Šta je novo?

Održavanje vozila

laki72":rv2a5moe je napisao(la):
u Arivinim meckama se nisam vozio, mada planiram, jer polovan i rabljen autobus govori mnogo vise o kvalitetu komponenti i izrade nego nov.


Tandrče sve živo u njihovim mečkama :)
 
Распоред је исти као код Јапанаца, то вам није сметало. Ионако је такав да би дуже трајао, не да би вама сметао :p
Звук је страва, али ок, укуси су различити.
 
Не бих рекао да је исти, све је другачије. Нека седишта, распоред шипки који код Пољака условљава већи размак међу људима. Јапанцима исто нисам фасциниран био никада, не знам ни како коначно да их оценим, уз посебну бригу о њима. Супер је све што је ново, али треба узимати и све остале околности у обзир. Икари су чини ми се највише силовани у Београду, а цена им је ниска и тиме су конкурентни.
 
@laki72
Naravno da ce imati mane, ali to je vrlo mali procenat u odnosu na serije koje je Ikarbus isporucio gradu. Od 30 vozila, svih 30 su imali mane koje nisu bas tako zanemarljive, pa cak ni za obicnog putnika. S druge strane, Solaris od 200, mali procenat ima ozbiljnije mane koje je MAN ispricao. Taj Solaris na kom vrata zapinju ima jos dosta "blizanaca", i ja sam to primetio, ali ozbiljnost problema je mala, jer vrata funkcionu normalno, ne ostaju otvorena, tj vozac ne mora da otvori pa ponovo da zatvori. Realnije je uporediti GSPova vozila zbog odrzavanja, a ne i vozila privatnih prevoznika. Ja nikako ne sumnjam da ce i Solarise sustici ta nesrecna sudbina odrzavanja i da ce za dve godine i oni imati problema, ali kvalitet vozila u prvim mesecima voznje je daleko vecoj koristi za Solaris u odnosu na Ikarbus, sto ne znaci da ne bi bilo isto i da su kupljena druga vozila.
 
Борчанац":k5d3m9ne je napisao(la):
Не бих рекао да је исти, све је другачије. Нека седишта, распоред шипки који код Пољака условљава већи размак међу људима. Јапанцима исто нисам фасциниран био никада, не знам ни како коначно да их оценим, уз посебну бригу о њима. Супер је све што је ново, али треба узимати и све остале околности у обзир. Икари су чини ми се највише силовани у Београду, а цена им је ниска и тиме су конкурентни.
Места где путници стоје су на истим местима, седишта су идентично распоређења са малим разликама због конструкције возила. Како време буде пролазило, видећеш да су квалитетнији од Икара. :wink:
 
Борчанац":33s3rngw je napisao(la):
Само чекам да и страствени Соларисовци са почетка саге, догодине оплету по њему. За сад је то и даље јерес :D

Све критике имају другачију конотацију када се погледају референце Солариса, тј. иста градова којима су до сада испоручили возила и листа оних који ће их тек добити.

Оно о чему се овде ради је теза на којој се заснива капитализам: "свако тржиште има своју робу" Соларис који је достављен у Београд није истог квалитета као онај за немачке градове. То исто важи и за МАН-ове, Мечке или било коју другу марку и производ.

Чак и чувена кинеска мегаиндустрија која је преплавила свет има нивое квалитета производа. Потпуно је друга ствар што у Србију извозе ђубре а у Италију робу са поштовања вредним квалитетом.

Уосталом, ти, данас чувени космајеви Мерцедеси конекто су далеко лошијег квалитета од оних који возе по Берлину. Сећам се када су ти аутобуси тек доши у Београд. Па то је шкрипало, тандрчало, пијукало као какво половно возило ...
 
Sjajno, ali upravo ti 'nivoi kvaliteta' se onda takodje uzimaju u obzir kada neko dostavi reference u ponudi. A mi kao neko ko placa i koristi vozila treba da ocenjujemo odnos cene i kvaliteta upravo ih proizvoda koji stizu na nase trziste, a ne kakav je Solaris u Minhenu.
I da se razumemo. Nisam ja rekao da je to los autobus, nego uporno pricam da je za ozbiljan sud o kvalitetu potrebno da prodje neko vreme, da se vidi kako se ponasa tokom koriscenja, kakva je podrska u garanciji, koliko kostaju rezerni delovi...
Tek Onda se moze praviti pravo poredjenje i dati pravi sud.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Cekaj bre STF ja i dalje mislim da su Konekto busevi nesto najkvalitetnije sto smo imali do sad... Pa to danas posle vise od 10 godina ne skripi i kvalitet materijala izgleda kao da je napravljeno da traje... Uz sve Kosmaj muke koje su imali...

