Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Ja se sve nesto nadam da su poceli da stavljaju kamen zato smo mi ovde ishejtovali behaton, pa ih je sada blam :D
 
Total number of registered users: 476
od tog broja, mozda je 30 ljudi aktivno, tako da se ne bih bas toliko primao
 
Ali, verovao ili ne, ljudi iz gradske uprave posecuju ovaj forum :)

Iako se kocke u Kraljice Natalije dobro drze, pocela je da nice travica izmedju njih. Uveliko poplocavaju (behatonom) i onu lepuulicu sto spaja Kraljice Natalije i Admirala Geparta (ona pored crkve). Uskoro bi trebal da pocne i poplocavanje Bircaninove.

Jedno pitanjce, ubedjen sam da sam jednom, pre mozda cak par godina, procitao da ce ulice oko Saborne crkve biti poplocane granitom. Primetio sam da kada su te ulice asfaltirane da su podignut ivicnjaci, ali da su trotoari samo preasfaltirani. Nadam se da se iz toga moze naslutiti da ce se "granit zona" siriti ka Kosancicevom vencu :)
 
Pa u principu je i logicno da se pesacka zona Knez Mihailova prosiri preko poprecnih ulica do Vasine i Uzun Mirkove, sa jedne strane, kao i do Pop Lukine i Marsala Birjuzova, naravno, ukljucujuci i Obilicev Venac, sa druge strane.
 
Razmatra se da Resavska ulica postane dvosmerna
24. Jul 2008
Nadležni kažu da pretvaranje Resavske u dvosmernu ulicu zahteva ozbiljno razmatranje i donošenje više mogućih rešenja koja bi trebalo da budu urađena do polovine avgusta.

Gradski sekretarijat za saobraćaj obavio je istraživanja u Resavskoj ulici na osnovu kojih će pripremiti elaborat o mogućim izmenama režima saobraćaja u ovoj i okolnim poprečnim ulicama.

U sekretarijatu ističu da će saobraćajne gužve u ovom delu grada biti rešene rekonstrukcijom Savske ulice koja je u toku, a koja, podsećamo podrazumeva proširenje kolovoza za još dve trake.

Inače, Studio B je podržao inicijativu građana i opštine Savski venac da saobraćaj u Resavskoj bude dvosmeran kako bi se olakšao prilaz Urgentnom centru.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=26867
 
Gdeje*******re Resavska jednosmerna?! To je General Ždanova? Ako je to to, onda onaj mali deo kod KBC, ma daj.. Mislim da Beorgadu fali jednosmernih ulica.
 
samo da vas obavestim da je rekonstrukcija Krunske ulice u toku, poplocali su oko pola, medjutim u poslednja dva dana, niti ima radnika niti masina! Neverovatno!
 
Kada smo vec kod Krunske. Ovako izgledaju rezultati rekonstrukcije:

Denivelisan saht ili sta vec...
saht.jpg


Denivelisan saht napunjem sljunkom.
pun_saht.jpg


Rupa kod madjarske ambasade.
rupa.jpg


Sikana koja duz cele "rekonstruisane ulice" unistava tockove i amortizere.
sikana.jpg


Prosetajte se malo, ima toga jos. A tek ce da bude posle prve ozbiljne kise.
 
Ne zna se kad će početi rekonstrukcija Karađorđeve ulice
Od Beograda sa reke najpre ugledate ruine
Autor: Nataša Korlat | 03.08.2008 - 00:01
Od Beograda sa reke najpre ugledate ruine

Ulica u kojoj je nekad kvadrat stana bio pet puta skuplji od onog u Knez Mihailovoj i gde je nekad radilo 15 evropskih hotela; i koja je, opet nekad, bila centralna trgovačka zona, sa nanizanim juvelirnicama, dućanima i bankarskim poslovnicama. U njoj su živeli razni ministri, a odsedali ugledni gosti iz inostranstva. To je bila Karađorđeva ulica, a i sada je tako zovu. Ipak, njen stari sjaj danas postoji samo u planovima.

