Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Na obilaznici, smer ka Nišu. Pre odvajanja za Pančevo, koje je sada u funkciji privremenog isključenja za Beograd.
 
Ne bih se složio da su glupost, ako se pravilno dizajniraju i iscrtaju tako da su uvek vidljivo, onda su daleko korisnije nego table. Najveća prednost je u tome što vozač onda jasno zna u kojoj traci da ostane ako prilazi nekoj komplikovanoj petlji.
 
ne zaboravite da se te kolovozne oznake u Evropi ponavljaju pred petlju (neretko isto puta kao i vertikalna signalizacija za račvanja)...tako da to da se neće videti ako je neko ispred vas, ne pije vodu. Uopšte nije dilema niti diskusija da li su bolje ili lošije od vertikalne signalizacije, poenta je da se koriste zajedno sa njom, a onaj ko vozi nek gleda gde hoće. Još jedna stvar je da se uvek dizajniraju baš u perspektivi vozača koji ide pri velikoj brzini (naravno, jer su na autoputu). Apsolutno sam za to da se uvedu kod nas, jer ne košta ništa, ali ako je tačno to da su samo iscrtali ovako u lošoj perspektivi, onda ne znam šta da kažem :)

p.s. U pravu je neko ko je rekao da je idiotski da su na kolovoz stavili samo simbol centra. Ako već pišeš oznake, stavi brate BG na kolovoz, kao što je pored i NMK. Ili ako neće da mešaju gradove i države, može i BU, BG, ZG itd...
 
Smirila se trka u levoj traci. Prošao sam par puta juče.

Sad je glavna fora da se uhvati skroz desna i sa 150 se obiđu ovi što se sporo prestrojavaju.
 
Ne bih se složio da su glupost, ako se pravilno dizajniraju i iscrtaju tako da su uvek vidljivo, onda su daleko korisnije nego table. Najveća prednost je u tome što vozač onda jasno zna u kojoj traci da ostane ako prilazi nekoj komplikovanoj petlji.

Iskoristiću Sašinu sliku. Dakle ove škrabotine po kolovoznim trakama su vidljivije i delotvornije od ovakvih znakova iznad kolovoznih traka?
Dobar dan deco, danas učimo kako da bar dva puta pročitamo nešto što je napisano, kako bismo razumeli tekst pravilno.
 
Da Kurbe ustane iz groba i da krene da iscrtava ove natpise na asfaltu, ni tad ne bi bili korisniji od klasičnih putokaza...
 
Pade mi na pamet zašto vozači promaše skretanje za Beograd. Zasednu u levoj traci, krenu da prestižu kolonu vozila i previde skretanje. Pogotovo ako se u srednjoj traci sporije vozi, pa se stvori kolona. Prestizanje zna da potraje i onda... A glupo im je da spuste brzinu na 80-90km/h i da pređu u srednju, nego daju po gasu i onda ode mas' u propas'.
 
Mogli su na netu da nadju besplatne radove koji se bave oznakama na putu, uglom sagledavanja i razilicitim dimenzija znakova.

Evo jednog americkog istrazivanja: https://static.tti.tamu.edu/tti.tamu.edu/documents/0-5890-1.pdf

Screenshot 2023-08-14 at 15.04.16.png
Screenshot 2023-08-14 at 15.04.52.png
Screenshot 2023-08-14 at 15.06.35.png
Screenshot 2023-08-14 at 15.06.46.png
 
Jes imali. Ali sve na mestima gde je ograničenjem već smanjena brzina.

Ovo što su uradili se verovatno lepo vidi iz kamiona. Iz kola je promašaj.
 
Има и на ауто-путевима. Ево, испред наплатне рампе Стара Пазова:

Тад је, колико се сећам, ограничење било 120 км/ч. Ово је испред прве табле којом се успоравају возила пред наплатну рампу
 
Verovatno sve vec receno, ali juce sam zamalo doziveo udes kod razdvajanja, jer su 2 BMW stranih tablica naglo krenula da seku saobracaj da se prestroje ka BG-Centar. Pretpostavka je da navigacija pravi problem, nije bilo tolike guzve da ne mogu da se vide table, sa druge strane imao sam i sam utisak da je premalo mesta za razdvajanje, pogotovo pri tim brzinama i za one koji ne znaju kuda "treba". Kada sam isao ka Nisu, vrlo lepo i led strelicama objasnjeno kuda treba da se ide za koji pravac i nekako nisam imao taj utisak kao u povratku i razdvajanju za centar i tranzit...
 
Када сам пролазио тим делом било обилазницом, било ка центру делује довољно добро обележено али велики број возила који се овде погубе говоре да ипак нешто није како треба. Овакво рачвање треба прилагодити свим возачима, па и оним који се баш не сналазе најбоље а донекле и несавесним возачима који не желе ни на пола минута да спусте брзину.

Мислим да је овде основни проблем заиста велики промет аутомобила, заправо највећи у Србији. Одвојена трака за БГ центар (мислим на Београд а не Бугарску :) ) се тек пар стотина метера пре одвајања раздваја у две траке што доводи до значајног успоравање у мометима велике оптерећености. Возачи нису вољни да успоре те возе левом траком и тек са на крају престројавају. Мислим да је одвајање по најмање две траке за оба правца требало да почне доста раније јер би тиме успоравање смера ка БГ имало мање утицаја. Веровато би на овом целом потезу рачвања требало да стоји ограничење од 100 чиме би се постигле мање разлике у брзинама по тракама.

Стоји и да навигација може да збуни возаче који нису упознати са новинама. Ставио сам на г. мапс дестинацију Батајница како би ме навигација водила преко обилазнице чисто да је оверим и пратим на навигацији, међутим примарно ми је изашло да идем преко БГ и ако је писало да је обилазницом 2 минута брже, ваљда због километраже. Неко ко први пут наилази обилазницу и чије искуство говор да овде нема никаквог скретања може да види ознаке које га воде обилазницом а навигација кроз БГ центар и да се при већој брзини на тренутак погуби.

Ипак за возаче који се враћају у рикверц, немам никакве коментаре. Ту нема лека осим дебелих казни.
 
Meni je to glupost bila od samog starta. Te horizontalne oznake na kolovozu imaju smisla za male brzine. Pri velikim brzinama se i ne primete ako je ispred vozilo.

A radovi na odvajanju za BG napreduju polako ali sigurno.

Jel se ovaj objekat ispred dela gde nasuto ruši da bi se nastavio taj krak Ili će da ga zalome pre njega i tu da bude kruzni dok da se ukrsti sa postojećim putevima?
 
^^ I ovako je budževina, još ako ne sruše taj objekat, ne smem ni da zamislim na šta će da liči...
 
Čujem da je napokon otvoren nadvožnjak od Resnika ka manastiru Rakovica. Ja prošao u subotu nije bio. Ima li neko da potvrdi?
 
Vrh