Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Da volimo da radimo ofrlje, volimo. Da volimo da radimo polovično, volimo, ali ipak mislim da nije na mestu baš toliko gunđanja oko ovog poluprofila kod Bataje. Iako je otvaranje korišćeno u predizborne svrhe da li se neko zapita da li je moglo drugačije? Jel trebalo da ostave zatvoren taj nesrećni novi nadvožnjak zatvoren dok nesruše stari i ne dovrše celu petlju Bataja pa da za to vreme sav saoraćaj ide starim novosadskim?

Mi Hrvati ili Slovenci nismo tako da sam odavno odustao od velikih očekivanja kada je kvalitet radova u pitanju (sumanuto je znam). Mnogo će vode proteći dok se mi kao narod iz ove zemlje (ne samo Srbi) ne naučimo da radimo stvari kako treba.
 
ftj":21ox8xol je napisao(la):
Igore, da li si se vozio autoputem u Sloveniji ili Hrvatskoj? Više je nego opravdano komentarisati novi asfalt koji je mnogo(mnogo) gori nego slovenački koji je izgrađen pre više godina.
E ovo je tačno, moj sin je nakon prelaska granice iz HR u RS na auto putu u Batrovcima, samo nakon 3-4 minuta rekao "tata, a zašto ovaj put toliko trucka". Pa kad i dete primeti, šta reći!
Doduše i u HR su imali ozbiljan kiks kad su napravili deonicu od Sl. Šamca do naše granice. Nakon godinu i po put se deformisao (radio osječki Koteks koliko se sećam), ali je onda firma HAC aktivirala garanciju, pa su ovi o svom trošku morali ponovo da celu deonicu presvlače. Mislim da je zbog toga neki podizvođač umalo bankrotirao. Mada zimus je ponovo na toj deonici bilo niže ograničenje (110 km/h umesto 130 km/h), tako da ko zna da li je to sad trajno rešeno. Ali bar firme koje zas..u stvar na kraju to same iskijaju.
Nasuprot tome put ka Rijeci i Dalmaciji je tako dobar da je to neverovatno za ovu našu regiju.
 
Да, али чим се прође надлежност општине Шид као да се вози у другој земљи.
Шид не може да среди пружни прелаз, где је кратер до кратера, а камоли ауто-пут.
 
ftj":3nf15xb9 je napisao(la):
Igore, da li si se vozio autoputem u Sloveniji ili Hrvatskoj?
...Nasuprot tome put ka Rijeci i Dalmaciji je tako dobar da je to neverovatno za ovu našu regiju.

Ne znam dal se Igor vozio , ali ja jesam.
Glavni izvodjac radova na A1 (zagreb -Split, Zagreb Rijeka) je bio austrijski Strabag.
Posle godina ratova, sankcija, izolacije, otimacine i slicnog, zaista je nerealno ocekivati da imamo takav kvalitet.
Jos jedna jako bitna stvar je cena!
Slucajno , moj tast radi u Strabagu u austriji, a jedno vreme je i ovde u Srbiji bio.
NJihova nezvanicna ponuda za nesudjeni Koridor Horgos - Pozega je bila preko 3 mil. EUR.
Za vrhunski kvalitet mora se platiti vrhunska cena, A nazalost mi te pare nemamo.

Jos jedna stvar. AUtoput do Granice sa Hrvatskom, zaista jeste u ocajnom stanju (potrebna mu je hitna sanacija), ali treba imati u vidu da je on star oko 25 godina!
Svako poredjenje sa `Autocestom` od Batrovaca ka Zupanji, (pravac dalje ka Zagrebu) je suludo jer taj put je star manje od 10 godina.

Takodje mogu ti reci da kad od Budimpeste krenete ka Becu sigurno mozete prepoznati kad ste usli u Austriju po tome sto je Autoput neuporedivo losiji (ali i stariji).

Inace, sto se `talasa` tice, negde na nekim deonicama zaista se mogu osetiti ali posle izvesnog vremena to `legne`.

