Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Juce sam prosao kroz Narodnog Fronta koja je tek bila zavrsena sa rekonstrukcijom. I pogodite sta se tamo desava? Ponovo je raskopana :mad: ! Izgleda kao Solunski front...
 
Pa pored onolike paznje medija toj temi da napokon gradske sluzbe treba da se sinhronizuju i dalje nista... Ko ce zbog toga da izgubi posao??
 
Stanica kod železničke stanice na kojoj staju tramvaji 2,i 7L u smeru ka Slaviji

161_DSC00201_1.jpg

Slika je sa railfan foruma.


Prosto neverovatno,a ova deonica je skoro rekonstruisana :o :rolleyes:
 
Pa jeste te kredje su ozbiljan problem, izgleda da neće policija da uradi ništa dok se ne desi neko sr....

Malo po malo pa nema ulićne rasvete na Gazeli, jer je neki džipsi maznuo kablove....i ništa....nit luk jeo nit mirisao....
 
PIGLET":1kkjz0av je napisao(la):
Pa jeste te kredje su ozbiljan problem, izgleda da neće policija da uradi ništa dok se ne desi neko sr....

Malo po malo pa nema ulićne rasvete na Gazeli, jer je neki džipsi maznuo kablove....i ništa....nit luk jeo nit mirisao....
Cekaj, a kao da se nije desilo dovoljno sranja? NBG ostajao bez telekomunikacija par puta, mostovi bez rasvete itd. Pa sta to jos treba da se desi????
 
pa treba neko da umre:)) boze kakvo pitanje :rolleyes: e a jel neko ima podatke gde ce, a i kada da rasele doticnu nac manjinu ispod mosta?
 
Ma daj bre, kradu šahtove samo tako. U Krađorđevoj su skoro, mislmi sve šahtove zaboli.
Kad sam bio u NS, video sam super rešenje za šahtove..
dsc00102cu4.jpg
 
Pa sahtovi se u principu i zakljucavaju. Tako sam ja bar vidjao po Evropi. Sada je i telekom poceo da instalira neke mini brave na poklopce od telefonskih kablova.
 
Fušeraj popločao Bulevar


R. DRAGOVIĆ - M. Č. PRELEVIĆ, 16. novembar 2007

NAJMANjE stotinu betonskih kocki kojima je popločan Bulevar kralja Aleksandra polomljeno je ili oštećeno jedva godinu posle popločavanja najduže gradske ulice. Ekipa "Novosti" izbrojala je 65 oštećenih kocki samo na jednoj strani Bulevara, na potezu od Kneza Miloša do Pravnog fakulteta. Većina ih je rasklimana ili naprsla, a samo je pitanje dana kada će voda i mraz da "dotuku" još najmanje toliko. Iskustvo govori da je dovoljna samo jedna ploča da, poput domina, za sobom iz ležišta povuče - niz kocki.
Nemar majstora ili loš kvalitet materijala učinili su da samo 14 meseci od uređenja trotoara deonica Bulevara od Pionirskog parka do Vuka vapi za popravkom. Građani ukazuju na "fušeraj" posla za koji je iz gradske kase izdvojeno oko 80 miliona dinara. Beograđani su dobili "na oko" lepše pločnike, koji su svakim danom u sve gorem stanju.
Najviše kocki je postradalo na raskrsnici Bulevara i Kneza Miloša, preko puta sadašnjeg Ministarstva privrede, gde je polomljen "pojas" od nekoliko desetina kvadratnih metara pločnika. Istini za volju, oštećen trotoar na ovom mestu ide na dušu kamiona, bagera i teških vozila koji rade na gradnji zgrade "Tri lista duvana", ali to nije razlog da se ruglo toleriše.
Među najugroženijim delovima je i deonica preko puta restorana "Madera" gde veliki broj polomljenih ploča, kada je kiša, pliva u vodi. Klimave kocke posebno na muke stavljaju Beograđanke, jer štikla lako propadne u žlje*******ove između "kockica".
Bulevar nije usamljen u ovom problemu. Ništa bolje nije ni u ulicama koje su obnovljene pre njega - tako se, na primer, u Kosovskoj i Nemanjinoj nekoliko desetina kocki klima pod "pritiskom" običnih šetača.

