Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

edgeman":99wa33d7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777950#p777950 je napisao(la):
blagic » 25 Sep 2020 06:06 pm[/url]":99wa33d7]Ovde opet nema isključenja za Pančevo iz pravca Niša.

Ima na maloj kružnoj rampi ali se teško vidi. Svi oni koji trebaju za Pančevo krenu na obilaznicu i odmah desno i tu se 2 rampe stapaju u jednu(iz Bga i iz Niša) i izlaze preko nadvožnjaka u tunel. Deo je toliko mali da se ne vidi ali se jasno vidi da je posle rampa zadebljana što znači 2 trake minimum.
Uh, ne verujem. Vidi se dobro na snimku da uzlazna rampa kreće od smera BG ka Pančevu dok od smera Niša ne vidim nikakvu uzlaznu rampu već samo produžetak pravo ka Resniku. A i deluje mi jako nebezbedno da se dva smera stapaju u jedan na takvoj rampi i to još u dosta oštroj krivini.
Mislim da ovaj čvor mora da se uradi besprekorno s obzirom na njegovu važnost. Još kada se uzme u obzir nastavak ka Pančevu koji će biti izgrađen u budućnosti. I eventualno dalje ka Zrenjaninu i možda Vršcu.
Ali ostaje da se vidi. Već se sada vide obrisi i mislim da bismo pravu sliku mogli da vidimo za koji mesec. Na kraju ove građevinske sezone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777972#p777972:p2e90m4v je napisao(la):
Veliki Vracar » 25 Sep 2020 07:13 pm[/url]":p2e90m4v]Какав непресушан таленат се овде демонстрира за коришћење нетачних података, слика, рендера...
А сам аутор ових предивних кадрова обилазнице, Саша Николић, коме сам поделио плусеве где год је то било могуће :kk: :kk: , дао је слику која одговара у потпуности до сада изведеним радовима. Али не иде многима ни кад им покажеш прстом, ево још један покушај

03b%20-%20bubanj%20potok%20cela.jpg

To je onda to, kao što sam i napisao - neće biti isključenja iz pravca Resnika ka Beogradu.
 
Prema tom razmišljanju ni na Mostaru nema skretanja iz Kneza Miloša ka Nišu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777992#p777992:b0eo9n03 je napisao(la):
Pendolino » 25 Sep 2020 08:18 pm[/url]":b0eo9n03]Prema tom razmišljanju ni na Mostaru nema skretanja iz Kneza Miloša ka Nišu

Pa nema baš direktno, ali ima ako se isključiš prema sajmu i na semaforu skreneš levo i izlaziš na autoput prema Nišu. Na petlji Bubanj potok ne postoji ni takvo rešenje za pravac Resnik-Beograd.
 
Ако је за утеху, на овој горе шеми постоји нацртано почетно проширење код којег почиње рампа за искључење ка граду. Ово проширење је насуто и на терену што се види на овој Сашиној слици:

DJI-0780.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777963#p777963:199ajihh je napisao(la):
tzoran1 » Fri Sep 25, 2020 6:49 pm[/url]":199ajihh]kako su zapetljali ovu petlju jednostavnije je bilo da su srezali deo brda i uradili obicnu detelinu.
i jeftinije bi bilo.

Detelina je jedan od najgorih tipova petlji koje postoje i stvarno treba prestati sa spominjanjem iste na forumu u svakoj mogućoj situaciji. Previše je nebezbedna, ima previše preplitanja saobraćaja, nedovoljan kapacitet, nekad neracionalno raspolaganje prostora i nikako, apsolutno nikako, ne odgovara ni saobraćajnoj ni topografskoj situaciji ovde. Detelina je sirotinjska petlja za nefrekventne izlaze koju je pregazilo vreme još pre nekoliko decenija. Zna se gde su odgovarajuće deteline. Na spajanju najbitnijeg autoputa u zemlji sa obilaznicom oko glavnog grada to ne treba ni spominjati osim ako ne želimo biti odgovorni za brojne gužve, čepove i odnešene živote u budućim decenijama.