Ja licno nisam nezadovoljan ni kvalitetom (osim ponegde), ni dinamikom gradnje u zadnjih nekoliko godina, jedino me plasi da ce zbog ekonomske situacije to morati da se uspori.
 
Vocar":2aiy2aic je napisao(la):
Gde ste bili da kažete Đilasu da ne otvara nebezbednu i nezavršenu deonicu?


Пријатељу, мани се политичарења. Много је јефтино ово што пишеш, јер на овом форуму људи знају шта је чија надлежност и да обилазница нема везе са Ђиласом. Из простог разлога што је у надлежности републике (тачније министарства за инфраструктуру), а не града. Или потцењујеш људе којима се обраћаш, или ништа не знаш.
 
^^ slicno verovatno vazi i za ovu pricu za opstinu Sid... ja mislim da ona takodje nema nikakvu nadleznost na delu autoputa ka HR koji prolazi kroz treritoriju te opstine.
 
sizif":2nj9inu6 je napisao(la):
Vocar":2nj9inu6 je napisao(la):
Gde ste bili da kažete Đilasu da ne otvara nebezbednu i nezavršenu deonicu?


Пријатељу, мани се политичарења. Много је јефтино ово што пишеш, јер на овом форуму људи знају шта је чија надлежност и да обилазница нема везе са Ђиласом. Из простог разлога што је у надлежности републике (тачније министарства за инфраструктуру), а не града. Или потцењујеш људе којима се обраћаш, или ништа не знаш.
U propagandim flajerima doticnog je stajalo da je on zasluzan za obilaznicu.Stoga je sam kriv jer laze narod pa narod veruje da je on stvarno odgovoran za izgradnju obilaznice.

Dok zapravo grad ne daje ni dinar za izgradnju obilaznice vec kao sto si rekao ministarstvo infrastrukture.Ali to ne sprecava doticnog da se slika na obilaznici cime opet predstavlja javnosti da on gradi obilaznicu.
 
laki72:

Meni ne bode oči to što je naš put koji je star 25 godina u lošem stanju i što trucka. Meni bode oči recimo novourađeni deo autoputa kod Šida kod OMV pumpe koji je NOV a kada njime prođem hoće stomak da mi se prevrne od skakutanja(jeste, vozim i malo tvrđi auto). Isto tako na tom delu se i znakovi noću ne vide. Razumem ja da je naš budžet za asfalt manji i da ima problema sa nabavkom bitumena i plaćanjem dospelih obaveza, ali da neko onako uradi put pa još stavi onakve znakove, ja mislim da bi u Austriji dobili doživotnu robiju. Često se taj primer ponavlja pa se katastrofalan kvalitet može susresti pri obnovi Gazele(nadvožnjak ka Rudu), obnovi raznoraznih ulica(Požeška, Trgovačka).

Jedini pozitivan primer dobro urađenog asfalta bih naveo Nemanjinu ulicu koja je i posle toliko godina i dalje kao nova(što se tiče asfalta) ali to je valjda bio jedinstven primer a smatram da diskusija o kvalitetu asfalta zaslužuje posebnu temu a ne odgovor da to ljudi pljuju samo radi pljuvanja.
 
Prekjuče dolazio busem iz Novog Sada, išao preko Dobanovačke petlje, ludilo kako dobro izgleda! Konačno prilaz koji Beograd zaslužuje!
 
vucko":2f5c95fo je napisao(la):
sizif":2f5c95fo je napisao(la):
Vocar":2f5c95fo je napisao(la):
Gde ste bili da kažete Đilasu da ne otvara nebezbednu i nezavršenu deonicu?


Пријатељу, мани се политичарења. Много је јефтино ово што пишеш, јер на овом форуму људи знају шта је чија надлежност и да обилазница нема везе са Ђиласом. Из простог разлога што је у надлежности републике (тачније министарства за инфраструктуру), а не града. Или потцењујеш људе којима се обраћаш, или ништа не знаш.
U propagandim flajerima doticnog je stajalo da je on zasluzan za obilaznicu.Stoga je sam kriv jer laze narod pa narod veruje da je on stvarno odgovoran za izgradnju obilaznice.

