Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Homer Jay":3dsl8izo je napisao(la):
Bravo za Savsku....

A taj behaton u regionu nije nista bolji od beogradskog... Pogledajte slike nemanjine posle rekonstrukcije i kako su svi balavili na nju :rolleyes:
taj behaton u regionu nije behaton nego granit. I bolji je od tih kocki o kojima vi pricate.
 
BL":ktpc0fsw je napisao(la):
vrachar":ktpc0fsw je napisao(la):
Aaah... Behaton : X

Samo, cini mi se da je ovde nesto kvalitetnije uradjen.
evo i ja da se ukljucim u diskusiju posto se radi o mom gradu:)
to na slici iz BL nije behaton, nego je granit, sive boje, sa umeci crvene boje.
dobrodošao i ti :D

istina to što govoriš, ploče u BL su skoro iste ko one u DE, i zaista je odlično odradjeno popločavanje, verovatno najbolje koje sam video u nekom našem gradu.
 
hvala stevo, posjetim ja vas ovdje s vremena na vrijeme, ali nemam sta dodati, samo se informisem:)
 
Granit ocena 10, behatlon jedva 2.

Najbolji primer je knez Mihailova, evo traj već 25 god, ajde da vidimo behatlon posle toh vremena.
 
PIGLET":lbe6que5 je napisao(la):
Granit ocena 10, behatlon jedva 2.

Najbolji primer je knez Mihailova, evo traj već 25 god, ajde da vidimo behatlon posle toh vremena.
Zapravo, tacno 20 godina ;)
 
my mistake, izvinjavam se prekodrinskim prijateljima :)
htedoh reci behaton je behaton, no granit nije behaton, pa je samim tim, jel te, bolji, of kors :)

Knez je zato keva :) i drago mi je sto ce navodno okolne ulice (Cika Ljubina, Kralja Petra, Vasina....) navodno biti uradjene u istom fazonu, za taj uzi centar se vredi malo bahatiti :D

Zna li neko koji je materijal koriscen za poplocavanje platoa oko Terazijske cesme (nije behaton, ovo je neki gladak kamen).

E da, Francuska ulica je gotova. Deluje fino, koristili su one manje pravougaone kocke (mislim da su i one malo deblje, skoro kao cigla), no kao i za Svetogorsku sto rekoh, time will tell.
 
fazon s betonskom galanterijom ili behatonom kako ga nazvaste je u tome da se on nakon postavljanja u nekoliko navrata mora nasipati abrazivnim materijalom da bi se rupe popunile koje nastanu vremenom uslijed slijeganja zemlje izmedju kocki. to se ociigledno une radi na ovim mjestima gdje su iskrivljene kocke. a osim toga sve to ima svoju nosivost, tako da nije predvidjeno za kamione i izivljavanja kojima su izlozene u BG.
 
BL":ee2xn0cu je napisao(la):
fazon s betonskom galanterijom ili behatonom kako ga nazvaste je u tome da se on nakon postavljanja u nekoliko navrata mora nasipati abrazivnim materijalom da bi se rupe popunile koje nastanu vremenom uslijed slijeganja zemlje izmedju kocki. to se ociigledno une radi na ovim mjestima gdje su iskrivljene kocke. a osim toga sve to ima svoju nosivost, tako da nije predvidjeno za kamione i izivljavanja kojima su izlozene u BG.
Znači=neodgovarajuće za Beograd.
Bolje da se vrate na liveni asfalt-on je sve to trpeo i ništa mu nije falilo, a i prijatniji je za hodanje po njemu( pogotovo za sugrađanke ;) )
 
Снег однео једанаест и по тона соли

Најважније градске саобраћајнице биле су проходне, упркос лошијим климатским условима него претходних сезона и већим количинама снежних падавина. У Секретаријату за инспекцијске послове задовољни су досадашњим радом комуналних предузећа на чишћењу снега и леда, а посебно послом који су обавили путари у чијој надлежности је одржавање коловоза. Жељко Маравић, директор Зимске службе „Београд пута”, истакао је да су екипе ове зиме имале знатно више посла него претходних година и да је, услед обилних падавина и ниских температура, утрошено и више новца.

