ISTOVREMENI radovi na više od stotinu beogradskih ulica napravili su pravi dar-mar u gradskom prevozu. Izmenjeno je petnaestak linija, a prosečna kašnjenja u "špicevima" su oko deset minuta.
U Dispečerskom centru saznajemo da iz reda vožnje najčešće ispadaju autobusi koji idu preko Brankovog mosta, a na vreme se ne stiže ni u druge delove grada.
- Uvek kada se izvode obimni radovi na više mesta, saobraćajnice su zakrčene - kažu dispečeri. - Građani to sami vide, pa se nama ne žale previše, jer shvataju da je u pitanju "viša sila".
Zbog radova u Bulevaru Nikole Tesle, prosečna kašnjenja linija "15", "84" su bar deset minuta. Gore prolaze putnici na dužim i ređim linijama, poput "704", "706" i "707", jer se svaki minut zaostajanja sa kilometražom - duplira. Brankov most je već danima "usko grlo" grada, pa ni ostali, u regularnim uslovima prilično hitri autobusi, ne poštuju zacrtanu minutažu. I njihovi zaostaci znaju da budu dvocifreni.
Sve računice padaju u vodu kada saobraćaj potpuno stane, što je u široj okolini mosta postalo svakodnevno pravilo, a ne izuzetak. Tada se ni automobilom ne stiže brže.
U "špicu", pogotovo u kišnim danima, znaju da zakažu i najprohodniji pravci: autoput, novobeogradski bulevari i bulevari Oslobođenja i Kralja Aleksandra...
Direkcija za puteve, pod čijom su komandom asfalteri, zadovoljna je rezultatima (samo ove godine 114 ulica dobilo je novi kolovoz, a u poslednje tri skoro pola hiljade, u šta je Grad uložio milijarde dinara), dok se Beograđani (ne)mire sa činjenicom da je leto sa sobom u nepovrat odnelo i prohodnost ulica. Mnogi se pitaju da li je baš moralo da se radi odjednom, umesto da se sačeka završetak radova u jednoj ulici, pre nego što se natenane pređe na narednu.
- Mišljenja građana su podeljena - čuli smo od Snežane Voštinarov, direktorke "Beo-kom servisa", koji svakodnevno "opipava puls" stanovnika prestonice. - Ima dosta onih kojima smetaju istovremeni radovi na nekoliko lokacija u gradu, ali i građana koji su srećni što se u Beogradu toliko radi.
ZELENJAK
KOLOVOZ se popravlja u Ulici kraljice Natalije, na deonici od Balkanske do Kneza Miloša, pa se do Zelenog venca stiže otežano. Do utorka će se radovi odvijati uz saobraćaj, da bi se 30. septembra ulica zatvorila. Autobusi će tada kretati iz Gepratove ulice. Završetak posla predviđen je u ranim jutarnjim časovima 1. oktobra.
ODLOŽENO
REKONSTRUKCIJA Južnog bulevara koja je trebalo da počne u ponedeljak, odložena je zbog sahrane gradnočelnika Beograda Nenada Bogdanovića. Radovi će startovati u utorak i trajaće 90 dana, a sa njima i izmena režima saobraćaja.
U Direkciji za građevinsko zemljište kažu da će prolaz kroz ovu ulicu biti omogućen samo dostavnim i interventnim vozilima.
Tako će autobusi na linijama "46" i "55" voziti delimično izmenjenom trasom kroz Ulicu Maksima Gorkog, Kruševačkom i dalje redovno.
Vozači treba da obrate pažnju na Ulicu Đorđa Vajferta koja će od Braničevske do Gavrilovićeve promeniti smer. Za izlazak na autoput treba koristiti prilaze iz Bulevara oslobođenja, Kruševačke, Vojislava Ilića i sa poteza Slavija - Nemanjina - Savska.