JKP "Beograd put" premešta asfaltnu bazu sa Vilinih voda
Nova baza kao stambena zgrada
Modernija ekološka asfaltna baza imaće kapacitet 250 tona na sat. Trenutno u Evropi postoje dve takve, u centru Beča i Amsterdama i potpuno se uklapaju u gradski ambijent
LJeška, Kumodraška, Ustanička, samo su neke od ulica na kojima smo ovih dana sretali radnike JKP "Beograd put". Pažnju prolaznika u većini slučajeva privukle su najsavremenije, kompjuterizovane mašine za izradu livenog asfalta za trotoare i mostove. Prema rečima Dragomira Spasića, tehničkog direktora ovog preduzeća, vrednost ovih mašina, koje su uvezene iz Nemačke iznosi oko 25 miliona dinara. NJihova prednost je u bržem i čistijem radu, manjem isparavanju proizvedene mase, većoj mobilnosti i bržem transportu.
- Pored ove dve mašine za livenje asfalta, treba da nam stignu i 20 kiper kamiona, mikser i dve cisterne za vodu. Za sada još ne povećavamo broj kamiona i mašina, nego samo menjamo dotrajalu mehanizaciju - rekao je Spasić.
U razgovoru sa tehničkim direktorom "Beograd puta" saznali smo da će privatizacijom Luke "Beograd", jedna od tri postojeće asfaltne baze, smeštena na Vilinim vodama, uskoro morati da bude premeštena u drugi deo prestonice, za koji Skupština grada još traži novu lokaciju.
- Vrlo je teško naći lokaciju na teritoriji grada koja zauzima površinu od 5-8 hektara. U trenutku kada je nađemo krenućemo sa nabavkom nove ekološke asfaltne baze kapaciteta 250 tona na sat. Takva baza ima izgled stambene zgrade tako da se u potpunosti uklapa u gradski ambijent. Trenutno u Evropi postoje dve takve i to u samom centru Beča i Amsterdama - izložio nam je neke od budućih planova ovog preduzeća inženjer Dragomir Spasić.
Izgradnja ovakve asfaltne baze sprečila bi sve ekološke probleme, koje su do sada izazivale vreće za otprašivanje iako se, remont radio svake zime. Takođe u dogovoru sa Direkcijom za puteve, ovo preduzeće jedino u našoj zemlji, počelo je sa izlivanjem SMA asfalta na svim prometnijim saobraćajnicama u prestonici.
- Ugradnja ovakve vrste asfalta zahteva posebne uslove, a to je temperatura od 160 stepeni Celzijusovih i rad u kontinuitetu bez prekida. Ova neuporedivo kvalitetnija vrsta asfalta samo je za deset procenata skuplja od uobičajenog, a sa uvođenjem recikliranog asfalta u ponovnu upotrebu troškovi bi bili smanjeni za oko 30 procenata - rekao nam je Spasić.
U Evropskoj uniji postoje propisi o upotrebi 30-60 odsto recikliranog asfalta za izlivanje novog. Velika profitabilnost ovakvog postupka navela je i rukovodeći kadar JKP "Beograd put" ugledaju na svoje zapadne kolege. U toku ove godine predviđena je sanacija 365 ulica u prestonici koja je poverena ovom preduzeću.
MREŽE, ZAPREKE...
Signalizacija saobraćaja, kao i postavljanje zaštitnih mreža i zapreka tokom održavanja sportskih dešavanja na Evropskom olimpijskom festivalu mladih pripala je JKP "Beograd put". Zbog sve većeg broja manifestacija u prestonici, "Beograd put" nabavio je na nedavno raspisanom tenderu još 1.000 novih zapreka, čime bi trebalo da budu zadovoljene sve potrebe grada prilikom održavanja većih kulturnih i sportskih događaja.
Tekst i foto: T. B. Đukić