Асфалтирање тротоара и коловоза у Главној улици у Земуну
(Фото Танјуг)
Поред асфалтирања Главне улице у Земуну, која би требало да буде преуређена до 15. августа, предузеће „Београд-пут” ће, ако све буде текло по плану, до првог септембра завршити још два велика пројекта. Већ је почело асфалтирање Булевара Ослобођења, на потесу од Аутокоманде до Трошарине, а исти обимни посао обављаће се и у Булевару Николе Тесле.
Према речима Драгомира Спасића, техничког директора „Београд-пута”, у плану је и обнова жуте траке у Булевару Михајла Пупина.
– Уговорили смо и посао са Дирекцијом за грађевинско земљиште за изградњу бициклистичких стаза у дужини од 80 километара у Новом Београду. Стазе ће бити постављене поред тротоара, а 60 километара пута за бицикле биће обележено црвеним асфалтом – каже Драгомир Спасић.
Прошлогодишњи буџет фирме од око шест милијарди динара „Београд-пут” је максимално искористио, тако да је од Нове године поправљено око 300 улица у дужини од 140 километара, за шта је утрошено 160.000 тона асфалта. Путари су највише радили у централним градским општинама: Стари град, Врачар, Вождовац, Савски венац, Палилула, Чукарица, Раковица, Звездара, Нови Београд и Земун.
Велики неимарски бум овога лета у Београду највидљивији је на градским улицама, а у преуређење су, осим путара, укључена и сва остала комунална предузећа. Драгомир Спасић каже да је сарадња између „Београд-пута” који покрива улице асфалтом и осталих комуналаца, који раскопавају улице, прилично добра. Међутим, и даље се догађа да дође до преплитања посла и неспоразума.
– Имали смо недавно проблема у Дравској улици. „Електране” су уградиле топловод и јавиле нам да дођемо и асфалтирамо. Припремили смо машине, што је доста компликован посао, и требало је да почнемо да радимо, када су нам се јавили из „Водовода” и рекли да ће да уграђују нове цеви. Остаје нам да чекамо. А ми, углавном, будемо криви када улица стоји неасфалтирана – каже Спасић.
Посебна пажња ове године посвећена је уређивању тротоара, што је видљиво у центру града, као и у Борској улици и у Улици кнеза Вишеслава у Раковици. Нов тротоар добила је и Улица Јованке Радаковић у Миријеву.
„Београд-пут” је недавно купио 19 нових кипера, и Спасић каже да је све спремно за предстојећу зиму. Осим нових машина, надлежни у овом предузећу планирају и једно велико улагање – градњу еколошке асфалтне базе у центру Београда.
– Постоји предлог за то, међутим, проблем је у простору, јер је тешко наћи слободну локацију у граду, потребно је око пет до 10 хектара земљишта. То би била прва еколошка асфалтна база која не испушта штетне материје и, с обзиром на то да је обложена лимом, може да се офарба и уклопи у градску целину. Њена предност је у томе што она може да производи различите врсте асфалта у току истог дана – објашњава Спасић.
С. Б. С.
[објављено: 09.08.2007.]