Neki bi i duplu trubu na spajanju A2 sa obilaznicom zamenili detelinom jer im je "komplikovano i nepotrebno okretati se 2 puta", ali takve diletantske izjave ne bi trebalo ni komentarisati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777915#p777915:620ytg94 je napisao(la):
tribi » Fri Sep 25, 2020 4:15 pm[/url]":620ytg94]Neće ni to. Sada je prema stanju na terenu gotovo sigurno da će onaj ko bude hteo iz pravca Resnika ka Beogradu morati da se isključi na petlji Avala, pa da ide sadašnjim kružnim putem do auto pijace i da se tu ponovo uključi na autoput ka Beogradu.

Sve i da ne bude tog nadvožnjaka i isključenja, ja se samo pitam koji bi to korisnici masovno išli do Bubanj potoka obilaznicom da bi na taj način krećući se iz pravca Resnika ušli u Beograd preko Bubanj potoka, sa sve usponom iznad Kaluđerice. Tačnije, kome se isplati da se uključi na obilaznicu i preko pentranja kod Kaluđerice starim autoputem ide bar do prve petlje, a to je Lasta. Za prigradski deo opštine Grocka (Kaluđerica-jbg nema petlju, Leštane, Boleč...) dok se ne napravi tunel na sektoru C ovaj pravac nema značaja, idu na kružni nema dalje, dal na avalskoj ili na BP i nije neka razlika. Za Kumodraž, Medak i manje-više sve sa druge strane autoputa (sva naselja severoistočno od autoputa, počev od petlje kod plavog mosta pa nadalje) ima prilaza preko avalske petlje, koji su verovatno brži i prihvatljiviji nego ići do petlje BP i nazad do plavog mosta. Za VML i MML jedino, ali i oni imaju pristup sa avalske petlje na obilaznici, koji nije bogznakoliko rđaviji od varijante na Bubanj potoku, u krajnjoj liniji mogu na avalsku, kružni, pa na autoput. Ostaće problem tranzit za Pančevo iz pravca jugozapada i zapada, ali to svakako ne rešava ovaj deo obilaznice.
Daleko bilo da ne treba jedna od najvažnijih petlji u zemlji da ima sve pravce isključenja, što svrsishodnije po mogućstvu, ali ne vidim ni da je smrtni greh ako ne možeš da se brzo vratiš u BG, kad i ako si ga već zaobišao obilaznicom. Za ulazak u razne delove grada ima podosta petlji (Bataja, Dobanovci, Surčin, biće i Surčin/NBG, Ostružnica, Orlovača/PB, fali Resnik i to stoji, Avala), ovo je već dosta upitno koliko je veliki fail, to što na (trenutnom) kraju obilaznice ne možeš direktno da se pentraš preko brda da se vratiš u BG.
 
Dobro, tačno, ali tokovi se menjaju kada se.napravi autoput, a takođe biće i SMT i Most na Adi Huji, a to je već pravac koji se logično nadovezuje na ovaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778037#p778037:1qguzpup je napisao(la):
NoLimit » Fri Sep 25, 2020 11:19 pm[/url]":1qguzpup]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777963#p777963:1qguzpup je napisao(la):
tzoran1 » Fri Sep 25, 2020 6:49 pm[/url]":1qguzpup]kako su zapetljali ovu petlju jednostavnije je bilo da su srezali deo brda i uradili obicnu detelinu.
i jeftinije bi bilo.

