Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Beograd 04. 02. 2010

Press

Opasna vožnja obilaznicom

http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/99384/Opasna+vožnja+obilaznicom.html

Važna saobraćajnica i posle više od godinu dana i dalje loše obeležena. Nedostaje osvetljenje, a na isključenju za Železnik kod Orlovače nekoliko vozila sletelo sa puta
1504-Nemanja-Jovanovic.jpg

Crna tačka... Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače

Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače i posle više od godinu dana nije osvetljeno, a loše urađena signalizacija pravi velike probleme vozačima. Na ovom delu obilaznice postoji označeno skretanje, ali se posle krivine nailazi direktno na ostrvo umesto na desnu traku za skretanje.
a

Obilazni put

Obilaznica, kada bude kompletno završena, povezaće sve međunarodne i magistralne putne pravce koji prolaze kroz i oko Beograda, što će omogućiti rasterećenje grada od tranzitnog saobraćaja. U dužini od 53,4 kilometra ova deonica je zapravo obilazni autoput od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika, pa sve do Bubanj potoka.
U pravcu ka Beogradu postoje tri trake, koje su fizički odvojene od suprotnog smera, a onda se posle groblja Orlovača kolovoz sužava u dve trake, i to jednu ka Beogradu i jednu ka Železniku.

Česte nezgode

Sugrađani sa kojima smo razgovarali kažu da su saobraćajne nezgode česta pojava na ovom delu obilaznice. Prema njihovim rečima, ovo je jedna od opasnijih deonica na prilazu gradu.

- Početkom prošle godine u roku od dve nedelje četiri auta su tu sletela sa puta. Ljudi verovatno nisu primetili da posle tri trake ide suženje desno za Železnik i polulevo za Beograd. Račvanje je toliko loše urađeno da ukoliko ne znate za to, udarate pravo u znak i rupu! - žali se sugrađanin Branko M.

Vozači upozoravaju da je taj deo puta izuzetno opasan noću.

- Jednom mi se desilo da sam jedva uspeo da izbegnem da ne udarim u to račvanje. Noću nije osvetljeno, a još kada pada kiša ili je magla, skoro da je nemoguće dobro pratiti i ovako lošu signalizaciju. Naročito je nezgodno kada neko prvi put prolazi tuda - ispričao je jedan građanin.
obilaznica-2.jpg


Pored loše urađenog isključenja, problem dodatno prave vozači koji ne poštuju brzinu. Beograđani kažu da nije redak prizor da automobili tuda projure i sa 120 kilometara na sat.

- Slažem se da je isključenje za Železnik loše urađeno i da put nije osvetljen, ali upravo zbog toga treba pažljivije voziti. Pri velikoj brzini svakako ne možeš na vreme da ukočiš i prestrojiš se u drugu traku. Pravo je čudo da niko do sada nije poginuo! - kaže Petar iz Barajeva.

Direktor preduzeća "Putevi Srbije" Slavoljub Tubić tvrdi da će svi problemi sa osvetljenjem i signalizacijom biti rešeni kada se završi petlja Orlovača.

Privremeno rešenje

- To je privremeno rešenje. Radovi na sektoru 5 počeće u maju. Novac je već obezbeđen, za nastavak radova na ovom sektoru odvojena je milijarda dinara u budžetu - najavio je Tubić.
3
OBJEKTI

TUNELI
Lipak
Železnik
Straževica

MOSTOVI
Železnička reka
Orlovača

PETLJE
Dobanovačka
Ostružnička
Orlovačka

Sektor 4 obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Orlovače, otvoren je 11. novembra 2008. godine. Bilo je predviđeno da se po otvaranju ovog dela obilaznice gužve u saobraćaju na gradskim ulicama smanje za oko 20 odsto. Ovaj deo puta trebalo je da omogući da teretna vozila, koja su do sada išla preko Gazele, budu izmeštena van grada i saobraćaju direktno od Dobanovaca na Obrenovački put, Ibarsku magistralu ili na kružni put do Bubanj potoka. Otvaranjem ove trase građanima je omogućeno da brže stignu od Dobanovaca, preko Ostružnice i Železnika, do groblja Orlovača, jer ne moraju da prolaze kroz centar grada.
4
DEONICE
- sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
- sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
- sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometra (nije završeno)
- sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7,4 kilometra (nije ni započeto)

Obilaznica, kao jedna od najvažnijih saobraćajnica u prestonici, gradi se već skoro dve decenije. Radovi su počeli još u novembru 1990. godine, a nastavljeni su u avgustu 2006 godine. Od januara 2008. godine za obilaznicu je izdvojeno 5,5 milijardi dinara, a od toga je grad uložio oko 2,2 milijarde dinara.