Za sada mi je utisak i za Solaris da su materijali bolji i da je finalna obrada bolja od Ikarbusa...
 
laki72

О квалитету Солариса, као што сам рекао, говори листа референци. Ако су код нас почели бусеви да се багују, кваре и брљаве, то не иде на рачун произвођача, већ купца, што то дозвољава.

Исто тако, и Мерцедес Конекто које има ГСП нису истог квалитета као они у Немачкој.

Feanor

И ја мислим да су Мечке најбољи део возног парка ГСП-а, далеко боља возила од тих МАН-ова (Јапанаца) који се дижу у небеса ко неке свете краве. И поред "Космај одржавања ТМ" они се држе скоро раме уз раме са "Јапанцима" који су мажени и пажени.

Међутим, није да не шкрипе. Шкрипе мечке, тандрчу а поједина возила су се несносно тресла када стоје још док су била ганц нова. Нека су испуштала тако несносне соничне звукове од којих је глава болела. Као становник истока Београда, који држи Космај, користим та возила од кад су дошла из фабрике. Непојмљиво за Мечку, она су шкрипала и пиштала ко Икарбус од старта.

Елем, поента је да те наше Мечке нису истог квалитета као немачке Мечке, као што и наш Соларис очигледно није истог квалитета као немачки Соларис.
 
@Stf

Meni je krajnje kontradiktorno da referenca sto su u Minhenu kupili te buseve, bude pokazatelj kvaliteta, ako vec znamo da ce za Beograd to biti losiji bus.
To moze njima biti referenca ako idu na berzu, pa da se hvale sta i kako umeju da naprave.
Takodje, uzimajuci u obzir GSP I njihov javasluk, ipak mnoga zapazanja koje je izneo MAN, pa i losu masu na zadnjoj signalizaciji, nemaju nikakve veze sa odrzavanjem. To je naprosto lose odradjeno. Dal je razlog za to njihov odnos ka nasem "trecerazrednom" trzistu, ili nesto drugo, tek ja, ti ili bilo koji beogradjanin kao poreski obveznik
koji placa taj autobus ima pravo da bude zadovoljan ili nezadovoljan.
Ja im za sada dadoh nekoliko -, ali i nekoliko + :)
Krajnji sud cu doneti krajem 2015. godine kada vozila budu 2 godine koriscenja.
Takodje tada ce se moci i uporediti njihov kvalitet u odnosu na Ikar.
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Možete da pričate šta hoćete, Solaris je klasa za Ikarbus u svakom smislu te reči sa svim manama i propustima, ove greške sve treba da se poprave o trošku proizvođača, ali kako kada je Lasta skoro stalno u štrajku, a ovlašteni zastupnik za Srbiju je u njihovoj garaži i retko kada ljudi rade? Sve ovo treba naplatiti jer su vozila pod garancijom. Da ima neko ko ima mozga, sva vozila sa greškom bi bila vraćena na doradu, kao što je bilo sa M serijom, kada bi Solaris platio za svaku grešku koju je napravio, verujem da bi i mi imali kvalitetnija vozila, a da bi i oni naučili lekciju. Samo što bi to značilo dodatnih 4000km za ta vozila i dodatno opterećenje. Ne znam šta im rade jadnicima kad je na pola njih pregorela signalizacija....
 
laki72":1bw55q86 je napisao(la):
zapazanja koje je izneo MAN, pa i losu masu na zadnjoj signalizaciji, nemaju nikakve veze sa odrzavanjem. To je naprosto lose odradjeno.
Ипак случај има везе са одржавањем. Зашто? Зато што је возило у гарантном року и те рекламације требају да се исправе о трошку произвођача а ГСПу не пада на памет да то од произвођача тражи. Чија је кривица, недвосмислено је јасно.
 
Ja 2009 kupio punto klasik dizel, jer subbencionisani kredit sa kamatom od 4,5% nije imao kunkurenta.
Posle 6-8 meseci sa branika poceo da se ljusti lak metalik boje.
Odem u ovlasceni servis, prijavim i oni uvaze (suvise tanak zavrsni sloj), i pristanu da poprave o svom trosku. Zakazu, odvezem, ofarbaju i ja 3. dan podignem auto.
Problem je resen, ali ostaje los utisak fuseraja u proizvodnji.
Ista prica i ovde i briga mene kako oni gledaju na ovo trziste. Ja dajem avoj novac i za njega ocekujem odgovarajuci proizvod odgovarajuceg kvaliteta. Ako taj kvalitet izostane, proizvodjac kod mene dobija minis.
Ako mo neko ko je vozac kaze da crkavaju lampe, da je ogledalo beskorisno, da je zadnja signalizacija ostala bez mase, meni su to dovoljne zamerke za nov proizvod. A to sto cute mozgovi iz GSP-a je posledica toga da neko slucajno ne optuzi tendersku komisiju koja je izabrala tog proizvodjaca. Svi cuvaju dupeta, o tome se radi.
I jos jedna stvar drugari. Da se nebi protumacilo da ja 'hejtujem' Solaris, naprotiv, imam takodje i nekih jako pozitivnih zapazanja, a sto se kvaliteta i propusta u proizvodnji tice, nije to samo njihova osobenost. I drugi proizvodjaci beleze pad kvaliteta, jer kriza je uzela svoj danak, pa se stedi na svakoj komponenti. Onda umesto Bosch elektronike stave Sagem, siemens (...) - ko da nizu cenu. Zato se nemojte cuditi i sto se novi mercedesi "samozapaljuju"