Detelina je jedan od najgorih tipova petlji koje postoje i stvarno treba prestati sa spominjanjem iste na forumu u svakoj mogućoj situaciji. Previše je nebezbedna, ima previše preplitanja saobraćaja, nedovoljan kapacitet, nekad neracionalno raspolaganje prostora i nikako, apsolutno nikako, ne odgovara ni saobraćajnoj ni topografskoj situaciji ovde. Detelina je sirotinjska petlja za nefrekventne izlaze koju je pregazilo vreme još pre nekoliko decenija. Zna se gde su odgovarajuće deteline. Na spajanju najbitnijeg autoputa u zemlji sa obilaznicom oko glavnog grada to ne treba ni spominjati osim ako ne želimo biti odgovorni za brojne gužve, čepove i odnešene živote u budućim decenijama.

Neki bi i duplu trubu na spajanju A2 sa obilaznicom zamenili detelinom jer im je "komplikovano i nepotrebno okretati se 2 puta", ali takve diletantske izjave ne bi trebalo ni komentarisati.
ma da, samo savremene petlje su dobra resenja pogotovo ako se sto vise zakomplikuju.. mozda je trebalo uraditi nesto poput ove u dalasu usa ili shangaju u kini ?.
.
 

Prilozi

  • 721419l-610x390-b-9a939284.jpg
    721419l-610x390-b-9a939284.jpg
    148 KB · Pregleda: 2.088
  • a5343fa150d9ab709e9d9deb05a4641a.jpg
    a5343fa150d9ab709e9d9deb05a4641a.jpg
    94,8 KB · Pregleda: 2.103
e da zaboravih.. evo ovo su napravili siromasni Nemci na ukrstanju A5 and A6 Autobahnen (motorways), cloverleaf interchange, Walldorf, Baden-Wuerttemberg, Germany. Nemam pojma kada je to "primitivno" detelina ukrstanje radjeno ali vidim da ih i dan danas sluzi...iako je previse nebezbedno, ima previše preplitanja saobraćaja, nedovoljan kapacitet i pravi guzve cepove i silni ljudi izginuse... BTW prosecan broj vozila dnevno A5 je 135 000 i A6 je 95 000. niski autoput generise 50 000 pa posto je najbitniji i mi smo prebogata zemlja treba to i pokazati odgovarajucom petljom ...
 

Prilozi

  • PCT98C.jpg
    PCT98C.jpg
    283,9 KB · Pregleda: 2.095
Zorane, nijedna petlja ne bi trebalo da je prekomplikovana za vozača, jer on samo treba da prati putokaze. Takođe, u Beogradu Autokomanda plače za znatno složenijom petljom, pa čak i Mostar, zbog kratkog preplitanja na nadvožnjaku ka centru.

A Amerikanci ovo najbolje projektuju; kod njih su gužve manje nego u Evropi, a vozi se mnogo više.
 
Kod nas postoji taj neki otpor prema svemu sto je drugacije od neceg sto je ustaljeno, jako tesko prihvatamo bilo sta novo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778112#p778112:2lq555wd je napisao(la):
tzoran1 » 26 Sep 2020, 12:00[/url]":2lq555wd]e da zaboravih.. evo ovo su napravili siromasni Nemci na ukrstanju A5 and A6 Autobahnen (motorways), cloverleaf interchange, Walldorf, Baden-Wuerttemberg, Germany. Nemam pojma kada je to "primitivno" detelina ukrstanje radjeno ali vidim da ih i dan danas sluzi...iako je previse nebezbedno, ima previše preplitanja saobraćaja, nedovoljan kapacitet i pravi guzve cepove i silni ljudi izginuse... BTW prosecan broj vozila dnevno A5 je 135 000 i A6 je 95 000. niski autoput generise 50 000 pa posto je najbitniji i mi smo prebogata zemlja treba to i pokazati odgovarajucom petljom ...
file.php

To što je ukrštanje A5 i A6 u Walldorfu detelina se pokazala kao lošim rešenjem pa će je modifikovati u periodu između 2022 i 2025, trebalo bi da bude slična modifikovanoj detelini. Još se radi na planiranju a diskutuje se o ovim varijantama:

EBOnS0P.png


i ovo

ByGQDyA.png


Pošto radim u Nirnbergu, često koristim čvor Firt-Erlangen(A73 i A3) koji je dugo vremena bila klasična detelina uz previše problema koju detelina donosi, pa i nju sada intenzivno modifikuju.

