Beograd 04. 02. 2010
Press
Opasna vožnja obilaznicom
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/99384/Opasna+vožnja+obilaznicom.html
Važna saobraćajnica i posle više od godinu dana i dalje loše obeležena. Nedostaje osvetljenje, a na isključenju za Železnik kod Orlovače nekoliko vozila sletelo sa puta
Crna tačka... Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače
Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače i posle više od godinu dana nije osvetljeno, a loše urađena signalizacija pravi velike probleme vozačima. Na ovom delu obilaznice postoji označeno skretanje, ali se posle krivine nailazi direktno na ostrvo umesto na desnu traku za skretanje.
a
Obilazni put
Obilaznica, kada bude kompletno završena, povezaće sve međunarodne i magistralne putne pravce koji prolaze kroz i oko Beograda, što će omogućiti rasterećenje grada od tranzitnog saobraćaja. U dužini od 53,4 kilometra ova deonica je zapravo obilazni autoput od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika, pa sve do Bubanj potoka.
U pravcu ka Beogradu postoje tri trake, koje su fizički odvojene od suprotnog smera, a onda se posle groblja Orlovača kolovoz sužava u dve trake, i to jednu ka Beogradu i jednu ka Železniku.
Česte nezgode
Sugrađani sa kojima smo razgovarali kažu da su saobraćajne nezgode česta pojava na ovom delu obilaznice. Prema njihovim rečima, ovo je jedna od opasnijih deonica na prilazu gradu.
- Početkom prošle godine u roku od dve nedelje četiri auta su tu sletela sa puta. Ljudi verovatno nisu primetili da posle tri trake ide suženje desno za Železnik i polulevo za Beograd. Račvanje je toliko loše urađeno da ukoliko ne znate za to, udarate pravo u znak i rupu! - žali se sugrađanin Branko M.
Vozači upozoravaju da je taj deo puta izuzetno opasan noću.
- Jednom mi se desilo da sam jedva uspeo da izbegnem da ne udarim u to račvanje. Noću nije osvetljeno, a još kada pada kiša ili je magla, skoro da je nemoguće dobro pratiti i ovako lošu signalizaciju. Naročito je nezgodno kada neko prvi put prolazi tuda - ispričao je jedan građanin.
Pored loše urađenog isključenja, problem dodatno prave vozači koji ne poštuju brzinu. Beograđani kažu da nije redak prizor da automobili tuda projure i sa 120 kilometara na sat.
- Slažem se da je isključenje za Železnik loše urađeno i da put nije osvetljen, ali upravo zbog toga treba pažljivije voziti. Pri velikoj brzini svakako ne možeš na vreme da ukočiš i prestrojiš se u drugu traku. Pravo je čudo da niko do sada nije poginuo! - kaže Petar iz Barajeva.
Direktor preduzeća "Putevi Srbije" Slavoljub Tubić tvrdi da će svi problemi sa osvetljenjem i signalizacijom biti rešeni kada se završi petlja Orlovača.
Privremeno rešenje
- To je privremeno rešenje. Radovi na sektoru 5 počeće u maju. Novac je već obezbeđen, za nastavak radova na ovom sektoru odvojena je milijarda dinara u budžetu - najavio je Tubić.
3
OBJEKTI
TUNELI
Lipak
Železnik
Straževica
MOSTOVI
Železnička reka
Orlovača
PETLJE
Dobanovačka
Ostružnička
Orlovačka
Sektor 4 obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Orlovače, otvoren je 11. novembra 2008. godine. Bilo je predviđeno da se po otvaranju ovog dela obilaznice gužve u saobraćaju na gradskim ulicama smanje za oko 20 odsto. Ovaj deo puta trebalo je da omogući da teretna vozila, koja su do sada išla preko Gazele, budu izmeštena van grada i saobraćaju direktno od Dobanovaca na Obrenovački put, Ibarsku magistralu ili na kružni put do Bubanj potoka. Otvaranjem ove trase građanima je omogućeno da brže stignu od Dobanovaca, preko Ostružnice i Železnika, do groblja Orlovača, jer ne moraju da prolaze kroz centar grada.
4
DEONICE
- sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
- sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
- sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometra (nije završeno)
- sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7,4 kilometra (nije ni započeto)
Obilaznica, kao jedna od najvažnijih saobraćajnica u prestonici, gradi se već skoro dve decenije. Radovi su počeli još u novembru 1990. godine, a nastavljeni su u avgustu 2006 godine. Od januara 2008. godine za obilaznicu je izdvojeno 5,5 milijardi dinara, a od toga je grad uložio oko 2,2 milijarde dinara.