PRLjAVO

POPLOČAVANjEM trotoara, u Bulevaru je smanjen i broj parking mesta. Automobili mogu da se parkiraju samo u "džepovima", koji su obeleženi žutim i crnim kockama. Nezadovoljstvo vozača izaziva ne samo manje prostora za vozila, nego i od motornog ulja zamrljani pločnici. Nije sasvim nestao ni problem parkiranja na trotoaru, a taksisti izbegavaju za njih posebno napravljenu nišu, jer tvrde da se u nju može lako ući, ali ne i - izaći.

RADOVI

ULEPŠAVANjE Bulevara kralja Aleksandra koštalo je 80 miliona dinara, a posao je obavljen za 40 radnih dana. Izvođač radova, "Beograd put", popločao je 583 metra Bulevara. Već tada mnogi su ukazivali da behaton ploče nisu previše kvalitetne. Njihova garancija, navodno, je samo dve godine. Iz Skupštine Grada objašnjavali su da njihov rok trajanja mnogo duži.
 
^^I naravno opet niko nece odgovarati za to. Na prvom mestu krivim grad koji bi sam trebalo da se bori za svoja prava i da zahteva da se odgovorni nadju i da se steta sanira. Medjutim i ovo ce izgleda proci bez bilo kakvih posledica. Opet nedostatak konkurencije cini svoje...
 
^^Pa da, ali samo da to nesto i donese... Mnogo su se "celnici" raznih preduzeca opustili u ulozi "mogu sve sta hocu".
 
Steva i ja smo proletos radili neku brief reportazu o ulicama ali to nazalost nije videlo svetlost dana. Moglo bi to monovo da se uradi, pa da se okaci na sajt kao prica.
 
Jos prosle godine kada se radio Bulevar je bilo jasno da ce se ovo desiti...ali su tada noviari (a i neki na forumu) bili puni hvale i komplimenata zato sto "izgleda lepo", "evropski". Inace, iste ploce su postavljenje izmedju blokova 61-64 na Novom Beogradu, vec pucaju. Uskoro ce slicno stanje da bude u svim ostalim "rekonstruisanim" ulicama.

Mislim, kako ljudima ne para usi kad neko kaze da "ploce imaju garanciju 2 godine"? Kakav garantni rok??? Da li tu uopste ima o cemu da se prica?
Primer za poredjenje kako plocnik u Beogradu treba da izgleda je Knez Mihajlova i tacka. Potrosene su velike pare, ali na kvalitet. I evo vec 20 godina plocnik izgleda isto kao na dan kada su zavrseni radovi.

Razlika se vidi odmah kod Albanije gde se susrecu nove crvene i stare sive kocke - kada padne kisa napravi se velika bara - na crvenom delu :lol: !!! Svaka cast, ali bolje stavljate asfalt. :lol:
 
Ja sam prvi put cuo od Beograd Puta da je garancija i za asfalt, a i za ploce 2 godine! Milsim da smo jedina zemlja na svetu sa takvim garancijama. Ajde da ne uzimam London ili Cirih za primer, ali pogledajte ploce u Rusiji ili Bugarskoj ili jos bolje u Hrvatskoj, pa na kraju krajeva i u Zrenjaninu - kvalitet je naspram beogradskog milionitostruk!!
 
Garancija 2 godine ?! Za ovo sranje prvi put cujem. Znaci ulica koji rekonstruisu je u jednom komadu do 2 godine... bas lepo.
 
