Šta je novo?

Obnova ulica, Beograd put...

Postavljanje ograda u Ustaničkoj
Prepreka za pešake koji pretrčavaju preko ulice
Autor: G.Svilar | 03.04.2008 - 09:29
ograda-v.jpg

U toku je postavljanje bezbednosne ograde između saobraćajnih traka kod autobuske okretnice u Ustaničkoj ulici, sa ciljem da se iskoreni loša navika pešaka da pretrčavaju kolovoz van pešačkog prelaza. Zbog čestih saobraćajnih nesreća ovo mesto je obeleženo kao „crna tačka“.

Na predlog Saobraćajne poicije, Sekretarijat za saobraćaj je pre nekoliko dana izdao nalog za postavljanje ograde dugačke oko 70 metara kako bi se povećala bezbednost pešaka.
- Cilj je da se pešaci preusmere na postojeći semaforizovani pešački prelaz koji je od tog mesta udaljen oko 30 metara - kaže Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj i dodaje da je trenutno u izradi studija koja će pokazati da li ima potrebe i na kom mestu treba postaviti ovakvu vrstu žaštite za pešake. Studija bi trebala da pokaže koliko se ovakve pojave ponavljaju na magistralnim prilazima Beogradu, jer nije redak slučaj teških saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju pešaci.

Pomoćnik sekretara za saobraćaj Čedomir Vukašinović podseća da je pretrčavanje preko kolo-voza zakonom kažnjivo ukoliko se na razdaljini od maksimalno 100 metara od mesta pretrčavanja nalazi pešački prelaz. Poslednje tri zaštitne ograde postavljene su u Bulevaru vojvode Mišića, na uglu Vojislava Ilića i Kružnog puta i u naselju Padine.

Crna tačka
Navedena lokacija tretira se kao „crna tačka“ jer se na tom mestu dogodio veliki broj saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali pešaci. Posladnji slučaj zabeležen je pre godinu i po dana kad su žena i dete poginuli u blizini autobuske okretnice pošto je na njih naleteo kamion dok su pretrčavali ulicu van pešačkog prelaza.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=36520
 
Четвртак, 03. април 2008.
За асфалтирање 326 улица 3,3 милијарде динара
Овогодишњим планом Дирекције за путеве предвиђено је асфалтирање 326 улица, за шта је из буџета града издвојено 3,3 милијарде динара. Како је на данашњој конференцији за новинаре рекао Зоран Алимпић, в. д. градоначелника Београда, овај посао обавиће неколико грађевинских фирми из Београда и Србије, које су изабране после спроведеног поступка јавних набавки, а бројне улице обновиће и Јавно комунално предузеће „Београд-пут” у оквиру свог програма.
– Планом је предвиђено обнављање улица на читавој територији града. Претходних година доста се улагало у централне делове града, а у наредном периоду акценат ће бити стављен на приградске општине. Општине ће и саме, из својих буџета, финансирати асфалтирање још неких улица за које процене да спадају у приоритете. Од почетка 2001. до краја 2007. године у Београду је реконструисано 2.450 улица у дужини од 2.400 километара. Поред тога, општине су и самостално обнављале улице на сопственој територији – рекао је Алимпић.

Асфалтирање улица на територији општина Врачар и Гроцка поверено је предузећима „Уноградња” и „Планум”, за шта је из буџета издвојено 361,5 милиона динара.

Обнављање улица на територији општина Вождовац, Чукарица и Лазаревац поверено је Предузећу за путеве „Београд”, а у ту сврху из буџета је одобрено 684,7 милиона динара.

На територији општина Палилула и Сурчин посао ће обављати предузећа „Еуропарк”, Предузећу за путеве „Ниш”, „Гранит” и „Техноинжењеринг”, за шта је из буџета издвојено 452,7 милиона динара.

Ова четири предузећа обновиће и улице на територији општина Земун и Младеновац, а одобрена средства износе 453,8 милиона динара.

Асфалтирање улица на територији општина Раковица и Обреновац поверено је предузећима „Пут систем”, „Партизански пут” и „Сомбор путеви”, а у ту сврху одобрено је 339,7 милиона динара.

Обнављање улица на територији општина Стари град, Нови Београд и Сопот поверено је предузећима „Гемакс” и „Anicom Constructing”, за шта је из буџета издвојено 418,1 милион динара.

