da bude uradjen i to je trebalo da bude prioritet u odnosu na neke druge stvari. Cak su mogli i da pri remontu vozila urade servis, barem toliko da se pripreme.
 
Није то до мотора, то је до не одржавања климе,сваки мотор у аутобусу ће тако да се угреје по овом времену.
 
N serija je oduvek bila takva, nema tu da li radi ili ne radi klima, odnosno da li je klima odrzavana ili ne, toplotna izolacija je 0 i motor je uvek zagrevao autobus. Pa cak i zimi u tim autobusima je nepodnosljivo sedeti u zadnjem delu. Drugo je npr. sad Solaris, gde klima uopste nije odrzavana i vazduh se poprilicno zagreje uprkos tome sto klima radi. E tu nema nikakve veze motor niti bilo sta drugo, samo neodrzavanje. U njima uvek moze da se sedi pozadi, a da ti ne bude vruce jer je to kvalitetno odradjen autobus. Ali nazalost i njih sustize ruka GSPa pa cemo i njih kuditi kako prave promaju zimi, a leti greju.
 
NOVI INCIDENT U PREVOZU Vozač izgubio kontrolu nad autobusom punim đaka (FOTO, VIDEO) Video
M.Tašković/M. Milojević | 04. 06. 2015. - 16:20h | Foto: Marina Milojević | Komentara: 6

Samo pukom srećom nije bilo povređenih u udesu punog autobusa na liniji 309 kada je oko 15 sati vozač izgubio kontrolu nad vozilom. Kako javlja reporter "Blica", autobus je zakačio desnom stranom stubiće i ivičnjak na raskrsnici Kralja Petra i Vojvode Stepe.

623453_kaludjrica2-foto-marina-milojevic_f.jpg


Kako tvrde putnici autobus je jurio u punoj brzini na nizbrdici pored škole i nije mogao da se zaustavi i skrene levo u Vojvode Stepe već je produžio pravo.





- Na autobusu su verovatno otkazale kočnice, ali srećom vozač je uspeo da izbegne veću tragediju. U vozilu je bilo puno dece. Putnici su vrištali, dok je jedna žena pala u nesvest od stresa. Srećom, niko nije povređen - kaže jedan od putnika.



Kako javlja reporter "Blica" sa lica mesta, u autobus su najpre ušli putnici, među kojima je bilo i mnogo đaka iz Osnovne škole "Aleksa Šantić".



- Vozač je jurio niz nizbrdicu a kada je shvatio da mu kočnice ne rade, umesto da skrene levo, nastavio je da vozi pravo jer je ugledao uzbrdicu koja bi mu pomogla da uspori - kaže jedan od svedoka događaja.





U GSP-u su potvrdili da se danas dogodio ovaj incident, ali navode da će saobraćajna policija tokom uviđaja utvrditi da li su na vozilu otkazale kočnice, ili je vozač izgubio kontolu usled drugih okolnosti.



- Sve što znamo je da nema povređenih i da je na vozilu oštećen prednji branik sa desne strane. Autobus je desnom stranom zakačio trotoar i stubiće - objašnjavaju u dispečerskom centru GSP-a.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/565044 ... FOTO-VIDEO
 
Kaznice vozaca, sto nije prilagodio brzinu... Vec vidjeno sve... Nadam se da ga je poslao na tehnicki pregled, samo to moze da ga spasi kazne.
 
Juče viđen pored buvljaka kako ga šlepaju do pogona NB. Sigurno tamo rade van. tehnički.
 
Sto posto ce da dobije kaznu... A trebalo bi da ga nagrade. Taj deo pre mostica je zeznut jer ima cudno skretanje, pa cak i pri normalnim brzinama treba cvrsto da se drzi jer mnogo zanese. A vrlo lako je mogao da zavrsi u kanal. Sreca pa taj deo posle mostica ima malu uzbrdicu pa se brzina sigurno smanjila, jos je dobro da nije bilo vozila u onoj maloj ulicici. U svakom slucaju, ako ga budu kaznili, to ce biti sramota za GSP.
 
