Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Jedini deo grada koji je dobio sa izgradnjom ovog dela obilaznice je Zeleznik. Kolone kamiona koji su pokusavali da se dokobeljaju ibarske su morali da idu preko Zeleznika,guzve koje su se pravile su bile ogromne. Sada ih najverovatnije nece biti. Mnogo je ocekivati da ovih par km puta moze da sredi guzvu u celom Beogradu. Mozda ce i malo manja guzva biti u Trgovackoj zbog manje kamiona ali ne verujem da ce uticati na gazelu.
09b2c9b419.jpg
 
Moze li objasnjene?

Obilaznice je tu i super hvala bogu da je nesto uradjeno, ali kako covek recimo sa vidikovca da dodje u surcin kad koliko sam video nigde sa obilaznice nemoze da se udje u surcin(ili gresim) zar smo toliko bogati da ovako kratak put koristimo samo za turske vozace koji ovde prolaze, mozda gresim ali ispravite me (ne bi bilo lose mozda i neka slika)

Puno pozdrava

Beogradjanin od 1980 :)
 
Dobro dosao na forum :)

Na zalost, trenutno je sa Obilaznice nemoguce stici do Surcina, tj. mora da se ide preko NBG ili preko Aerodroma "Nikola Tesla". U planu je izgradnja petlje "Surcin" koja ce ujedno biti i izlaz (kao i ulaz) sa Obilaznice, pa ce Surcin biti mnogo pristupacniji iz svih pravaca. Predpostavljam da ce se ovaj projekat realizovati u skorijoj buducnosti jer do skora nije bilo realne "velike" realne potrebe za time.

U svakom slucaju, malo strpljenja, i naravno, prati Beobuild jer ce prve informacije ovde biti objavljene ;)
 
Ne odnosi se samo na obilaznicu ali neka ga ovde:

Путевима истекао рок
9945zc.jpg

Изградњом деонице од чвора „Добановци” до петље „Орловача” урађен је само део посла, а најава да ће други део, који је још значајнији, од Орловаче до Бубањ-потока бити завршен за четири године – нимало не охрабрује. Јер, четири године је веома дугачак рок за деоницу од само 12,8 километара. Без обзира на чињеницу да посао отежава конфигурација терена и неколико тунела, планирани темпо изградње ипак је недопустиво дуг. Само три километара годишње! А ова обилазница, у томе се слажу сви саобраћајни стручњаци, требало је да буде изграђена одмах по отварању аутопута кроз Београд. Огроман транзитни саобраћај са тешким камионима и шлеперима знатно је девастирао и мост „Газелу”, чија је реконструкција такође приоритетно питање за град Београд и Републику.

Довољно је једном проћи „Газелом” и видети велики број камиона, натоварених и претоварених шлепера..., који су главни кривци за брзо пропадање асфалтне површине. У Закону о безбедности саобраћаја на путевима јасно стоји које је највеће дозвољено осовинско оптерећење за поједине категорије возила. У свету на граничним прелазима постоје теретне ваге које мере осовинско оптерећење камиона и немогуће је да било ко уђе, на пример у Аустрију, ако је преоптерећен. Казне не постоје, јер напросто – нема уласка. Њихова полиција чува своје путеве од раубовања. Да ли сте видели негде код нас да је на било којем путу полиција мерила претоварен камион?

Треба још истаћи и најаву да ће километар дуго очекиване и још незавршене обилазнице стајати више од осам милиона евра, што је, ако се знају европски стандарди градње кроз тежак терен, са тунелима и вијадуктима, нереално висока бројка... И још нешто – о чему ћете подробније читати у Теми недеље – завршни слој асфалта на нашим путевима у просеку је стар 30 година, иако његова најважнија компонентабитумен у најбољем случају пропада већ после две деценије.

Заиста је за чуђење да је морало да прође толико времена да би се овде схватио значај добрих саобраћајница, како за привреду, тако и за туризам, који је неоспорно развојна шанса Србије. Без добрих путева нема ни гостију, домаћих, или страних, свеједно. Узалуд градимо скијашке центре попут Старе планине ако до њих не воде добре саобраћајнице.

И нису само коридори важни. Много је регионалних праваца који су уска грла. Ибарску магистралу не треба ни помињати, то већ свако дете зна. Данас њоме дневно прође више возила него аутопутем Београд – Ниш. А већина прилазних праваца улива се под углом од 90 степени, па је свако искључивање и укључивање на „Ибарску” ризик.

Један од најоптерећенијих праваца је и правац према Шапцу и даље према Лозници и Републици Српској. Ова саобраћајница недавно је делимично реконструисана, поправљен је коловоз, али они који туда свакодневно пролазе вапију макар за полуаутопутем.

И сеоски туризам је развојна шанса која захтева добре локалне путеве, од којих је тренутно већина у врло јадном стању, иако је доста деоница поправљено у претходном периоду.

