Šta je novo?

Obrenovac - Ostružnica . . put i klizišta

nisam stručnjak ali mislim da ta dva kanala su upitna jer voda mora u dovoljnoj meri prolaziti pored TENT A i TENT B da bi se u nju ispuštala topla voda iz kotlova a što je manji protok vode, više se podiže temperatura Save koja je opasna za živi svet u njoj.
 
Ako imate nameru da ispravljate prokopanim kanalima "krivu Savu"
onda otvorite u Radionici temu o tome, a ovde je samo "put i klizišta".

Dakle, decenijama se nerešava pitanje klizišta kod Obrenovačkog puta.
 
tako se rešava klizište.
smanjuje se pritisak koji sava radi na taj deo brda i na klizište zbog smanjene količine vode koja tuda prolazi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658238#p658238:vl23jdi3 je napisao(la):
dobri_samaricanin » 08 Sep 2019 03:37 pm[/url]":vl23jdi3]smanjuje se pritisak koji sava radi na taj deo brda. . .
"Taj deo brda" vrši pritisak na Savu, vidi se duplo manja širina reke.

Može da se potpuno promeni tok reke, ali kliziše će i dalje tu da postoji.
 
Сужење с друге стране је спрдња и нанос, неће Сави бити проблем да то пробије (нема ни метар висине вероватно) + насип је увучен дакле неко је очигледно размишљао о природним токовима радње

Питање је само "докле" ће то клизиште ићи. Можда је опција да се лепо саструже део и направи косина (као насип), али колико видим пут је на ивици тако да би алтернативни морао бити направљен пре тога
 
Tu Sava vrši pritisak na brdo i spira svo vreme zemljište.
Da su prokopali novo korito potrošili bi daleko manje para i zemljište bi samo po sebi stalo. Dakle samo da su Savu ispravili sve bi bilo gotovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658317#p658317:l3dv1wmv je napisao(la):
Žika » 08 Sep 2019 07:46 pm[/url]":l3dv1wmv]Tu Sava vrši pritisak na brdo i spira svo vreme zemljište. . .
Brdo klizi u reku, jer je to klizište, pa zato Sava spira zemljište.
Možda neko nije video šta kažu stručnjaci o sanaciji klizišta :
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657767#p657767:l3dv1wmv je napisao(la):
dragan » 07 Sep 2019 08:56 am[/url]":l3dv1wmv]
Predlog je da se izgradi "kamena brana" u koritu reke i popuni peskom, a
da se korito Save ustvari "pomeri" prema levoj obali, prekoputa tih klizišta.
file.php

file.php
 
Dobro, ti misliš da će malo nabacanog kamenja da spreči klizište ili će da spreči potkopavanje od reke Save ?

Padine zahvacene klizistirna su zatalasane udolinama, dolinama, uzvisenjirna i zabarenjima m-dm dimenzija. Veliki lucm pregibi, uleqnuca, istrbusenja, oziljci i pukotine su pokazatelji prostranih i dubokih klizista. Konfiguracija recnoq korita je slozena zbog izrazenoq meandriranja, racvanja kod Baricke ade i promenljivosti sirlne toka i nivelete dna. Korito, od Umke do Barica, ciju desnu - konkavnu obalu eroduje reka, je suzeno na 200 m a to je 50% od prosecne sirine korita na sirern sektoru. Sa druge strane, ono je produbljeno i do 20 rn, za razliku od prosecne dubine oko 9 m osnovnog korita, uzvodno i nizvodno.
Desnoobalna inundacija nije izrazena i na vecem delu ne postoji. Pobrde desne obale direktno kontaktira sa osnovnim koritom. Stabilnost desne obale je uzrocno - posledicno povezana sa procesima u koritu Save.
 
Ja mislim da ti ne pratiš ovu temu od početka, jer nisam ja to nacrtao.
A, postavio si neki tekst od nekog 'pisca' u kojem nema ništa značajno.
Ovaj post sam postavio na predhodnoj strani, pa ako nekog interesuje :
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=653163#p653163:1hb25qra je napisao(la):
Ultonia » 26 Avg 2019 01:56 pm[/url]":1hb25qra]Detaljan opis situacije i plan saniranja je prikazan u radu:
https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pd ... 02046M.pdf
 
Ja ipak mislim da ti loše pratiš.
Prvo toliko klizište ako nije uzrok reka Sava neće se zaustaviti sa par naređanih kamena u koritu reke. Što se tiče crtanja dobro znam da nisi ti crtao.
Zaustavljanje onolikog brda traži daleko ozbiljnije građevinske radove i konstrukcije.

A ako je ipak u pitanju reka Sava to se može rešiti sa ojačavanjem obale.
 
Ja "loše pratim" temu koju sam otvorio?! . . Malo si se zaneo.

Bolje pročitaj tekst na tom linku koji sam već 2 puta postavio.

Inače, nemam nameru da dajem rešenja za sanaciju, to neka

rade stručnjaci, kao ta dvojica iz "Instituta za puteve Srbije".
 
"stručnjaci" ne mogu brdo u grdelici da zadrže a kamoli da reše ovo ozbiljno klizište.
bolje je da ništa ne diraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658432#p658432:t9wdehvi je napisao(la):
dobri_samaricanin » 09 Sep 2019 02:45 am[/url]":t9wdehvi] bolje je da ništa ne diraju.
Bolje je da se država malo aktivira i sazna trenutnu situaciju klizišta
jer je posle onih "stogodišnjih kiša" 2014. došlo da bržeg pomeranja.