J. DRAGIĆEVIĆ
 
nbumbic":97k7jq7e je napisao(la):
DEONICE
- sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
- sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
Da li je istina da je sve ovo "vec" zavrseno?
 
nbumbic":7a9o364d je napisao(la):
Obilaznica, kada bude kompletno završena, povezaće sve međunarodne i magistralne putne pravce koji prolaze kroz i oko Beograda, što će omogućiti rasterećenje grada od tranzitnog saobraćaja. U dužini od 53,4 kilometra ova deonica je zapravo obilazni autoput od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika, pa sve do Bubanj potoka.
U pravcu ka Beogradu postoje tri trake, koje su fizički odvojene od suprotnog smera, a onda se posle groblja Orlovača kolovoz sužava u dve trake, i to jednu ka Beogradu i jednu ka Železniku.
Катастрофа. Не знају ни о чему причају. :rolleyes:
Vladica-86":7a9o364d je napisao(la):
nbumbic":7a9o364d je napisao(la):
DEONICE
- sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
- sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
Da li je istina da je sve ovo "vec" zavrseno?
Ако полуаутопут рачунају као завршену деоницу, јесте.
 
Napokon, valjda ce poceti nesto da rade:
"Kako su istakli u EBRD-u, odlukom Odbora direktora odobrena je isplata i dela kredita za deonicu A obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Dobanovaca. "
B92
 
Sinoc sam prosao delom obilaznice od Vidikovca do Avale. Solidan je put.

1 Sam put dosta je siri i svuda je postavljen nov afalt. Na par mesta nedostaje bankina.
2 Kruzni tok koji je napravljen umesto one grozne raskrsnice je odlicno resenje. Nedostaje malo signalizacije I ko ne zna put moze da mu bude neprijatno...jednostavno nedostaju reflektori,slabo se vidi.
3 Tunel Strazevica sada lici na pravi tunel,jako osvetljenje beli zidovi,telefon,razne sigurnosne oznake. Vidi se da nije gotov i da su ga otvorili prebrzo. Na par mesta nedostaje komad betona,trebalo je da se jos malo malterise i bilo bi savrseno.
4 Raskrsnica posle tunela na koju se ukljucuje put koji prolazi pored Manastira Rakovica je lose uradjena. Bolje nego sto je bilo ali nije jos gotovo. Ima dosta posla. Naravno kao i svuda osim u tunelu nedostaje osvetljenje.
5 Kod skretanja za Resnik je jedini semafora na celoj obilaznici i odlicno je nastelovan. (subjektivno misljenje)
6 Dalje put prema Bubanj potoku je jako sirok..10-12m nov asfalt,bankine...nemam primedbi.
7 Skretanje na Avalski put nista nije radjeno,primedba na osvetljenje

Sve u svemu,moze da se koristi put nisu vise dzombe kao su bile.
 
Jedno pitanje... ako sam dobro razumeo, ovo je stari Kružni put, a tunel Straževica nije "onaj" tunel Straževica koji je predviđen na trasi "prave" obilaznice?

Ako je postojeći put zaista dobar, upitno je kakvo će poboljšanje uopšte doneti obilaznica u poluprofilu...
 
Da i pitanje je ako sve ovo ok funkcioniše,recimo vreme koje je kamionima potrebno da dođu do B.Potoka i obratno je isto kao i auto putem kroz Beograd zbog pre svega stalnih kolapsa na Gazeli i pre nje,zašto se onda već sada kompletan teretni saobraćaj ne usmeri na obilaznicu?
 
2012":3jsx0pjg je napisao(la):
Da i pitanje je ako sve ovo ok funkcioniše,recimo vreme koje je kamionima potrebno da dođu do B.Potoka i obratno je isto kao i auto putem kroz Beograd zbog pre svega stalnih kolapsa na Gazeli i pre nje,zašto se onda već sada kompletan teretni saobraćaj ne usmeri na obilaznicu?
Na to niko nema odgovor. Moglo bi da se uradi..jednostavna tabla da je zabranjeno za kamione i gotovo. I gazela bi prodisala.

Sada je to sasvim ok put. Pre je bilo grozno..
 