Tesno za pešake
E. B. R., 21. novembar 2007

STANARE ulice Stanoja Glavaša svakodnevno muči prolaz trotoarom čija je širina na pojedinim mestima - jedva metar. Prolazak ovom ulicom dodatno otežavaju parkirana vozila i raskopan kolovoz. Uprkos propisu koje kaže da je minimalna širina trotoara 1,5 metara pešaci se jedva provlače i ulicama u drugim delovima grada.
Prema rečima žitelja ovog dela stare Palilule, prolaz ovom ulicom poslednjih meseci postao je skoro nemoguć. Stanari ističu da je nepropisno parkiranje u ovom delu grada svakodnevna pojava, a tesan trotoar je skrojilo poslednje raskopavanje ulice zbog radova na toplovodnoj mreži.
U opštini Palilula kažu da im je problem poznat, ali da rešenje nije u njihovim rukama.
- Prolaznici i stanari ulice Stanoja Glavaša prijavili su širinu trotoara koja nije po propisu, međutim, ovo pitanje nije u našoj nadležnosti - kaže predsednik opštine Palilula, Danilo Bašić. - U Direkciji za puteve, koje je nadležno za saobraćajnice, dobili smo obaveštenje da se sve radilo po planu i u skaldu sa propisima.
Slične probleme imaju i žitelji Čubure iz Ulice cara Nikolaja Drugog. Na potezu od Gradić Pejtona do Ulice vojvode Dragomira, prostor za pešake je širok svega nekoliko desetina centimetara, a na pojedinim mestima čak i ne postoji. Kod broja 13, između ivice zgrade i kolovoza, nalazi se samo ivičnjak širine 15 centimetara. Preko njega se, jaknama "čisteći" fasadu, svakodnevno provlači veliki broj prolaznika.
- Pitanje je vremena kada će neko da nastrada - kaže Goran Milenković, stanar ove ulice. - U blizini se nalaze tri škole, tako da ovuda prolazi puno dece. Invalidi i majke sa kolicima ovu trasu odavno izbegavaju i do Kalenić pijace stižu okolnim ulicama.
Uz veoma gust saobraćaj Ulicom Nikolaja drugog prolazi i nekoliko autobuskih i trolejbuskih linija. Žitelji ove ulice ističu da da se autobusi mimoilaze na samo nekoliko centimetara od prolaznika.
U Istorijskom arhivu Beograda dobili smo informaciju da projekti zgrada koje čine "usko grlo" datiraju iz 1937. godine. Projektanti, na žalost, tada nisu vodili računa o širenju kolovoza i gustini saobraćaja.

PLOČE

PRIMEDBE građana na uske trotoara učestale su od kako putari rade na popločavanju ulica u centru grada. Takav je slučaj u Bulevaru kralja Aleksandra, Knjeginje Zorke, Gospodar Jevremovoj... Prolaz za pešake na pojedinim mestima ispod je zakonskog minimuma od 1,5 metara. Česte su žalbe građana da se prostor namenjen pešacima ustupa automobilima, z akoje se prave posebni "parking džepovi".
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=111605&datum=2007-11-22
 
OK, dobro je da novinar kritikuje i postavlja pitanja, ali to se ne radi tako. Napljuvati je najlakse, ali razlika izmedju pisanja na forumu i pisanja po novinama jeste to sto na forumu mo's da pljujes, a u novinama moras da kopas. Dakle, lik iz Novosti je taj dan dosao na posao, okacio kaput na ofinger, zapalio pljugu, popuio tri kafe, istracario se sa koleginicama, ukacio se na net, video da se ljudi zale po raznim forumima na jadnu rekonstrukciju ulica, procesljao arhivyu i sastavio tekstic. A trebalo je da zoove Djoleta, da zove Bojana Stanojevica, da zove Beograd put, da zove fabriku tih behaton kocki u Ivanjici, pa i ako ga iznapusavaju da napise u tekstu "pitali smo Peru Perica ko je odgovoran, ali on nas je odje*******ao" Znam da bi vecina zvanicnika rekla "znate, krivi su vremenski uslovi, vozci, pesaci, vanzemaljci, Bog, CIa, NASA.... Samo nismmo mi", ali ni citaoci nisu bas toliko retardirani, odmah znaju da prokljuve takve izjave.

