20. 06. 2011
PRESS
Bulevar Kralja Aleksandra kao primer
Dve milijarde za još jedan Bulevar
Cena - Da bismo dobili još jednu modernu saobraćajnicu, potrebno je uložiti otprilike isto onoliko novca koliko je koštala obnova najduže ulice u gradu. Primer - Ruzveltova, Kraljice Marije, Cara Dušana, Vojvode Stepe, Maksima Gorkog mogli bi da postanu novi moderni bulevari
s1
Bulevar Kralja Aleksandra
Bulevar kralja Aleksandra, njegov izgled i funkcionalnost, deset meseci posle rekonstrukcije, pravi su putokaz kako bi u budućnosti trebalo da se rade velike i male ulice u Beogradu i u čitavoj Srbiji. Press je istraživao šta je sve potrebno da glavni grad dobije još jednu tako modernu saobraćajnicu kao i šta je to što „novi" Bulevar čini posebnim.
a
Kako (ne) čuvamo platane?
U JKP „Zelenilo" kažu da je najveći problem održavanja novog drvoreda to što nesavesni građani bacaju velike količine otpada u sadna mesta. Kako kažu, bacaju se i papiri, iskorišćena pet ambalaža, pikavci i plastične kese.
Prema rečima naših sagovornika, Ruzveltova ulica, ulica Kraljice Marije, Cara Dušana, Vojvode Stepe, Maksima Gorkog kandidati su da postanu moderni bulevari. Urbanistički uslovi za rekonstrukciju, izrada idejnih projekata, kao i budžetska sredstva „samo" su neki od uslova koji moraju biti ispunjeni da bi se to i ostvarilo.
Od Kalenić pijace do...
Za rekonstrukciju Bulevara koja je trajala pola godine iz gradske kase izdvojeno je 1,8 milijardi dinara. Prema rečima direktorke Urbanističkog zavoda Beograda Žakline Gligorijević, i cena rekonstrukcije pomenutih ulica iznosila bi otprilike toliko, ali bi radovi možda trajali i do godinu dana.
- Kvalitet postojećih instalacija, stanje kanalizacione i vodovodne mreže, zatim menjanje položaja šina, sve su to faktori koji utiču na transformaciju jedne ulice u moderan bulevar. Kako u pogledu trajanja radova, tako i u pogledu sredstava koje je neophodno utrošiti. Svakako da je Bulevar kralja Aleksandra orijentir za tako nešto - kaže Žaklina Gligorijević.
s2
Bulevar Kralja Aleksandra
Predrag Krstić, direktor grupe za saobraćaj Urbanističkog zavoda Beograda, kaže za Press da bi „drugi Bulevar" Beograd mogao da dobije od Kalenić pijace do Južnog bulevara, ali i nastavkom rekonstrukcije Južnog bulevara ka ulici Vojislava Ilića.
Bulevar Kralja Aleksandra
- S obzirom na to da je ova trasa delimično rekonstruisana, najbolje bi bilo da se nastavi u tom smeru. Alternativno, Beograd bi mogao da dobije još jedan bulevar od ulice Maksima Gorkog. I to na potezu od Kalenić pijace do Južnog bulevara. Potrebno je da ulica bude detaljno planski sagledana i da ima sredstava za realizaciju predloga. Takvi radovi na ovom potezu trajali bi između godinu i dve dana - kaže Krstić.
Istorijski značaj
Kako ističe gradski sekretar za urbanizam Milan Vuković, Bulevar kralja Aleksandra jedinstven je kako po svom položaju tako i po saobraćajnom, trgovačkom i kulturno-istorijskom značaju, i u odnosu na druge saobraćajnice u starom gradskom jezgru i u odnosu na prekosavske i prekodunavske ulice i bulevare.
Ipak, prema njegovom mišljenju, postoje ulice u gradu koje imaju sličnosti sa Bulevarom.
- Ulica Vojvode Stepe, Bulevar oslobođenja od Slavije, ulica 27. marta, Džordža Vašingtona, Dušanova, pa i Karađorđeva svakako zaslužuju nov, savremen izgled. Sve ove saobraćajnice zbog potreba boljeg tramvajskog i ostalog javnog saobraćaja imaju puno toga sličnog sa Bulevarom kralja Aleksandra u smislu poslovanja i stanovanja - kaže Vuković.
b1
Po čemu je Bulevar kralja Aleksandra poseban
- Kolovoz je potpuno rekonstruisan u oba smera, u dužini od 2,5 kilometara, a postavljene su nove vertikalna i horizontalna signalizacija. Izgrađene su rampe koje omogućavaju pristup osobama sa invaliditetom, kao i taktilne ploče za usmeravanje slepih i slabovidih osoba.
- Tramvajske šine, na deonici od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace, izmeštene su na sredinu ulice, a obnovljena je i kompletna kontaktna mreža. Pruga je izdignuta u odnosu na kolovoz, a u oba smera su podignuti 12 tramvajskih i dva autobuska stajališta oko kojih je postavljena zaštitna pešačka ograda.
- Izgrađena je nova i rekonstruisana stara kanalizaciona mreža, poboljšano je odvođenje prerađenih voda, koja će sprečiti plavljenje i izlivanje otpadnih i kišnih voda duž Bulevara. Što se elektroinstalacija tiče, demontirana je vazdušna i ugrađena kablovska mreža i višestruko proširena telekomunikaciona infrastruktura.
- Posađen je drvored od 483 platana, što je za 60 stabala više nego pre što ih je bilo pre rekonstrukcije. Novi platani posađeni u drvoredu u Bulevaru kralja Aleksandra stari su 18 godina, a svoj puni sjaj i raskoš, kao i ispunjenje fizioloških funkcija dostići će za petnaest godina. Ukupna dužina celog drvoreda sa obe strane bulevara je 4.600 m. Nove sadnice su zasađene na potezu od Ruzveltove ulice do Cvetkove pijace.
b2
Anketa: Šta mislite o novom Bulevaru?
Nedeljko Brakus (28), barmen
- Uvek je interesantno proći ovom ulicom. Trotoari su popločani, tramvajske stanice sređene. Prometno je, možete sresti puno ljudi, pa ceo ambijent godi oku. I nema više gužvi kao ranije.
Dunja Nikolić (16), gimnazijalka
- Bulevar je sada lepši, moderniji i bliži evropskim i svetskim metropolama.
Andrej Dimitrijević (27), pravnik
- Promena je veoma uočljiva. Svakodnevno ovuda prolazim, ulica je frekventnija, protok saobraćaja je bolji. Ipak, više sam volela stari drvored, s obzirom na to da će ovaj pleniti tek za nekih tridesetak godina.
Katarina Cvetković (16), učenica
- Novi Bulevar je definitivno lepši. Bolje je organizovan, čistiji je, a ima i više mesta za pešake. Tramvajske stanice izgledaju pristojno uređene, a i semafori imaju senzore, pa ne morate da čekate večnost da pređete ulicu.
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/165562/Dve+milijarde+za+još+jedan+Bulevar.html