Dok zapravo grad ne daje ni dinar za izgradnju obilaznice vec kao sto si rekao ministarstvo infrastrukture.Ali to ne sprecava doticnog da se slika na obilaznici cime opet predstavlja javnosti da on gradi obilaznicu.

Vucko, zaista vec duze vreme preterujes sa politicarenjem na forumu. To sto mrzis Djilasa ostavi sa strane, ipak si moderator na forumu i tvoj posao nije da "moderises" politicke stavove forumasa vec tok diskusije na forumu. Ajde malo profesionalizma.

BTW, obilaznica jeste u nadleznosti ministarstva infrastrukture ali grad Beograd pomaze izgradnju obilaznice i to ne malim sredstvima, tako da tvoja konstatacija da grad ne daje ni dinar...
 
Znači današnje iskustvo:
Batajnica - Dobanovci sve OK, vidim radi se i na drugom nadvožnjaku. Odlučim da produžim i dalje obilaznicom - kad šok - kod Orlovače su na nastavak obilaznice ka Straževici navukli hrpe peska i svi moraju (ponovo) na Kružni put. Užas. Da sam znao na um mi ne bi palo (koristio sam tu deonicu prošle godine dok su bili radovi na Gazeli). Tako da obilaznice oko Beograda nikada nije ni bilo, nema je ni sada i neće je ni biti još dugo. Ovo je toliko frustrirajuće, umesto 25 min koliko mi treba od aerodroma do Bubanj Potoka, po onom haosu od polu puta - polu gradske ulice sam se probijao 55 min u kolonama kamiona. Nikad više.
Obilaznica je fikcija TO NE POSTOJI! Treba doneti zakon po kome se otvaranje nedovršenih deonica krivično kažnjava i TAČKA! Ovo što su dosad uradili od Ostružnice pa nadalje, ma od Dobanovaca pa nadalje je sve jedna ogromna budževina i crna tačka i treba je ZATVORITI - bez ikakvog okolišenja. Tek kad je zaista urade kako treba nek je otvaraju. Ovo ovako je medveđa usluga svima: i vozačima koji su potpuno frustrirani jer im treba više vremena nego da prođu kroz Beograd, mogu lako i da zaginu, a i medveđa usluga je za stvarnu izgradnju puta, jer ovom polugradnjom oni opravdavaju što toliko godina nisu uradili pravi autoput. Kako je moguće da se deonica obilaznice zatvori, a da to ni na jednom putokazu nije označeno? AMSS nam je rekao: "to je greška izvođača radova, MUČENICI već treći put zatvaraju tu deonicu, nešto nije dobro urađeno". A otovorili je pre 10-tak dana?!!!
Pa kako je otvorena ako nije tehnički primljena - svinjarija do neba. Bukvalno treba zatvoriti i ovo što su uradili, pa kad naprave drugu traku (a onda bi morali da je urade vrlo brzo) nek otvaraju. Kamiondžije treba lepo da bojkotuju bilo kakvu ideju da idu tim suludim putem i da namerno tutnje kroz sam centar Beograda dok svi koji su namestili guz...e u fotelje svih tih preduzeća jednostavno ne odlete iz njih i ne počne nešto da se radi.
Ono je naobičnije sr..e, a ne obilaznica. Ako ne znaju kako izgleda obilaznica nek lepo upale auto pa idu do Zagreba, Ljubljane, Rijeke, Skoplja u bližoj okolini, ili nek idu do nekih velikih evropskih gradova pa nek gledaju. A te obilaznice nikada nisu bile u poluprofilu (osim jednog dela oko Rijeke, ali to je ipak znatno manji grad). Kad su ih otvorili bile su GOTOVE i spremne za korišćenje.