Ovako je izgledao čvor Firt-Erlangen:
17hsD9R.png


a ovako sada:
mlorhfz.jpg


Isto tako je i modifikovana detelnija Nirnberg-Jug
86b2GqU.png


U prevodu, klasična detelina je svoje odslužila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778111#p778111:36j96188 je napisao(la):
tzoran1 » Sat Sep 26, 2020 10:59 am[/url]":36j96188]
ma da, samo savremene petlje su dobra resenja pogotovo ako se sto vise zakomplikuju.. mozda je trebalo uraditi nesto poput ove u dalasu usa ili shangaju u kini ?.
.

Ovo je teranje u krajnost. Ove petlje sa slika su ekstremni primeri čak i za saobraćajna okruženja i zemlje u kojima se nalaze, a kamoli za naše potrebe. Niko nije rekao da su samo savremene petlje dobra rešenja niti da moraju biti komplikovane. Potrebne su adekvatne petlje u skladu sa saobraćajnim potrebama primenjene onako kako reljef dozvoljava. Ne vidim što bi bilo komplikovano pratiti znakove. Bukvalno se isključi mozak, gde piše da treba da ideš, tamo ideš. Ko to ne može da isprati, ne treba ni da vozi.

Steva je dao dobar odgovor za ovu nemačku petlju. To što kroz neku detelinu prolazi 100.000 vozila, to ne znači da tako treba. Uvek se može naći neki primer iz sveta da postoji detelina sa velikim prometom, ali i tamo bi je lokalni inženjeri sigurno izmenili istog ovog trenutka kad bi samo mogli. Međutim, to su komplikovani višegodišnji procesi, tako da nije lako tek tako izvršiti takve projekte. A evo, jasno vidimo da se i u Nemačkoj izbacuju deteline, pa to traje godinama.

Ono što mi imamo je čista situacija gde se gradi nešto od početka, i zato nema smisla praviti nešto što bi se neminovno u budućnosti moralo ispravljati. A u našoj situaciji bi izašlo i skuplje zbog same konfiguracije terena.

Ovo sve ne znači da deteline ne mogu zadovoljiti određene potrebe tamo gde već postoje, samo da ih ne treba primenjivati u novim projektima ako već postoje bolja rešenja. To je kao da u 2020. gradimo zgradu po standardima iz 1950-tih i kažemo "evo, žive ljudi i u takvim zgradama". Naravno da žive i da imaju svoju funkciju tamo gde već postoje, ali standardi i tehnologija su mnogo napredovali od tada i trebamo graditi u skladu sa vremenom u kome živimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778112#p778112:33ytagkp je napisao(la):
tzoran1 » Sat Sep 26, 2020 11:00 am[/url]":33ytagkp]BTW prosecan broj vozila dnevno A5 je 135 000 i A6 je 95 000. niski autoput generise 50 000 pa posto je najbitniji i mi smo prebogata zemlja treba to i pokazati odgovarajucom petljom
To sada ima oko 50.000. Prošlog leta je bilo dana sa preko 100.000 vozila koja su prošla naplatnu stanicu Vrčin.

Bubanj potok je bitna petlja i bitno je da se pusti u rad što pre.
 
@Steva
U sustini su to ipak detelina resenja (modifikovana za odredjeni pravac koji ima vece opterecenje- u slucaju bubanj potoka to bi bio pravac iz Nisa prema obilaznici-Ostruznica i obilaznica-Ostruznica prema Nisu koji traze denivelisane putanje kao sto je i na ovim primerima ) uzgred detelina i ima tri lista :)
 

Prilozi

  • 86b2GqUhh.jpg
    86b2GqUhh.jpg
    682 KB · Pregleda: 1.867
  • mlorhfz.jpg
    mlorhfz.jpg
    536,9 KB · Pregleda: 1.844
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778113#p778113:oy76hu05 je napisao(la):
Пантограф » Sat Sep 26, 2020 11:06 am[/url]":oy76hu05]Zorane, nijedna petlja ne bi trebalo da je prekomplikovana za vozača, jer on samo treba da prati putokaze. Takođe, u Beogradu Autokomanda plače za znatno složenijom petljom, pa čak i Mostar, zbog kratkog preplitanja na nadvožnjaku ka centru.