– До сада смо потрошили четири пута више материјала за чишћење снега, него у току целе претходне сезоне. По градским коловозима до јуче је посуто 11.500 тона соли – рекао је Маравић.

Путари су у четири снежна удара ове зиме успевали да у потпуности оспособе улице првог приоритета, којима пролазе возила ГСП-а, у предвиђеном року од два до четири сата, а понекад и раније. Највеће проблеме изазивала је ледена киша која је до сада падала у четири наврата. Посао путарима додатно су отежавале и ниске температуре. Маравић је подсетио да је забележено 25 везаних „ледених дана”, када је жива константно била испод нуле.

– Наше екипе су у току ове зиме на мостовима и надвожњацима употребиле и 60 тона калијум-хлорида. Ово средство делује при изузетно ниским температурама, а много је јаче, ефикасније и скупље од соли, па га посипамо само по најважнијим саобраћајницама. Највероватније ћемо до краја сезоне потрошити још 60 тона калијум-хлорида – нагласио је Маравић.

Он је најавио да ће Зимска служба „Београд пута” обезбедити, по хитном поступку, још материјала за чишћење снега, како би што спремније дочекала ново погоршање временских услова.

Већина станара није очистила снег
Испред већине стамбених зграда и приватних кућа у Београду још има снега и леда који се отапају и ометају кретање пешака. Уколико поново дође до мраза, тротоари ће се претворити у клизалишта. Из Градског секретаријата за инспекцијске послове поново су упозорили несавесне суграђане да се придржавају обавезе чишћења снега испред својих зграда и кућа.

– Наши инспектори наплатили су 60 мандатних казни и поднели 105 прекршајних пријава против физичких и правних лица. Висине глоба су од 50 до 500 хиљада динара – нагласио је Угљеша Митровић, помоћник градског секретара за инспекцијске послове. За разлику од комуналних предузећа, како је истакао, већи део грађана није савесно обавио посао чишћења снега.

– Апелујемо да се у свим сличним ситуацијама реагује солидарно. Упозоравамо да ће градски инспектори наставити контролу и кажњавање несавесних грађана – истакао је Митровић.

Посебну опасност за пешаке представљају и остаци белог покривача и леденице на ивицама кровова појединих зграда, јер у току отапања често падају по тротоарима, или по крововима возила. Пролазницима који се тада нађу испод стрехе неке стамбене зграде, где не постоји знак упозорења, или нема никога ко би их опоменуо, само пука срећа може помоћи да избегну најгоре.
Н. Б.
[објављено: 09.01.2008.]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=53346
 
Krpe se rupe
N. V. B., 29.01.2008

PUTARI su ovih dana angažovani u gotovo svim gradskim opštinama, a najviše posla imaju u zoni radova oko starog Savskog mosta. Na većini lokacija izrađuju trotoare, a rupe na kolovozu, koje su se kao pečurke pojavile posle nedavnih padavina, krpe u okviru redovnog održavanja.

U "Beograd putu" kažu da je posao na vertikalnoj svetlećoj signalizaciji na prilazima Savskom mostu obiman, i da ovim radovima posvećuju naročitu pažnju.
- Ulica Vladimira Popovića, kod Starog sajmišta, produžena je i ukršta se sa Zemunskim putem, pa ekipe rade na semaforizaciji ove nove raskrsnice - objašnjavaju u "Beograd putu". - Semafori će, takođe, biti postavljeni i na Novosadskom putu, kod skretanja za naselje Plavi horizonti.

Građevinska služba popravlja i oštećenja na kolovozu, bilo da su nastala od leda i kiše, ili su ih raskopavanjem prouzrokovala komunalna preduzeća. Putari dnevno saniraju oko tridesetak takozvanih "namernih kvarova".

