Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

još jedan dokaz za moje neskriveno divljenje prema nemačkom smislu za inženjerstvo i uopšte preuzeti posao. Ne znam kako to drugačije da objasnim, njima je u genima da rade kvalitetno.

Jedna digresija o nemačkoj disciplini: kada je Staljin bio mlađi, 1905 je sa grupom nemačkih komunista išao na neki skup kp Nemačke. Putovali su par stotina kilometara. Kada su stigli na stanicu, Staljin je izašao, dok su Nemci čekali konduktera da im pokupi vozne karte pošto su završili putovanje. Kondukter je kasnio, Staljin je stigao na skup, nemci nisu jer su nastavili da čekaju konduktera.Putovali su satima i nisu bili na skupu na koji su krenuli. Neverovatno, zar ne? :)

Mislim da bi gradskoj vladi bilo veoma mudro da u popločavanje ulica uključi i kompanije koje nisu iz kruga dvojke. Šta mislite, da li bi bilo jeftinije da nam dođu nemci i to odrade jednom ali kvalitetno?
 
^^Skuplje sigurno ne bi bilo jer BeoPut drzi monopol pa nemamo sa kime da ga uporedimo... Sa druge strane, sta znaci skupo? Da li kvalitet ima cenu? Da li skuplje da se to odradi jednom u 50 godina i jedanput u dve godine?
 
Evo jedne slike glavne ulice u Mladenovcu koja se obnavlja. Kocke su vec poznate, na zalost, verovatno i procedura...

1299169_Asfaltiranje_ulice_v.jpg
 
Nesto mi se cini da je ovaj proizvodjac behaton kocki postao milioner..
 
Problemi u Južnom bulevaru
Beograd -- Radovi u beogradskom Južnom bulevaru traju dva meseca, a toliko i problemi građana zbog blata.

Južni bulevar imaće, posle rekonstrukcije, četiri kolovozne trake i novu vodovodnu mrežu, ali dok čekaju na to građani se žale da moraju da nose kese na cipelama da bi mogli da izađu na ulicu. Blato u okolini gradilišta nastalo posle obilnih kiša zadaje velike probleme svima koji se tu nađu.

Svima koji žive u Južnom bulevaru poslednjih dana je bila potrebna posebna priprema za izlazak napolje. Kese na cipelama uobičajen su detalj svih koji krenu makar do prodavnice. Građani smatraju da je rekonstrukciju tog bulevara trebalo obaviti letos jer sada usled obilnih padavina imaju velikih problema.

U beogradskoj Direkciji za građevinsko zemljište navode da su, imajući u vidu da je reč o gusto naseljenoj sredini, radovi organizovani na najbolji način. Problem su neucrtane podzemne instalacije, a tokom rekonstrukcije mora se štititi i infrastruktura jer se ne može prekinuti snabdevanje vodom.

Nenad Bajić iz Odeljenja Direkcije za odnose s javnošću kaže da se posebna pažnja poklanja organizaciji kretanja pešaka. "Kada je reč o pešačkom saobraćaju, on je organizovan na gradilištu uz obode zgrada i uz zgrade, pešaci su usmereni tablama kuda da se kreću", kaže on.

"Međutim, sigurno da tokom izrade šahtova i taj prostor biva sužen. Taj manji prostor koji ostaje pešacima je teže kontrolisati i održavati, ali se svakodnevno vrši obilazak gradilišta i radimo sve što je moguće kako bismo to doveli u stanje koje je funkcionalno za pešake", kaže on.

Rekonstrukcija Južnog bulevara počela je krajem septembra i do sada je završeno 70 odsto vodovodne mreže, a postavljeno je i 200 metara glavnog kišnog kolektora. Kiša koja s prekidima pada već tri nedelje ozbiljno je ugrozila radove jer se zbog bezbednosti tada ne sme kopati, pa se završetak rekonstrukcije očekuje krajem januara.
Izbor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=11&dd=28&nav_category=12&nav_id=274075

Bilo bi strava kad bi neko mogao da skljocne par fotki na gradilistu... :)
 
E, ova vest je toliko glupa i nepotrebna... i to sa naslovom "Problemi...". Pa brate, gradiliste je, obnavlja se cela ulica, plus sneg i kise itd. Pa sta su ocekivali umesto blata?
 
