N. V. BRKOVIĆ, 12.02.2008
Rekonstrukcija ulica
MNOGE beogradske ulice, među kojima i redovna saobraćajna "uska grla", ove godine će biti proširene. Izvesno je da će radovi već u martu početi u Vojvođanskoj i na Ibarskoj magistrali, a do kraja 2008. godine nove trake dobiće i Savska ulica. To će, pored bolje protočnosti, po mišljenju nadležnih iz Sekretarijata za saobraćaj, uticati i na veću bezbednost u saobraćaju.
Dugo najavljivana rekonstrukcija Vojvođanske ulice počeće narednog meseca. Kako kažu u Direkciji za građevinsko zemljište, ova saobraćajnica je izuzetno opterećena.
VOJVOĐANSKA
- Osim što njome prolaze linije GSP koje sa gradom povezuju Bežaniju i Surčin, na ovoj lokaciji je poslednjih godina niklo mnogo novoizgrađenih stambenih objekata - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Povećao se broj građana i automobila, tako da se javila potreba za izgradnjom modernije saobraćajnice.
Rekonstrukcija Vojvođanske radiće se u dve faze. Od ukupno 1.700 metara, koliko je dugačka ova ulica, u prvoj će biti urađena deonica koja se spušta sa Bežanijske kose i nastavlja na Ulicu dr Ivana Ribara do Dušana Vukasovića - dužine 700 metara. Takođe, radovima će biti obuhvaćeno i 400 metara Vinogradske, deo Surčinskog puta, kao i stotinak metara Ulice dr Ivana Ribara.
Planom je predviđena izgradnja dve nove kolovozne trake, a ulica će se širiti prema blokovima. Između kolovoznih traka suprotnih smerova biće urađeno razdelno ostrvo i sve raskrsnice će biti semaforizovane. Takođe, biće postavljeni trotoari, javno osvetljenje, kao i kompletna infrastruktura - vodovodna i kanalizaciona mreža.
Novčana sredstva za prvu fazu rekonstrukcije Vojvođanske, u iznosu od 350 miliona dinara, obezbedila je Direkcija iz naknade za uređenje gradskog građevinskog zemljišta. Završetak prve faze, nadležni najavljuju do kraja godine. Početak druge faze, od Dušana Vukasovića do Gandijeve, zavisi od brzine rešavanja imovinsko-pravnih odnosa.
IBARSKA
U planu radova za 2008. godinu je i izgradnja nadvožnjaka na Ibarskoj magistrali kod skretanja za groblje "Orlovača".
- Ova raskrsnica je već semaforski regulisana - kaže Bajić. - Međutim, time je saobraćaj na magistrali delimično usporen, a dosadašnja praksa je pokazala i da se na ovom mestu često dešavaju nesreće. Izgradnjom nadvožnjaka postićićemo bolju protočnost, ali i veću bezbednost. Denivelacija raskrsnice koja će omogućiti nesmetan uliv na magistralu, kao i izlazak sa nje, koštaće 300 miliona dinara, a trebalo bi da bude završena do početka sledeće godine.
SAVSKA
Početak radova u Savskoj nije preciziran, ali kako kažu u Direkciji, stekli su se uslovi za njeno proširenje i izvesno je da će vozači uskoro na raspolaganju imati još dve trake. One su predviđene za saobraćaj koji ide u pravcu Gazele, a osim ovog smera, prodisaće i suprotni, jer će postojećim trakama saobraćati automobili koji idu ka gradu.
Između starih i novih traka odvijaće se tramvajski saobraćaj. Biće urađeni i trotoari i zasađeno novo zelenilo. U Direkciji trenutno čekaju na dobijanje dozvole za izvođenje radova, a potom predstoji raspisivanje tendera za izvođača.
Osim navedenih saobraćajnica u planu je i proširivanje ulica Gospodara Vučića, takođe sa dve trake, koje zavisi od usvajanja Plana detaljne regulacije. Zatim ulice Karađorđeva i Trgovačka, kao i Mirijevski venac. Razmatra se i mogućnost širenja Bulevara Oslobođenja, od Slavije do Autokomande i izgradnja nadvožnjaka kod Careve ćuprije.
JURIJA GAGARINA
ULICA Jurija Gagarina, od raskrsnice sa Trećim bulevarom do benzinske pumpe biće takođe proširena. Ova saobraćajnica će na kritičnoj deonici umesto sadašnje tri, posle rekonstrukcije imati ukupno šest traka. Ovaj zahvat podrazumeva i pomeranje železničkog nadvožnjaka ispod kojeg se svakodnevno u saobraćajnom špicu stvara "čep" vozila. Direkcija će krajem februara raspisati tender za izvođača radova, pa se, ukoliko sve bude teklo bez prepreka, početak izgradnje očekuje u junu. Procenjuje se da bi ova intervencija mogla da košta oko 500 miliona dinara, ali će se tačan iznos i datum završetka radova znati tek po zaključenju ugovora sa izvođačem.
PASARELE
PLANOVI Sekretarijata za saobraćaj za ovu godinu su da završe rekonstrukciju starog Savskog mosta i reše raskrsnice sa novobeogradske strane.
- Predviđeno je da se postojeća "S" krivina ispravi izgradnjom dve nove raskrsnice, koje će doprineti boljoj protočnosti - objašnjava Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj. - Njima će se saobraćaj odvijati jednosmerno. U cilju veće bezbednosti, bolje protočnosti i iskorišćenosti postojećih kapaciteta, planiramo i izgradnju tri pešačke pasarele - dve u Bulevaru vojvode Mišića, kod Ade Ciganlije i Hale 14 Beogradskog sajma i treće iznad Bulevara vojvode Bojovića, koja će povezivati Kalemegdan i Pristanište. Biće preprogramirane i 152 raskrsnice, što će omogućiti povezivanje 17 raskrsnica u "zeleni talas".