Asfaltiranje trotoara ovih dana okupira najveći deo vremena ekipama "Beograd puta". Pešačke staze uređuju se u Savskom vencu - Birčaninova od Katićeve do Sarajevske, Voždovcu - ulicama Kralja Bodina, Varvarinskoj, Paliluli - Ratnih vojnih invalida, Zvezdari - Slavujev venac. U Zemunu, osim asfaltiranja trotoara u Ulici inženjera Atanackovića, putari postavljaju i rampe za invalide na Novosadskom putu. Radnici za postavljanje asfalta pripremaju i Rakovački put, kao i brojne ulice u Grockoj.

U ovom preduzeću naglašavaju da je deo radnika još angažovan na dežurstvima u Zimskoj službi, zbog potencijalnih padavina, i da su trenutni radovi samo zamajac za predstojeću građevinsku sezonu.

NOVINE
NASTAVLJENA je izgradnja i obeležavanje biciklističkih staza na Novom Beogradu. Radnici su počeli sa farbanjem crvenom bojom dela staze koji je u zoni raskrsnice. Prva tako obeležena je raskrsnica Huga Klajna i Marka Čelebonovića. Još jedna novina je postavljanje solarnih treptača u kolovozu, kojima su naglašeni pešački prelazi, kao u Ulici Srpskih udarnih brigada na Miljakovcu.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115283&datum=2008-01-30
 
Beograd kakvog malo poznajemo: Semafori u glavnom gradu
Pola veka "zelenog talasa"
O održavanju i nadgledanju svih semaforskih uređaja u glavnom gradu brine preduzeće ‘’Beograd put’’, koje je osnovano 1953. godine kao Tehnička sekcija u Upravi za puteve grada Beograda. Iste godine kada je i ovo preduzeće počelo sa radom, postavljeni su u gradu prvi semafori na raskrsnici Ulice kralja Milana i Kneza Miloša. Nakon četiri godine, dakle već 1957. godine Beograd je imao četiri semaforizovane raskrsnice sa 16 semafora.
Grad je u to vreme imao nešto manje od pola miliona stanovnika, šest hiljada motornih vozila i 1500 ulica. Prva sinhronizacija svetlosne signalizacije, takozvani ‘’zeleni talas’’, izvršena je u Beogradu 1965. godine u ulici Kneza Miloša, na potezu od Mostarske petlje do Ulice 29. novembra. Cilj uspostavljanja ‘’zelenog talasa’’ bio je poboljšanje protočnosti i veće bezbednosti u saobraćaju, pošto se broj vozila vremenom sve više povećavao.
Na beogradskim ulicama, sem ‘’običnih’’ semafora, saobraćaj reguliše i 20 ekoloških semafora, 60 semafora sa zvučnim signalom za zeleno svetlo namenjenih slepima, kao i 66 semafora sa tasterima za zeleno svetlo za pešake. Ekološki semafori postavljeni su na mestima gde crveno svetlo na semaforu traje više od sto sekundi, tako da vozači mogu da isključe motor dok čekaju signal za polazak. Ovi semafori za cilj imaju smanjenje buke i zagađenja na takvim mestima, kao i podizanje ekološke svesti vozača. Ovaj ekološki uređaj prvi put je postavljen na raskrsnici ulica 29. novembra i Cvijićeve. Vozači su se, kako tvrde u preduzeću ‘’Beograd put’’, u početku pridržavali pravila i gasili motore svojih vozila, dok je danas mnogo manje takvih.
Savremena tehnika za upravljanje saobraćajem oduvek je primenjivana u Beogradu, kako saznajemo od Službe za odnose s javnošću ‘’Beograd puta’’. Tako je još 1971. godine zona Slavija bila opremljena nemačkom opremom koja je tada, kako se smatra, bila naprednija od minhenskog sistema. Naime, primenjivano je merenje svih bitnih parametara za automatski izbor programa rada semaforskih uređaja, modifikovanje zelenog svetla, merenje brzine u saobraćaju, a na raspolaganju je bilo i 102 detektora za takozvano ‘’brojanje saobraćaja’’.
U Beogradu sa više od četiri hiljade ulica danas, prema podacima ‘’Beograd puta’’, postoje 502 semaforizovane raskrsnice, kao i skoro devet hiljada lanterni, odnosno delova uređaja koji pokazuju svetlosne signale. Danas je u upotrebi sistem za daljinsko upravljanje i nadgledanje raskrsnica, koji omogućava nadgledanje, pristup svim uređajima u sistemu i mogućnost promene režima rada putem Interneta. B. Cvejić
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20080209/beograd1.html
 