Da, vest jeste prenapumpana i kad sam i ja procitao naslov rekao sam ooooooo ne! Onda se ispostavilo da se radi o blatu i krsu sto me je smirilo. Medjutim saosecam i sa tim ljudima jer kad bih bio u njihovoj kozi mislim da bi i ja odlepio od tolikog blata ispred svoje kuce. Doduse kad znam da ce mi ulica posle toga biti lepo uredjena i fakticki nova onda bi se sigurno strpeo i ne bi odmah zvao novine da im kazem kako zamislite ima puno blata ispred mog ulaza jer se radi ulica! Gluposti. I to je neverovatno - ljudi kukaju kako hoce sredjeniji grad i ulice a bune se kad krene da se sredjuje. Malo strpljenja sa njihove strane ne bi skodilo a isto tako malko bolja organizacija gradilista sigurno ne bi bila na odmet!
 
2 meseca nije nista... Moja ulica (Njegoseva) bila je u blatistu gotovo 2 godine a docekali smo da reultat izvrsenih "radova" bude gori nego pre raskopavanja. Ja se samo nadam da i sa Juznim bulevarom nece biti slucaj ponovnog raskopavanja tek posto je zavrsena rekonstrukcija, jer takvih primera u Beogradu ima.
 
Pa to je ono - najbolje bi bilo otici u krevet, lepo se i slatko naspavati, ustati, a sve se promenilo na bolje, na drvecu rastu pare, ulice poplocane granitom, zgrade sve bele, voze se samo "Mecke", a na ulicama samo lepi i super obuceni ljudi :)
 
Улица краљице Наталије још раскопана
Снежне падавине и лоше време успорили извођење радова – кажу у „Београдским електранама”. Неизвесно када ће посао бити завршен
N_jhVougcqiam6ADKZrh5zEZAfD0gGcmuKfCo.jpg

Радови нису завршени
(Фото Ж. Јовановић)


Постављање новог тротоара и плоча на пешачком делу Улице краљице Наталије, које је коштало више од 35 милиона динара, завршено је пре месец дана, а радови у овој улици и даље трају. Екипе „Београд пута” су још летос започеле уклањање асфалта са тротоара и постављање бетонских плоча, а рок за завршетак посла је неколико пута померан. Тако је тек крајем прошлог месеца ова улица постала проходна за пешаке, али је недавно једна коловозна трака била затворена за саобраћај због радова на топловодној мрежи које је започело Јавно комунално предузеће „Београдске електране”. Јуче није било већих гужви у овом делу града, иако су поједини делови Улице краљице Наталије раскопани.

Влада Митић, заменик директора Сектора грађевинске оперативе „Београд пута”, каже да активности „Београдских електрана” спадају у ванредне интервенције и да нису биле предвиђене у летњем периоду када је преуређење улице започето.

– Због повећања обима радова, ми смо са закашњењем обавили свој део посла. Постављање плоча је специфично зато што захтева посебан малтер који се прави на лицу места, као и специјални чекић за укуцавање плоча. Морали смо да слажемо плочу по плочу, што је врло тежак посао – објашњава Митић.

Према речима Александра Радојичића, директора Дирекције за путеве, „Београд пут” је, за сада, завршио с преуређењем Улице краљице Наталије.

– Сви радови који се тренутно изводе у надлежности су „Београдских електрана”, које на овој локацији граде нови топловод. Док не приведу радове крају и о томе не обавесте „Београд пут”, ова улица неће бити у потпуности завршена – каже Радојичић.

По окончању радова, „Београдске електране” су дужне да „Београд путу” пошаљу одјаву, како би ово комунално предузеће могло да асфалтира делове улица које су раскопане. Међутим, неизвесно је када ће до тога доћи. Првобитним планом, изградња целокупне деонице топловода на овој локацији требало је да буде завршена 22. новембра, али, како наводе у Служби за информисање и комуникације „Београдских електрана”, „обилне снежне падавине и лоше временске прилике утицале су на продужетак радова”. Како саопштавају, чим овај пројекат буде завршен, биће побољшан квалитет снабдевања топлотном енергијом.