Trebalo bi angažovati neku kinesku firmu (CRBC koja već ovde radi)
da urade Studiju za sanaciju klizišta i Studiju za Obrenovački put sa
dve varijante: preko saniranog klizišta i zaobilazno preko stare pruge.

Tako bi onda znali kakva je situacija i koliko bi koštala gradnja puta.
 
Драгане ту се слажем са тобом, још и да се држава сложи!
 
"Predsednik je najavio da će 19. decembra, na Svetog Nikolu, za saobraćaj biti
otvoren auto-put od Obrenovca do Surčina.
Građanima Umke i Ostružnice poručio je da će pristupni put ka auto-putu imati
četiri trake i da će se rešiti pitanje klizišta, da bi sa Čukarice i Železnika mogli
da izlaze na auto-put "Miloš Veliki", a kako ne bi morali da čekaju završetak
novobeogradske izlaznice sa puta.. ."
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... vropi.html

Vrlo hrabro obećanje, pa videćemo na šta je ustvari mislio.
 
Evo da vidimo koja su sve klizišta u tom regionu :

Sremčica – Velika Moštanica
Na dolinskim stranama Sremačkog i Sibovičkog potoka prostrane nestabilne padine
sa sekundarnim klizištima; ugroženo je zemljište i delom naselje.

Umka – Duboko – Barič
Staro duboko aktivno klizište u Dubokom i Bariču, kao i prostrana aktivna klizišta na području Umke; ugrožen je put i delom naselje Umka. U zoni Dubokog postoji šumski pokrivač koga treba unaprediti.

Mala Moštanica – Barič
(dolina Baričke reke i Savskog priobalja)
Na dolinskim stranama Baričke reke i na području Bariča u priobalju Save, prostrana i duboka aktivna klizišta koja ugrožavaju naselje Barič i delom Malu Moštanicu.

Mislođin – Jasenak –Draževac
(priobalje Save i Kolubare i dolina reke Marice)
Prostrana aktivna i umirena klizišta na području Mislođina, u priobalju Save i Kolubare, zatim u slivu Mislođinske reke i na području Draževca i Jasenka (dolina Marice).
Ugrožena su naselja i saobraćajnice.

Meljak – Vranić – Boljevac
Umirena i aktivna klizišta na dolinskim stranama Vrbovice; (dolina Vrbovice) ugroženo zemljište i manjim delom seoski i vikend objekti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=675729#p675729:ucx6w2df je napisao(la):
dragan » 31 Okt 2019 09:05 pm[/url]":ucx6w2df]Građanima Umke i Ostružnice poručio je da će pristupni put ka auto-putu imati
četiri trake i da će se rešiti pitanje klizišta, da bi sa Čukarice i Železnika mogli
da izlaze na auto-put "Miloš Veliki", a kako ne bi morali da čekaju završetak
novobeogradske izlaznice sa puta.. ."
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... vropi.html

Vrlo hrabro obećanje, pa videćemo na šta je ustvari mislio.
Počela je sanacija klizišta, ali to je neko redovno održavanje.
To nije sanacija klizišta koja bi omogućila izgradnju "četiri trake".
 
U onom radu čiji link je okačen se jasno naglašava da problemi počinju od uvođenja vodovoda a da kanalizacija nije obezbeđena.

To ne košta 200 miliona evra.

I ova sanacija bi morala početi gradnjom kanalizacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=679078#p679078:177wi43n je napisao(la):
brdjanin » 11 Nov 2019 02:34 pm[/url]":177wi43n] . . I ova sanacija bi morala početi gradnjom kanalizacije.
Kizište tu postoji hiljadama godina, takva je geologija tog dela
a velike kiše ili septičke jame samo još brže pokreću to klizište.

Sanacija koju rade "Putevi Srbije" se odnosi na njihov delogrug
radova, održavanje puta, čišćenje nekih odrona sa klizišta i sl.
 
Део трасе код МТЕ
Извор: ПО Обреновац, Фејсбук
 
"Počinje preseljenje oko 120 domaćinstava sa klizišta u čukaričkom naselju Umka. Vlada Republike Srbije je prošle nedelje na sednici odobrila sredstva za preseljenje porodica koje decenijama žive na klizištu.

Sve kuće će biti isplaćene. Porodice će dobiti nove lokacije na kojima mogu da grade kuće. Novac je obezbeđen, Vlada Republike Srbije je odobrila sredstva koja će biti prebačena na račun Grada Beograda i svi oni će dobiti novac. Konačno će biti rešen problem 120 porodica koje zaista žive u teškim uslovima, jer je u pitanju možda najveće klizište u Evropi. . . "
https://www.beograd.rs/lat/beoinfo/1769 ... elju-umka/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713232#p713232:t2jxu92s je napisao(la):
ricky011 » 01 Mar 2020 11:48 am[/url]":t2jxu92s]Promo tekst u Alo pre neki dan.. .
Kako su već došli do cene od 85mil. evra?. . Nisam video neku Studiju i Idejni projekat.
 

Prilozi

  • IMG_20200302_104444.jpg
    IMG_20200302_104444.jpg
    149,2 KB · Pregleda: 3.713
Vrh