Šta je novo?

Obrenovac - Ostružnica . . put i klizišta

Требали су одмах да раде овај пут.
 
Занимљив план, био сам управу и онај "џеп" са увученим насипом у атару Бољеваца јесте за померање тока реке.
 
Ево и неколико детаљнијих приказа ове саобраћајнице, а везано за данашљу објаву јавног увида у Нацрт просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора брзе саобраћајнице IБ реда Остружница – Обреновац.
Саобраћајница ће бити дужине 14,8 км – од петље „Остружница“ до петље „Обреновац“. Све имате овде
https://www.beograd.rs/cir/gradski-...aobracajnice-ib-reda-ostruznica---obrenovac-/

Неколико основних појмова
Основни разлог за израду и доношење Просторног плана је стварање услова за реализацију националних интереса у области саобраћајне инфраструктуре на принципима одрживог развоја. Подизање нивоа приступачности подручја обухваћеног израдом Просторног плана и региона Београда, имаће позитивне ефекте на подизање нивоа њихове конкурентности, а самим тим и на динамику будућег развоја. Концепција планирања, коришћења и уређења простора дефинисаће се на начин којим се обезбеђује изградња и експлоатација коридора Брзе саобраћајнице као дела државног пута IБ реда број 26 и везе централног подручја града Београда и градске општине Обреновац, односно којим ће се повезивати државни пут IA реда Е-763 (ауто-пут Београд-Јужни Јадран, деоница Београд[1]Пожега) и јужна обилазница града Београда (део коридора X), пружајући боље позиционирање и могућност просторне интеграције града Београда са ширим југозападним окружењем. Просторним планом ствара се плански основ за његово директно спровођење издавањем локацијских услова, израду техничке документације, прибављање дозвола у складу са законом, односно стварање услова за изградњу Брзе саобраћајнице.

Просторним планом биће обухваћени:
1) коридор планиране Брзе саобраћајнице, на правцу од Остружнице до везе са државним путем IA реда Е-763 (петља „Обреновац“), укупне дужине око 14,8 km и ширине од 50 m до 300 m, који обухвата трасу са заштитним појасевима Брзе саобраћајнице;
2) простор у коме се планира регулација реке Саве и санирање клизишта, оријентационе дужине 3,5 km и ширене до 1800 m;
3) постојећи и планирани коридори других магистралних инфраструктурних система са трасом и заштитним појасима (непосредним и ширим) инфраструктурних система који су у обухвату планског подручја (железничка пруга, гасоводи, далеководи, оптички каблови и др. који се укрштају са Брзом саобраћајницом).

Просторним планом биће сагледана по потреби и зона утицаја коридора Брзе саобраћајнице на окружење (најближа насеља, инфраструктурни коридори, туристички простори, заштићена подручја природних вредности, изворишта водоснабдевања и сл.). Коридор планиране Брзе саобраћајнице почиње од петље „Остружница“ на јужној обилазници града Београда (део коридора X), пружа се ка југозападу десном обалом реке Саве кроз делове насеља Остружница, Пећани, Умка, Руцка, Мала Моштаница и Барич, све до петље „Обреновац“ на државном путу IA реда Е-763.

Sema listova.jpg


ТК1
тк1.JPG


ТК2
тк2.JPG


ТК3
тк3.JPG


ТК4
тк4.JPG
 
Pre su uvek imali izgovor " pa ne može tuda, tu je klizište". Kako sad može...? Došli Kinezi pa nam objasnili kako se to radi, jel to...
 
Prvo, ovo je Prostorni plan koji su uradili urbanisti i gde je navedeno ŠTA bi trebalo uraditi, ali ne i KAKO to može da se uradi, jer to će biti definisano tak u projektu. Do sada se izbegavala ta deonica radi klizišta, težine radova i cene koja neće biti mala. Samo na toj deonici 3.500x1.800m su planirani ovi radovi :

" . . specifična funkcija ove deonice jeste sanacija i stabilizacija klizišta "Duboka", odnosno izgradnja puta na nasipu u delu korita reke Save, uz značajne planirane radove na regulaciji reke Save i izgradnji regulacione građevine."

Kada bude odredjena firma koja će raditi projektovanje i izvodjenje radova (kinezi?) videćemo koliko će tih 15km da košta i kako će biti izgradjena trasa pored klizišta, tj. koliko je to težak i zahtevan posao, pa će biti jasnije zašto se oklevalo sa izgradnjom ove trase.