– Поред тога, стећи ће се услови да се, одмах по изградњи топловода, на топловодну мрежу прикључи око пет хиљада квадратних метара стамбеног и пословног простора, док ће се по завршетку грејне сезоне стећи услови за прикључење додатних 10-15 хиљада квадратних метара простора – наводе у „Електранама”.

Како не би дошло до потпуног обустављања саобраћаја у овој улици, „Београдске електране” су технологију извођења радова морале да прилагоде како условима терена тако и неповољном времену.
Н. Миковић
[објављено: 28.11.2007.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=49192
 
Oni ovo definitivno namerno rade! Ovde se neko debelo ugradjuje opet. Pa stvarno neverovatno!
 
Проширење Савске улице
Недавно обновљен део саобраћајнице неће се радити, већ ће бити изграђене две траке према железничкој прузи. Формирана комисија за координирање градских служби, која би требало да води рачуна да се иста улица не раскопава и асфалтира више пута у кратком року
[url]http://www.politika.co.yu/eaadmin/catpics/N_CMBbLGM3JRP0p5H71diQCTeC1KCXbjnbuUR.jpg[/url][/b]
Неће се радити оно што је досад сређено, већ ће бити изграђене две саобраћајне траке [u]на земљишту које је граду уступило ЈП „Железнице Србије”[/u].
(Фото Д. Ћирков)

Најава градских власти да ће ускоро почети радови на проширењу Савске улице изазвала је код многих грађана већ много пута поновљено питање у престоничкој јавности: зашто се поново раскопава недавно обновљена улица? Међутим, асфалт и шине у некадашњој улици Слободана Пенезића Крцуна неће бити поново раскопани, односно замењени, већ ће ова саобраћајница следеће године бити проширена за још две траке. Према плану градских власти, неће се радити оно што је досад сређено, већ ће бити изграђене две саобраћајне траке на земљишту које је граду уступило ЈП „Железнице Србије”. Овим делом саобраћајнице кретаће се возила која иду према мосту Газела, док ће постојеће две користити возачи који се крећу у смеру Железничке станице, што би требало значајно да повећа проток саобраћаја како у правцу Газеле, тако и према Старом савском мосту. Изградњу две нове саобраћајне траке финансираће Дирекција за грађевинско земљиште, а извођач радова биће изабран на тендеру који би требало да буде расписан почетком следеће године.

Прошлогодишњи радови у Савској вредели су 200 милиона динара, а том приликом замењено је 800 метара трамвајских шина, контактна мрежа, а урађена је и модернизација канализационог система, тротоари и постављен нови асфалт.

Према речима Снежане Воштинаров, директорке „Беокома”, Савска није пример улице која ће недуго после обнове поново бити раскопана.

– [u]Раскопавање тек асфалтираних коловоза се дешава, јер често није могуће координирати све службе које имају инсталације испод земље. Ту није неопходно само координирати градска комунална предузећа, већ и републичка јавна предузећа задужена за телекомуникације или гасовод. Неопходно је да предузећа у исто време добију грађевинске дозволе, пре тога да ураде пројекте, а потом да на тендеру изаберу извођаче, или подизвођаче радова. При том, дешава се да је у неким улицама неопходно хитно заменити водоводну инсталацију и да није изводљиво да се чека увођење гасовода, које је предвиђено за неколико месеци или коју годину касније – објашњава Воштинаров.

Међутим, према њеним речима, формирана је комисија за координирање градских служби, која би требало значајно да утиче на то да се смањи број случајева у којима се иста улица неколико пута раскопава и асфалтира у кратком интервалу.

Када се први пут раскопа улица, према речима Снежане Воштинаров, грађевинске фирме су у обавези да по завршетку радова у катастру упишу тачне коте где пролазе инсталације које су поставили. Ово би требало да спречи догађаје у којима су радници при копању улице због топловода прекидали електричне или телефонске инсталације.[/u]
Н. Радичевић
[објављено: 01.12.2007.][/quote]
Izvor: Politika Online
Link: [url]http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=49534[/url]


Jel to konacno da je Zeleznica Srbije ustupila zemljiste za prosirivanje Savske? Ako je tako, super!
 
Bravo za Savsku....