Асфалтирање улица на територији општина Звездара, Савски венац и Барајево поверено је предузећима „Интерградња” и „Ратко Митровић – нискоградња”, а средства из буџета за ту намену износе 584,4 милиона динара.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1311377
 
Влада":tjjdab8q je napisao(la):
Postavljanje ograda u Ustaničkoj
Prepreka za pešake koji pretrčavaju preko ulice
Autor: G.Svilar | 03.04.2008 - 09:29
ograda-v.jpg

U toku je postavljanje bezbednosne ograde između saobraćajnih traka kod autobuske okretnice u Ustaničkoj ulici, sa ciljem da se iskoreni loša navika pešaka da pretrčavaju kolovoz van pešačkog prelaza. Zbog čestih saobraćajnih nesreća ovo mesto je obeleženo kao „crna tačka“.
.
.
.

извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=36520
Nikad mi nije bilo jasno, kad stavljaju ove ograde sto one moraju biti preko 2m. Visina ne bi smela da prelazi 1.5 m. Ne verujem da bi bila neka razlika u ponasanju pesaka. A i bar malo je jeftinije i bar malo manje ruzi okolinu.
 
Pa meni bi trebalo 2 sekunde vise da preskocim tu od 2m za razliku od neke koja je 1,5 m, pa opet ne preskacem, jer jednostavno nije vredno napora, a i znam zasto je postavljena. Ali ja nisam vecina, a vecini (95%) je i ograda od 1.5m podjednako nepremostiva(teska) prepreka kao i ona od 2m.
 
Iz licnog iskustva, nekada je i ograda od 2 m preniska. Nasi ljudi su neustrasivi, kao recimo i ova teta na slici koju ne brine cinjenica da se ne nalazi na trotoaru i da svake sekunde moze da je "ponese" neki auto, trola, autobus ili kamion.
 
Inače, pre par dana je na Sajmu deo ograde bio isečen, verovatno je bio neki sudar, pa nisu vratili celu. I ladno je žena sa detetom prelazila, trebalo joj je 5min da pređe do pola i dodatnih 15min da pređe drugu polovinu (stajao sam i čekao, nije me mrzelo). A da je išla kroz prolaz (udaljen 150m) trebalo bi joj ukupno 3-6 min.
Ljudska glupost je nenadje*******iva.
 
Zamena signalizacije u Kneza Miloša
(15:39 -> 15:40) 07. April 2008.

Postojeća oprema stara je više od petnaest godina, pa je vidljivost signala smanjena. Nova oprema obezbediće daleko bolju vidljivost semaforskih svetala, posebno u uslovima smanjene vidljivosti

Ekipe Službe za svetlosnu signalizaciju JKP „Beograd put" počeće večeras zamenu kompletnog sistema za alternativno upravljanje saobraćajem u Ulici kneza Miloša.

Postojeća oprema stara je više od petnaest godina, pa je vidljivost signala smanjena. Nova oprema obezbediće daleko bolju vidljivost semaforskih svetala, posebno u uslovima smanjene vidljivosti. Celokupan posao treba da se završi sza deset dana, a investitor je Direkcija za puteve grada.
Izvor : Studio B
link http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=21641
 
Кратак фото извештај о радовима у Браће Југовића (9. април)





Данашња Политика преноси да ће "у народних десетак дана" требала да се заврши проширење супротне стране улице, новоизграђене траке ће бити резервисане за возила јавног превоза, а улица ће добити и нову расвету и 20 садница дрвећа.
 
Bas mi se svidjaju ove nove ploce, mnogo su lepse, a deluju i kvalitetnije u odnosu na stare.

Inace ove ploce imaju gornji sloj kao da su peskirane.
 
Bojao sam se da ce prosirenjem kolovoza u Brace Jugovica, trotoari postati uski, ali bas naprotiv, i dalje su poprilicno siroki za beogradski standard :) Samo me nervira sto ce uskoro opet da raskopavaju jer su rekli da ce ulica dobiti drvored (jes da je to ono skini sest ploca, iskopaj rubu, zabi drvo, zakopaj, meti resetku, ali smara, i bice blata i peska na sve str)... i cini mi se da se opet fuserise na onim nezgodnim tackama (lucni delovi na raskrsnici, pesacki prelazi, sahtovi, spajanje sa Makedonskom i sl)....

Opet, nekoliko reonstrukcija u centru pokazuje blagi porast i estetike i kvaliteta (Svetogorska, Francuska, Vasina) i nadam se da ce se nastaviti uzlaznom linijom....

I samo jos jedan glup detalj, nervira me sto se na onim plocama koje su stavili na parking mesta u rekonstruisanim ulicama vidi koliko su nam krs automobili (ili koliko se ne odrzavaju) - sve tragovi ulja po plocama
 
Cisto da se zna, u Sao Paulu se takodje koristi nesto kao Behaton. Razlika je u tome sto tamo takve ploce stavljaju oko pijaca, buvljaka i favela. Centar grada poplocavaju kamenom, granitom, alabasterom...
 
