Šta je novo?

Održavanje vozila

*tim linijama
Svako od nas dozivi jednom nedeljno neki horor na ovim linijama. Bilo da prokisnjava, hladi, pregrejava, curi, sta god.
 
Smaras Somi.. ceo potez 300 ima uzasna vozila, nije 302ka nista specijalno bolja ni gora od ostalih linija sto se vozila tice.. niti si ti pametniji i znas vise od ostalih forumasa iz kraja zato sto guras svoje u nekoliko nepotrebnih postova ;-) Uostalom, dosta tih vozila menja linije, npr taj 118 vozi za Bolec povremeno..
 
Мање више сви становници који имају ту несрећу да њихове линије одржава Космај имају сличне муке.

Рецимо, потез 400 је у незнатно горем стању од потеза 300.

Што се тиче 302, на њој је у односу на остале линије потеза 300 појачано присуство ФАП-ових конзерви и старих Икара оз 1997. године. Мада се рецимо не сећам када сам последњи пут видео нормално возило на 304 рецимо...
 
Не кажем да паметнији од осталих форумаша јер је то нисам плус је већина старија од мене и то поштујем, али чињеница је да 302 добија највише кршева на том потезу. Овим нисам рекао да на осталим линијама света цвеће већ да је стање мало боље, али као што каже Стф и 304 је очај. Извињавам се што гурам неки свој став и мишљење, али оно је такво и нећу га мењати док се стање на тој линији, али и у Космају не поправи.
 
Mislim da se svi slazemo u jednom, a to je da je Kosmaj pakao za autobuse i odrzavanje. Zbog toga imamo probleme na linijama koje Kosmaj "drzi". Ne znam koliko puta mi se desilo da kada ujutru krenem u skolu, na svim linijama su redovni autobusi, a uvece kada se vratim, nema skoro nijedno redovno vozilo, vecina ih je zamena.
 
Када је у питању Космај, ту је по среди једна велика глупост, да је комплетан депо пројектован искључиво за соло аутобусе, а покрива низ линија међу којима су многе одавно зреле за зглобне аутобусе. Последица је да су соло аутобуси на крају израубовани до зла бога.
 
To sto je pogon projektovan samo za solo vozila nije glupost uopste, jer na mnogim linija nema potrebe za zglobnim autobusom ili zglobni autobus jednostavno ne moze da prodje trenutnom trasom. Najveci problem je nedostatk mozga u GSP-u, jer je preraspodela linija po pogonima odavno zastarela, pojavile su se potrebe za novim linijama itd. Sa pametno uradjenom raspodelom linija, gde bi primarni uslovi bili potreba linija za odredjenom vrstom autobusa i realnim brojem autobusa na liniji, a ne samo nulta kilometraza kako je zovu tj pogon- pocetna stanica, dobili bi mnogo bolju iskoriscenost voznog parka i duzi vek trajanja autobusa.
Kada je rec o samom Kosmaju, ja ne vidim nikakav pomak da se stanje voznog parka poboljsa, narucuje se ogroman broj zglobnih vozila i celih 10 solo na CNG koji jedva mogu jednu smenu bez tocenja da izdrze. Ono malo solo autobusa u GSP-u sto valja vec je dato Kosmaju na ispomoc, a njihovi Mercedesi su u sve gorem i gorem stanju, tako da ce sledeca zima biti vrlo uzbudljiva na njihovim linijama.
 
Сложио бих се са Карлом да је пројектовање депоа искључиво за соло возила тешка глупост и недостатак дугорочног размишљања.

Већ данас на великом броју приградских линија у шпицевима потреба вришти за зглобним бусевима. Готово да не постоји линија где није неопходан зглобни бус, а они који су пројектовали погон нису нимало размишљали о евентуалном, а сигурном повећању броја становника у свим деловима града као и на периферијама.

Већ данас су преко потребни зглобни бусеви, а број становника ће и даље расти. Шта ћемо за 5, 10, 20 година?
 
za tolko godina napravićemo železnicu koja će spajati istočna naselja sa prokopom.
 
Ne kazem ja da na nekim linijama nisu potrebni zglobovi, ali mnogo linija nema uslova za zglobna vozila. Prigradske linije koje u spicevima imaju potrebu za zglobnim autobusom? Zar nije jednostavnije povecati broj polazaka u spicu nego prepravljati ceo pogon?
 