I ja sam bio entuzijasta kada je pocelo poplocavanje ulica. bulevar je prvi dan izgledao odlicno, nije bilo onih fuserisanja iz prethodnih rekonstrukcija - gde ne pase, zamazi malo malterom i sl. I nisu stavljali one glupe bele stubice itd. Ali ovo je stvarno zlocin za noge. Treba da se polomis da stignes nekud. Sad npr. Svetogorska izgleda super, ali pitanje je sta ce biti za godinu dana.

Onda imamo i brkanje loncica. To sto curi ulje nisu krivi putari, vec stara vozila koja imamo zbog bednog standarda. Parkinzi u svakom slucaju izgledaju lepse poplocani :)

Dalje - iste novine "Novosti" okrecu list kako vetar duva. Pa ili se slihtaju vozacima govoreci akako su rekonstrukcijom smanjeni prostori za parkiranje, ili pesacima govoreci kako je iz istog razloga smanjen prostor za pesake. Ipak, u ovom trenutku mislim da je napravljen optimalan kompromis ffizickim odvajanjem pesackih povrsina i parking mesta. Naravno i jedni i drugi su nezadovoljni, ali pre je trotoar samo igledao sire, a u sustini si morao da se provlacis izmedju zida i branika (ko seta ulicom Dimitrija Tucovica zna o cemu govorim).

Knez jeste lep, ali i tamo nekad ima bara, no one i nisu toliko bitne. Ono sto je istina da je granit daleko skuplji od behatona. Ali ako se vec stvari rade samo estetike radi, onda je mozda i onaj "stampani beton" k'o kod Delta city-a bolja stvar.

Zrenjanin i Novi Sad. Hm, pa to je onaj isti behaton kao u BG-u. I mnogi forumasi iz NS-a otprilike nakon istog perioda kao i mi pocinju da imaju potpuno iste zalbe za poplocavanje. Za ZR ne znam, ali mora im se priznati da imaju najlepsu sharu :p Ipak, mislim da, uz sve postovanje prema ZR i NS na forumu uopste postoji tendencija da se malo "poseremo" na BG sa onim "kako je u NS bolje".

I vest za kraj - poplocana je i Francuska ulica, po istom sistemu kao Svetogorska i Kraljice Natalije.
 
Danas je Bulevar licio na svinjac :mad: Sneg se otopio, za sobom ostavio stroku i blatiste a ulegle i ispucale trotoasrske ploce su napravile bare po kojima ljudi gacaju. Juce sam na jednom mestu preko puta Tasha video radnike kako popravljaju jedno od ulegnuca i pored njih lika koji sve to revnosno slika. Osecam da ce uskoro izaci clanak Beograd Puta o tome kako su price o nemaru netacne i kako je sve sjajno, nikad bolje... :rolleyes:
 
||Odlicno, nastavlja se medijska ofanziva povodom loseg poplocavanja, a tekstovi su sve bolji i opsirniji. Kao sto predvidih (a ne treba biti Nostradamus za to) opravdanja su jadna. Mada ne sumnjam da je najveci problem u izvodjacu radova, pa onda u valitetu materijala. No, kod odgovornosti ide obrnuto, i treba da je preuzme gradska vlada, jer ona treba da misli na to kome daje u ruke nas novac i da ako se jednom opeces ne stavljas opet ruku u vatru. Hebi ga, nadali su se da ce ploce izdrzati do izbora :p

Betonske kocke oštećene ili polomljene na većini nedavno renoviranih trotoara u centru grada
Šljap, šljap po Bulevaru kralja Aleksandra
Autor: G.Svilar | 23.11.2007 - 06:00



Betonske kocke na trotoarima, postavljene pre nepunih godinu dana, u Bulevaru kralja Aleksandra, rasklimane su ili napukle. Oštećene ploče, usled obilnih padavina, kao sunđer upijaju vodu i stvaraju veliki problem šetačima kojima se noge smoče posle samo nekoliko koraka. Takođe, Beograđanke koje šetaju popločanim ulicama moraju da vode računa jer štikle veoma lako mogu da se zaglave između rasklimanih kocki.