Ja znam da su čoveka kaznili sa 20%, bez obzira što su mu otkazale kočnice, a razlog je neadekvatno rukovanje radnom opremom i neprilagođena brzina, umesto da ga nagrade što nije tražio vandredni tehnički pregled, i time spasio firmu ko zna kolikih kazni, oni su ga rebnuli sa 20%, tako da nemaju oni sramote i obraza ;)
 
Iskreno, ne razumem takav postupak vozaca. Ako se zna kakvi su uslovi u GSP-u i kakav im je moralni kodeks, zasto nije trazio vanredni tehnicki? Zasto ici svesno protiv sebe..
 
Zato sto se tu bira izmedju vise zla. Nema tu nigde dobrog ishoda za vozaca. Da je trazio tehnicki pregled, odbio da izadje na ulicu sa takvim vozilom ili nesto trece, ili bi dobio otkaz (izgleda u najboljem slucaju) ili bi ka kaznili sa smanjenjem plate, promenom smene ili linije. Kada bi covek uopste pomislio da ce u sred spica, na prometnoj liniji, na nizbrdici da autobusu otkazu kocnice. Sva sreca pa je vozac iskusan, inace bi ovo moglo da se zavrsi daleko gore nego sto izgleda. A ovakvih autobusa u Beogradu je vise od 50%.
Zali boze pare koje su date na remont...
 
hiavata":1wknav2j je napisao(la):
Iskreno, ne razumem takav postupak vozaca. Ako se zna kakvi su uslovi u GSP-u i kakav im je moralni kodeks, zasto nije trazio vanredni tehnicki? Zasto ici svesno protiv sebe..
Zbog toga što taj tehnički košta 15.000 i više, a firma ne verujem da će baš da ti refundira nešto, čime si ih oladio za pare... A panduri svesno idu na to, da gde god se može, ne traži vandredni teh. pregled.


marrecar":1wknav2j je napisao(la):
Zato sto se tu bira izmedju vise zla. Nema tu nigde dobrog ishoda za vozaca. Da je trazio tehnicki pregled, odbio da izadje na ulicu sa takvim vozilom ili nesto trece, ili bi dobio otkaz (izgleda u najboljem slucaju) ili bi ka kaznili sa smanjenjem plate, promenom smene ili linije. Kada bi covek uopste pomislio da ce u sred spica, na prometnoj liniji, na nizbrdici da autobusu otkazu kocnice. Sva sreca pa je vozac iskusan, inace bi ovo moglo da se zavrsi daleko gore nego sto izgleda. A ovakvih autobusa u Beogradu je vise od 50%.
Zali boze pare koje su date na remont...
Najcrnje u celoj priči, što je firma već osudila vozača i pre nego što se pojavio na sudu. Kako bih voleo da ga sud oslobodi, što je realno, pa da vidim onda reakciju... Generalno, problem je što ti svesno moraš da voziš nešto bez kočnica, sa temperaturom 110 itd itd, međutim svesni su i oni toga, znaju ponekad da se prave pametni, međutim to se rešava time što se sve slika, kao dokaz. Nažalost, ali takvo je vreme došlo, ipak donekle i razumem firmu, previše neradnika ima i među vozačima kao krajnjim ljudima u lancu, dosta njih koji namerno krše propise, a to su uglavnom tipovi što su u vrhu nekog od 26 sindikata...
 
Zbog otkazivanja kočnica na vozilu A-77 kao jednog u nizu incidenata u SP "Kosmaj", danas je smenjena izvršna direktorka tog saobraćajnog pogona, od ponedeljka je na funkciji zamenika izvršnog direktora SP "Zemun" i odlukom generalnog direktora na mesto izvršnog direktora SP "Kosmaj" je imenovan bivši tehnički direktor za autobuski podsistem GSP-a.

Takođe je nekoliko rukovodilaca smenjeno ili rotirano po organizacionim jedinicama i saobraćajnim pogonima.
 
Odlično, zahuktava se u Zemunu, ubrzaće pucanje celog sistema, bravo za GSP!
 
Presipanje iz supljeg u prazno...
Je l' se zna kakva sudbina ceka vozaca?
 