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
A sta nas briga sto lasta strajkuje ,bitno je da nestrajkuje ovlasceni zastupnik ,sta oni imaju veze sa lastom osm sto koriste njihov prostor koji vjerovatno placaju
 
Pa ne mogu da rade unutar garaže, jer je blokirana, čitaj malo piše i u njihovoj temi ;)
 
Poklopac patentirao pogon Kosmaj :bash:
pwpx.jpg

o31q.jpg
 
id*** iz održavanja, samo to mogu reći :bash: Sreća pa je gospoda zaštićena, za njih nema prijava! :rant: :notok:
os78.jpg


Džabe majmunima staviti nalepnicu, imam osećaj da su to namerno uradili :roll: :twisted:
fg1g.jpg


Neko se potpisao...
0phj.jpg


A ovde imamo ko zna kada prosuti jogurt, koji se na jučerašnjih 23 stepena lepo slepio sa vratima i dao prijatnu aromu. Ali dobro, smrdi onom ko je prosuo :wink:
3f3c.jpg
 
Ne moze me niko ubediti da je Solaris za Nemacko trziste kvalitetniji od Solarisa za nase trziste, jer sam se i sam vozio u Dresdenu u Solarisu koji je identican nasem, i koji se isto ponasa, zvuk, skripanje, tvrdoca i slicno.
Naravno, nisam mogao za 5min voznje znati vise o vozilu, ali je utisak isti kao i kod nasih solarnih.
Pa cak bi trebalo da kvalitet za nase uslove bude i bolji, imajuci u vidu losije odrzavanje i puteve, pa da ne bi proizvodjac za koji mesec ostao na losem glasu kako su mu vozila u Bg katastrofa, to nikome ne ide u prilog.
Zar ce neko da stavi plasticni disk, ili plexsiglas umesto stakla? Koliko vidim, svaki deo na Solarisu, je isti, kao i na onom iz Dresdena, ali tamo nema onog stakla na kabini vozaca, pa vrata ne skripucu vozacu a ostalo, sve je isto.

Ja kao poredjenje solarnom uzimam Ikar iz 2012, koji su pregazili po 200-250k i koji se odlicno drze, za duplo manju cenu, jer ne zaboravimo da je jedan taj iz 2012-e kostao 160k eura, a Solaris 320k, uz na kraju dobijenu istu potrosnju.

Kvalitet Solarisa niko ne osporava, ali da li vredi bas toliko, duplo? To je pitanje. Za tu cenu, koja je evropska, propusti koje sam ja naveo, ne bi smeli nikako da se dogode.
 
Ja kao poredjenje solarnom uzimam Ikar iz 2012, koji su pregazili po 200-250k i koji se odlicno drze, za duplo manju cenu, jer ne zaboravimo da je jedan taj iz 2012-e kostao 160k eura, a Solaris 320k, uz na kraju dobijenu istu potrosnju.

Kvalitet Solarisa niko ne osporava, ali da li vredi bas toliko, duplo? To je pitanje. Za tu cenu, koja je evropska, propusti koje sam ja naveo, ne bi smeli nikako da se dogode.

Суштина мог "хејтовања" :) За толику разлику у цени, разлика у квалитету за обичног путника је незнатна. Или боље речено, 400 уместо 200 бусева на улици, учинило би да занемарим завршну обраду у потпуности.

Лаки је по обичају написао идентичне ствари које су и мени на памети, тако да +++

СТФ, ако свако тржиште има свој испоручени квалитет, можда треба да има и свој режим плаћања? Мислим, није квалитет као са референци, ево вама по 30 000 е, доста вам је! :)
Мислим да то неки уговори треба да диктирају и једно и друго. На жалост, мени је јасно да је ово морало да се купи, али морало. Тако да сад мора и да се ћути, какве рекламације.
 
Ви очигледно заборављате који је годишњи капацитет Икарбуса, а који Солариса. Када бисмо добили тих 400 који се ионако на брзину склепају? Ја бих лично волео да смо купили 400 ИК218Н јер је Икарбус са серијом из 2012 показао да коначно уме да направи нископодан аутобус који се неће распасти следеће године, али они би последњи испоручили 2017 а нама су потребни одмах. Рок испоруке је био главни разлог који је наметнуо страног произвођача. Да ли бисте желели да се до 2017 године возите на дрвеним седиштима?
 