A Amerikanci ovo najbolje projektuju; kod njih su gužve manje nego u Evropi, a vozi se mnogo više.
Mostarska petlja ima vecu "gresku" kada se iz pravca Kneza Milosa ide na autoput prema Nisu (odnosi se na gabaritnija vozila i skretanje posle semafora levo)
Naravno da nije problem za vozace ako je petlja pokrivena putokazima i imas vremena da reagujes.
 
Ovo nije mesto za klasičnu ili modifikovanu detelinu. Ovde glavni pravac sa najviše vozila je upravo Vrčin-Resnik. Petlja je upravo prilagođena tome. Takođe su dobro pokriveni i pravci Vrčin-Beograd i Beograd-Vrčin. Na ostalim delovima petlje će biti daleko manje vozila osim kad se uradi i sektor C.
 
Mislim da je pravac sa najvećim brojem vozila ipak Vrčin-Beograd, ali i tu bi trebalo da sve bude OK.
 
Možda je malo offtopic ali da li je rešenje za perlju Zmaj kopiranje Orlovače tj. proširenje za bočne 2 trake za prilaz rampa a da se glavni pravci oslobode. Mislim da je ovo i obavezno zbog blizine NIS-ovih pumpi. Samo uključenje/isključenje na bočne trake gde su sada izlazne/ulazne rampe za pume bliže gradu. Naravno potrebno je još 2 nadvožnjaka sa 2 trake i konverzija u detelinu ili neko bolje rešenje al da ne moraju da se diraju postojeći nadvožnajci na zmaju. Moguće jedno od rešenje je polukružna mostna rampa koja deniveliše postojeće kolizione rampe na T6 i prebacivanje na desnu stranu.

Na Bubanj potoku su sve dobro projektovali ali još samo taj pravac od Resnika ka BG da ispratimo.
Možda će i ići kroz brdo ako neće preko nadvožnjaka i auto-pijace pa na postojeće rampe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778195#p778195:3gmt5u46 je napisao(la):
edgeman » 26 Sep 2020, 19:07[/url]":3gmt5u46]Možda je malo offtopic ali da li je rešenje za perlju Zmaj kopiranje Orlovače tj. proširenje za bočne 2 trake za prilaz rampa a da se glavni pravci oslobode. Mislim da je ovo i obavezno zbog blizine NIS-ovih pumpi. Samo uključenje/isključenje na bočne trake gde su sada izlazne/ulazne rampe za pume bliže gradu. Naravno potrebno je još 2 nadvožnjaka sa 2 trake i konverzija u detelinu ili neko bolje rešenje al da ne moraju da se diraju postojeći nadvožnajci na zmaju. Moguće jedno od rešenje je polukružna mostna rampa koja deniveliše postojeće kolizione rampe na T6 i prebacivanje na desnu stranu.

Na Bubanj potoku su sve dobro projektovali ali još samo taj pravac od Resnika ka BG da ispratimo.
Možda će i ići kroz brdo ako neće preko nadvožnjaka i auto-pijace pa na postojeće rampe.

Moje laičko mišljenje je da bi tu dobro legao kružni tok slično kao kod arene ali ispod auto-puta na nivou T6.
 
Ma nikako. T6 će, već kada se produži do blokova, postati potpuno paralisan gužvama - već je kritično. Da ne pominjemo šta bi se desilo da se napravi i predviđeni tunel do Čukarice.

T6 mora da se deniveliše, na što kvalitetniji način.
 
Vrh