Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

A što se tiče rasterećenja Gazele, završetak obilaznice će odvući 5% "tranzitnog" saobraćaja a u međuvremenu će u BG da se registruje još 50K krševa sa zapada i to mu ga dođe na isto. Metro, nastavak obilaznice u punom profilu sve do Batajnice, UMP i SMT i još nekolicina projekata proširenja bulevara i ulica i onda BG može da "prodiše".
 
Pa kako je do danas disao dok su ljudi bili na odmorima i nije bilo škole? Isto tako može uz ovo što Blagić kaže.
 
Бар 3 комплетне метро линије - можда за 30 година, и за тадашњих 30 милијарди евра.
Комплетирање обилазнице у пун круг, са проширењем на 4+1 профил у садашњем полукругу, такође за 30 година и за 5 милијарди евра.
Комплетиран УМП и СМТ са новим дунавским и савским мостовима или тунелима.
Проширење смедеревског пута, сурчинског пута, прилаза ибарском и осталих средњевековних тековина.
И тако даље.

Реално јесте могуће, под условом да остану исти трендови раста становништва у БГ, а пада у Србији, када се за 30 година половично испува постојећи резервоар који врши притисак на популацију Београда.

Цех: 50 милијарди евра, само за тај саобраћајни део.
 
Нити ће то да се направи, а и да се направи - градови са еквивалентним нивоом инфраструктуре сличне величине уопште не "дишу", него очајнички планирају да граде још (нпр. Пешта). .
Каснимо 50 година за свим упоредивим градовима - управо заокружујемо једну деценију потпуне инфраструктурне стагнације, треба нам честитати, по томе јесмо јединствени - таквих деценија је било више и то сада не може да се надокнади.
 
Бар 3 комплетне метро линије - можда за 30 година, и за тадашњих 30 милијарди евра.
Комплетирање обилазнице у пун круг, са проширењем на 4+1 профил у садашњем полукругу, такође за 30 година и за 5 милијарди евра.
Комплетиран УМП и СМТ са новим дунавским и савским мостовима или тунелима.
Проширење смедеревског пута, сурчинског пута, прилаза ибарском и осталих средњевековних тековина.
И тако даље.

Реално јесте могуће, под условом да остану исти трендови раста становништва у БГ, а пада у Србији, када се за 30 година половично испува постојећи резервоар који врши притисак на популацију Београда.

Цех: 50 милијарди евра, само за тај саобраћајни део.
Tako je. Beograd nema prstenove saobraćaja. A to je pre mnogo godina jedan član foruma vizuelno predstavio spiralom. Koja se završava u strogom centru.

Mi bi tih 5 posto rasterećenja, a i mnogo više, dobili kada bi se Grad+Republika ozbiljnije uhvatili u koštac sa BG vozom i GSP - frekvencija voza i prilagođavanje trasa gradskog prevoza da budu feeder linije.
 
Није у поподневном шпицу ван сезоне одмора ни 5%.

Не заборавите системски кикс са обилазницом: њен профил је дефинисан чињеницом да је била прланирана за рад у режиму наплате. Од наплате се одустало, профил је остао исти... Једна трака, то је само 2.000 возила на сат.

За 5-10 година најкасније, очекујте колапс на Остружничком мосту.
 
Zato što je na obilaznici:)

Kada se završi, usled razvoja predgrađa - o kojem ljudi na ovom forumu ne vode računa, misle, Beograd je do B. kose, ne ide se na posao po Pazovama - saobraćaj na obilaznici će se ubrzano povećavati. Kad se napravi NBG-Surčin, imaćeš u špicu i kretanja Blokovi-Petlovo brdo preko Ostružnice. Itd. To je samo 4.000 kola na sat po smeru i - kolaps.
 
Pa kolaps nastane zbog zagušenja. Most kao most, ima isti broj traka kao i ostatak autoputa. Jedino ako ne misliš da bi zagušenje moglo nastati na ostružničkoj petlji. Ili ako ne misliš da će se desna strana ostružničkog mosta večito rekonstruisati.
 