IMG_20230706_050856.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovo tamno plavo je sadašnje korito Save, a svetlo plavo je buduće korito Save, jel tako...?
 
Do sada se izbegavala ta deonica radi klizišta, težine radova i cene koja neće biti mala. Samo na toj deonici 3.500x1.800m su planirani ovi radovi :

Pa nas je ravničarska deonica Obrenovac-Surčin koštala 12 miliona evra po km, ovo sigurno ne može biti više od toga. Inače Ljig-Preljina 2012. sa gomillom tunela, mostova je ugovoren bio za 7,7 miliona po km, posle su sa Kinezima bukvalno počeli da izmišljaju cifre i izvlače pare. Da i ne pominjem da svi ti navedeni radovi za kližište su daleko jeftiniji nego most preko Save, a i sama trasa je kraća nego ona ka Surčinu. Cena ili tehnička izvodljivost nikada nisu bili problem već su prosto morali da autoput usmere ka onim poljima Surčina zbog Expa, nac stadiona i buduće stanogradnje.
 
Pogrebne su obe veze sa autoputem, a dat je prioritet sa sremske strane iako se tada nije znalo da ćemo dobiti EXPO 2027. A, most je svakako morao da se izgradi.

Inače, neće ovde baš biti laka deonica zbog klizišta, a ni jeftina. Nadam se da će naći dobro rešenje i da će radovi biti uspešni. Ali, neće ovde baš tako brzo biti nekih radova, osim možda istražnih bušenja.
 
Poslednja izmena:
Био је у плану одмах национални стадион. ЕХПО је дошао као његова надоградње и изговор за исељење Сајма да би се БнВ ширио.
 
Da, bilo je više razloga zašto je prioritet bila sremska strana, pored tog nabrojanog ima tu još nekih razloga, ali to sada nema veze sa ovom temom.
 
Da, bilo je više razloga zašto je prioritet bila sremska strana, pored tog nabrojanog ima tu još nekih razloga, ali to sada nema veze sa ovom temom.

Pa privatni interesi, neko ko je znao za promenu plana je pokupovao vredno zemljište za male pare i lepo zaradio od eksproprijacije, isto kao onaj dil sa Arapima gde su im prodali PKB zemlju za 4x nižu cenu od tržišne i posle otkupljivali po 4x većoj tržišnoj za put Bg-Zrenjanin, eto to su ti razlozi. Pritom čim se krenulo sa BnV gledalo se da se što brže stvore uslovi da sklone sajam, a i onaj naci stadion treba da još malo izvuku parica braća.
 
Мало сам се заинтересовао за тему па сам по интернету нашао план.
и део чланка:
Плановима који су данас на усвајању омогућиће и мештанима Умке, Велике Моштанице и Сремчице прикључак на брзу саобраћајницу Обреновац–Остружница и даље ка Чукарици, у дужини од 13,7 километара, најавио је градски менаџер.
Како ово тачно помаже Сремчици?
 
U ovu izgradju bi trebao da se uključi i potez od Ade do Ostružnice, kojem je potrebno sređivanje, i da se konačno ukloni onaj neserćni semafor kod raskrsnice za Makiš i Železnik. Tu ima dosta prostora da se napravi petlja kako bi saobraćaj mogao da se odvija bez prekida.

Hipotetički gledano, u nekoj daljoj budućnosti bi ovaj motoput mogao da se produži i do Šapca, čime bi ta veza bila najkraća sa Beogradom i dobio bi se alternativni pravac.
 
U ovu izgradju bi trebao da se uključi i potez od Ade do Ostružnice, kojem je potrebno sređivanje, i da se konačno ukloni onaj neserćni semafor kod raskrsnice za Makiš i Železnik. Tu ima dosta prostora da se napravi petlja kako bi saobraćaj mogao da se odvija bez prekida.
Tu će (možda) jednog dana da postave kružni tok. To je moje lično mišljenje.
 
Da, to je jeftinije rešenje. Mada, bolje bi bilo da se tu lepo naprave ulazno-izlazne rampe nalik onim na isključenju za Žarkovo. Mesta ima rekao bih.
 
Samo da napomenem da se na drugoj temi vodila diskusija o odlaganju gradjevinskog otpada hotela Jugoslavija koji se odlaže pored ovog puta.
1000004016.jpg
1000004015.png
 
Vrh