Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

po novim slikama sa mosta u završnoj su fazi ako poredimo kada su radili drugi deo mosta. Do kraja leta će biti gotovo :ROFLMAO:
ako su krenuli u zaštitiu to znači da su uradili sanaciju dela koji mi ne vidimo dok prođemo.
 
Kao što sam i rekao, sve ostaje kako je i bilo. Kružni put će i dalje ići ispod vijadukta bez ukrštanja sa Avalskim putem, kružni tok koji sam spomenuo kod perionice je bio u planu jer je naručen nezavisno od projekta obilaznice. On se neće izvoditi u ovoj fazi, a ko zna i da li će uopšte. Možda nisam trebao ni da ga spominjem. Problem je što u Srbiji i ako se urade projekti i oni su korektni, izvode se tek za 10 i više godina, pa više nisu adekvatni. Da vam spomenem, da postoji generalni projekat saobraćajnice od lokacije o kojoj pričamo (tunel Beli potok) sve do Kumodraške ulice, odnosno sadašnjeg bulevara Peka Dapčevića, do one lakat krivine gde se skreće za farmaceutskom. Za bezbednost saobraćaja kružni tokovi su verovatno najbolji, pogotovo u uslovima smanjenog intenziteta saobraćaja kakav će biti na Kružnom i Avalskom posle izgradnje saobraćajnice. Ali projektom nisu predviđeni. Kružni put će i posle izgradnje obilaznice imati veoma bitnu ulogu (alternativnog puta), jer sa obilaznice u zoni petlje Bubanj potok neće moći da se skrene za Beograd. Neko je ranije pokazao sliku desnog isključenja koje završava u travi na novoizgrađenoj obilaznici. To isključenje je predviđeno za vezu sa Beogradom ali ne ovim projektom.
Sanderu, da li odluka "da sve bude kao pre" znači da će neko ko iz pravca Bubanj Potoka ide Kružnim putem ka Trošarini, znači da će on odmah po prolasku ispod vijadukta morati da preseče Kružni put skrećući levo, pa onda da se drugim krakom Kružnog popne do perionice, pa da tu sad seče Bulevar da bi se uključio levo prema Trošarini?
Molim Te, kaži mi da sam opet nešto pogrešno shvatio...
 
jer sa obilaznice u zoni petlje Bubanj potok neće moći da se skrene za Beograd. Neko je ranije pokazao sliku desnog isključenja koje završava u travi na novoizgrađenoj obilaznici. To isključenje je predviđeno za vezu sa Beogradom ali ne ovim projektom.

Hvala za ovu potvrdu. Znamo to već neko vreme implicitno, dobar deo nas ovu stvar smatra i potpuno neprihvatljivom u klasi ove cene projekta (i u novcu i u vremenu), ali ipak razrešenje (i ove) dileme je značajan rezultat rasprave!
 
Poslednja izmena:
Sanderu, da li odluka "da sve bude kao pre" znači da će neko ko iz pravca Bubanj Potoka ide Kružnim putem ka Trošarini, znači da će on odmah po prolasku ispod vijadukta morati da preseče Kružni put skrećući levo, pa onda da se drugim krakom Kružnog popne do perionice, pa da tu sad seče Bulevar da bi se uključio levo prema Trošarini?
Molim Te, kaži mi da sam opet nešto pogrešno shvatio...

Ja sam upravo ovako shvatio opasku da se "sve vraća kao što je bilo pre". Izuzetno, izuzetno nesrećno rešenje. Ali bar imamo razrešenu dilemu, da znamo kako će biti.

Jasni su mi formalni razlozi, ali moglo je i moralo je bolje. Ta tačka je baš nesrećno rešena i jedina nada je ustvari to što će saobraćaj na KP biti manje frekventan u odnosu na vreme kada je decenijama dublirao bg obilaznicu.
 
Ja sam upravo ovako shvatio opasku da se "sve vraća kao što je bilo pre". Izuzetno, izuzetno nesrećno rešenje. Ali bar imamo razrešenu dilemu, da znamo kako će biti.