Da li će zaista i kada započeti rekonstrukcija Karađorđeve ulice, niko od nadležnih u ovom trenutku ne može da kaže. Ipak, raduje bar saznanje da su završeni planovi i da je pripremljena kompletna dokumentacija za obnovu nekad najlepše beogradske ulice.
Poznato je da će se prvo krenuti s rekonstrukcijom kolovoza. Tramvajske šine ići će sredinom ulice i biće potpuno odvojene od kolovoza. U oba smera za vozila će biti obezbeđene po dve trake, a biće prošireni i trotoari.
- Na nekim mestima oni su sada široki svega 80 centimetara, a posle rekonstrukcije biće najmanje 4,5 metara. U blizini Brankovog mosta pločnik će se širiti i na deset metara, a celom dužinom ulice biće posađen drvored - kaže Jovanka Đorđević-Ciganović iz Urbanističkog zavoda.
Očekuje se da će čim krene rekonstrukcija ulice početi i obnova starih zgrada, pre svega onih koje se nalaze u delu od Beogradske zadruge do Kalemegdana. Iako sva ova zdanja nisu pod zaštitom države, urbanisti će prilikom rekonstrukcije voditi računa o celom kopmleksu. Neke zgrade će zadržati staru arhitekturu i biće samo obnovljene, dok će druge biti srušene, a na njihovom mestu biće podignute nove.
- Taj deo Karađorđeve ulice pripada kompleksu Kosančićevog venca, pa se vrednuje kao da je pod zaštitom države. Vodiće se strogo računa o eventualnoj izgradnji novih zgrada. Mi očekujemo da će rekonstrukcija uskoro započeti, jer postoji volja nadležnih, ali i privatna inicijativa - kaže Đorđević-Ciganović.
Na potezu kod Akademije primenjenih umetnosti u planu je izgradnja Muzeja kulture, dok će Beton hala najverovatnije biti srušena. Da bi se povezao Kosančićev venac, koji se nalazi na navigaciji od 25 metara, i Karađorđeva ulica, biće postavljena i dva nova lifta.
Planovi gradskih vlasti ohrabruju, ali je malo verovatno da će Karađorđeva ulica i posle rekonstrukcije ličiti na onu staru. Kako su se vremena menjala, tako je i Karađorđeva dobijala nova lica. Ipak, ona je uvek bila prvi pogled sa reke na Beograd, pa se o njenom izgledu ranije posebno vodilo računa. Stara je koliko i prva naselja na Kalemegdanskoj tvrđavi, dakle, više od 2.000 godina.
Malo ko zna da je Karađorđeva nekad bila pod vodom i da je nasipana čitav jedan vek. I saobraćaj se odvijao na vodi, pa su kroz nju Beograđani plovili čamcima. Upravo zbog vode, koja je nadolazila kako je Sava navirala, zvali su je Carska bara, a kasnije i Bara Venecija.
U doba najintenzivnijeg razvoja Beograda, u 19. veku, i Karađorđeva ulica se ubrzano razvija. Sagrađene su brojne palate, od kojih su danas ostale samo ruine. Njihov istorijski značaj i prelepa arhitektura danas se tek nazire. Jedna od njih je svakako Mala pijaca, kasnije Beogradska zadruga, koja je bila centar bosanske trgovine. Iako je danas potpuno zapuštena, nema onog ko se i sada ne divi njenoj arhitekturi. Rekonstrukcija Beogradske zadruge, koju je neko vreme koristila i Narodna banka Srbije, obećana je i verovatno će već u prvoj fazi ovo zdanje biti obnovljeno. Slično se planira i sa Đumrukanom, carinskom zgradom iz 19. veka, koja je i simbol obnove srpske državnosti. U njoj je odigrana i prva pozorišna predstava u Beogradu. Podizanje carinarnice u stilu neoklasicizma, usred nekaldrmisanog sokaka, predstavljalo je tada šokantnu arhitektonsku novinu za Beograđane.

„Bristol“ za kraljeve
Hotel „Bristol“ je bio samo jedan od 15 hotela u Karađorđevoj ulici, ali se ipak izdvajao po svojoj ekskluzivnosti. Zadovoljavao je u to vreme najveće svetske standarde, jer je pripadao lancu evropskih hotela „Bristol“. Samo u ovim hotelima odsedali su pripadnici engleske kraljevske loze.

Lagumi
U stenovitoj litici koja se u Karađorđevoj ulici, između brojeva 11 i 43, diže prema Kosančićevom vencu postoji čak 13 laguma. Danas su oni, kao i cela ulica, uglavnom zapušteni i, čini se, nevažni za grad. Po mnogima bi se upravo od njih mogla napraviti prava turistička atrakcija.
Lepo je sto se pise o nekada najlepsoj Beogradskoj ulici. Nazalost, format u dnevnim novinama ne dozvoljava temeljniji pristup problemu, te imamo tekst prepun informacija koji nam nazalost nudi malo toga novog - zapravo, sve se svodi na pricu tete iz Urbanistickog zavoda kako bi to utinam trebalo da izgleda.

