Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Не заборавља се, напротив: кад год пожелим да се присетим неке тврдње без икаквог садржаја која не значи ништа, та ми је прва на памети. Ако не напишем књигу под насловом "Аутопут ће по комплетирању обилазнице постати градски булевар" и потпишем г. Весића, мораћу да снимим филм, а ако ништа, онда бар да позовем форумаше да распалимо један перформанс а ла Марина Абрамовић на разделном острву.
 
Jedva čekam da autoput postane bulevar...
Onda bismo mogli da mu damo naziv npr. "Bulevar Arsenija Čarnojevića" na Novom Beogradu a u starom delu grada da se zove npr. "Bulevar Franše d'Eperea".
Pa kad sedneš u kola a ono tri trake u jednom i tri trake u drugom smeru.
E da i onda nećemo više imati zaustavne trake...
 
Zaustavne trake više i nemaš, izuzev na uključenjima, gde će u suprotnom da nastanu velika zagušenja. Bulevar bi značio da nema više i 80 ograničenje.
Doduše imajući u vidu kakvi su stručnjaci u SNS-u, nije isključeno.
 
Dosta se komentariše i povećanju kapaciteta obilaznice ali taj pristup ima svoja ograničenja. Veći kapacitet saobraćajnica neminovno generiše više saobraćaja i tako u krug. Ovim pristupom se ne postiže mnogo (pogledaj bilo koji veći grad u Americi). Naravno da se započeti projekti trebaju završtiti (obilaznica, mostovi, itd.) ali nakon toga apsolutni prioritet mora biti efikasan i nezavisan sistem javnog prevoza, čitaj metro dopunjen BG Vozom. Jedino tako se saobraćaj u gradu može doneke rasteretiti.

Što se tiče kamiona i ovde treba postaviti strategiju i smernice. U švajcarsokoj se recimo ogromna većina tereta transportuje isključivo železnicom. Na autoputveima će te retko videti kamione. U italiji je recimo suprotna situacija. Autoputevi, pogotovu oni na severu su pretrpani kamionima i ponekad ni 5 traka u jednom smeru nisu dovoljne iako je autoput besprekoran. Uvek sam se pitao šta je uzrok toga, možda bi neko mogao da pojasni ako ima informacije?
 
Ne samo saobraćaj u gradu. Mora da postoji železnica na svojim nogama koja će biti sposobna da bude konkurentna automobilskom saobraćaju tako da ti dođeš u Beograd iz Subotice, Preševa, Šida, Dimitrovgrada, Prijepolja i svih gradova između i stigneš za slično vreme i da si u samom Beogradu apsolutno sposoban bilo kuda otići (od Borče do Železnika, Batajnice i Velikog sela) a da ne moraš da posegneš za automobilom.

Ako se to uspe, onda nijedna od tih saobraćajnica ne mora mnogo da se širi. Naravno, to za Beograd znači dobar šinski saobraćaj - brži tramvaji, smislen metro i brzi autobusi sa svojim žutim trakama.
 
Najbolje rešenje za operećenu obilaznicu je gradnja autoputa Novi Sad-Pančevo-Most Vinča.
Ne bih se složio. Eventualno napraviti punu obilaznicu oko Beograda i to od Batajnice preko Padinske Skele, pa oko Pančeva do drugog dela obilaznice koja dolazi iz pravca Vinče. Mada paralelno imamo i UMP ZEmun - Borča, koji doduše nije auto-put.

Ali svakako pored NS-BG i planiranog BG-ZR, ne treba paralelan put od NS do PA.
 
Pa uz autoput NS-ZR-BG (ako od toga bude bilo šta) koji će se kačiti na obilaznicu i uz završetak deonice od Pančeva do B. Potoka to će možda čak i odvlačiti deo tranzitnog saobraćaja sa severa ka jugu. Što bi dosta pomoglo da se rastereti obilaznica od Dobanovaca do B. Potoka.
Mislim da se propustila velika šansa kod petlje B. Potok. Morala je da bude mnogo veća i funkcionalnija jer će biti najveće čvorište u celoj Srbiji. Može malo pomoći da se završi priključak za Ikeu o kom se ovde pisalo. Tako da svi oni koji dolaze iz pravca BG i Orlovače uopšte i ne ulaze u čvor B. Potok. Takođe, mislim da bi dosta pomoglo da se izmesti odmorište turskih kamiondžija i autopijaca.
 
Par brzinskih slika sa čvora Bubanj potok, od juče:

Novo isklučenje/uključenje ka kružnom putu, farbaju se bele linije, samo što nije otvoreno:


Još uvek se vozi devijacijama:


Ipak, asfalt novom putanjom je spreman:


Potporni zid u smeru ka BG, namenjen širenju smera i vrv odlivnoj traci ka Pančevu, je praktično gotov:



Moj utisak je da čekaju da puste ovu novu vezu ka kružnom putu kako bi mogao onda da se završi i veže novi pravac preko nadvožnjaka (za to je potrebno srušiti postojeće veze od i ka pijaci sa AP). To je blizu, za sve ukupno možda par nedelja, po slobodnoj i sasvim laičkoj proceni.
 
Кад већ помену девијације, мисим да су све привремене девијације на овом укрштању лоше изведене поготово оне са две траке. Жута линије која раздваја траке у комбинацији са постојећим линијама су прилично лоше видљиве и када се скреће у било коју страну возачи прилично губе осећај за траку и прелазе из једне у другу.
 
Evo, kao što @sev reče. Od sutra se preusmerava saobraćaj iz pravca BG na novi most.
7b6f374572c7ef7c91e9057501aac74e.jpg
 
Koliko ja ovo kapiram za Leštane i Avalu sada se isključujemo desno pa preko mostića pravo u T raskrsnicu a iz pravca BG ukidaju sadasnje iskljucenje
IMG_20220907_154906.jpg
desno ka Avali i Leštanima da bi desnu servisnu saobraćajnicu počeli spajati.Drugo parče tj desno penjanje iz pravca Avale ka Nišu ostaje u funkciji, verovatno da ne naprave gužve na novoj T raskrsnici.
 
Evo, kao što @sev reče. Od sutra se preusmerava saobraćaj iz pravca BG na novi most.
7b6f374572c7ef7c91e9057501aac74e.jpg
Koliko vidim, ovo se odnosi samo na tu vezu sa Kruznim putem, skretanje desno iz BG ka Lestanima ili sa Kruznog puta ka Nisu. Ne pominje se jos uvek nadvoznjak u pravcu ka Nisu, to jos uvek nije doslo na dnevni red.
 
Ne može ni da dodje. Moraju prvo da izgrade vezu sa nadvožnjakom, a tome smeta postojeće isključenje ka pijaci i postojeće uključenje od iste. Obe ove stare "rampe" prvo moraju da sruše.

A zbog ta dva zatvaranja otvaraju ovu novu vezu ka kružnom putu. Sve se vidi gore, na šemi koju je kolega gore okačio.

Dakle, točkovi se okreću, ovo sada je prvi i nužan korak plana. Sada će to sve ići brzo..
 
Vrh