I ko bi dao garanciju da će opet napraviti seriju kao iz 2012 tj kvalitetnu ?
 
Борчанац":2osfmq5l je napisao(la):
СТФ, ако свако тржиште има свој испоручени квалитет, можда треба да има и свој режим плаћања? Мислим, није квалитет као са референци, ево вама по 30 000 е, доста вам је! :)

Мислим да се не контамо. Причам о томе да је за све брљотине одговоран искључиво ГСП а не произвођач, из простог разлога што ГСП, као купац не контролише шта му пристиже, не повлачи клаузуле из уговора и не користи гарантни рок. Да користи све што по закону може и треба, возила би била идентична као иу Немачкој.
 
@Stf
Kako mislis da je kupac odgovoran sto je proizvodjac osljario u izradi ili recimo upotrebio losiji kvalitet materijala?
Ovde ne govorim samo o konkretnom slucaju, vec generalno o odnosu proizvodjac - kupac?
Mnoge stvari ce biti vidljive tek nakon nekog vremena koriscenja proizvoda.
Uzmi za primer podravkin Linolada krem. On za HR i EU trzista sadrzi 13% lesnika, i u HR je 2. Plasirani krem namaz, odma iza nutele. Medjutim, ta referenca je meni totalno nebitna jer isti krem za trziste SR ima manje od 4% lesnika?!
Ja kao kupac biram po onome sta stize na moje trziste i po kojoj ceni i na osnovu toga kupujem.
Slican primer ti je i sa gorivom OMV, recimo. Sta me briga sto je u Austriji ono dobrog kvaliteta (referenca), kad za Srbiju ide iz NIS rafinerije u Pancevu, isto ono koje uzimaju i vecina drugih prodavaca?

@Somi
Da, ostaje to pitanje dinamike isporuke iz Ikarbusa, svakako da bi duze trajala nego ovako, ali mialim i da bi eventualni svez kapital koji bi ovim poslom usao u fabriku doprineo i brzoj i kvalitetnijoj proizvodnji. 200 ili 400 autobusa je svakako ozbiljnija proizvodnja od nekih malih kolicina koje se sad rade, a ozbiljnija proizvodnja bi dovela i do boljih cena potrebnog materijala i delova za proizvodnju, sto bi Ikaru olaksalo poslovanje.
Poslednja N serija nije uopste los autobus po meni. Ok, izrada je losija nego Solaris, ali ako se poredi i cena, kao i to sto je Ikar tu u BG, STO PODRAZUMEVA BRZ SERVIS, za razliku od 4000km, onda je pitanje ko je tu u prednosti.
Nazalost, vodimo praznu pricu sta bi bilo kad bi bilo, jer nije slucajno iz ikara dosla ponuda bez cene.
Neko je to naredio iz "glavne filijale", a to je nesto cime bi trebali da se bavimo mnogo vise.
Nazalost, niko ne smatra da je to interesantno istraziti, zasto firma neispunjavanjem jednog prostog kriterijuma u tenderu sama sebe diskredituje u trenutku kada im je to bila sansa za ponovno stajanje na noge.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
stf":qk9kbq3b je napisao(la):
Борчанац":qk9kbq3b je napisao(la):
СТФ, ако свако тржиште има свој испоручени квалитет, можда треба да има и свој режим плаћања? Мислим, није квалитет као са референци, ево вама по 30 000 е, доста вам је! :)

Мислим да се не контамо. Причам о томе да је за све брљотине одговоран искључиво ГСП а не произвођач, из простог разлога што ГСП, као купац не контролише шта му пристиже, не повлачи клаузуле из уговора и не користи гарантни рок. Да користи све што по закону може и треба, возила би била идентична као иу Немачкој.

Ма контамо се, ја сам у том контексту писао већ ко зна колико пута. Можда кривца са ГСП пребацујем неку лествицу више, али то је то у главном.
 
Pa pazi, Ikarbus moze da proizvede oko 250 godinje serije iz 2012-te.
Solarisi su dosli u Septembru, za par meseci ce doci do toga, da bi tad i IK isporucio svojih 200, ali bi u narednih jos godinu dobili jos 200

Nije problem ni zaposlajvanje sezonskih radnika, varilaca, i svega ostalog, uvodjenje trece smene, i uz malo ulaganja, moglo se i vise proizvesti, ali sta fali svake godine po 200?
Gsp da bi odrzavao prosecnu starost voznog parka od 5god, koliko i treba da bude, trebao bi da kupuje 150 vozila svake godine, a to je IK mogao bez problema da uradi.

Uz malo bolju kontrolu kvaliteta, verujem da smo mogli mnogo jeftinije proci. :)
 
Vrh