Jasni su mi formalni razlozi, ali moglo je i moralo je bolje. Ta tačka je baš nesrećno rešena i jedina nada je ustvari to što će saobraćaj na KP biti manje frekventan u odnosu na vreme kada je decenijama dublirao bg obilaznicu.
Ako će, nažalost, opet sve biti kako je i bilo, ostaje pitanje zašto je toliko para potrošeno, bolje rečeno "zašto smo svoju unučad dodatno i nepotrebno zadužili", a da se nije rešio nijedan problem koji su Bulevar i Kružni put imali decenijama? A uopšte nije bilo potrebno da se obilaznica spušta toliko duboko u tunel; moglo je to da se uradi i na nivou Kružnog puta, koji bi se u toj zoni malo popeo na nivo Bulevara. Pošto sam o tome više puta pričao, evo i par skica.
Sl. 1 prikazuje ono što se deaktivira. Žuto je prikazan deo Kružnog puta koji više neće biti u upotrebi. Radi se o delovima levo i desno od vijadukta (crveno), koji se takođe eliminiše, jer ti delovi više nisu potrebni.
Sl. 2 prikazuje ono što se novo gradi. Žuto je blagi nasip koji raste ka nuli, tj na nivo Bulevara, kog kog se (osim eliminacije vijadukta) ništa ne menja. Dakle, nasip na Bulevaru koji se prekidao, sad će se nastaviti i spojiti sa nasipom iznad tunela -> dakle, nasuće se prostor ispod demontiranog vijadukta. A njega će zameniti kružni tok (crveno), koji bi se gradio uglavnom na poziciji vijadukta, a delimično i na nasipu iznad tunela. Nacrtao sam jedan dosta velikodušan kružni tok (mislim na prečnik), a može da bude i manjeg prečnika, ili da on sam bude nešto širi zbog lakšeg manevrisanja dužih vozila dok se kreću u kružnom toku.
I to je sve. Sl. 3 prikazuje sve saobraćajnice vezane za Bulevar i Kružni put u toj zoni. Nasip ispod vijadukta i za nasipe novog dela Kružnog puta se pravi od tla iskopanog prilikom gradnje tunela. Sam tunel ne mora da ide ispod Kružnog puta (na nivo -2), već može da ostane na sadašnjem nivou KP (nivo -1). Kružni tok rešava sve saobraćajne probleme, nisu potrebne nikakve petlje, ovo desno skretanje od Resnika ka Avali može da se ukloni, a može i da ostane. Naravno, skretanje ka Sučeviću (put između perionice i rasadnika) ostaje, ali takođe ostaje i dosta novog slobodnog prostora za bilo koju namenu...
1.jpg
2.jpg
3.jpg
 
Sanderu, da li odluka "da sve bude kao pre" znači da će neko ko iz pravca Bubanj Potoka ide Kružnim putem ka Trošarini, znači da će on odmah po prolasku ispod vijadukta morati da preseče Kružni put skrećući levo, pa onda da se drugim krakom Kružnog popne do perionice, pa da tu sad seče Bulevar da bi se uključio levo prema Trošarini?
Molim Te, kaži mi da sam opet nešto pogrešno shvatio...
Dobro ste shvatili, za sada se sve vraća na staro. Što se tiče dubine tunela ona zavisi isključivo od nivelete kompletne saobraćajnice (obilaznice) 1-2 km ispred i iza samog tunela. Ne može tunel lokalno da mnogo visinski odstupa od trase puta. Što se tiče rešavanja lokalnog saobraćaja u neposrednoj zoni obilaznice, projektant je vezan projektnim zadatkom koji sastavlja Investitor. Ukoliko se njime ne traži rešavanje nekog problema, projektant je u obavezi da ukoliko može vrati sve u prethodno stanje, odnosno da izmeni u što manjoj meri, zbog cene naravno.
 
Sanderu, moja kritika za nerešavanja problema starih saobraćajnica nije upućena ni Izvođaču, ni Projektantu, već Investitoru (u ovom slučaju državi Srbiji), koja je pokazala veliku nezainteresovanost da se postojeći problem usputno reši tokom novih radova. Stav "neću ništa da diram, baš me briga, vratite sve na staro, ma koliko to bilo besmisleno" pokazuje opšti stav trenutne Srbije prema građanima...
 
U prilog rasprave o kotama,evo malo slika koje možda mogu da pomognu.Slikano je sa avalskog puta.





Ovde se najbolje vidi razlika u visini,skroz dole je obilaznica,pozadi je kružni put koji ide ispod nadvožnjaka(sivi i beli auto idu ka njemu) i gore je avalski put.


 
Jesam, vazi :) gde si me video, snimao sa sa dva mesta, prvo dole kod petlje ili ti prekoputa ulaza u Bubanj Potok a drugo mesto sa mosta za Avalu.
 
Sanderu, procenjujem da je svetli otvor tunela širine negde oko 45 metara +- 3m. S obzirom da će obe obilaznice prolaziti kroz ovaj tunel, da li su predviđeni neki centralni stubovi da prepolove raspon stropnih greda tunela? Da li će biti montirani prefabrikovani PN nosači ili nešto liveno na licu mesta?
 