A taj behaton u regionu nije nista bolji od beogradskog... Pogledajte slike nemanjine posle rekonstrukcije i kako su svi balavili na nju :rolleyes:
 
Nemam pojma, nisam dugo proshao tuda.... ali nisam to hteo da ti kazem, nego da na slici neshto moze da deluje lepo, ali da je u stvarnosti mozda drugacije. Pa smo mogli i mi da izvadimo sliku Nemanjine posle rekonstrukcije i stavimo je ovde i svi bi bili "wow, wow".... Evo npr. Svetogorska sada izgleda nikad lepshe, ali pitanje je kako ce izgledati za godinu dana. To sam ranije pisao za NS, ljudi su na osnovu slika zakljuccili da je tamo poplocavanje mnogo bolje, ali posle nekoliko meseci sami novosadjani su se zalili na iste probleme kao i mi.

Mozda je banjalucki behaton zaista bolje postavljen, pa ne iskace. Ali sto se tice dizajna, uopste nije nesto, bog zna kako, napredniji od BG ulica.
 
Asfalt koji zimi zagreva, a leti hladi
stana - 3. decembar 2007.


Popločavanje uličica u nekom gradu obično ne izaziva toliko pažnje. Ali to ne važi za Čikago, koji ima gotovo 3.200 kilometara sporednih ulica. Po rečima gradskih zvaničnika, ovaj grad ima toliko asfalta u sporednim ulicama koliko i pet aerodroma srednje veličine. Zamislite kako izgleda održavanje i čišćenje uskih uličica, naročito kad pada kiša. Zahvaljujući inicijativi „Zeleni pločnik” koja, po mišljenju stručnjaka, predstavlja jedan od najambicioznijih projekata na nacionalnom nivou kad je reč o javnim putevima, Čikago je odlučio da ponovo asfaltira svoje sporedne ulice eko-kompatibilnim materijalima. Kroz ovaj asfalt voda prodire i ulazi u tlo, zahvaljujući tehnologiji koja je do sada malo korišćena, a koja je bazirana na propustljivom cementu ili poroznom asfaltu. Ta voda, umesto u rekama i potocima, kao otpad koji zagađuje, završava u dubini tla.

Nove popločane ulice u stanju su da reflektuju sunčevu toplotu umesto da je upijaju. Time se postiže sniženje temperature u gradu kada vladaju vrućine, i obratno, zadržavanje toplote po hladnom vremenu.

Do kraja godine Čikago će završiti asfaltiranje 46 uličica. Ubuduće će se ova tehnologija primenjivati prilikom asfaltiranja svake sporedne ulice kojoj bude potrebna popravka. Vozila gradske čistoće i vozila za pranje ulica već sada imaju naprave koje mere prisustvo štetnih supstanci u vazduhu.

Tokom nekoliko poslednjih godina u Čikagu su na krovovima zgrada zasađene bašte kako bi se skupljala kišnica, zasađeno je pola miliona drveća i napravljeno je oko 81.000 hektara parkova i zelenih zona koji treba da budu „pluća” grada.

Možda iznenađuje što Čikago, koji je nekada bio industrijski centar, i koji je imao reputaciju nefleksibilnosti, pokazuje toliku zainteresovanost za očuvanje okoline. Ali gradonačelnik Ričard M. Dejli, koji je pre nekoliko godina dobio nadimak „prijatelj drveća”, izjavio je da od grada želi da napravi ekološki model za čitavu zemlju. (Blic)

izvor: Serbiancafe
http://www6.serbiancafe.com/lat/vesti/21/42710/


pošto nam je sada Čikago grad pobratim (najveći srpski grad posle Beograda :lol: ), grad bi trebalo pod hitno da tamo uputi stručnu delegaciju, da vidi kakav je to asfalt. Takva tehnologija nam je preko potrebna. Beograd put mora da se modernizuje kako bi mogao da postavlja ovakav asfalt.
 
vrachar":bbfqky58 je napisao(la):
Aaah... Behaton : X

Samo, cini mi se da je ovde nesto kvalitetnije uradjen.
evo i ja da se ukljucim u diskusiju posto se radi o mom gradu:)
to na slici iz BL nije behaton, nego je granit, sive boje, sa umecima crvene boje.
 
Vrh