Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

To je stari mit koji nema utemeljenja u realnosti a primetio sam da se najčešće poteže (kao neki repetirani pištolj) samo onda kada se priča o širenju saobraćajnica koje su ostale u stanju iz 19. veka.

Mora da se razume da veliki deo istočnog dela grada, istolne celine desne obale Save, počiva na saobraćajnicama profila 1+1 sa tek sporadičnim delićima u 2+1 (kao npr MG na uglu sa Tužnim bulevarom). To tako ne može. I ne može da od Bulevara Oslobođenja pa sve do Bulevara Kralja Aleksandra imaš samo jednu jedinu vezu jug-sever u vidu Vojislava Ilića. Koja se pred Crveni krst ponovo suzbija u zakržljalu 1+1 Žičku. Prosto ne može tako, nije normalno.

Takođe, kolovoze ulica koriste i vozila javnog prevoza. Ova proširenja koja imam na umu, i za Maksima Gorkog i za ostale ulice na desnoj obali Save, imam na umu zbog njih, zbog taksija, vozila hitnih službi, vozila za intervencije (recimo kran), dostavu i komunalno servisna vozila. Ne radi ugođavanja automobilima.

A država da iskreno hoće, odvratila bi masovnu nekontrolisanu automobilizaciju i tu kulturu jednog dela ljudi da svako ide automobilom od ulaza do ulaza (ali bukvalno od ulaza do ulaza, pa ga parkira gde mu se digne). Da iskreno hoće, suzbila bi to. Ali neće. Kupuje se socijalni mir davanjem svakoj dalabu da kupi, sedne, vozika se i zaustavi ili parkira gdd poželi. I onda od njega ispaštaju i drugi, i oni koji voze normalno i oni koji se voze u prevozu. E ZBOG TOGA se stvaraju gužve i začepljenja. A ne zbog širenja ulica.
 
Poslednja izmena:
Није потребно ширити баш све улице, али неке које су главни саобраћајни правци (нпр. на Врачару Максима Горког, Макензијева-Цара Николаја-Жичка, тужни булевар) морамо.
 
Još jedan mit i pogrešno rezonovanje koji su se primili kod nekih ljudi (jer su previše slušali kvazi-stručnjake) je kako su podzemni prolazi prevaziđeni i nehumani prema pešacima. Pa smo tako imali situaciju 2010ih da je nekolicina korisnih idiiota (a možda čak i prikrivenih naprednjaka) naložila i deo javnosti i Vesića kako nam ne trebaju podzemni prolazi na Slaviji i kako će biti bolje ako sve ostane u istom nivou. Epilog toga znamo - za nešto što bi sa podzemnim prolazima iznosilo 100 metara, što se ranije površinski prelazilo 200 metara, sada iznosi 350 metara. Sa tendencijom da možda bude još gore (k)ako se Slavija bude tovarila sa još sadržaja.

Na ovom forumu i u krugovima ljudi sa sličnim interesovanjima se prečesto autistički predaje prevelika pažnja i težina tome ko je nešto rekao, a ne gleda se i šta je rekao. Da li je nešto izjabvio Dragoljub Bakić ili Marko Stojčić, da li je nešto projektovao Podreka ili Zaza, da li je Korbizje rekao to i to o Beogradu ili nije to on rekao nego neko drugi... Ljudi, batalite takve gluposti i sitničarenja, već čujte same poruke i šta ko u njima predlaže, i koliko to ima rezona i smisla. Pa onda zaključujte i formirajte mišljenja.

A to šta (kvazi) stručnjaci i mitovi kažu, to mi je postalo irelevantno još u studentskim danima, kada sam slušao jednog "stručnjaka" kako govori da treba da se suzbije uvoz i korišćenje automobila a sam je svuda po gradu išao - pa naravno, automobilom. I drugog koji je vodio GSP i kunuo se u njega, a isto ga nikad nije koristio (jbg, guzica kad navikne na BMW...), i još je 10ak godina kasnije kumovao njegovom desetkovanju i saobraćajnom obogaljivanju Beograda.

Mislite svojom glavom, pustite šta upuvane umišljene face tvrde. Pogotovu u strukama gde važi "100 ljudi - 300 stavova i škola misli". I pogotovu ne danas kad je sve kompromitovano i potkupljivo, pa i stručnjaci. Ne može grad od 2 miliona ljudi da počiva na sokacima iz 19. veka. Sve i da sutra nestanu svi privatni automobili i svi pređemo u autobuse, ne možeš ti da imaš delove grada veličine 5x5 km u kojima ne može jedan autobus da zaobiđe drugi koji je stao u njegovoj traci, da imaš situacije da kada rade Maksima Gorkog kružiš okolo sve do Arhitektonske jer nema gde bliže autobus od 12 metara da skrene (a nekad je imao). Ili da imaš situacije da vatrogasni kamion ide 4 km dalje okolo jer su se na raskrsnici Husove i Miška Jovanovića čuknula dva vozila posred ukrštanja, ili se neko prevrnuo u 1+1 Ljubićkoj i preprečio je celu. To nije normalno i nije održivo.
 
Poslednja izmena:
20230713_123602.jpg
20230713_123633.jpg
20230713_123640.jpg
20230713_123648.jpg
20230713_123735.jpg
 
Meni se čini da dugoročno gledano širenje ulica samo doprinosi betonizaciji, prilivu novih hordi automobila i ponovnim začepljenjima.