Sjajna fotografija, potpuno na dlanu vidi se i šta je uređeno i šta fali.

Takođe, ne mogu a da ne prekomentarišem, ovo "privremeno" ukrštanje avalskog puta i KP deluje superiorno u svakom smislu u odnosu na nekadašnje rešenje ispod perionice. Zaista ne mogu da verujem da ćemo ovo da porušimo i vratimo se na ono. Samo treba vratiti KP na svoju staru trasu i kao ukrštanje ostaviti ovaj "privremeni" kružni tok sa fotke gore. Bolje u svakom smislu.
 
Sjajna fotografija, potpuno na dlanu vidi se i šta je uređeno i šta fali.

Takođe, ne mogu a da ne prekomentarišem, ovo "privremeno" ukrštanje avalskog puta i KP deluje superiorno u svakom smislu u odnosu na nekadašnje rešenje ispod perionice. Zaista ne mogu da verujem da ćemo ovo da porušimo i vratimo se na ono. Samo treba vratiti KP na svoju staru trasu i kao ukrštanje ostaviti ovaj "privremeni" kružni tok sa fotke gore. Bolje u svakom smislu.
Uz svo dužno poštovanje, ovakvo rešenje ne bih mogao nazvati "superiornim u svakom smislu u odnosu na nekadašnje rešenje ispod perionice". Ako se dobro sećam, nekadašnje čvorište kod perionice je imalo 3 kraka: levo ka Trošarini, desno ka Avali i dole na Kružni put ka Resniku. Tu je jedino problematično bilo skretanje levo onih koji od Avale žele ka Resniku ili da se nešto kasnije, na poziciji kružnog toka kod farbare uključe u KP (ali to nije problem čvora kod perionice, već čvora kod farbare). Generalno, to je problem veza i ukrštanja 2 saobraćajnice koje nisu na istom nivou, što se standardno rešava kompletnom četvorostrukom petljom. A sad imamo 2 problematična skretanja, koja su na priloženoj skici označena crvenom bojom. To je skretanje od Avale ka Resniku (isti problem kao i ranije), ali sad imamo i dodatan problem onih koji od Bubanj Potoka žele ka Avali.
Potaknut jučerašnjom raspravom o rešenju saobraćajnica, nazvao sam prijatelja koji radi ispod Avale, a dolazi od Orlovače. On mi kaže da ova 2 privremena kružna toka, koji su profunkcionisali pre nekoliko dana, čine takav rusvaj na inače problematičnoj deonici, da se on zaglavi još u tunelu Straževica i da mu treba barem pola sata da stigne do "1000 ruža" (odmah nakon ovog čvora kod perionice u pravu Avale). Takođe, u povratku kući, kad od Avale ide ka Resniku (gornja crvena linija), nema šanse da se ubaci u žutu trasu, jer tu prvo treba da se smiluje neko sa leve strane, a onda i neko sa desne strane Kružnog puta. A inače, svi koji šibaju Kružnim putem ne usporavaju na tom delu, tako da je to nemoguća misija. Kao i uvek, najsolidarnijim se pokažu kamiondžije.
Moj prijatelj se nikako ne slaže da je ovo dobro, a nimalo superiorno. Jedina nada mu je da je sve prolazno...
problem.jpg
 
Sanderu, procenjujem da je svetli otvor tunela širine negde oko 45 metara +- 3m. S obzirom da će obe obilaznice prolaziti kroz ovaj tunel, da li su predviđeni neki centralni stubovi da prepolove raspon stropnih greda tunela? Da li će biti montirani prefabrikovani PN nosači ili nešto liveno na licu mesta?
Svetli otvor oko 2x15m, na slikama od Tikvice i Srđana gore, vide se faze rada. U videu se u jednom trenutku vidi kako dron prilazi izlaznom portalu tunela koji je gotov. Rade se leva, desna i centralna dijafragma koje predstavljaju zidove budućeg tunela. Na dijafragme, odnosno naglavne grede, ređaju se prefabrikovani nosači, montaža dizalicom se vidi na slikama. Posle monolitizacija pločom, pa hidroizolacija, pa vraćanje zemlje.
 
Svetli otvor oko 2x15m, na slikama od Tikvice i Srđana gore, vide se faze rada. U videu se u jednom trenutku vidi kako dron prilazi izlaznom portalu tunela koji je gotov. Rade se leva, desna i centralna dijafragma koje predstavljaju zidove budućeg tunela. Na dijafragme, odnosno naglavne grede, ređaju se prefabrikovani nosači, montaža dizalicom se vidi na slikama. Posle monolitizacija pločom, pa hidroizolacija, pa vraćanje zemlje.
Kad sam pričao o svetlom otvoru tunela od 45 metara, mislio sam na svetli otvor između ove dve palisade od šipova. Srđanov dron je jasno pokazao tri ose zidova tunela, što nisam primetio da fotografijama. Hvala mu. Nažalost, na fotografijama nisam uspeo da vidim teret od dizalica, vidi se samo da nešto nose. Takođe sam pretpostavio da će se kompletan prostor između šipova koristiti za potrebe tunela. Šta je predviđeno da bude između spoljih zidova tunela i ove dve palisade od šipova?
 