Ništa bolja situacija nije ni u Kralja Milana, Kosovskoj i Nemanjinoj ulici gde su takozvane "behaton" kocke uglavnom natopljene vodom.
Popločavanje Bulevara kralja Aleksandra koštalo je 80 miliona dinara, a posao je obavljen za 40 radnih dana. Iz Skupštine Grada tada su objašnjavali da je njihov rok trajanja mnogo duži. Izvođač radova, "Beograd put", popločao je 583 metara Bulevara i dao garanciju na dve godine. Prve "behaton" ploče postavljene su još 2002. godine u Ulici kralja Milana.
U Direkciji za puteve kažu da imaju veliki problem sa nesavesnim izvođačima radova, koji na svoju ruku vade kocke i nakon završetka radova ih vraćaju, a da pritom nemaju dozvolu od Direkcije.
- Kocke su kvalitetne, ali je kod postavljanja veoma važna podloga. Stalno nam se dešava da izvođači radova sami povade kocke i pritom unište hidroizolaciju, odnosno foliju koja se nalazi ispod kocki. To je glavni razlog zašto su kocke natopljene vodom - objašnjava Aleksandar Radojičić, direktor Direkcije za puteve.
Osim izvođača radova, po rečima Radojičića krivi su i vozači automobila i kamiona koji ili parkiraju ili prolaze preko kocki koje nisu predviđene za tolika opterećenja.
- Kamioni uglavnom gaze po kockama u Kosovskoj ulici, dok se u Bulevaru kralja Aleksandra nesavesni vozači parkiraju na mestima koja nisu predviđena za ostavljanje automobila - navodi Radojičić.
Ništa bolje nije ni u ulicama koje su obnovljene pre Bulevara kralja Aleksandra njega - tako se, na primer, u Kosovskoj i Nemanjinoj nekoliko desetina kocki klima pod "pritiskom" običnih šetača.

Zamenjene ploče
Veliki broj "behaton" ploča oštećeno je samo sa parne strane ulice, a radnici "Beograd puta" su vredno radili protekla dva tri dana i zamenili sve kocke koje su napukle ili su natopljene vodom.

Manje parkinga
Popločavanjem i ulepšavanjem trotoara, u Bulevaru je smanjen i broj parking mesta. Automobili mogu da se parkiraju samo na mestima koja su obeležena žutim i crnim kockama. Međutim, ovo pravilo se ne poštuje, pa mnogi vozači zbog malog broja parking mesta ili zbog nemara, parkiraju i na trotoarima i oštećuju kocke.
Izvor: Blic

BTW, manjak parking prostora moze jedino da se resi garazama i poboljsanjem sistem a gradskog prevoza, narocito u cerntru grada, a ne naguravanjem automobila na trotoare. Nije prakticno, nije komforno, nije ekoloski, nije ni estetski lepo.

Vec ranije sam izneo ideju da ukoliko sine posle izgradnje LRT-a budu uklonjene na potezu od Depoa do Resavske (kuda LRT ide podemno), ja sam za to da se ostavi isti broj kolovoznih traka, s tim da se one pomere ka sredini, a da se naprave siri trotoari i uradi fensi poploccavanje sa odlicnim osvetljanjem i pratecim mobilijarom (klupe, korpe, zardinjere itd). Kad dobijemo LRT mislim da ce tako nesto biti izvodljivo.

