Šta je novo?

Održavanje vozila

Pa dobro, ima i manjih požara koje u početnoj fazi vozači uspeju sami da ugase. :)
 
Ne, novi Ikarbus za Novi Sad je koštao 115.000, novi Maz/Liaz je oko 100.000€ ;)
 
Manite se Mazeva i Liaza... Pogotovu ovih prvih, najvece gasne komore ikada posle Mercedesa O405, em imaju malo prozora, em sto im klima stoji ko piletu sisa, malo otvora i tako dalje, za temperature do 25 C su ok, preko toga jok, sto se gumenih ruskih buldozera Liaza, oni su dobri da ti bubrege istresu, na 73 nema koji mi nije taj posao odradio kako treba. Sa Ikarbusom igre nema, takav je kakav je :). Kod privatnika koji poseduju Liaze najbolji sa odrzavanjem su Linea i Knezevic, a najgori svakako Unakop :D
 
Novija serija Liaza je daleko bolja od one prethodne, u svakom pogledu, pogotovo kada je klima u pitanju. Po ovom vremenu se obradujem kada naidje Liaz. E sad, to sto su "tvrdi", to je nesto drugo, ali i to moze da se resi. Pre par meseci je bio Liaz na zameni na 306, ne znam da li je Sagin ili od nekog drugog prevoznika, nebitno, koji je bio neverovatno " mekan" i voznja je bila krajnje udobna i opustajuca. Mada meni ni ne smeta sto su ovako tvrdi.
 
По мом мишљењу, клима је једина мана руских и белоруских аутобуса. Бикови које је ГСП узео су ми убедљиво најлепши аутобуси у Београду, а да имају гас да им наточе радили би одлично.
 
Gaspar18":2v6vr9ji je napisao(la):
Kod privatnika koji poseduju Liaze najbolji sa odrzavanjem su Linea i Knezevic

Koliko god mrzeo Liaze, moram da priznam da Saga moze da se svrsta u gore navedene, ko casa su :mrgreen:
 
ivanb":30k432qt je napisao(la):
Pa dobro, ima i manjih požara koje u početnoj fazi vozači uspeju sami da ugase. :)

Potvrđujem - pre šest godina se meni u vožnji zapalio automobil (kršina) koji sam tada vozio. Stao sam na semaforu, pored mene je na crveno stao autobus GSP-a, tražio sam od vozača PP aparat, čovek izlete sa S-6, ugasi vatru ispod haube (kabl od svećiće se otkinuo i pao na izduvnu granu, a onda se svo ono osušeno ulje zapalilo...krš), i vrati se odmah u autobus i nastavi na zeleno :D Mislim d anije ni čuo kada sam mu rekao "Hvala"
Šteta zanemariva, ali sam ga prodao za delove.
Od tada propuštam autobuse GSPa kad god mogu :D a u gepeku imam mali aparat.
 
Gradski prevoz u Beogradu: Sauna ili čekaš vozilo sa klimom
M. V. | 14. maj 2015. 23:37 | Komentara: 0
Pojedina nemaju rashladne uređaje, u nekim ne rade, a negde vozači ni ne uključuju opremu

SA temperaturom od skoro 30 stepeni Celzijusovih počela je i sezona preznojavanja u vozilima javnog gradskog saobraćaja. Iako veliki broj autobusa, tramvaja i trolejbusa poseduje klima-uređaj, sugrađani koji svakodnevno koriste prevoz, tvrde da ih vozači retko uključuju.



Na Zelenom vencu, jednoj od najprometnijih stanica, većina putnika se obraduje dolasku novog "Solarisovog" autobusa, jer u njima, kako kažu, "klima bar ponekad radi".

- Često putujem autobusom, i uvek mi je muka jer je u njemu toplije deset stepeni nego napolju - priča studentkinja Mirjana, koja svakodnevno koristi liniju 53. - Vozači novih autobusa uglavnom uključuju klimu, tako da kad imam vremena obavezno sačekam, jer je vrućina u ostalim nesnosna.

I dok su na dvocifrenim linijama klimatizovani autobusi češći, putnike u 706 i 707 juče je čekala "paklena" vožnja. Ni otvoreni prozori u prepunom starom žutom vozilu nisu bili od pomoći, a ljudi su ogorčeno komentarisali što moraju baš ovakvim autobusom kući. Više sreće imali su oni koji su se vozili "pedeset dvojkom"...

Kod mene je klima uvek uključena, a i ostale kolege se trude da ih što češće uključuju, kako bi se vozilo rashladilo - priča Jovica, vozač na liniji 52. - Međutim, čuo sam od vozača koji rade kod privatnih prevoznika, da im oni ne dozvoljavaju da često uključuju klimu kako bi uštedeli na gorivu, pa je u nekim autobusima stalno vruće.


HLAĐENjE NE RADI, PROZORI ZAKOVANI

NIJE neuobičajeno videti ljude kako izlaze iz autobusa sa uzdahom olakšanja jer su konačno udahnuli svež vazduh.

Vozio sam se "devedeset peticom" u kojoj je klima jedva radila, unutra dvesta ljudi, a prozori nisu mogli da se otvore, jedva sam dočekao da izađem - kaže sugrađanin Ivan Danilović.



UMESTO VAZDUHA SAMO PRAŠINA

NEKI od sugrađana koji često koriste gradski prevoz primetili su da se filteri klima ne održavaju baš najbolje.