Imam utisak da Milan-mostadžija nije shvatio da su postavljene prefabrikovane grede plafon tunela. Za sada je on u nivou zemlje. ali će naknadno da se ta zemlja ispod plafona iskopa. Gde su postavljene grede, tunel je konstrukcijski gotov. Otuda je, možda, kod njega bila zabuna u nivoima obilaznice i kružnog puta.

EDIT:
Nisam video prethodnu poruku pre nego što sam napisao svoju. Sada mislim da je sve jasno.
 
Poslednja izmena:
Sanderu, procenjujem da je svetli otvor tunela širine negde oko 45 metara +- 3m. S obzirom da će obe obilaznice prolaziti kroz ovaj tunel, da li su predviđeni neki centralni stubovi da prepolove raspon stropnih greda tunela? Da li će biti montirani prefabrikovani PN nosači ili nešto liveno na licu

Kad sam pričao o svetlom otvoru tunela od 45 metara, mislio sam na svetli otvor između ove dve palisade od šipova. Srđanov dron je jasno pokazao tri ose zidova tunela, što nisam primetio da fotografijama. Hvala mu. Nažalost, na fotografijama nisam uspeo da vidim teret od dizalica, vidi se samo da nešto nose. Takođe sam pretpostavio da će se kompletan prostor između šipova koristiti za potrebe tunela. Šta je predviđeno da bude između spoljih zidova tunela i ove dve palisade od šipova?
Ovde imaš snimak unutrašnjosti tunela
 
Evo slike sa dizalicom i grede koje postavlja

sDJI_0133.JPG


Ono sto mene interesuje da li ce ovde biti kraj tunela gde su ova dva kamiona?
Gde su ova dva kamiona dotle su probuseni sipovi za zidove tunela da li ce nastaviti sa probijanjem sipova ili ce mozda nekom drugom metodom raditi ostatak tunela.
 
Evo slike sa dizalicom i grede koje postavlja

Pogledajte prilog 140152

Ono sto mene interesuje da li ce ovde biti kraj tunela gde su ova dva kamiona?
Gde su ova dva kamiona dotle su probuseni sipovi za zidove tunela da li ce nastaviti sa probijanjem sipova ili ce mozda nekom drugom metodom raditi ostatak tunela.

Sada kad je zatvoren kuržni put, tačnije prebačen preko tunela, radiće se nastavak tunela istom metodom kao i do sada sve do izlaza ka petlji Avala
 
Kad sam pričao o svetlom otvoru tunela od 45 metara, mislio sam na svetli otvor između ove dve palisade od šipova. Srđanov dron je jasno pokazao tri ose zidova tunela, što nisam primetio da fotografijama. Hvala mu. Nažalost, na fotografijama nisam uspeo da vidim teret od dizalica, vidi se samo da nešto nose. Takođe sam pretpostavio da će se kompletan prostor između šipova koristiti za potrebe tunela. Šta je predviđeno da bude između spoljih zidova tunela i ove dve palisade od šipova?
Ti redovi šipova povezani naglavnom gredom služe kao zaštita pri iskopu tunela jer se pojavilo klizište. Prostor između šipova i tunela se ne popunjava ni sa čim, pošto je tu već zemlja, samo se preko tunela nasipa zemlja u slojevima do prvobitne kote terena.
Ta potporna konstrukcija sa šipovima se ovde i završava.
G. Jakovljević je u pravu za ostatak radova.
 
Evo slike sa dizalicom i grede koje postavlja

Pogledajte prilog 140152

Ono sto mene interesuje da li ce ovde biti kraj tunela gde su ova dva kamiona?
Gde su ova dva kamiona dotle su probuseni sipovi za zidove tunela da li ce nastaviti sa probijanjem sipova ili ce mozda nekom drugom metodom raditi ostatak tunela.
Kolika su cudovista ove grede, iskreno sam iznenadjen. Tek sada mogu da pojmim razmere - visina min. 1metar, verovatno 1.5m, a sirina ~20m. Svaka od njih se posebno doprema jednim kamionom? Samo te plafonske grede vrede citavo bogatstvo...
 
Vrh