Prodisaće "uska grla"
N. V. BRKOVIĆ, 12.02.2008
bgd%20KraljiceNatalijepoplocavanjeavg071.jpg

Rekonstrukcija ulica
MNOGE beogradske ulice, među kojima i redovna saobraćajna "uska grla", ove godine će biti proširene. Izvesno je da će radovi već u martu početi u Vojvođanskoj i na Ibarskoj magistrali, a do kraja 2008. godine nove trake dobiće i Savska ulica. To će, pored bolje protočnosti, po mišljenju nadležnih iz Sekretarijata za saobraćaj, uticati i na veću bezbednost u saobraćaju.
Dugo najavljivana rekonstrukcija Vojvođanske ulice počeće narednog meseca. Kako kažu u Direkciji za građevinsko zemljište, ova saobraćajnica je izuzetno opterećena.

VOJVOĐANSKA
- Osim što njome prolaze linije GSP koje sa gradom povezuju Bežaniju i Surčin, na ovoj lokaciji je poslednjih godina niklo mnogo novoizgrađenih stambenih objekata - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Povećao se broj građana i automobila, tako da se javila potreba za izgradnjom modernije saobraćajnice.
Rekonstrukcija Vojvođanske radiće se u dve faze. Od ukupno 1.700 metara, koliko je dugačka ova ulica, u prvoj će biti urađena deonica koja se spušta sa Bežanijske kose i nastavlja na Ulicu dr Ivana Ribara do Dušana Vukasovića - dužine 700 metara. Takođe, radovima će biti obuhvaćeno i 400 metara Vinogradske, deo Surčinskog puta, kao i stotinak metara Ulice dr Ivana Ribara.
Planom je predviđena izgradnja dve nove kolovozne trake, a ulica će se širiti prema blokovima. Između kolovoznih traka suprotnih smerova biće urađeno razdelno ostrvo i sve raskrsnice će biti semaforizovane. Takođe, biće postavljeni trotoari, javno osvetljenje, kao i kompletna infrastruktura - vodovodna i kanalizaciona mreža.
Novčana sredstva za prvu fazu rekonstrukcije Vojvođanske, u iznosu od 350 miliona dinara, obezbedila je Direkcija iz naknade za uređenje gradskog građevinskog zemljišta. Završetak prve faze, nadležni najavljuju do kraja godine. Početak druge faze, od Dušana Vukasovića do Gandijeve, zavisi od brzine rešavanja imovinsko-pravnih odnosa.

IBARSKA
U planu radova za 2008. godinu je i izgradnja nadvožnjaka na Ibarskoj magistrali kod skretanja za groblje "Orlovača".
- Ova raskrsnica je već semaforski regulisana - kaže Bajić. - Međutim, time je saobraćaj na magistrali delimično usporen, a dosadašnja praksa je pokazala i da se na ovom mestu često dešavaju nesreće. Izgradnjom nadvožnjaka postićićemo bolju protočnost, ali i veću bezbednost. Denivelacija raskrsnice koja će omogućiti nesmetan uliv na magistralu, kao i izlazak sa nje, koštaće 300 miliona dinara, a trebalo bi da bude završena do početka sledeće godine.

SAVSKA
Početak radova u Savskoj nije preciziran, ali kako kažu u Direkciji, stekli su se uslovi za njeno proširenje i izvesno je da će vozači uskoro na raspolaganju imati još dve trake. One su predviđene za saobraćaj koji ide u pravcu Gazele, a osim ovog smera, prodisaće i suprotni, jer će postojećim trakama saobraćati automobili koji idu ka gradu.
Između starih i novih traka odvijaće se tramvajski saobraćaj. Biće urađeni i trotoari i zasađeno novo zelenilo. U Direkciji trenutno čekaju na dobijanje dozvole za izvođenje radova, a potom predstoji raspisivanje tendera za izvođača.