Znam da ovo zvuči grubo, ali stvarno nije normalno da neko promoviše nepostojeći put, koji bi trebao da te izbavi iz gradske gužve, a na kraju te uvali u nepregledne kolone i oduzme ti duplo više vremena nego prolazak kroz centar grada. Sva ta preduzeća koja gazduju putevima treba ukinuti, rasformirati, direktore oterati, i sve napraviti od nule, uz uslov da niko ko je bio postavljen za direktora u poslednjih 15 godina ne može konkurisati za rukovodeća mesta. DOSTA VIŠE izgradnje puteva na papiru. Otprilike najpametnije nam je da gledamo u auto-kartu iz 80-tih, što im je ostalo od stare države to i postoji, ovo posle ne bi me začudilo da me na mestu gde je na karti ucrtan put sačeka njiva ili nekrčena šuma, a umesto mosta nepremostiva provalija. FUJ kako se sve radi.
Zakon treba doneti - nema izgradnje poluautoputeva, nema otvaranja pre završetka radova, nema otvaranje bez tehničkog prijema, i onda bi sve isplivalo na videlo pa bilo to potpuna nesposobnost ili stvarni napredak.
 
Al si se ti iznervirao, mora da je bilo kreni-stani.
Razumem te u potpunosti.
Sve je to jedna svinjarija. I tako će ostati dok god se politika bude u sve mešala.
Realno, ova deonica obilaznice nije gotova kao poluprofil i nije smela biti puštena. Nedostaju delovi petlje Orlovača, kao i petlja iza Tunela Straževica.
ALI IZBORI ....
MOralo se slikati, šepuriti, hvaliti...
 
U potpunosti razumem tvoju ljutnju, ali mi kao da zaboravljamo da tu istu obilaznicu niko nije ni takao zadnjih skoro 20 godina. Kada je konačno nastavljena izgradnja i kada su se stvari pomakle sa mrtve tačke nađu se razni pametnjakovići da kritikuju. Pa gde ste svi vi kritičari bili devedesetih godina kada je ovaj grad infrastrukturno, privredno, kulturološki devastiran, pa jedna Sofija, ej Sofija za koju smo bili Pariz nas je odavno prešišala. Sramota! Mi Srbi smo sami sebi dovoljni neprijatelji, ne treba nam niko drugi.
 
Bivis":3w819qtb je napisao(la):
U potpunosti razumem tvoju ljutnju, ali mi kao da zaboravljamo da tu istu obilaznicu niko nije ni takao zadnjih skoro 20 godina. Kada je konačno nastavljena izgradnja...
Ovo je jedino tačno u svemu, izgradnja je NASTAVLJENA, ali ništa, ama baš ništa nije do kraja završeno i treba ga zatvoriti dok ne bude završeno. Uostalom nisam ja objavio da je otvorena ta deonica. Od svega najviše iritira da nigde (recimo u Dobanovcima) ne piše na zankovima "deonica ta i ta zatvorena". Nego tek kad stignete u vra..u mater ispadne da je put zatvoren. Bolje nek stave oznake "šalili smo se za obilaznicu, putujte kao i do sada". Dobro su uopšte spojili mostove pre otvaranja, da nisu prvi prolaznici popadali u ambise, jer je "otvoreno pre roka". A na šta liče oni tuneli (Lipak i Železnik)? Pa više svetla ima u grotlu Postojinske jame nego u njima!!! Neko pokrao opremu, koju onako reda radi nikada nisu ni uključili. Ili su sami u firmi pokrali toliko novca da otprilike imaju za jedan set rasvete pa sele od tunela do tunela? Nijedan od tih tunela nema šanse da je ikada dobio upotrebnu dozvolu u takvom stanju, i da ima pameti trebalo bi utužiti suludo preduzeće koje to drži otvorenim za saobraćaj. I odrati ih od odštete za sve ljude koji su ikada poginuli na tom suludom putu, tako da im ni dinar ne ostane, a direktori koji su potpisivali otvaranja budu lepo u nekom smeštaju sa rešetkama, na državnom trošku. Treba stimulisati one jadne strane prevoznike koji se lomataju po onim krivinama i kreni-stani kolonama na Kružnom putu da dignu tužbu (jer ih sad teraju da idu tamo, a ne auto putem), jedino im stranci mogu stati za vrat. Doduše oni imaju izbor - da ne koriste naše staze i bogaze. Sa ovakvim razvojem naše "infrastrukture" nije ni čudo da ih sve više beži naokolo. Šta bi sa onim silnim krađama u Putevima Srbije - ništa!!! E pa za te pokradene pare mogli su "malo" raditi na putevima.
Zaista postoji li način da pojedinci odu u inspektorat i podnesu zahtev za zatvaranje deonice puta ako nema sve potrebne dozvole? Onda bi oni po službenoj dužnosti valjda morali podići i krivične tužbe ukoliko se ispostavi da dozvole ne postoje (a nema šanse da su ih ikada dobili za put u ovom stanju - koji nije ni u skladu sa projektnom dokumentacijom, jer je u projektu pun profil auto puta).
 