Problem Karadjordjeve ulice nazalost prevazilazi dobru volju koju najcesce apostrofirtaju kritizerski nastrojeni komentatori. Ona je nazalost primer loseg pristupa u razvoju Beograda. Kao sto je cinjenica da se BG posle Drugog svetskog rata iz grada transforimisao u metropolu, tako je i cinjenica da je centar grada sve vise gubio sarm, sklad i prepoznatljivi identitet.

Da li je stvar ideologije ili neceg drugog, jednostavno razvoj BG-a u drugoj polovini proslog veka je paradoksalan. Dok s jedne strane reke nice ceo jedan novi grad, dok se probijaju autoputevi, nadvoznjaci, podvoznjaci itd. Dok nicu radnicka naselja koja nas vode ka socijalistickom drustvu blagostanja gde ce svaki radnik dobiti stancic u bloku na Vidikovcu, Miljakovcu, Medaku i sl, imati parkic, skolu, obdaniste, dom kulture i samoposlugu - ulica koja je nekada bila sjaj prestonice se pretvara u tranzitnu zonu, kroz koju bruje sleperi, tramvaji tandrcu na rasklimanim sinama dok se tope ugljenisane fasde na nekada raskosnim palatama.

Karadjordjeva je primer ljudske gluposti, stavljanje "mi" i "oni" podela na prvo mesto, brisanja istorije i nadmene mantre da "istorija pocinje sa nama". Nazalost, u ciklicnoj istroiji Balkana koja se svodi na "sjase Kurta da uzjase Murta", takav pristup nikada nije nestao. Cak i danas u predizbornim kampanjama cujemo "obecanja" da cemo preispitati projekte prethodne vlasti, ponistiti tendere, prekrojiti ugovore, precrtati planove, samo da pokazemo da mi znamo bolje.

I gde smo sada, dragi moji Beogradjani. Ponosni, sto smo jos jednom, ovoga puta na jedvite jade, pokazali da trcecim korakom hrlimo ka evropskim standardima. Naravno, lepo je biti u tom drustvu. Puna su nam usta novih blokova, bulevara, visokih staklenih solitera, poslovnih cetvrti, silaska na reke, Treceg Beograda itd. Ali prepoznatljivost evropskih gradova je u tome sto njihova istorija ne pocinje "right here, right now", sto milioni kvadrata star wars arhitekture jednog Dubaia ne mogu da zasene milione stranica istorije jednog Londona, Pariza ili Rima.

Naravno, je*******ena je, da prostite na izrazu, sudbina naseg Beograda u tom smislu. Kao sto rekoh, ovo mesto ima neku cudnu naviku da sa smenom vlasti od grada ostane samo ime.

I sticajem istorijskog nemara, Karadjordjeva ulica je danas tu gde jeste. Nazalost, za razliku od nekih drugih, ova ulica se ne moze posmatrati kao zasebna celina, jer joj je nekom nepravdom dodeljana uloga karike u lancu na tranzitnoj ruti. Dok se taj problem ne resi, cenim da su zalud sva ulepsavanja i rekonstrukcije. Ne treba nam granitni plocnik sirok 4,5m sa lepim drvoredom, fensi kafeterijama i markiranim buticima, kad ce pored glave da nam prolazi "FAP mashina".

Sve sto trazim, gao glasac, poreski obveznik i pre svega iskren ljubitelj ovog grada, jeste sistemski pristup. Zaje*******ite me sa sminkanjem. Moze Karadjordjeva da saceka i jos dve-tri godine, ali dajte zavrsite taj Prokop, obilaznicu, UMP, Luku itd. Vratimo prvo centru ulogu centra, a kasnije cemo mnogo lakse.
 
Čekaj bre, od kad sad to odjednom treba da se ruši Beton hala? Jel ovo neka šala?

Homer, svaka ti je dobra, osim onog za UMP :p , ali suština je na mestu. Sistemski pristup koga nema decenijama, a svaka nova generacija (ne vlast, generacija) se ponaša kao da je je vreme počelo baš od nje. I to je generalno problem celog naroda, ne grada Beograda.
 