Osim navedenih saobraćajnica u planu je i proširivanje ulica Gospodara Vučića, takođe sa dve trake, koje zavisi od usvajanja Plana detaljne regulacije. Zatim ulice Karađorđeva i Trgovačka, kao i Mirijevski venac. Razmatra se i mogućnost širenja Bulevara Oslobođenja, od Slavije do Autokomande i izgradnja nadvožnjaka kod Careve ćuprije.

JURIJA GAGARINA
ULICA Jurija Gagarina, od raskrsnice sa Trećim bulevarom do benzinske pumpe biće takođe proširena. Ova saobraćajnica će na kritičnoj deonici umesto sadašnje tri, posle rekonstrukcije imati ukupno šest traka. Ovaj zahvat podrazumeva i pomeranje železničkog nadvožnjaka ispod kojeg se svakodnevno u saobraćajnom špicu stvara "čep" vozila. Direkcija će krajem februara raspisati tender za izvođača radova, pa se, ukoliko sve bude teklo bez prepreka, početak izgradnje očekuje u junu. Procenjuje se da bi ova intervencija mogla da košta oko 500 miliona dinara, ali će se tačan iznos i datum završetka radova znati tek po zaključenju ugovora sa izvođačem.

PASARELE
PLANOVI Sekretarijata za saobraćaj za ovu godinu su da završe rekonstrukciju starog Savskog mosta i reše raskrsnice sa novobeogradske strane.
- Predviđeno je da se postojeća "S" krivina ispravi izgradnjom dve nove raskrsnice, koje će doprineti boljoj protočnosti - objašnjava Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj. - Njima će se saobraćaj odvijati jednosmerno. U cilju veće bezbednosti, bolje protočnosti i iskorišćenosti postojećih kapaciteta, planiramo i izgradnju tri pešačke pasarele - dve u Bulevaru vojvode Mišića, kod Ade Ciganlije i Hale 14 Beogradskog sajma i treće iznad Bulevara vojvode Bojovića, koja će povezivati Kalemegdan i Pristanište. Biće preprogramirane i 152 raskrsnice, što će omogućiti povezivanje 17 raskrsnica u "zeleni talas".
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116083&datum=2008-02-13

Видим ја нешто ми је позната ова сличица :D , ено је на 5 страни http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=9709#p9709

KraljiceNatalijepoplocavanjeavg071.jpg
 
Vojvodjanska je bila deo plana za 2007 godinu i trebalo je da pocnu radovi na njoj jos pre 6 meseci.... :/
 
Bas sam anas prosao kroz Narodnog Fronta. U pola ulice kolovoz jos nije asfaltiran a trotoari polako pocinju da se razvaljuju >(
 
Dečanska ulica dobija još jednu traku
Autor: Tanjug | 25.02.2008 - 14:25

Dečanska ulica u centru grada biće uskoro proširena za još jednu saobraćajnu traku u pravcu Doma omladine, a početak radova se očekuje za oko dva meseca, najavio je danas gradski menadžer Bojan Stanojević.

"Još jedna traka, pored tri postojeće ispred bioskopa 'Balkan', olakšaće obavljanje saobraćaja, jer se tu redovno stvaraju gužve i omogućiće zglobnim autobusima lakše skretanje iz Bulevara despota Stefana i Trga u Dečansku ulicu", rekao je Stanojević Tanjugu.

On je podsetio da od te raskrsnice do Doma omladine sada postoje dve saobraćajne trake prema Domu vojske i samo jedna u suprotnom smeru. Nova traka biće dobijena na uštrb trotoara, koji su široki šest metara, što neće ugroziti kretanje pešaka, objasnio je Stanojević.
On je dodao da će se radovi obavljati bez obustavljanja saobraćaja i da će trajati oko dva meseca.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=31773
 
^^^

iako mrzim da trotoari trpe zbog vozaca, a narocito u centru, ovo moze biti znacajnu buduci da se u buducnosti planira zabrana saobracaja od Trga republike do Studentskog trga.
 