Ne vidim razlog da hvalite taj prokleti behaton. U pitanju je najobicniji presovani pesak koji propada posle nekoliko godina, cesto i meseci. Jedini koji tu imaju koristi su investotori i izvodjaci koji rekonstrukciju ulice naplacuju kao da ih poplocavaju mermerom.
 
Vec sam pomenuo i nije mi tesko da ponovim, BG jednostavno nema para za nesto bog zna kako bolje od behatona..... Najmanji problem generacijama koje dolaze je da skinu jednog dana behaton i stave neki kvalitetan kamen (za razliku od mosta ili metroa koji jednom kad sagradis, to ti je - sto ti je)....

Uostalom ni kvalitet kamena nije garant kvaliteta samih staza. Cist dokaz je Svetosavki plato gde su stavili neki kamen, ali je na vise mesta popucao, verovatno zbog diletantskog izvodjenja radova.....
 
Homer Jay":21ey6hbt je napisao(la):
Vec sam pomenuo i nije mi tesko da ponovim, BG jednostavno nema para za nesto bog zna kako bolje od behatona..... Najmanji problem generacijama koje dolaze je da skinu jednog dana behaton i stave neki kvalitetan kamen (za razliku od mosta ili metroa koji jednom kad sagradis, to ti je - sto ti je)....

Uostalom ni kvalitet kamena nije garant kvaliteta samih staza. Cist dokaz je Svetosavki plato gde su stavili neki kamen, ali je na vise mesta popucao, verovatno zbog diletantskog izvodjenja radova.....
Bolje da urade jedu ulicu ljudski nego da isfusare 10. Ta jedna ce bar trajati duze nego sve ove ostale. Kao drugo, ja sam ubedjen da se rekonstrukcija sa behatonom naplacuje kao da polazu mermer. Para svakako ima, pitanje je samo kako se trose odnosno ko ih trosi. Sto se platoa kod Hrama tice, ja sam odavno vec pisao o tome kako je ceo posao uradjen katastrofalno. Granitne ploce koje su koristene su prosto pretanke i naravno pod uticajem pritiska i mraza pucaju. Verovatno je po sredi situacija gde je neko stavio dobar procenat u dzep na tih nekoliko milimetara debljine.
 
Mislim da nasim putarima treba dati vremena da nauce kako se to uopste radi. Ranije sam opisivao kako se trotoari poplocavaju u Hamburgu i koliko puta se sve utabava i td. Kod nas se jednostavno redja, pa nije ni cudo da se sve rasklima posle odredjenog vremena. Inace, u drugim gradovima u okruzenju se uglavnom stavlja kamen. To delimicno poskupljuje obnovu ulice, ali naravno, kod nas uvek mora da se misli i na to ko je vlasnik fabrike tog behatona i ciji je to kum, rodjak ili stari svat :)
 
Moj nije;)

Prosao sam neki dan Vasinom.... Ove krem plocice su je zaista osvezile, ali ulica prosto vapi za drvoredom i intenzivnijom obnovom fasada. Inace u ove prolecne dane izgleda divno. Trenutno se poplovcava Studentski trg, ali egzistencija okretnice GSP-a na tom mestu kvari utisak. Takodje sam primetio da su ispred rektorata izvukli neke elektroinstalacije na plocniku, ali ne za autobuska stajalista, idu malo cudnim linijama. Zna li neko za sta je to?
 
Homer Jay, sto nisi slikao Vasinu da vidimo sta su uradili ?
 
Iskreno, nije mi u trenutku palo na pamet, pljustala je kisa zurio sam na prevoz.... doduse i da sam slikao mobom, polomio sam bluetooth, pa bih malo teze prebacio slike na PC, a aparat sam pozajmio ortaku i trenutno mi nije tu :D bas dosta izgovora.....
 
Upravo sam se provozao Braće Jugovića, i super je. Baš je skroz čudan filing kad je onako široko i lepo. Još raskopavaju one kocke da zasade drveće, asfaltirali su, obeležili, i valjda će sad tuda mnogo brže da se ide.
Inače, mislim da im je to odličan marketinški potez, malo pre izbora, sredili u rekordnom roku, mali posao, ali će da znači mnogo.
Doduše, bolje bi im bilo da su to malo ranije sredili, ili sada, ali da pred izbore počnu da rade na proširenju Savske.
 
Pa sto ne slika, covece!? :)

Sledecih par nedelja ce biti interesantno, bas da vidimo sta ce sve krenuti da se kopa, gradi i obecava...
 
Projurih, bio je mrak, a nekako mi se nije dalo da Kliopold bude prvi koji je stao sa sva 4.. :/
 
Vrh