A kako neko sa NBG strane može da stigne do banatske strane i obratno? Sadašnja obilaznica (ni stara ni nova) ne pokriva ni približno sve pravce. Zato je teretni saobraćaj i dalje u centru i na gazeli.
 
Преко Смедерева и Ковина или преко Зрењанина и Новог Сада. Не могу баш сви правци да се покрију кад се Газела гуши.
 
mali off od trenutne rasprave: zna li neko dokle se došlo sa petljom kod Surčina? Ja sam prošao nedavno iz pravca aerodroma ka Ostružnici i ništa bitno nisam primetio. Međutim, sretnem juče prijatelja koji živi u Surčinu i žali mi se da mora da obilazi previše da bi se uljučio, bla, bla, bla... ali ni on ne zna ništa o tome...

ako može neko da podeli info ako ima bilo bi super.
 
Nakon duuugog praćenja sajta (nisam sve teme pročitao) , odlučih da se uključim. Mislim da je prioritet izgradnja sektora 5 i 6 , jer misliti da kružni put može zameniti obilaznicu je greška. Na kružnom postoje ograničenja od 40km/h, posle nadvožnjaka u Kijevu krivina (raskršće) katastrofa , jednim delom idu i busevi GSB -a itd. Polu profil obilaznice na celoj deonici ima ograničenje od 100 km/h a pun 120 km/h , znači praktično nema krivina ni velikih nizbrdica. Možemo mi da teramo Turke da idu i makadamom oko Šumadije samo ne znam kad će nas otkačiti.
 
Tacno tako, kruzni put je samo privremeno resenje, isuvise je to komplikovana saobracajnica za ozbiljan tranzitni saobracaj. A sto se tice gore pomenutog povezivanja Srema i Banata, pa verovatno ce se tranzit usmeravati na most Zemun-Borca, a tu je i most kod Vince koji je planiran za dalju buducnost.
 
Нико није ни рекао да Кружни пут треба да замени обилазницу, може само да се привремено користи, док обилазница не буде готова бар у полупрофилу.
 
Niko nije rekao, samo je ACR pitao :)

ACR":3g4s56pr je napisao(la):
Jedno pitanje... ako sam dobro razumeo, ovo je stari Kružni put, a tunel Straževica nije "onaj" tunel Straževica koji je predviđen na trasi "prave" obilaznice?

Ako je postojeći put zaista dobar, upitno je kakvo će poboljšanje uopšte doneti obilaznica u poluprofilu...
Dakle, odgovor je i obilaznica u poluprofilu je znacajan korak napred u odnosu na rekonstruisani Kruzni put. Ranije je taj put bio raspad, sad je samo doveden u ljudsko stanje, ali i dalje ima dosta raskrsnica, prolazi kroz naselja, ima i semafora, delom ide i GSP...
 
Sada mi je jasno, nisam razmišljao o ukrštanjima i ograničenju brzine.

Interesantno kako Beograd obiluje projektima koji su bili zamišljeni za neki viši cilj koji je, izgleda, kasnije napušten - kao što su Kružni put i verovatno "autoput" od pumpe Zmaj preko lakat krivine do Batajnice, koji pretpostavljam da u početku nije imao ni blizu toliko ukrštanja koliko ima sad.
 
ACR":19o7xxd5 je napisao(la):
Interesantno kako Beograd obiluje projektima koji su bili zamišljeni za neki viši cilj koji je, izgleda, kasnije napušten - kao što su Kružni put i verovatno "autoput" od pumpe Zmaj preko lakat krivine do Batajnice, koji pretpostavljam da u početku nije imao ni blizu toliko ukrštanja koliko ima sad.
Nasa vecita boljka - poluresenja.
 
ACR":1zcksc13 je napisao(la):
Interesantno kako Beograd obiluje projektima koji su bili zamišljeni za neki viši cilj koji je, izgleda, kasnije napušten - kao što su Kružni put i verovatno "autoput" od pumpe Zmaj preko lakat krivine do Batajnice, koji pretpostavljam da u početku nije imao ni blizu toliko ukrštanja koliko ima sad.
За Кружни пут ми никад неће бити јасно. Најглупље је то што сад граде обилазницу чија се траса у великој мери поклапа са Кружним путем. Да не говорим о денивелацијама на Кружном путу без приступних рампи (а најгоре је што су, као, исправљали такву глупост на укрштању са Ибарском магистралом, а нису направили још једну рампу :rolleyes:). Што се тиче пута до Батаје, претпостављам да то никад није ни било замишљено као аутопут, већ као булевар (отуд све оне фантомске раскрснице), тако да су сва та укрштања већ постојала. Међутим, најгоре од свих половичних решења је аутопут посред Београда који је замишљен као брза градска саобраћајница, а испао је најспорији пут у Европи, зато што се није на време размишљало о обилазници, којој би аутопут кроз Београд био само допуна.