PROŠIRENJE ULICA
OVE godine neće se sređivati samo beogradski mostovi, već i ulice. U naredna dva meseca počeće proširenje Dečanske ulice ispred bioskopa "Balkan", koja će u pravcu Doma omladine dobiti još jednu traku. Gradiće se i nadvožnjak preko pruge kod Hipodroma, a na redu je i proširenje Savske ulice za dve trake, na trasi gde su sada depoi "Železnice".
Rekonstruisaće se i tramvajska pruga, od Savske ulice do okretnice kod Sajma, a posle ovih radova majstori će preći na rekonstrukciju Karađorđeve ulice. Takođe, do kraja godine raspisaće se tenderi za izgradnju deset podzemnih garaža u centru grada.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116840&datum=2008-02-27
 
Da li je neko primetio nove semafore (X - strelica) u Kneza Miloša kod SUP-a? Postavljen je samo jedan red, najbliže Most. petlji. Izgledaju skroz cool, da li će ih sve zameniti? Pošto mislim da su oni stari na tom mestu riknuli pre nekog vremena (verovatno je voda ušla u kontakte, jer su ipak od LED). Tako da možda im je ovo samo zamena crknutih, a možda i proba novih?
 
Uskoro rekonstrukcija nekoliko saobraćajnica u centru grada
Proširenjem ulica protiv gužve
U planu je da Dečanska ulica bude proširena za još jednu saobraćajnu traku u pravcu Doma omladine. Kolovoz će biti proširen za jednu traku prema bioskopu "Balkan", a kolovoz će se proširiti na uštrb trotoara koji su široki oko šest metara. Početak radova očekuje se za oko dva meseca, a gradski čelnici tvrde da nova saobraćajna traka neće ugroziti kretanje pešaka. Još jedna traka, uz tri postojeće, ispred bioskopa "Balkan", olakšaće protok saobraćaja, jer se tu redovno stvaraju gužve, a zglobnim autobusima biće lakše skretanje iz Bulevara despota Stefana i Trga u Dečansku ulicu. Od te raskrsnice do Doma omladine sada postoje dve saobraćajne trake prema Domu vojske i samo jedna u suprotnom smeru.

Reorganizacijom saobraćaja u delu Bulevara kralja Aleksandra, što podrazumeva i dozvolu kretanja vozila preko tramvajskih šina, dobiće se praktično još jedna saobraćajna traka. Prostor oko Cvetkove pijace je velika trgovačka zona, pa se ovde svakodnevno stvaraju velike gužve.
Postoji ideja da se sa obe strane kolovoza u Bulevaru kralja Aleksandra naprave trake za privremeno parkiranje kako vozači koji imaju potrebu za tim ne bi pravili gužve. U palanu je i da se dozvoli odvijanje saobraćaja tramvajskim šinama. Sve ovo odnosi se na deo Bulevara od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace. U novim trakama za privremeno parkiranje vozači će moći da se zadržavaju najviše 30 minuta.
B. R.
извор Данас
линк http://www.danas.co.yu/
 
Aj neko od experata za te ploce neka mi kaze kog su tipa one svetlo roze u nekoliko ulica na dorcolu?Te se drze sasvim fino,a i bolje izgledaju ako mene pitate.Kada su trebale da budu postavljene,dok su stajale slozene na gomili, delovale su mi estetski inferiorne u odnosu na one tamnije,koje sada ispadaju gde god su stavljane.Ali kada su ih postavili,ispalo je bas fino,nekako sveze i cisto.Fotkacu jednom,kad me ne bude mrzelo,ali vecina verovatno zna na sta mislim...Sto te ne koriste i na drugim mestima?
 
Тренутно је у току сређивање тротоара у Добрачиној. :) мали апдејт :)
 
Kingdom, ako mislimo na iste, što su postavljene u cara Uroša, super izgledaju, ali su jezivo klizavi kad padne malo snega.,.
 
Da to nije onaj kamen kojim su poplocali Zrenjanin i deo Novog Sada, klinker, kliker, kinker, tako nesto...