IvanB raspitaj se šta je uzrok otkazu kočnica. Autobus je bio na NB na tehničkom.
Što se tiče vozača, ako je vozio neispravno vozilo ( najgore ako i sud to utvrdi ) debelo će da ga rebnu i plus platiće štetu na vozilu.
Što se tiče kočnica opet naglašavam da ne mogu tek tako da otkažu tj da nemaš apsolutno nikakvu kontrolu nad vozilom.
Vozila sa pneumatskim sistemom kočenja imaju tristop cilindre baš ako otkaže radna kočnica , pukne crevo , pečurka ili ako zbog nekog drugog otkaza padne pritisak u vazdušnoj instalaciji. Mada i u tom slučaju treba da odreguje četvorokružni ventil i da spreči da oba kočiona kola ostanu bez pritiska. Taj ventil naši mehaničari rašteluju kako bi vozilo brže drukalo vazduh ali zaboravljaju ili ne znaju njegovu bezbednosnu funkciju.
Da se vratim na nesrećnog vozača, ako je ostao bez radne kočnice morao je povlačenjem pomoćne / parkirne / ručne da vozilo zaustavi, naravno put kočenja je duži jer koče samo pogonski točkovi. Tu je i retarder automatskog menjača.
Priča je totalno drugačija ako je vozio vozilo sa raštelovanim pogonskim točkovima tj bez kočnica na pogonskim točkovima tamo gde deluju tristopi u tom slučaju sa gubitkom pritiska u radnoj kočnici nama čime da zaustavi vozilo osim usporavanja retarderom i nailaskom na neku prepeku. U tom slučaju krivicu snosi sam vozač jer je svesno vozio neispravno vozilo.
 
Žika":16jeg11l je napisao(la):
IvanB raspitaj se šta je uzrok otkazu kočnica. Autobus je bio na NB na tehničkom.
Što se tiče vozača, ako je vozio neispravno vozilo ( najgore ako i sud to utvrdi ) debelo će da ga rebnu i plus platiće štetu na vozilu.
Što se tiče kočnica opet naglašavam da ne mogu tek tako da otkažu tj da nemaš apsolutno nikakvu kontrolu nad vozilom.
Vozila sa pneumatskim sistemom kočenja imaju tristop cilindre baš ako otkaže radna kočnica , pukne crevo , pečurka ili ako zbog nekog drugog otkaza padne pritisak u vazdušnoj instalaciji. Mada i u tom slučaju treba da odreguje četvorokružni ventil i da spreči da oba kočiona kola ostanu bez pritiska. Taj ventil naši mehaničari rašteluju kako bi vozilo brže drukalo vazduh ali zaboravljaju ili ne znaju njegovu bezbednosnu funkciju.
Da se vratim na nesrećnog vozača, ako je ostao bez radne kočnice morao je povlačenjem pomoćne / parkirne / ručne da vozilo zaustavi, naravno put kočenja je duži jer koče samo pogonski točkovi. Tu je i retarder automatskog menjača.
Priča je totalno drugačija ako je vozio vozilo sa raštelovanim pogonskim točkovima tj bez kočnica na pogonskim točkovima tamo gde deluju tristopi u tom slučaju sa gubitkom pritiska u radnoj kočnici nama čime da zaustavi vozilo osim usporavanja retarderom i nailaskom na neku prepeku. U tom slučaju krivicu snosi sam vozač jer je svesno vozio neispravno vozilo.
A sta mislis da svesno vozi neispravno vozilo sto voli ili sto mora? Koliko njih se vozi na granici pozara svakodnevno, to je tek pitanje...
 
Ne mora, ovako debelo rizikuje da nekoga povredi ubije i sl.
Dok sam radio nikad nisam izlazio sa neispravnim vozilom, u to podrazumevam i sirenu.
Pretili, premeštali, nameštali itd itd ali nikad neispravno.
Ipak to nije posao za takvu igru.
Mladić je profesionalac i mora da zna.
I da bude svestan posledica.
 
To možda u tvoje vreme...
On ne može da pregleda stanje creva, ventila i slično. Pucanje creva je "normalno", tačnije da se bolje izrazim, dešava se, ali zato su tu ti sigurnosni ventili i slično, samo što si već sam dao odgovor u kakvom su stanju i zašto su u tom stanju, na većini je dobro kad ima i radnih kočnica u bilo kakvom stanju. Iz glave ti mogu reći 20 vozila koja se isključuju zbog kočnica i koja se konstantno tako vraćaju, eventualno idu na štelovanje u toku smene, ako vozač insistira...
A to da nisi vozio neispravno, vozio si, samo što ti ne znaš, nadam se da više ne moraš da radiš u GSPu, jer danas je to baš postala igra sa životima, kako životima putnika, tako i svojim :)
 
Vrh