Bivis":286rszke je napisao(la):
Pa gde ste svi vi kritičari bili devedesetih godina kada je ovaj grad infrastrukturno, privredno, kulturološki devastiran, pa jedna Sofija, ej Sofija za koju smo bili Pariz nas je odavno prešišala. Sramota! Mi Srbi smo sami sebi dovoljni neprijatelji, ne treba nam niko drugi.

Svasta! Sofija nikad nije presisala Beograd i dugacak put joj predstoji da bi ga stigla!

Treba prestati sa preteranim kritikama o Beogradu i omalovazavanjem istim.
 
spatiotecte":1grq9h7k je napisao(la):
Svasta! Sofija nikad nije presisala Beograd i dugacak put joj predstoji da bi ga stigla!

Treba prestati sa preteranim kritikama o Beogradu i omalovazavanjem istim.


Samo jedna reč, metro. :cool:
 
Bivis":15cmzuoe je napisao(la):
spatiotecte":15cmzuoe je napisao(la):
Svasta! Sofija nikad nije presisala Beograd i dugacak put joj predstoji da bi ga stigla!

Treba prestati sa preteranim kritikama o Beogradu i omalovazavanjem istim.


Samo jedna reč, metro. :cool:

I Taskent ima metro, i to tri linije, pa ne bih rekao da je presisao Beograd.
 
Bivis":2udnel49 je napisao(la):
spatiotecte":2udnel49 je napisao(la):
Svasta! Sofija nikad nije presisala Beograd i dugacak put joj predstoji da bi ga stigla!

Treba prestati sa preteranim kritikama o Beogradu i omalovazavanjem istim.


Samo jedna reč, metro. :cool:

To ne mora nista da znaci.
Pa i Beograd ima podzemnu gradsku zeleznicu koja je najvisi stepen javnog prevoza a to Sofija nema a cak sta vise to jako mali broj gradova u evropi ima. (RER u Parizu, S-Bahn u Nemackoj, itd...)
Ali generalno gledano po vise parametra Beograd je razvijeniji od Sofije.
 
Bivis":h817rizg je napisao(la):
...pa jedna Sofija, ej Sofija za koju smo bili Pariz nas je odavno prešišala..
Pošto je Sofija spomenuta na temi o obilaznici:

Ako neko želi da se uteši zbog situacije oko naše obilaznice, nema bolje opcije od vožnje obilaznicom oko Sofije :cool:
 
Ja na ovo čudo od obilaznice gledam ovako - u ovom trenutku najviše služi da se sa Gazele proteraju kamioni + lokalni saobraćaj. Sada kad ni u najvećim gužvama nema kolapsa na Gazeli, samo se sporije vozi (što je prihvatljivo) za nekog ko namerava tranzitno kroz Beograd potpuno je besmisleno da ide na obilaznicu, ako izuzmemo deo Bataja-Dobanovci koji će, kad se nadvožnjak završi, biti OK.
 