Kocke su manje, a deblje i nekako grublje, postavili su ih u Francuskoj, npr.... A imaju i one male glatke plocice koje su postavili tamo kod Pizza Hutta.... I jedno idrugo mi vise simpa od behatona
 
08.03.2008 , BEOGRAD
KRALJEVSKI BULEVAR
U predstojećoj rekonstrukciji Bulevara kralja Aleksandra, tramvajske šine biće izmeštene, saobraćajne trake proširene, drvoredi obnovljeni, a trotoari sređeni
image.jpg

Bulevar kralja Aleksandra dobiće potpuno novi izgled. Kako bi na ovoj saobraćajnoj deonici ubrzali protočnost saobraćaja, gradski čelnici rešili su da tramvajske šine, koje se trenutno nalaze sa leve i desne strane pešačkog trotoara, prebace na sredinu kolovoza u ovoj ulici.

Đorđe Bobić, gradski arhitekta, kaže za Press da će Bulevar kralja Aleksandra posle celokupne rekonstrukcije, do kraja naredne godine, postati jedna od najlepših ulica prestonice.
- Plan oko Bulevara kralja Aleksandra je urađen. Tokom ove godine biće raspisan tender za projektanta i pristupiće se realizaciji početkom 2009. godine. U ovoj ulici urediće se puno toga, a pored šina, parkinga i staza za pešake, ova rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra obuhvatiće i infrastrukturu zgrada. Tako će, posle renoviranja, Bulevar biti mnogo brža i jednostavnija ulica za saobraćaj. Tramvajske šine, koje se trenutno nalaze sa leve i desne strane ove saobraćajnice biće prebačene na sredinu ulice i time će se znatno ubrzati saobraćaj u ovom delu Beograda - objašnjava Bobić.

Prema njegovim rečima, saobraćajnice za vozila biće znatno proširena, a parkirališta će biti napravljena samo gde to bude bilo moguće zbog brže protočnosti u saobraćaju.
- Kada radovi budu kompletno završeni, pešaci će moći da uživaju. Beograđani će moći da šetaju u boljim i kvalitetnijim trotoarima, a vozači će znatno brže svojim vozilima prelaziti ovu ulicu - objasnio je Bobić.

Kako saznajemo, u Bulevaru kralja Aleksandra kompletna rasveta biće zamenjena, dok će zelenilo ostati netaknuto. Tokom radova drvoredi će biti zaštićeni, a po završetku svako drvo biće ulepšano i dekorisano. Novac za ove radove obezbeđen je iz Međunarodne banke za razvoj i tranziciju koja je dala veliki "grejs period", a kamatne stope su male.

Kako bi smanjili svakodnevne gužve u saobraćaju, nadležni su odlučili da prošire i Dečansku ulicu. Dečanska će dobiti još jednu saobraćajnu traku u pravcu ka Domu omladine što će omogućiti lakše skretanje vozila iz ulica Despota Stefana, sa Trga republike, kao i u Terazijski tunel.
- Očekujemo da će sva neophodna projektna dokumentacija biti završena za desetak dana, kada će i radovi posle toga početi. Oni će trajati prema procenama od tri do četiri nedelje - rekao je za Press Branko Smiljanić, zamenik sekretara za saobraćaj.

BEZ ZATVARANJA
Dok traju radovi saobraćaj u Dečanskoj ulici funkcionisaće normalno. Radove će izvodinti radnici JKP "Beograd put", a kada oni budu završeni, saobraćajni čep koji je na ovoj deonici bio svakodnevnica konačno će biti otklonjen.
D. STANIMIROVIĆ
иѕвор Прес
линк http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=31642&sectionId=43
 
Zna li neko da li se planira neko prosirenje Vojvode Stepe jer ovakvo stanje vise nije normalno? Kako krenete kolima od Autokomande do Trosarine pa to ko da vozite neke automobilske trke koliko uparkiranih automobila morate da obilazite, znaci strasno. Meni prosto bilo neprijatno da vozim po Novom Beogradu posle Vojvode Stepe.
 
Vrh