Prica sa rusenjem Beton hale traje jos odavno. Naime, pokojni Nesha Bogdanovic u tandemu sa Goricom Mojovic i ostatkom ekipe svojevremeno bacili su oko na ceo taj potez starog prostanista. Njihov problem je u tome sto taj deo ne podpada pod grad nego je u ingerenciji Kalegendana tj. drzave. Tako su im ruke bile vezane da ovaj prostor ispod zita preprodaju i ofajde se za koje milionce. Posto su vec ostali nemocni da otmu Brton halu, resili su da je sruse pod parolom da "kvari ambijent" sto je naravno glupost. Beton hala je jedan od retko oplemenjenih i valjano nameni privedenih prostora.
 
Danas sam vozio bajs na turi ka Dorcolu i prosao sam ispred Beton hale. Kada bi cela Hala bila sredjena kao onih par lokala Beograd bi dobio jos jednu razglednicu! Odmah uz reku - nevidjen pogled na reku, Novi Beograd, most, usce, zelenilo Velikog ratnog ostrva...- restorani, kafici sa izbacenim bastama, suncobrani danju i dekorativno osvetljenje nocu, izlozbeni prostori, svirke...pa mesto ima nevidjen potencijal, a oni uporno hoce da ruse! Pa da, ovde svako misli da od njega pocinje svet.
 
Колико се сећам, а био сам на представљању плана ревитализације Косанчићевог венца у општини Стари град, Бетон хала остаје "жива и здрава", такође, већ дуго се прича и о пресељењу Музеја спорта у њу.

Мада, искрено ја немам ништа против да је сруше ако смисле нешто паметније.
 
Ma kakvo rusenje, evo poslednje vesti o Beton hali od neki dan (31.7.):

Beton - hala postala izložbeni prostor

Nebojša Bradić, ministar kulture, obišao je juče prostor od oko 3.000 kvadratnih metara u "Beton hali", koji je Vlada Srbije dodelila na korišćenje beogradskim muzejima. Na ovom mestu izložbeni prostor će ubuduće imati Etnografski muzej, Muzej pozorišne umetnosti Srbije, Muzej savremene umetnosti i Muzej sporta iz Beograda, kao i Muzej naivne i marginalne umetnosti iz Jagodine. Prostor u "Beton hali" dodeljen je ustanovama kulture kako bi se održavanjem kulturno-obrazovnih manifestacija i izložbenim postavkama promovisao kulturni, istorijski, društveni i sportski razvoj Srbije.
Ministarstvo kulture će nadgledati izradu generalnog idejnog projekta za preuređenje prostora u "Beton hali", dok će ustanove kulture biti zadužene za uređenje enterijera u skladu sa svojim izložbenim potrebama. Projekat će biti realizovan u saradnji s Ministarstvom za Nacionalni investicioni plan.
Izvor: Glas javnosti
 
Rekonstrukcija Ulice Jurija Gagarina
Novi nadvožnjak i tri saobraćajne trake
Zbog izgradnje novog nadvožnjaka, saobraćaj u Ulici Jurija Gagarina, u blizini „buvljaka“ će biti obustavljen
od 10. avgusta.
Ova ulica će dobiti tri nove saobraćajne trake, a trenutno se izmeštaju dva cevovoda koja se nalaze na trasi radova.

Rekonstrukcija Ulice Jurija Gagarina počela je 20. jula, a predviđeno je da kompletno bude završena do kraja 2009.g.
Trenutno je u fazi izmeštanje infrastrukture.
Najpre će biti izmeštena dva cevovoda, a zatim će početi izgradnja novog nadvožnjaka, koji će biti raspona 70 met.

- Kad krene postavljanje stubova za novi nadvožnjak, saobraćaj će u tom delu ulice biti obustavljen. Ipak, ulica je
veoma dobro povezana, pa neće biti problema sa dolaskom na Gazelu, a samim tim neće biti ni većih gužvi - priča
Nenad Bajić, PR Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Nadvoznjak_v.jpg


Nakon postavljanja stubova, počeće izgradnja nadvožnjaka i nove pruge za tramvajski saobraćaj.
Zatim je u planu premeštanje saobraćaja sa starog na novi nadvožnjak, koji će se nalaziti tik uz stari.
Nakon toga, stari nadvožnjak će biti srušen.