markobg":3sivkv2q je napisao(la):
Ja na ovo čudo od obilaznice gledam ovako - u ovom trenutku najviše služi da se sa Gazele proteraju kamioni + lokalni saobraćaj. Sada kad ni u najvećim gužvama nema kolapsa na Gazeli, samo se sporije vozi (što je prihvatljivo) za nekog ko namerava tranzitno kroz Beograd potpuno je besmisleno da ide na obilaznicu, ako izuzmemo deo Bataja-Dobanovci koji će, kad se nadvožnjak završi, biti OK.
E baš tako, jučer odradih povratni smer. Poučen iskustvom od subote naravno da sam samo prošišao pravo kroz Beograd, pošto je bila nedelja, popodne, ali još ne predvečernja gužva, ceo potez Bubanj Potok - Dobanovci sam prošao bez ijedne gužve, za malo manje od 20 min. Što je u odnosu na onih suludih 50 - 55 min koliko mi je trebalo "putem koji se lažno predstavlja kao obilaznica" divota jedna.
Taj obilazak kružnim putem je bio od koristi prošle godine kad su bili intenzivni radovi na Gazeli i na delovima auto-puta u Beogradu, u sadašnjem stanju auto puta kroz Beograd, taj "put koji se lažno predstavlja kao obilaznica" je čist gubitak vremena, goriva, živaca, a i ozbiljno povećava verovatnoću da ćete biti povređeni.

E sad tu imam pitanje? Da li oni uopšte imaju smišljenu finansijsku konstrukciju za pravljenje druge trake? Da li bi bilo pametnije ponovo pustiti sav saobraćaj kroz Beograd (možda samo ne teške kamione) i time rasteretiti to čudo od puta da mogu da se intenziviraju radovi.
Ako naprave drugu traku od Dobanovaca do Save - to će već biti odlično. Omogućiće da se lako prilazi Obrenovcu i naseljima na Čukaričkoj padini preko Obrenovačkog puta (mada sad sa novim mostom na Adi, ovo više i nije bitno jer je sigurno brže ući auto putem na Novi Beograd, pa samo skrenuti na novi most). Na "obilaznici" ovaj preostali potez se zatvori za sav saobraćaj sem za te teške kamione - pozitivan efekat bi bio višestruk - ljudi u privatnim vozilima ne bi više ginuli u čeonim sudarima sa kamionima, kamiondžijama bi bilo lakše jer bi put "obilaznica" bio manje opterećen (faktički ostavljen samo njima) i brže bi ga prolazili, a ljudi u privatnim automobilima bi samo prozujali auto putem bez mnogo frustracija kroz Beograd. Kad ponovo (po n-ti put) otvore vijadukt i novi tunel Straževica, ti kamioni bi imali samo taj kratak deo Nova Straževica - Bubanj Potok da se mešaju i guraju sa ostalim saobraćajem.
Kamioni bi sa Ibarske mogli na obe strane na "obilaznicu", a privatni automobili bi išli ili na Kružni put pa na jug ka Bubanj Potoku ili se spuštali preko Banovog Brda do novog mosta ili Gazele pa na sever. POvećali bi i protočnost "obilaznice", a mislim da bi potpuno nestale vesti tipa "u čeonom sudaru poginuli u vozilu marke te i te".
 
Тебе је неко баш добро исекао на обилазници, па ми се све чини да ћемо морати да ти саливамо страву :D .

Полуобилазницу, или како ћемо је већ до окончања радова звати, под обавезно морају користити само камиони. Што се тиче возача путничких аутомобила, њих нико не тера да иду њоме, али ако неко из Војводине жели да се укључи на Ибарску магистралу (и обрнуто), сада само за десетак-петнаест минута протутњи поред Београда, штедећи и новац и живце. Мислим да због пар бу**** ниси сагледао све предности и овако некомплетиране саобраћајнице и да си преоштар у ставу да је не треба пуштати у рад док не буде у потпуности завршен њен пун профил. Једино се слажем да је стање у два тунела између Остружнице и Орловаче скандалозно и да би ту неко озбиљно морао да одговара.
 
Vrh