Такође, мора се водити рачуна и о неким другим правцима којима би се у међуградском саобраћају растерећивали они магистрални. Најважнији је стари пут према Новом Саду преко Банстола, који годинама није поправљан и чије бетонске плоче не дозвољавају ни брзину од 50, 60 километара на сат. Није добро градити један пут а запустити постојећи. Слично је и са правцем Младеновац – Топола – Крагујевац…

Не треба занемарити ни покушаје да се наша земља због лоших путева (и невероватно високе путарине, посебно за возила са страним регистарским таблицама) заобиђе коридором кроз Мађарску и Румунију, до Софије и даље до Турске. Због тога је важно брзо радити, јер ћемо, у противном, бити скрајнути од европских саобраћајних токова и самим тим остати без очекиваних финансијских ефеката које развијена путна привреда обезбеђује.

Нажалост, осам година је прошло од доласка нове власти, осам година за које, на овом плану, није урађено много. Драгоцено време изгубљено је у планирању, договарању, „тендерисању”, недоумицама да ли путеве треба да градимо сопственим средствима, кредитима, или посредством концесије. Разни министри запетљавали су и распетљавали ове проблеме, али до сада нисмо кренули много даље од почетка. Иако су сви истицали изузетну важност такозваног Коридора 10 и спајање са европском мрежом аутопутева, коридора од Хоргоша до Новог Сада, овај потез још није завршен, није изграђен ни аутопут од Лесковца до македонске границе, као ни од Ниша до границе са Бугарском. Све су то капитални правци на европској мапи путева. Овако, без њих, Србија је практично црна рупа у систему европских саобраћајница.

Владимир Дедић
[објављено: 16/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Tema-nedelje/Putevima-istekao-rok/Putevima-istekao-rok.sr.html
 
Ovakvi tekstovi nastaju kada novinari koji su ranije pisali o izlozbama meda, knjiga i cveca, odjednom postaju vizionari i saobracajni profesionalci. Lepo covek uzeo 12 km, podeljeno na 4 godine, pa to mu dodje 3 km po godini. Dobro nije dalje delio, pa bi verovatno dosao do podatka da bi za jedan km trebalo 120 dana, za 100m 12 dana, tako da bi se dnevno gradilo od prilke oko 10 metara obilaznice.
Da li je nase novinarstvo stvarno palo na te grane i da li je moguce da jedna Politika sebi tako nesto dozvoljava!?

Evo upravo sam malo pre prolazio jednom deonicom autputa u Nemackoj. Jedan most se gradi vec 5 godina. Zasto? Pa zasto sto je teren takav i zato sto je zahvat komplikovan. Nas novinar bi verovatno lepo podelio 2km mosta na 5 godina i dosao do skandaloznog zakljucka da su nemarnici i neradnici i naravno rasipnici gradili neverovatnih 400m mosta po godini. Sram ih bilo!
 
Nenade, ali cinjenica je da obilaznica nije nista posebno - autoputevi se grade u mnogo komplikovanijim terenima mnogo brze... iako su mu metodi pogresni, ipak mu je poenta na mestu, ja mislim!
 
Obilaznica je takodje autoput, a ne razumem sta mislis pod time da nije nista posebno. Dva tunela, mnogo mostova, komplikovan teren, itd. i to sve na 7 kilometara.

Inace, mal te ne nijedan podatak u tekstu gore nije tacan ili je bar polovican, uz naravno veciti koridor 4. Mozda da posaljemo tog novinara da se provoza svim ovim pravcima koje je opisao pa dam nam prenese pravu sliku. I naravno, da se pre toga malo obrazuje u segmentu saobracaja. A kad je vec kod toga, mozda bi mogao da se zapita, kolika su to tacno ulaganja potrebna da se sredi putna mreza, sta je to do sada uradjeno i sta je planirano, i kakvi su efekti finansijske krize, a mogao bi da se dotakne i teme rentabilnosti puteva i ostalih faktora koji na to uticu.

I gde je to Srbija oznacena kao crna rupa na mapi puteva, i ako je to tacno, neka lepo ispita zasto je to tako.
 
Pa jeste autoput, to i kazem - poenta je da nije TOLIKO komplikovan. Istarski ipsilon, A6 i A1 su sve mnogo komplikovaniji zahvati, pa im je manje vremenski trebalo (ako racunamo period izgradnje) od projektovanih 4 godine za nas POLU-autoput. Naravno, ima mnogo drugih primera koji su komplikovaniji, jeftiniji i kraci, ali hteo sam da pokazem primer zemlje koja nam je relativno blizu finansijski (u poredjenju sa SAD, Kinom, UK, itd itd)... Pa cak i Skopje ima bolju obilaznicu od nase - znam da je njihova jednostavnija, ali opet... Da ne spominjem puteve u Crnoj Gori, zemlji ciji je budzet samo malo veci od budzeta naseg glavnog grada...npr. Podgorica- Budva...
 