- Posle izgradnje nadvožnjaka radi se proširenje ulice sa tri na šest saobraćajnih traka.
To će znatno doprineti brzini i efikasnosti saobraćaja, a siguran sam i smanjenju gužvi na mostovima.
Posle svega, biće postavljena i prateća infrastruktura poput zelenila, semaforske signalizacije i trotoara - dodaje Bajić.

U planu je da saobraćaj u blizini nadvožnjaka bude obustavljen do kraja septembra, a vozači će za to vreme
moći da koriste Treći bulevar i ostale ulice koje vode prema novobeogradskim blokova.
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=51547
 
Radnici „Beograd-puta“ uskoro će popločati sve ulice u centru grada
Novi pločnici „izlaze“ na Knez
Svaki deo na kome se primeti neko oštećenje radnici vidno obeleže, kako bi prolaznicima skrenuli pažnju-kaže Nada Petrović iz „Beograd-puta“
Brojne prestoničke ulice u strogom centru gradu su u poslednjih nekoliko godina dobile lepši izgled, jer su postavljenje nove pločice.

Radnici JKP „Beograd-put“ rade punom parom na popločavanju gornjeg dela Francuske ulice kao i Čika LJubine, a novo „ odelo“ dobiće sve ulice koje izlaze na popularno gradsko šetalište Knez Mihailovu ulicu.

Prema rečima Nade Petrović, portparola JKP“ Beograd-put“, radovi su se zahuktali i na Dorćolu, gde je završena većina trotoara.
- Jedino još nije popločana elitna ulica na Dorćolu, Strahinjića Bana, ali će i ona uskoro doći na red, dok su radovi završeni u Ulici Admirala Geprata. Ovih dana radovi se izvode i u Birčaninovoj i u Krunskoj ulici-kaže Petrovićeva, napominjući da radnici rade nesmetano i da je do sada stigla samo jedna prijava.

- Građani su se požalili, jer je nekoliko kocki uleglo. Praksa je da ekipe „Beograd-puta“, svega dva-tri dana po prijemu reklamacije izađu na teren. Svaki deo na kome se primeti neko oštećenje, radnici „Beograd-puta“vidno obeleže, kako bi prolaznicima skrenuli pažnju. Ukoliko je, pak, neki veći kvar odmah se izlazi na teren, kako pešaci ne bi imali problema dok hodaju. Dok su pločice pod garancijom od dve godine, mi snosimo troškove njihovog eventualnog popravljanja. Po isteku dve godine, „Beograd-put“ kao komunalna firma nastavlja redovno da ih održava - objasnila je Petrovićeva.

U „Beograd-putu“ naglašavaju da se ne može predvideti koliko je vremena potrebno za popločavanje ulica, jer to zavisi od mnogo faktora, dužina ulice, oštećenja i slično.
izvor Glas javnosti
link http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/beograd/glas-javnosti-05-08-2008/novi-plocnici-izlaze-na-knez
 
Dragane, dali postoji neka slicica (plan) za Rekonstrukciju Ulice Jurija Gagarina koja je verovatno vezana za UMP i zgradnju prilaznica mostu preko Ade.

Bilo bi mi koristno jer nemogu da trenutno zamisli kako ce to izgledati.

Hvala unapred
 
@ Sinisa

Evo pogledaj ovde.
http://gis.beoland.com/regulacioni/

Uvecaj kartu i klikni na crveno polje gde se seku J. Gagarina i pruga. Otvori dokument "Regulacioni Nivelacioni" i videces prikaz.

Sorry, nisam trenutno u mogucnosti da postavim sliku pa ti zato dajem objasnjenje..
 
da, Bircaninovu su poceli da rade pre nekih 10-ak dana, za sada se cini da ide dobro...
 
I meni je bilo čudno pominjanje tramvajske pruge, kad ona ide kroz proleterske solidarnosti: i taman sam bio u stilu da raspalim po vlastima što su onolike pare dali za sređivanje pruge kad će da je izmeštaju posle samo godinu dana.

Inače ovo što konačno sada rade je trebalo da se uradi još kada je izgrađen novi železnički most a stari nadvožnjak i stari most da se ukine.
Ali Prokop još nije gotov, a trebalo je pre 20godina, pa samim tim ni železnički most ne može da skloni........duga priča.

Dobro je da su se setili da ne čekaju više Železnicu već da umesto nasipa urade nadvožnjak.
Nego sumnjiv mi je rok za ovaj posao, na tabli piše oko 450 dana.-mnogo složićete se.
 
Vrh