^^
Povecali bi broj da imaju dovoljno ispravnih vozila, ionako sada koriste sva rezervna.
 
Мислим да свака линија на потезу 300 може да подржи зглобни аутобус, а много је једноставније послати зглобни аутобус него 3 соло.
 
bazinga":3c6ak975 je napisao(la):
Ne kazem ja da na nekim linijama nisu potrebni zglobovi, ali mnogo linija nema uslova za zglobna vozila. Prigradske linije koje u spicevima imaju potrebu za zglobnim autobusom? Zar nije jednostavnije povecati broj polazaka u spicu nego prepravljati ceo pogon?
Грешка је била у старту што је погон прављен искључиво за соло возила. Остали погони могу опслужити обе врсте возила и не видим разлог зашто је Космај уопште изграђен без икакве дугорочне могућности за проширење капацитета линија.

Тачно је да периферни терминуси углавном немају услова да окрену зглоб, али ако постоји потреба за зглобним бусевима, треба да се ради на томе да се окретнице уреде а не да се онемогући опслуживање насеља зглобним бусем.

marrecar":3c6ak975 je napisao(la):
Povecali bi broj da imaju dovoljno ispravnih vozila, ionako sada koriste sva rezervna.
Не,не би повећали број полазака. Тачно је да су линије које одржава Космај јесенас редуковане због самог стања у погону, али су у протеклом периоду редуковане све линије градског превоза у мањој или већој мери.

Разлог је у томе што систем функционише на тај начин што Дирекција за јавни превоз исплаћује превознике (укључујући и ГСП) на месечном нивоу по броју возила која су остварила поласке. Будући да је град у финансијком чабру, Дирекција укида поласке да би штедела паре и по правилу, јако тешко дозвољава појачање линије.

Још један очит доказ у прилог томе је што су дупле катице готово потпуно избачене из саобраћаја, а број Швајцараца десеткован, или су им приколице откачене. Разлог је што се полазак дупле катице наплаћује као полазак два возила. На крају, ионако у Централи имамо вишка трамваја а трамвајске линије, не само да нису појачане (јер постоје услови), него су и редуковане.
 
Pa sta ako je napravljen samo za solo autobuse? Napravljen je ako se ne varam pre 40 godina, tada je zadovoljavao potrebe i dugo je tako bilo.
Nisu nam nase dede krive sto su 70-tih godina napravili Kosmaj koji nama danas ne zadovoljava potrebe.
To je isto kao kad bi smo Branka Pesica krivili zato sto gazela nema jos po jednu traku, zar ne?

A da vam jos malo pojasnim da su tadasnji autobusi bili 3 do 4 puta slabiji nego ovi danas , pa se voznja autobusa sa prikolicom (zglobni) po brdima pretvarala u pravu nocnu moru, sto zbog jako sporog kretanja, sto zbog izuzeno gustog crnog dima koji je autobus tom prilikom ispustao i gusio i putnike i prolaznike.

Udjite u bilo koji pogon GSP-a pa pogledajte malo oko sebe i sve ce vam biti jasno.
Sve to gledano sa strane moze da zavara i mi korisnici onda napadamo (s`pravom) GSP Beograd, ali odluke donesi `elita GSP-a i elita grada. Da pojasnim. Nije `majstor Zika` doneo odluku da gomilu sedista iz rashodovanih vozila izlomi i baci na gomilu uz ogradu pogona, vec je neki `veliki menadzer` tako naredio poslovodji bravara , a ovaj radniku koji mora da poslusa.
Posle `veliki menadzer` raspise tender u koji se ugrade on i nekoliko njegovih kolega i kupi se ono sto se vec ima.
Slicna stvar se desava i sa trolejbuskim pogonom, a i tramvajskim.
Pogledajte samo gume na vozilima, sreca je pa je zima prosla sa samo nekoliko dana sa snegom i mrazom.
Sada se stucavaju velike pare u kupovinu novih vozila i sve je to lepo, ali ni jedno vozilo na svetu ne trpi neodrzavanje.
A za odrzavanje su potrebni delovi, alati, ulja i maziva, gume...
 