A ko je rekao da nije TOLIKO komplikovan? Tvoja slobodna procena ili? Za 4 godine treba da bude zavrseno sve, a ne samo poluautoput. Pri tome treba da bude prokopano jos nekoliko tunela (a to je procedura koja traja i nikako ne moze da se ubrza), nekoliko komplokovanijih mostova itd. Uostalom, svaka deonica je stvar za sebe i ne moze da se poredi sa drugima, tj. mozda bi mogao recimo autoput u Juznoj Madjarskoj i Novi Sad-Horgos.
 
Pa jeste moja slobodna procena, ali logicki uporedi recimo hrvatske autoputeve koji prolaze kroz komplikovaniji teren koji je tezi za oblikovanje, koji imaju komplikovanije petlje, vise mostova, i za ciju izgradnju je utroseno manje novca i vremena. Meni ta logika da je Beograd neki poseban univerzum gde ne vaze pravila koja vaze u ostatku sveta jednostavno ne pije vodu. Zato se i ne slazem da sa tvojom konstatacijom da se deonice ne mogu porediti - a za Horgos-Novi Sad, mozes slobodno da proveris koliko je Madjarima trebalo da sagrade autoput BP-Roszke...
 
Pa nama je sve jasno opet ćemo biti žrtva duge izgradnje obilaznice samo zato ,što se uporno istrajava da je grade domaća preduzeća (nemam ništa protiv)ali bi konkurentska strana firma ugovorenu deonicu do B.potoka recimo izgradila za godinu umesto dve! a to bi za BG značilo mnogo pre bi se obnovila Gazela i rasteretio BG(mora da se gledaju i širi interesi) pa recimo novi most kod Vinče domaće preduzeće će graditi minimum dve godine duže! Ako me neko demantuje OK! Primer brze gradnje u BG je deonica tramvajske pruge u B.Mišića koja se privodi kraju vrlo efikasno! Zato što radove izvodi Swietelski Austrijski izvođač! Pa neka domaće firme nauče nešto od njih a jedino merilo koje Grad i Republika trebaju da imaju ako daju novac je, brzina i kvalitet radova što uvek traži i višu cenu ali vreme je luksuz koji Bg nema ako hoće da bude lider u regionU ,Pa hajde neka me demantuje Energoprojekt na Prokopu i otpočene radove na vreme i završi za 18 meseci kako je obećano Beograđanima :dil:
 
Bio je na studiu-b prilog o obilaznici nedelju dana posle otvaranja. Zaustavljali su neke ljude i ono kao svi reci hvale. Medjutim konstatovali su da veoma mali broj ljudi koristi otvorenu deonicu.
 
Треба неко време да прође да би почела да се користи ова деоница...сећате се полу реконструкције старог савског моста...после отварања био је празан колико се сећам више недеља...док се људи мало не навикну...

Јуче у смеру ка Нишу пролазим Газелом, поправљају ограду у смеру ка Новом саду...закрчили су десну траку у дужини од десетак метара...ништа посебно...е због тога ,,ништа посебно" се створила колона од Стека!!! Хехе, кад се то буде затворило...Биће весело, ако се мало не убрза градња како умп-а, тако и обилазнице...
 
Mrkonjic: Beogradska obilaznica bice gotova 1. maja 2010. (Beta)


Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjic najavio je danas da ce obilaznica oko Beograda, od Batajnice do Bubanj potoka, biti zavrsena 1. maja 2010. godine. Mrkonjic je na skupu o znacaju Koridora 10 kazao da je za to potrebno oko 315 miliona evra, a da je oko 115 miliona evra za deonicu od Batajnice do Dobanovaca, vec obezbedjeno iz kredita.

"Preostali novac pokusacemo da obezbedimo u narednoj godini iz domacih izvora i medjunarodnih kredita", kazao je on. Mrkonjic je naglasio i da ce autoput na Koridoru 10 kroz Srbiju biti zavrsen do 2011. godine. "Za to je potrebno 1,7 milijardi evra. Oko jedne milijarde je obezbedjeno iz medjunarodnih kredita", kazao je on i dodao da ce u sledecoj godini Vlada Srbije obezbediti 250 miliona evra za realizaciju tog projekta.

Prema njegovim recima, ove godine u rebalansu budzeta Srbije za Koridor 10 izdvojeno je dve milijarde i 50 miliona dinara, a sredstva u budzetu za 2009. godinu joss nisu odredjena.

Drzavni sekretar u ministarstvu za infrastrukturu Aleksandar Cvetanovic kazao je da od ukupno 2.400 kilometara panevropskog Koridora 10, 835 kilometara je u Srbiji. Od toga je 60 odsto izgradjeno, a preostalo je jos oko 300 kilometara, dodao je.