I jos jedna ideja - rekli su da ce rekonstrukcijom Trga republike, citav potez od Studentskog trga do Kolarceve biti pesacka zona, ali i da ce biti omogucen saobracaj vozilima gradskog prevoza. E sad, u slucvaju da to ostane trola, znaci treba da ostane i asfaltni kolovoz fizicki odvojen od pesackih staza, sto onda nije pesacka zona. Medjutim, ukoliko bi to bio tramvaj, on moze da ide u nivou sa pesackom zonom.... Zamislite poplocan kamenom cprostor od Etnografskog do Kolarceve... Kontaktna mreza vec postoji, "samo" bi se rekonstrukcijom trga dodale sine. Medjutim taj tramvaj ne moze da lebdi u vazduhu, pitanje je odakle bi dolazio i kuda bi ishao.... Imaju dve varijante - da ide ka Slaviji (sto je skuplja) ili da se napravi skretanje iz Tadeusa Koscuska u Uzun Mirkovu (da tramvaji dolaze iz pravca pristanista ili iz Cara Dusan), ali ondapitanje gde od trga, na Francuusku, Terazije, ili samo da napravi krug na Trgu i vrati se u Tadeusa Koscuska (da ide kao dvojka, samo sto bi "svracala" na Trg) ... Problem jedino moze biti stvaranje guzve, ali traqmvaj mi je vozilo za Trg, trola mi je vozilo za predgradje

Evo primera iz Berlina
alexanderplatz-cu.jpg


Ili zagreba :) :
800px-Trg_bana_Jelacica_1.jpg
 
Skoro sam u Minhenu prolazio pored nekog manjeg gradilista gde su dvojica likova postavljala (vracala podignute) kocke na trotoaru. Stao sam neko vreme i malo zagledao sta i kako oni to rade. Mislim da je svaki od njih barem jedno 15ak minuta proveo u tome da svaku pojedinacnu kocku ubaci na svoje odgovarajuce mesto. Prvo izravna pesak ispod pa ubaci kocku i onda krece citava seansa kuckanja gumenim cekicem po toj kocki kako bi se savrseno uklopila sa okolnim kockama. Jezivo iznenadjenje za mene je bilo kad je tip, ja taman pomislio zavrsio sa jednom kockom kad je on podize da dotera, skloni malo viska peska ispod nje i krete od pocetka citavu proceduru utapkavanja iste. Vidi se da oni to rade savesno i predano i tako da to potraje a ne ono "drzi vodu dok majstori odu". Ne mislim da je to uslovljeno njihovom velikom ljubavlju prema poplocavanju trotoara vec njihovom odgovornoscu za obavljeni posao. Za sve vreme koliko sam dugo ovde ja sam eventualno jednom, dva puta (bukvalno!!) video da je neka kocka polomljena ili izbacena iz svog lezista a ceo grad je poplocan! Obicno se vide izvadjene ploce kad se namenski uklanjaju kako bi se doslo do nekih instalacija itd. Jos jednom carobna rec u ovom problemu je konkurencija. Identicna prica je i sa asfaltiranjem ulica, sa telekomom i cenom interneta u Srbiji, sa Miskovicem itd. Kad se to bude promenilo kvalitet svih tih stvari ce se znatno poboljsati a zajedno sa time i kvalitet zivota u Srbiji. Malko mi je muka da slusam od predstavnika gradskih sluzbi i raznih drzavnih preduzeca izgovore tipa
Osim izvođača radova, po rečima Radojičića krivi su i vozači automobila i kamiona koji ili parkiraju ili prolaze preko kocki koje nisu predviđene za tolika opterećenja.
- Kamioni uglavnom gaze po kockama u Kosovskoj ulici, dok se u Bulevaru kralja Aleksandra nesavesni vozači parkiraju na mestima koja nisu predviđena za ostavljanje automobila - navodi Radojičić.
Ništa bolje nije ni u ulicama koje su obnovljene pre Bulevara kralja Aleksandra njega - tako se, na primer, u Kosovskoj i Nemanjinoj nekoliko desetina kocki klima pod "pritiskom" običnih šetača.
Pa tacno znaju gde se i kada id*** parkiraju na trotoare i unistavaju gradsku imovinu i nisu u stanju da prijave problem saobracajnoj policiji (koja je opet posebna prica) da regulise to kaubojsko ponasanje...ne oni stalno kukaju preko novina i zale se izgleda nama gradjanima. Gospodo komunicirajte malo vise jedni sa drugima i sihronizujte vase akcije malo bolje!!
 
Vrh