Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

kolona je napravljena zbog nekog udesa ili čega već beše a sezona je. Ogroman saobraćaj nije mogao tako lako da se raščisti. Kolona je bila par kilometara u obe trake.
 
Ne da se ne slazem, nego ti tvrdnja nije u skladu sa zakonom. Ne smes da ometas nekoga ko vozi 160, bez obzira sto krsi zakon. Policija ce utvrditi razloge za njegovo krsenje zakona, a tvoje je da sacekas da te pretekne, pa da ti krenes u preticanje. Tome je bio posvecen jedan deo emisije SAT pre mozda godinu-dve (moze da se nadje na Youtube-u)
E sad, cesto se desava da kolona kamiona vozi desnom trakom bez razmaka da se uvuce auto. Ukoliko pretices takvu kolonu maksimalnom dozvoljenom brzinom, nisi u obavezi da se sklonis iz leve trake, ukoliko neko vozi brze, odnosno, vozilo iza ne moze da te natera na prekrsaj da prekoracis brzinu. Ukoliko te sustize vozilo pod rotacijom, duzan si da ga propustis na bezbedan nacin, ali je diskutabilno sta je bezbedan nacin. Da li ces pokusati da ubrzas i prekoracis brzinu ili ces se uglaviti izmedju kamiona, nije tacno definisano.
Svakako, u bilo kom slucaju, duzan si da se posle preticanja vratis u desnu traku.
Moj nacin je da ubrzam malo, ukoliko me neko vozilo stize, da ga sto manje ometam, a za kola pod rotacijom se potrudim da maksimalo ubrzam ili da se uglavim izmedju kamiona, jer nikad ne znas da li nekome zavisi zivot od brzine prolaska tih kola. Te situacije se ne desavaju u sekundi, vec te kola pod rotacijom sustizu neko vreme, koje ti je dovoljno da razmislis da li ubrzavas ili spustas na brzinu kolone koje pretices i "zamolis" za malo mesta.

E sad, posebna je prica slucaj od Dobanovaca ka BG gde se desnom trakom vozi 80-90, a levom trakom vozi zgusnuta kolona 100-110. Vrlo cesto svi ostanu u levoj traci, jer ako predjes u desnu, niko te vise nece pustiti da pretices i ostaces zaglavljen iza onih koji voze 80-90. U takvom slucaju je dosta vozila u prekrsaju i u teoriji bi trebalo da se svi sklone u desnu traku, da ih onaj poslednji pretekne, pa pretposlednji i tako redom, sto znaci da bi prvenstvo krenulo od nazad, sto nije bas normalno i logicno.
Нисам сигуран да ли си то хтео да кажеш, али испада да када претичеш колону камиона (или било чега другог) и успораваш некога ко вози 160 да си дужан да се вратиш у десну траку чим се укаже безбедна прилика а не тек кад претекнеш целу колону. Ја тако не видим. На пример кренуо си да претичеш 3 камиона који возе 100 и између којих је растојање до 100 метара. Иза тебе наиђе баџа који иде 170 и још из даљине ти блица да му се помериш да он неби којим случајем морао да спусти брзину на 130 неких 20-ак секунди. И ако имам простора да се убацим између камиона, то не видим као своју дужност јер сам започео претицање које нисам завршио и на тај начин бих ја морао да успорим на 100. Е сад колики треба да буде размак између камиона да би то сматрали као одвојено претицање више камиона а не појединачно претицање колоне не знам, али да је размак 300 метара свакако би се вратио и пустио брже возило без обзира да ли аблендује или не.
 
Sve zavisi od brzine toka, desava se da imate kolone koje idu 110-120 na desnoj traci kad nema kamiona a na levoj imate kolonu "pilota" koji voze 150-160.
Plus u toj koloni pilota se obično pojavi "super pilot" koji ide bar 220.

I sad sta se desava, pa desava se to da pola ljudi ne postuje propis maks brzine od 130, i desava se da ovi sto voze "sporije" tj po propisu NAMERNO kreću u preticanje i uleću u levu traku ovima sto voze 150-160 kako bi ih primorali da zakoče tih famoznih 20 sekundi i spuste brzinu na 120-130.

E vidite u toj situaciji obe strane su u prekršaju i taj sto vozi iznad ograničenja i taj sto se iz inata ubacuje u levu kad ga ovaj pretiče a tada nema prventstvo.

I tu se stvaraju opasne situacije, nagla kočenja, naglo menjanje trake itd.
 
Нисам сигуран да ли си то хтео да кажеш, али испада да када претичеш колону камиона (или било чега другог) и успораваш некога ко вози 160 да си дужан да се вратиш у десну траку чим се укаже безбедна прилика а не тек кад претекнеш целу колону. Ја тако не видим.
Ni ja to tako ne vidim, a ne vidim ni da sam tako napisao :) Uzgred, kamioni idu 90 maksimalno. A logicno je da neces sa 130 da krvnicki kocis na 90 i uleces izmedju kamiona, da onaj iza ne bi sa 160 morao da pipne kocnicu. Btw. bez obzira da li vozite preko ogranicenja, ne preticite kolonu koja ide 90 sa 160 ili vise, svasta moze da krene po zlu!
No, ja bih se ovde ispisao iz teme o preticanju, da ne davimo vise temu o obilaznici.
 