- Dešava se da kad je klima uključena izduvava neku prašinu, ili pak ne može dobro da rashladi jer su filteri najverovatnije zagušeni. Klima radi, a u autobusu vruće - objašnjava vremešna sugrađanka.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -sa-klimom
 
Negde iz Rusije ili Belorusije

11011751_580282782074172_5734433445595259711_n.jpg
 
Ево Шоми видиш да може и другачије!! A ништа не кошта.
 
"Prosto me je sramota koliko nam dobro ide" - "Buljaris" oko pola 8 čeka vuču u Zemunu...
 
Sad sam ga video, a ik218 imaju drugaciju gumu oko blatobrana od M serije.
 
Gaspar18":1yquwrnv je napisao(la):
Manite se Mazeva i Liaza... Pogotovu ovih prvih, najvece gasne komore ikada posle Mercedesa O405, em imaju malo prozora, em sto im klima stoji ko piletu sisa, malo otvora i tako dalje, za temperature do 25 C su ok, preko toga jok, sto se gumenih ruskih buldozera Liaza, oni su dobri da ti bubrege istresu, na 73 nema koji mi nije taj posao odradio kako treba. Sa Ikarbusom igre nema, takav je kakav je :). Kod privatnika koji poseduju Liaze najbolji sa odrzavanjem su Linea i Knezevic, a najgori svakako Unakop :D
E moj Garagane :mrgreen: Mercedes O405 je najbolji gradski autobus ikad napravljen. Sta hvali LiAZ-ima, nisu bas toliko tvrdi da izbijaju bubrege. Ik-103 je svakako najudobniji od svih njih.
 
Nemoj se ljutiti, ali moram da te pitam nesto.
Gde si molim te ti, ali i dobar deo populacija 'pokupio' to "sta hvali" ???
 
Ne nadajte se, neće biti bolje: I ovog leta bez klime u vozilima GSP-a


Klima u gradskom prevozu ovog leta neće biti ništa bolja ni lošija nego prošlog - kaže Željko Milković, direktor GSP “Beograd”.

Ko misli da u Beogradu ne vlada tropska klima, nek uđe ovih dana u gradski prevoz. Čak i u vozilima na kojima piše „klimatizovano“ temperatura je neizdrživa.


U najvećem gradskom prevozniku nemaju baš optimistične poruke.

- Polovina našeg voznog parka ima klima-uređaj, a od toga dve trećine tih uređaja radi. Na novim vozilima, kao što su “solarisi”, 32 MAN autobusa, deset na CNG pogon, KAF tramvaji i beloruski trolejbusi, klima-uređaji se redovno servisiraju. Međutim, u 142 autobusa u koja su pre četiri godine ugrađeni klima-uređaji, svega 30 odsto ove opreme radi - ističe Milković.

Nije zbog štednje goriva
Direktor GSP Željko Milković ističe da rad klima-uređaja povećava potrošnju goriva od 20 do 30 odsto, ali da to nije razlog zbog čega isključuju rashladni sistem.
- U 80 autobusa iz pogona “Kosmaj” morali smo da isključimo klima-uređaje jer smo utvrdili da su uzročnici požara. Dovode do opterećenja starih motora i izazivaju početnu paljevinu - ističe Željko Milković.
Popravka klima-uređaja u tim vozilima je, kako kaže, praktično nemoguća.

- Mi smo raspisali tender za delove, ali problem je što su nam mnogi radnici koji su popravljali te uređaje otišli. Dok su te klime bile u garanciji, one su održavane, međutim nakon toga su počele da se kvare. Nažalost, nasledili smo taj problem, a pokazalo se da ta ugradnja nije bila svrsishodna - priča Milković.

On tvrdi da čak četvrtina autobusa trenutno ne zadovoljava EU standarde.

- Po tim kriterijumima autobusi koji su stariji od 10 godina i pređu 800.000 kilometara idu u rashod. Kod nas 25 odsto autobusa je prešlo čak 1.700.000 kilometara i u proseku su starija od 11 godina - kaže Milković.

Pre dva dana, na plus 30 stepeni, reporteri “Blica” su se provozali gradskim prevozom. Samo u jednom autobusu marke “solaris” koji vozi na liniji 27 klima je radila, dok je u ostalih pet kojima smo se vozili klima misaona imenica.


Klima uređaji u vozilima GSP
AUTOBUSI
Ukupno: 990
Klimatizovano: 508
TROLEJBUSI
Ukupno: 126
Klimatizovano: 83
TRAMVAJI
Ukupno: 220
Klimatizovano: 30
UKUPNO
1336 vozila
621 klimatizovano
715 bez klima uređaja
Sugrađanka Dragana V. žali se da joj teško padaju i odlazak i povratak kući s posla jer je uvek mokra od znoja.

- Prevoz do posla mi najteže pada. Došli smo do toga da se narod više ni ne buni jer zna da ne može protiv vetrenjača - zaključuje ona.

Profesorka Milica R. (50) ističe da se od kada su počeli tropski dani još nije vozila u autobusu koji je imao klimu.

- Vozim se svakodnevno na liniji 25 i dosad još nije bilo autobusa u kojima radi klima. Gužva je svakodnevno i bilo bi fer da barem klimatizacija radi - kaže profesorka.

Ni starijim sugrađanima nije lako iako se ne voze svakog dana gradskim prevozom.

- Već je pakao u prevozu. Još kada je gužva, ne može ni da se diše. Vozimo se kao životinje. Nedavno je mladoj devojci pozlilo! Šta onda mi penzioneri da očekujemo - kaže Milovan Vrabić (70).

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/564949 ... ilima-GSPa
 
Vrh