Pa kolaps nastane zbog zagušenja. Most kao most, ima isti broj traka kao i ostatak autoputa. Jedino ako ne misliš da bi zagušenje moglo nastati na ostružničkoj petlji. Ili ako ne misliš da će se desna strana ostružničkog mosta večito rekonstruisati.
Gazela ima više traka od ostatka autoputa, pa nastane zagušenje. U Ostružnici ima i petlja, ukrštanje sa značajnim putem.
 
Мало сам збуњен коментарима на тему профила обилазнице. Ако предвиђамо да ће повући толико градског саобраћаја да редовно у шпицевима буде колапс, онда не можемо да се ругамо Момировићу кад каже да ће град “продисати” кад буде отворена.

С друге стране, ако обилазница буде првенствено олакшавала транзит, а имала минимални утицај на градске гужве (а више сам склон да у то верујем), онда јој је профил одговарајући за сврху.

Мислим да су, барем у наредних пар деценија, Београду потребнија друга структурна унапређења (метро, унутрашњи прстенови) него проширивање профила обилазнице. Желим, такође, да верујем да ћемо престати да подржавамо камионски транзит кроз Србију и да то сматрамо пожељним извором прихода и изразом значаја Србије на мапи Европе.
 
Ne uzimaš u jednačinu rast saobraćaja i privlačenje novog saobraćaja uz novi put, otud zbun. To sve ni izbliza nije zero-sum-game.

Ako bi se Srbija ekonomski razvila, čitavu desnu traku na toj obilaznici zauzimali bi dobrim delom dana kamioni. Ne treba ni tranzit, u tom slučaju većina kamiona vozila bi robu iz domaćih fabrika. Mada je i Turska povelik begluk.
 
Када би се све нормално развијало, обилазница је у старту у колапсу. Нажалост, ситуација са ценама и опште евро-лудило ће свакако значајно умањити саобраћај, тако да ће бити довољна!
 
Ne uzimaš u jednačinu rast saobraćaja i privlačenje novog saobraćaja uz novi put, otud zbun. To sve ni izbliza nije zero-sum-game.

Ako bi se Srbija ekonomski razvila, čitavu desnu traku na toj obilaznici zauzimali bi dobrim delom dana kamioni. Ne treba ni tranzit, u tom slučaju većina kamiona vozila bi robu iz domaćih fabrika. Mada je i Turska povelik begluk.
Не, ја узимам у обзир пораст саобраћаја, али покушавам да гледам и ширу слику. Ако неко мора у шпицу да чека 20 минута да се искључи на Аутокоманди, зашто неко други не би чекао 10 минута на петљи у Остружници да се укључи на пут за Чукарицу. О томе се ради. Да имамо пара и да направимо шири профил обилазнице и СМТ и УМП и метро, не бисмо о овоме разговарали. Међутим, са аспекта градских саобраћајних приоритета, мислим да је проширење профила обилазнице на високом деветом месту.
 
Међутим, са аспекта градских саобраћајних приоритета, мислим да је проширење профила обилазнице на високом деветом месту.
Ма то је јасно, неће се то никад ни ширити, са толиким мостовима и тунелима практично је и немогуће. Тако је, како је, за век векова.

Ја само зато што знам шта све НЕЋЕ бити направљено, не бих да ширим оптимизам:)
 
Ne znam. Neki tuneli mi deluju dosta usko. Mada se stvarno ne razumem u tematiku. :D
Pa već odavno idu kamionske poluprikolice na vozovima kroz našu zemlju. Tako da nema problema ni za same kamione.
Eventualno se uvedu neka transportna ograničenja u vidu smanjenja brzine kroz neke od tunela i toeto.
 
Заборавља се да по завршетку обилазнице аутопут кроз град више неће бити аутопут већ обичан булевар.
 
Vrh