Које смо ми среће да сва лоша привремена решења по правилу остају заувек а ово једно једино добро ревносно укидају и мењају новим трајним које је горе од привременог.
 
Uzgred, kamioni idu 90 maksimalno.
Ma da i nikad nisu u pretovaru.
Idu brate poneki i preko 100. Najgore je kad se međusobno pretiču, jedan ide sa 90,00 a pretiče ga drugi sa 90,01km/h.
Za drugo si u pravu. Sada apsolutno svaki auto na autoputu može da ide 160km/h a mnogi nemaju adekvatne kočnice i propisno naduvane gume.
Kada je gužva, na autoputu pažnja mora biti na istom levelu kao kroz kanjon Moraće.
Jedan jedini sekund nepažnje je skoro 40 metara puta. Mislite o tome.
I stalo moraju retrovizori da se prate. Stalno.
 
Нисам сигуран да ли си то хтео да кажеш, али испада да када претичеш колону камиона (или било чега другог) и успораваш некога ко вози 160 да си дужан да се вратиш у десну траку чим се укаже безбедна прилика а не тек кад претекнеш целу колону. Ја тако не видим. На пример кренуо си да претичеш 3 камиона који возе 100 и између којих је растојање до 100 метара. Иза тебе наиђе баџа који иде 170 и још из даљине ти блица да му се помериш да он неби којим случајем морао да спусти брзину на 130 неких 20-ак секунди. И ако имам простора да се убацим између камиона, то не видим као своју дужност јер сам започео претицање које нисам завршио и на тај начин бих ја морао да успорим на 100. Е сад колики треба да буде размак између камиона да би то сматрали као одвојено претицање више камиона а не појединачно претицање колоне не знам, али да је размак 300 метара свакако би се вратио и пустио брже возило без обзира да ли аблендује или не.
Treba dopuniti zakon tako da si OBAVEZAN da se skloniš, ako taj što iza tebe vozi 170 u Škoda Superb / Octavia ili Kodiaq.
Njima treba dati posebna prava, nešto kao vozila pod pratnjom.
Neverovatno je koliko se ta grupa vozača u poslednjih 5 godina posebno izdvojila po bezobrazluku.
Ja im se ne sklanjam. A kad mi na magistrali zasednu u gepek, namerno pipkam kočnicu da njima blica moje stop svetlo, tako da ne znaju da li uskoro naglo ukočiti i tako odustanu od opasne blizine.
 
ovo je pisalo par puta čim udješ u zemlju, što je dobra ideja, da bi stranci znali...tako da kapiram da nije bilo potrebe da piše BG centar tu :)
 
Обилазница

Има довољно путоказа, чак - како се често каже - више него довољно.
Слажем се да би било корисно продужити двојне траке и додати зауставну, због велике брзине прилаза, и, кад је има, велике гужве.
Занимљиво је да државна телевизија, а ни оне друге, није урадила оно за шта служи: да постави репортера иза заштитне ограде на шпицу код раздвајања који би објаснио шта треба, у ударним терминима. Но, можда нису хтели да ризикују да испадне као да ту нешто није урађено како треба после онолике приче о историјском подухвату завршетка обилазнице са шест (!?!) трака, јер тако звучи, онима који не знају, као још већи од великог подухвата.

На крају, код нас ће увек бити један број возача који ће се престројавати у последњем тренутку и убацивати преко реда. То раде и на Аутокоманди, на Мостару, на кружном току Петлово брдо ...

















Између Малог Пожаревца и Младеновца се скида асфалт на дугачким деоницама и чека се на наизменичан пролаз. Новопостављени асфалт је нераван тако да се кола тресу као по старом, истрошеном.
 
Poslednja izmena:
Sve ovo stoji, ali zar je toliko tesko dodati natpis Transit na asfaltu u trakama za pravo i Beograd na trakama za desno.
Dodatna informacija/sigurnost nije na odmet.
 
Juče sam išao do Resnika (sa Fontane) preko Bubanj potoka i obilaznice i stigao za 20minuta (15 minuta do ulaska u Resnik).

Stara deonica ima jednu nezgodnu devijaciju (naravno neosvetljenu), a na jednom delu obilaznice (blizu Bubanj potoka) ne radi osvetljenje.
 
Sa instagrama
Screenshot_2023-08-10-16-50-59-477_com.instagram.android.jpg
 
Kompletni id***.. nek stave razdelnu ogradu 10 kilometara pre racvanja, mozda to pomogne. Ne znam sta je tesko ispisati po asfaltu skretanja ako je to toliki problem (znam da valjda nije po propisu, ali ako nista ne pomaze..)
 
Vrh