Pa zato ne razumem zbog čega se ljudi sa ovakvog foruma za to zalažu.
Ja eto ne razumem zašto se ljudi na forumu zalažu za veliku pešačku zonu, proterivanje kola iz centra i indirektno za zagušavanje ostatka grada povećanim brojem vozila, jer ista jelte neće moći više kroz centar da bi stigli od tačke A do tačke B, već da kruže unaokolo da bi stigli do željene destinacije.​
 
Ja eto ne razumem zašto se ljudi na forumu zalažu za veliku pešačku zonu, proterivanje kola iz centra i indirektno za zagušavanje ostatka grada povećanim brojem vozila, jer ista jelte neće moći više kroz centar da bi stigli od tačke A do tačke B, već da kruže unaokolo da bi stigli do željene destinacije.​
Po meni treba siriti svaku ulicu dok se ne izgradi bolja infrastruktura, kada izgradis bolji prevoz, mrezu, sta god, onda mozes za tih 10 godina sve ovo napraviti u pesacku zonu, to bar nije problem. Ali treba ziveti tih 10 godina te su prosirenja itetakako potrebna.
 
Опет ни сам метро није довољан да задовољи потребе станара. Мислим да је пешачка зона у центру проширена и више него што треба. Боље би било ширити зону ограниченог и успореног саобраћаја.
 
Хоће нивелисати са овим плочицама пијаце? Стварно штета што нису увукли локале и изместили таксисте, стварно би било места за жуту траку.
 
Pa trebalo je uvući centralni ulaz u pijacu i 2 lokala i taksisti na drugu lokaciju i sve spremno za još jednu traku a mozda i 2 zavisi od ukupne širine ovako samo šminka okolo naokolo pijace
Nadam se da ce iznivelisati sa djelom pod plocicama
 
Hoce li ostati biciklisticka staza u Nikole Dobrovica? Deluje pomalo nebezbedno da na ovako uzak trotoar stave biciklisticku stazu odmah pored ulice na takvoj nizbrdici.
 
Meni stvarno nije jasno to guranje biciklistickih staza na trotoar. To je potpuno nebezbedno po pesake. Pesaci se opuste, i lagano predju tu liniju, a biciklisti im jure pored ramena. Da ne pricam ako ste sa malomndecom. Ni u jednom gradu u Evropi to nisam video. U ostalim gradovima u Srbiji ako vozite bicikl trotoarom ili pesackom zonom popijetw lepu kaznu od saobracajaca. U ZOBS i testovima za voznju bicikl se tretira kao ucesnik u saobracaju, ravnopravan sa drugim vozilima. Takodje samo u Beogradu biciklisti ladno prolaze na crveno svetlo na semaforu, kao da se na njih ne odnose saobracajna pravila.
 
Prosao sam malopre kroz Nikole Dobrovica. Meni nije jasno kako ce oni da uguraju trecu traku u donjem delu ulice (kod Tosinog bunara). Ivicnjake za ostrvo u sredini su vec postavili i deluje mi da od ostrva do desne strane (u smeru uzbrdo) jednostavno nema mesta za tri trake.
Zao mi je i onih posadjenih sadnica sa leve strane, taman su dostigle bile neku visinu i sad su sve to uklonili.

Sto se tice biciklisticke staze, to je trebalo da rese na neki nacin. Na ovoj slici gore se lepo vidi da su mogli da prosire trotoar sa leve strane i da naprave stazu odvojenu od trotoara. Na suprotnoj strani ulice biciklisticka staza spojena sa trotoarom nije problem iz dva razloga:
1) izmedju ulice i staze/trotoara se nalazi zeleni pojas sa drvoredom.
2) To je smer za uzbrdo, tako da biciklisti idu bas sporo, nema neke preterane opasnosti da se sudare sa pesacima.
 
Poslednja izmena:
Иначе, у десним тракама у Омладинских бригада на аутобуским станицама код Општине и код раскрснице са Булеваром Зорана Ђинђића у смеру ка блоку 70А већ су почели да се појављују колотрази. Баш је тешко поставити квалитетан асфалт у трећој деценији 21. века у граду који се хвали никад већим буџетом, док "Београд пут" има нула динара дуга и буквално има пара да набави најквалитетнији асфалт за сваку улицу где пролази ГСП. У Булевару Николе Тесле од Трешњиног цвета до Карађорђевог трга у оба смера такође има колотрага у зонама раскрсница и на аутобуским станицама, а та деоница је комплетно сређена пре пар година.
 
Питање за боље упућене, коме се обратити од градских служби за поправку коловоза улице (рупе, пресвлачење асфлата итд)?
Овде близу где живим је неколико улица кроз које је немогуће возити брже од 30км на сат. На жалост кроз неколико таквих морамо свакодневно да пролазимо до посла. Хвала на помоћи.
 
С обзиром на то колико се неквалитетним асфалтом асфалтирају улице по Београду, да је ових дана температура у БГ као у Анталији (45-50 степени) веће би шансе биле да се истопи асфалт него да се истопе семафори:
 
Nije ovo iz Antalije. Već iz Teksasa, Mauija, Meksika...

A zapravo je, ako sam dobro guglao, iz Milana i to jer se motor zapalio ispod semafora (i to pre ihaha godina). A ne zbog toplote Sunca.
 
С обзиром на то колико се неквалитетним асфалтом асфалтирају улице по Београду, да је ових дана температура у БГ као у Анталији (45-50 степени) веће би шансе биле да се истопи асфалт него да се истопе семафори:
Kad bi se ABS topio na 50c sva kola bi nam bila karamela danas. Tako da nemojte serovate fake sranja i fact checkujte.
 
Vrh