Cvetanovic je ocenio da bi nakon zavrsetka izgradnje Koridora 10 prihod od putarina u Srbiji trebalo da se poveca sa trenutnih 200 miliona evra na oko milijardu evra godisnje.

:/
 
"Cvetanovic je ocenio da bi nakon zavrsetka izgradnje Koridora 10 prihod od putarina u Srbiji trebalo da se poveca sa trenutnih 200 miliona evra na oko milijardu evra godisnje." ???
 
sizif":1cdxzzol je napisao(la):
Drzavni sekretar u ministarstvu za infrastrukturu Aleksandar Cvetanovic kazao je da od ukupno 2.400 kilometara panevropskog Koridora 10, 835 kilometara je u Srbiji. Od toga je 60 odsto izgradjeno, a preostalo je jos oko 300 kilometara, dodao je.
:/
Да, 59,5% је изграђено пре неколико деценија док је неко способан тиме управљао, 0,5% у последњих 20 година од када јашу разни Цветановићи, а преостало је још око 300 километара.
 
Ako oni zavrse pun profil autoputa Batajnica - Bubanj Potok do 01/05/2010 ja pojedem Beobuild forum :lol:
 
Kartograf":12778esg je napisao(la):
Ako oni zavrse pun profil autoputa Batajnica - Bubanj Potok do 01/05/2010 ja pojedem Beobuild forum :lol:
верујем да друг мрка мисли на полупрофил, за пун профил треба, рецимо, изградити и другу страну моста преко саве- а само за то ће им требати годину две...
стварно ме нервирају све те бомбастичне најаве... :/
 
Meni vise smeta sto je on u svojoj izjavi u medija centru zavrsio obilaznicu kod Bubanj potoka odnosno Vincu i novi most za Pancevo nije spomenuo. Pravljenje obilaznice bez tog mosta nas nesto ne bi mnogo spaslo guzvi u gradu jer bi ljudi i dalje bili primorani da se probijaju kroz grad do Pancevca.
 
shmeksi":3cilf2vn je napisao(la):
Meni vise smeta sto je on u svojoj izjavi u medija centru zavrsio obilaznicu kod Bubanj potoka odnosno Vincu i novi most za Pancevo nije spomenuo. Pravljenje obilaznice bez tog mosta nas nesto ne bi mnogo spaslo guzvi u gradu jer bi ljudi i dalje bili primorani da se probijaju kroz grad do Pancevca.
Tačno, Mrki se nekoliko puta već "omaklo" da iz priče o obilaznici izostavi deonicu od Bubanj potoka do Pančeva... Možda bi pomoglo da novinari insistiraju na ovom pitanju, pa čak s vremena na vreme postave pitanje o tome dokle se stiglo sa izradom projekata, kada će biti gotova ta faza i kada počinju radovi na toj deonici. Dovoljno.
 
На карти са википедије, планиране су петље Сурчин и Бели Поток (веза обилазнице са Авалским путем)
Belgrade_bypass.jpg

http://sr.wikipedia.org/wiki/Obilaznica_oko_Beograda

На карти са сајта министарства инфраструктуре тих петљи нема, али се у тексту помиње веза обилазнице са путем Р200 за Раљу (тј. Авалским путем)
ob1.jpg

http://www.mi.gov.rs/obilaznica.htm
колико карти толико и петљи...
 
Tu je i petlja pre ostružničkog mosta sa sremske strane, koja će valjda ići na novi most Obrnovac Surčin. Zanimljivo. Mada bih više voleo da ide i na Ivana Ribara (osim ako smeta vodoizvorištima ili nečem drugom.
 
Мислим да је та петља остала из доба када је град у ГУП-у предвидео да аутопут Београд-Пожега почиње ту, мало пре Остружничког моста на левој обали Саве. Али су променили планирану трасу аутопута и пребацили је на десну обалу, ваљда је јефтиније борити се са клизиштем код Умке него правити нови мост за аутопут код Обреновца.

Опет ја бих волио да се Јурија Гагарина продужи до те тачке и даље до Обреновца...
 
Karta sa Wikipedije je GUP Beograda. Mislim da je nemoguce da se Surcin ostavi bez petlje, jer bi time cela opstina ostala potpuno odsecena od koridora X. Sa druge strane, Surcinska ulica ce verovatno jednog dana (koliko je to moguce) biti prosirena, i povezivace Obilaznicu, Surcin, ANT (sa juzne strane), i preko Bezanijskog groblja ce se nadovezivati direktno na UMP. Vidi se gore na karti GUP-a. Ako bi se ta veza poboljsala (posto vec postoji, ali je Surcinska u profilu 1+1), to bi bilo odlicno, a J. Gagarina onda ne bi morala da se gradi kao potpuno nova saobracajnica.
 
Vrh