^^ Slazem se, ali kao sto kazes, pre 40 godina. Pre recimo 10 godina, kada je potreba za zglobnim autobusima povecana, bilo je dosta vremena da se pogon unapredi i za zglobne autobuse. I opet dolazimo do nesposobne, slepe vlasti, koja radi sasvim suprotno od potrebe da se grad unapredi.
 
1.jpg

2.jpg
 
laki72

Пројектовање Космаја као наменског погона се не може оправдати, поготово што је истих година пројектована инфраструктура која је планирана да може да подмири будуће а тада незамисливе потребе.

Па рецимо, када је грађен аутопут кроз град, пројектована је ширина профила стандардних 3+3 а не као класичан аутопут са 2+2+зауставне. У старту је пројектован градски булевар а не аутопут, јер се рачунало да ће у некој будућности то и постати изградњом обилазнице. Сведоци смо да ни дан данас та могућност није искориштена, али, када обилазница буде готова, имаћемо готов булевар уместо да га целом дужином преправљамо.

Грешка код изградње Космаја је што он у данашње време не опслужује реалне потребе и практично је добар део града талац те краткорочне одлуке. И шта сада да радимо? Да повећамо број полазака и тиме трошкове, аутобуси су преотерећени и самим тим трошкови одржавања већи, а преправка или изградња потпуно новог погона је велика инвестиција.....

....и све то због краткорочног размишљања....итекако могу да тадашњим мудрим главама ово замерам. Имам пуно право.
 
20,25,25P,30,33,37,38,39,42,44,46,47,48,50,79,94,302,302L,303,304,305,306,306L,307,308,309,400(sezonska),401,402,403,405,407,408,503,504,521, i 534.
STF da li stvarno mislis da je u vreme gradnje Kosmaja planirano da taj pogon obsluzuje ovoliko linija? Od toga dosta ovih linija nema sanse da prihvati zglobno vozilo. Nije problem sto je Kosmaj takav kakav jeste, problem je sto nije napravljen jos jedan pogon kada se shvatilo da je metro linija svetlosnim godinama udaljena.
 
STF mislim da nisi u pravu. uzmi samo broj linija koje su tada isle koje je ovaj pogon pokrivao. Treba da shvatis da tadasnji autobusi sa prikolicom uz bilo koje brdo nisu mogli da idu nego 2, a ponekad i 1. brzinom koja se inace koristi samo za polazak po usponu.
shvati da kada je na liniji 59 uveden povremeno zglob, da je penjanje uz borsku trajalo citavu vecnost.
To sto je izgradnja pogona skupa stvar nije opravdanje nasim generacijama koje kukaju sto nam neko pre 40 godina nije resio sve za ceo zivot.
Pogoni su inace zreli za totalnu rekonstrukciju, a glavnina love koja je potrebna za to nije u gradjevinskim radovima , vec u opremi koja bi trebalo da se nabavi. Ili mislis da su i to trebali pre 40 godina da misle i naprave zalihe i predvide uvodjenje turbo kompresora, ABS-a, Klima, , retardera, intardera.... (?)
 
Stari zglobni autobusi su imali problem sa usponima, dok novi imaju problem sa manevrisanjem na malom prostoru, zbog motora postavljenog iza zadnje osovine koja nije vise polupravljiva, a i zbog povecane duzine autobusa. Tako recimo na 26 stari visokopodni zglobni autobusi prolaze bez muke, dok niskopodne zglobove nisu ni pokusavali da stave na 26.
Neko je poredio izgradnju ovog pogona sa izgradnjom autoputa i kako se tad brinulo 40 godina unapred. Jeste se brinulo, ali pod uslovom da se napravi obilaznica koja tada nije izgradjena. To sto od izgradnje Kosmaja ni jedan pogon nije napravljen nije problem tvorca Kosmaja, nego nesposobne uprave GSP koja bi da 40 godina sa slicnim brojem vozila i istim brojem pogona obsluzuje grad koji se za to vreme uvecao skoro 2.5 puta...
 
Recimo da ovo treba da pripada ovde.
Mercedes Benz Conecto, #169, 80% sedista ovako izgleda u autobusu.
img20130227185248.jpg
 
Vrh