Има ту још половичних решења. Једно од њих је пењање на Б. Брдо са оном половином петље и другом половином у нивоу са семафором. Она срамота код Хиподрома је најновије половично решење. Има тога за целу књигу, да не набрајам, већ сам се изнервирао. :bash:
 
Wile E. Coyote":8emsdszh je napisao(la):
Има ту још половичних решења. Једно од њих је пењање на Б. Брдо са оном половином петље и другом половином у нивоу са семафором. Она срамота код Хиподрома је најновије половично решење. Има тога за целу књигу, да не набрајам, већ сам се изнервирао. :bash:
Mislima de je taj nadvoznjak zapravo bio privremeno resenje. A dobro je poznato da kod nas privremena resenja postaju trajna.

Sto se tice Hipodroma, najveca tragedija nasih urbanista je sto su u GUP2021 ostavili ta dva cuvena koloseka na starom zeleznickom cvoru.
Prvo, Beograd ce u buducnosti bacati silne pare za odrzavanje dva zeleznicka sistema.
Drugo, Zbog te inteligentne ideje vec uveliko bacamo grdne pare na denivelisanje ta dva koloseka: nadvoznjak u Jurija Gagarina, Hipodrom, Petlja Radnicka, buduci Savski amfiteatar....... Za te pare, su mogli da zavrse Prokop, i na tim mestima ne grade ove nepotrebne megalomanije, pogotovu sto se ispod takvih petlji stvara blatiste.

Zbog ovog primera sam u nekoj temi rekao da je za Beograd nekada postojao plan buducnosti, a od 2000 se grad unistava za vecnost.
 
stf":35q2ql8x je napisao(la):
Mislima de je taj nadvoznjak zapravo bio privremeno resenje. A dobro je poznato da kod nas privremena resenja postaju trajna.
Могуће (осим ако ниси побркао са Тобоганом), јер и тај надвожњак делује да је клепан, исто као Тобоган.
stf":35q2ql8x je napisao(la):
Sto se tice Hipodroma, najveca tragedija nasih urbanista je sto su u GUP2021 ostavili ta dva cuvena koloseka na starom zeleznickom cvoru.
Нема то везе са та два колосека. Све и да ту нема железничке пруге, ту би била та идиотска раскрсница која је тотално обесмислила целу идеју УМП-а.

Али да не идемо сувише ОТ.
 
Wile E. Coyote":1wgxuxg9 je napisao(la):
stf":1wgxuxg9 je napisao(la):
Mislima de je taj nadvoznjak zapravo bio privremeno resenje. A dobro je poznato da kod nas privremena resenja postaju trajna.
Могуће (осим ако ниси побркао са Тобоганом), јер и тај надвожњак делује да је клепан, исто као Тобоган.
Nisam, mada si u pravu, da i Tobogan deluje kao hitno resenje za "par godina". Pogotovo sto je jedan smer na njemu a drugi u podvoznjaku.

Jeste Hipodrom besmislena raskrsnica, ali bez ta dva koloseka ne bi dizali sve to na stubove i time bacili milione dinara.....
 
stf":35e380af je napisao(la):
Wile E. Coyote":35e380af je napisao(la):
stf":35e380af je napisao(la):
Mislima de je taj nadvoznjak zapravo bio privremeno resenje. A dobro je poznato da kod nas privremena resenja postaju trajna.
Могуће (осим ако ниси побркао са Тобоганом), јер и тај надвожњак делује да је клепан, исто као Тобоган.
Nisam, mada si u pravu, da i Tobogan deluje kao hitno resenje za "par godina". Pogotovo sto je jedan smer na njemu a drugi u podvoznjaku.

Jeste Hipodrom besmislena raskrsnica, ali bez ta dva koloseka ne bi dizali sve to na stubove i time bacili milione dinara.....
Па добро, за Тобоган знамо да је привремено решење које је још увек на снази. А што се тиче Хиподрома, вероватно си у праву.
 
Vrh