J. DRAGIĆEVIĆ
Press
Opasna vožnja obilaznicom
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/99384/Opasna+vožnja+obilaznicom.html
Važna saobraćajnica i posle više od godinu dana i dalje loše obeležena. Nedostaje osvetljenje, a na isključenju za Železnik kod Orlovače nekoliko vozila sletelo sa puta
Crna tačka... Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače
Isključenje za Železnik na obilaznici kod Orlovače i posle više od godinu dana nije osvetljeno, a loše urađena signalizacija pravi velike probleme vozačima. Na ovom delu obilaznice postoji označeno skretanje, ali se posle krivine nailazi direktno na ostrvo umesto na desnu traku za skretanje.
a
Obilazni put
Obilaznica, kada bude kompletno završena, povezaće sve međunarodne i magistralne putne pravce koji prolaze kroz i oko Beograda, što će omogućiti rasterećenje grada od tranzitnog saobraćaja. U dužini od 53,4 kilometra ova deonica je zapravo obilazni autoput od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika, pa sve do Bubanj potoka.
U pravcu ka Beogradu postoje tri trake, koje su fizički odvojene od suprotnog smera, a onda se posle groblja Orlovača kolovoz sužava u dve trake, i to jednu ka Beogradu i jednu ka Železniku.
Česte nezgode
Sugrađani sa kojima smo razgovarali kažu da su saobraćajne nezgode česta pojava na ovom delu obilaznice. Prema njihovim rečima, ovo je jedna od opasnijih deonica na prilazu gradu.
- Početkom prošle godine u roku od dve nedelje četiri auta su tu sletela sa puta. Ljudi verovatno nisu primetili da posle tri trake ide suženje desno za Železnik i polulevo za Beograd. Račvanje je toliko loše urađeno da ukoliko ne znate za to, udarate pravo u znak i rupu! - žali se sugrađanin Branko M.
Vozači upozoravaju da je taj deo puta izuzetno opasan noću.
- Jednom mi se desilo da sam jedva uspeo da izbegnem da ne udarim u to račvanje. Noću nije osvetljeno, a još kada pada kiša ili je magla, skoro da je nemoguće dobro pratiti i ovako lošu signalizaciju. Naročito je nezgodno kada neko prvi put prolazi tuda - ispričao je jedan građanin.
Pored loše urađenog isključenja, problem dodatno prave vozači koji ne poštuju brzinu. Beograđani kažu da nije redak prizor da automobili tuda projure i sa 120 kilometara na sat.
- Slažem se da je isključenje za Železnik loše urađeno i da put nije osvetljen, ali upravo zbog toga treba pažljivije voziti. Pri velikoj brzini svakako ne možeš na vreme da ukočiš i prestrojiš se u drugu traku. Pravo je čudo da niko do sada nije poginuo! - kaže Petar iz Barajeva.
Direktor preduzeća "Putevi Srbije" Slavoljub Tubić tvrdi da će svi problemi sa osvetljenjem i signalizacijom biti rešeni kada se završi petlja Orlovača.
Privremeno rešenje
- To je privremeno rešenje. Radovi na sektoru 5 počeće u maju. Novac je već obezbeđen, za nastavak radova na ovom sektoru odvojena je milijarda dinara u budžetu - najavio je Tubić.
3
OBJEKTI
TUNELI
Lipak
Železnik
Straževica
MOSTOVI
Železnička reka
Orlovača
PETLJE
Dobanovačka
Ostružnička
Orlovačka
Sektor 4 obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Orlovače, otvoren je 11. novembra 2008. godine. Bilo je predviđeno da se po otvaranju ovog dela obilaznice gužve u saobraćaju na gradskim ulicama smanje za oko 20 odsto. Ovaj deo puta trebalo je da omogući da teretna vozila, koja su do sada išla preko Gazele, budu izmeštena van grada i saobraćaju direktno od Dobanovaca na Obrenovački put, Ibarsku magistralu ili na kružni put do Bubanj potoka. Otvaranjem ove trase građanima je omogućeno da brže stignu od Dobanovaca, preko Ostružnice i Železnika, do groblja Orlovača, jer ne moraju da prolaze kroz centar grada.
4
DEONICE
- sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
- sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
- sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
- sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometra (nije završeno)
- sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7,4 kilometra (nije ni započeto)
Obilaznica, kao jedna od najvažnijih saobraćajnica u prestonici, gradi se već skoro dve decenije. Radovi su počeli još u novembru 1990. godine, a nastavljeni su u avgustu 2006 godine. Od januara 2008. godine za obilaznicu je izdvojeno 5,5 milijardi dinara, a od toga je grad uložio oko 2,2 milijarde dinara.
J. DRAGIĆEVIĆ