Šta je novo?

Održavanje vozila

20230114_185316.jpg


Mene zanima da li je ovaj autobus video unutarnje pranje otkako je došao iz radionice brata Sija.
Verujte da na slici izgleda ekstra, uživo je bar 5 puta gore. I ceo je ovakav, sva sedišta se crne, ceo pod u blatu i đubretu, i spolja kao da su ga blatom kupali.

Ovakvu štroku stvarno nije lako videti čak ni u Beogradu, mislim da sam samo u raspalom rimskom metrou zatekao nešto prljavije od ovoga, i čini mi se da je ovakav već mesecima.

U GSP jedino vojna diktatura da se zavede, sa sve prekim sudom, za njih drugog leka nema.
20230114_185331.jpg
 
BMC 3621 danas oko 09:20 kod Ruske na 23-ci:
Još me lumbalni deo kičme boli od treskanja. Desna šipka ima sva četiri šrafa, međutim i ona šeta nekih 5cm levo-desno. Na slici se može videti da leva nema donja dva, a gornji šrafovi samo što ne ispadnu.
20230403_092549_800.jpg
U odnosu na fabričko stanje (postavljen link) rekao bih te šipke mogu da se šteluju po šini u sredini, što se može videti i po otiscima ptrokave poleđine učvršćenja. Izgleda im je ovo treći pokušaj da ih postave. Sa druge strane isto ima više otisaka.

Prevršili su svaku meru.
 
Otkad koristim javni prevoz tako nešto nisam doživeo. Ali zato kineskim kanturinama ni vertikalne šipke između vrata ne mogu da ostanu na mestu. E to već jesam, ali ne na novim, pogotovo ne na uvoznim modelima (gađajte me jajima ali i MAZ je uspevao da ostane u komadu posle nekih godinu dana eksploatacije, mnogo više od ovih kršina). Odvajaju se šipke i na izubijanim već vremešnim Solarisima i to one pričvršćene za sedišta ali nikako u sredini zgloba.

Kad neko smakne vrat pravo na sud pa da vidimo.
 
Ta srednja šipka na harmonici je otpala na nekoliko buseva... Svaki dan na 65 primetim da neka nova fali :) Hit :)
 
@Zezeljko

Upravo. Taj je samo prvi bio. Danas me oko 14h isto na 23 dočekalo iznenađenje. 3604 ima desnu koja šeta po 10cm, a leva ako mu nije otpala sama onda je namerno skinuta (klizač je očišćen). Bio pun pa nisam slikao.

Nasmejao sam se ali bolje da sam zaplakao od muke. Jedan dečko se naslonio na harmoniku, međutim pošto su nove harmonike zaobljene a nije imao vremena da se uhvati za preostale dalje šipke (na rasponu od 2m, znači metar od njega bilo koja i to bočno) skliznuo dobrih 30-ak cm. Zamalo da padne. Da je bio u krivini ili ne daj bože na kružnom tokiću kod Gospodarske lupio bi samo tako.

Da je bio dekica radila bi hitna.
 
Šta uradiše od BMC. Neki imaju imitacije stop dugmadi (bez dugmadi) ali premale da bi pokrile sve rupe za validatore tako da rupe vire, dok su drugi oblepljeni crnim trakama. Izolaciju motora kao da su skinuli pa ni iscepan naslon (inače pričvršćen za motorni deo zbog skučenih klizavih uložaka za sedenje) ne pomaže. Na nekim je originalno staklo između zgloba i trećih vrata ima 30cm spušten crni deo iako je to fabrička karakteristika novosadskog i lastinog modela iz nekog razloga. Takvo staklo ima smisla samo u slučaju postojanja opcionalne "display ready" unutrašnje kutije kada bi ono bilo ugrađivano umesto opkrojenog za mali displej kod "full" modela ili kod klasičnog kod budžetnog beogradskog. Dakle trebalo bi tri tipa stakla za taj modul da postoje, a oni šalju šta stignu, i čak ugrađuju u određene serije šta nađu u fabričkom magacinu. Fuj! Ovi posle uzimaju šta uvoznik dobija. P*čka im materina da im p*čka materina, pa zamislite da sad Lasta i JGSP krenu da budže njihove onim koji bi odgovarali GSP-ovim, pa sva tri prevoznika završe sa izmešanim staklima u istim serijama. Mobilni cirkus izgleda dobija još raznovrsniji repertoar. :poop:

Da bude još na pojedinim autobusima se na istom mestu (između zgloba i vrata sa desne strane) čuje zvuk deformacije metala (poput sedenja na haubi, onaj "kuh-kuh" zvuk) ali sedište deluje dobro pričvršćeno jer ne udara u taj lim pored trećih vrata iza sedišta. Kao da nešto unutra pritiska, ili da je nešto u kutiji ispod sedišta. Treskaju lupaju standardo (jedan čovek pre neki dan napravio grimasu kod Careve ćuprije, verovatno nabio pršljenove), zglob kao iz horor filma (nekim se šipke klate, nekim vise samo neke, neke nemaju uopšte, samo izmazano ulje od višenja dok ne otpadnu, iza sedišta plastika prljava od nogu) pa kao da to nije dovoljno ostavljaju otiske prstiju po panelima. Za nepoverovati, ali neki su Higeri u boljem stanju od mnogih zglobnih BMC.

I kakav će utisak stranci da steknu (ne samo izdaleka, već i iz komšiluka) o nama kada vide takav javašluk pri održavanju najnovijih vozila? Tek kad se provozaju sredovečnom trolom shvatiće da to nije nešto privremeno već jednostavno mentalitet.
 
Upravo mi je naišla rakija P40331 na 59. U ovo vreme ide inače P40328 (ne znam zašto ga jutros nema). P40331 je isto verzija sa 3 sedišta nazad, isto kao i P40328.
Ljudi, ovaj bus je toliko razvaljen da je uvreda i za otpad...
20230620_062002.jpg
 
Nisi ti video LDM Akiu na 71. Ja se šlogirao kad sam ušao, a ovo je samo taj prednji deo, nisam ja slikao pozadi gde je isto hororčina.
 
Ne znam kako ove šklopocije prolaze uopšte tehnički pregled.
Verzija sa 3 sedišta nazad izgleda ima Cummins motor (P40328, P40331). Kad se optereti jedva izvuče uz Banjicu jer je taj Cummins motor očito slabiji u odnosu na MB varijante.
Neko je ovde spominjao P40327. Taj bus ne viđam mesecima. Verovatno je završio na otpadu.
 
Akije su horor. Mada ništa nisu bolji Mazovi 42706 i 42708. To više nije za saobraćaj. I dok se mi vozimo u ovim kantama, u NS počinju da voze novi Solarisi.
 
Све Акије осим П40327 имају MB OM 936 LA Euro 6 мотор.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Danas Akia P40339 sa natpisom na zadnjim vratima "vrata ne rade". Doduše, bila je bez putnika, ali samo prisustvo tog obaveštenja ukazuje na to da takva vozi i na liniji.
 
GB 3000 na 56 (Solaris) počeo je užasno da škripi. Malopre je prošao pored mene, baš se čuje užasno škripanje.
 
Vrh