Првих дана пролећа требало би да почне преуређење и проширење неколико великих саобраћајница, најављују градски челници
Савска ће добити нове саобраћајне траке (Фото Д. Јевремовић)
Проширење Савске, Дечанске и Војвођанске улице, преуређење Булевара краља Александра и обнова Карађорђеве улице обележиће прве дане пролећа. Градске власти најавиле су обимне радове који не би требало да изазову веће гужве на улицама и који ће, по окончању, у значајној мери растеретити саобраћај. Ови послови само су припрема за почетак свеобухватне обнове Панчевачког моста и „Газеле”, као и изградње обилазнице око Београда.
Преуређење
Војвођанске улице, најављивано и одлагано више пута, почело је пре неколико дана припремом градилишта и изменом саобраћаја на појединим линијама јавног превоза. Обнова ће се обављати у две фазе, тако што ће у првој бити урађена деоница која се спушта са Бежанијске косе и наставља Улицом др Ивана Рибара до Улице Душана Вукасовића, док ће у другој фази бити урађен део од Душана Вукасовића до Гандијеве улице. Радовима ће бити обухваћено и 400 метара Виноградске, део Сурчинског пута, као и стотинак метара Улице др Ивана Рибара. Предвиђена је и изградња две нове коловозне траке, док ће на средини коловоза бити изграђено острво, а све раскрснице ће добити семафоре. Биће постављени и нови тротоари, јавно осветљење, као и комплетна инфраструктура. Планирано је да радови, чија је укупна вредност 345.000.000 динара, буду завршени до краја године.
Савска улица, која је темељно обновљена пре две године, ускоро би требало да добије две нове саобраћајне траке. Оне ће се градити на земљишту које је Граду уступило Јавно предузеће „Железнице Србије”. Ненад Бајић, шеф информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште, каже да је у току подношење захтева за добијање грађевинске дозволе, после чега би требало да буде изабран извођач радова.
– Уколико све буде текло према плану, радови би могли да почну већ у мају. Траке које ћемо изградити олакшаће прилаз „Газели”, док ће постојеће две користити возачи који се крећу према Железничкој станици – објашњава Бајић и напомиње да ће овај посао бити финансиран из буџета Дирекције за грађевинско земљиште.
Обимни радови биће обављани и у најужем градском језгру. Бојан Станојевић, градски менаџер, каже да би у наредних неколико недеља требало да почне проширење
Дечанске улице.
– Тренутно приводимо крају припреме, а проблем би могле да нам представљају подземне инсталације. После проширења, ова улица ће добити нову коловозну траку, а сами радови неће утицати на функционисање саобраћаја – каже Станојевић и најављује да ће посао бити поверен „Београд путу”.
Саобраћајна трака која буде изграђена требало би да буде намењена возилима јавног градског превоза. На тај начин би се повећала проходност у овој улици, и смањиле гужве у правцу према Булевару деспота Стефана.
У Секретаријату за саобраћај кажу да ће Дечанска бити проширена са обе стране за око 1,5 метара. Планирано је да радови трају око месец дана.
У склопу обнове Старог савског моста, које би ускоро требало да буде завршено, градске власти планирају да преуреде
Карађорђеву улицу како би се олакшао прилаз овом београдском прелазу преко Саве.
Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај, каже да ће у првој фази преуређења у овој улици бити укинута два семафора и измештена трамвајска станица, док се после тога очекују знатно сложенији послови.
– Жеља нам је да се смањи гужва у овом делу града, као и да се омогући боља повезаност свих београдских мостова са аутобуском станицом – закључује Смиљанић.
Градске власти раније су најављивале да би увођење камера у
Булевару краља Александра могло да спречи паркирање у жутој траци, али су се ипак определили за проширење коловоза иако наглашавају да то неће бити трајно решење.
– Део коловоза ћемо проширити када будемо поправљали шине које су у прилично лошем стању. Дирекција за путеве ће се тада укључити у цео посао и поставити плоче на оном делу тротоара који није био обухваћен недавним поплочавањем – кажу у Секретаријату за саобраћај и додају се право преуређење Булевара очекује тек после увођења метроа.
Н. Миковић
[објављено: 17/03/2008.]