Da li znaš za ovo telo : "Јединица за управљање програмима " u Beogradu?Nenad":1eojyejn je napisao(la):Stalno se uvode "nova tela", izmisljaju novi nacini "kontrole" i
raspodele sredstava, a sve sa ciljem da se dzepovi pune!
Interesantan opis. Ni manje, ni vise nego milion evra. Interesantno bi bilo "otkriti" kojoj stranci pripada ovaj JUP.."Циљ Програма је да се у оквиру Градске управе формира Јединица за управљање програмима (ЈУП) чији је задатак да обезбеди да се инвестицијама, појединачно вредним више од милион евра, управља ефикасно и у складу са европским стандардима и праксом. Јединица за управљање програмима у оквиру Програма подршке инвестицијама у градску инфраструктуру прати реализацију неколико великих пројеката у Београду."
Пројекти чију реализацију прати Јединица за управљање програмима су:
* Пројекат постројења за пречишћавање воде МАКИШ 2
* Пројекат обнове Београда (пројекти рехабилитације трамвајске и улилчне мреже, реконструкција главних улица, систем за управљање саобраћајем и ремонт трамваја)
* Пројекти ЈКП "Београдске електране"
* Прва фаза изградње моста преко Саве
* Прва фаза пројекта изградње лакошинског система "Light Rail"
* Пројекат постројења за пречишћавање отпадних вода
* Пројекат санације депоније у Винчи
* Студија о изради саобраћајног транспорт мастер плана за Град Београд
За спровођење програма ЕАР је издвојила више од 3 милиона евра, а
Град Београд 400.000 евра.
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=73179Ваљево, 4. септембар 2007. године
– Министар без портфеља задужен за Национални инвестициони план (НИП)
у Влади Републике Србије Драган Ђилас изјавио је данас у Ваљеву да ће пројекти
који буду омогућили отварање нових радних места имати приоритет .....
- Према његовим речима, из буџета је за ову годину за НИП предвиђено 547 милиона евра,
што ће првенствено бити уложено у велике инфраструктурне пројекте, али
и за реформу система социјалне заштите, изградњу и реконструкцију школа,
универзитета, болница, обданишта и домова за старе.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39467Nadležni iz Kancelarije za nacionalni investicioni plan uveravaju da je Ministarstvo za infrastrukturu dobilo 11 milijardi dinara (137, 5 miliona evra) za tekuću godinu.
– Imali su potpunu slobodu pri raspoređivanju novca. Sami su odredili da 721,5 miliona dinara
(oko devet miliona evra) ove godine ulože u obilaznicu – tvrde u kancelariji NIP-a.
Bilo da je reč o tri ili devet miliona evra, to je, sudeći prema računici dir. „Puteva Srbije” nedovoljno.
Pitanje je zbog čega Ministarstvo za infrastrukturu drugačije nije raspodelilo novac, ako
je zaobilazni put oko Beograda zaista prioritet.
Izvor: KurirPoznati beogradski sajt o gradilištima prozvao nadležne za nemar zbog probijanja rokova za izgradnju "Prokopa" i Obilaznice
Agencija za praćenje gradilišta u Beogradu "Beobild", koja je zahvaljujući svom sajtu u poslednje dve godine postala jedan od glavnih izvora informacija o napredovanju objekata u izgradnji, iznela je više kritika na račun glavnih gradskih projekata zbog probijanja najavljenih rokova za izgradnju.
- Mi smo neprofitna organizacija i želeli smo da stvorimo jednu, jedinstvenu bazu podataka koja će služiti i građanima, ali i budućim investitorima - kaže Andrej Vasiljević, član redakcije zadužen za vizuelni izgled sajta.
Na udaru su se zasad našli železnički Skadar na Bojani "Prokop" i beogradska Obilaznica, svojevremeno pompezno najavljivani. U međuvremenu, rokovi za "Prokop" su ukinuti, a sada je sve u rukama "Energoprojekta", kojem je država nedavno poverila dalju izgradnju.
- "Beobild" je još tokom februara ove godine upozoravao na to da ne postoji ugovor za izgradnju ovog veoma bitnog infrastrukturnog objekta. Država je našla novog, domaćeg investitora i skinula teško breme zvano "Prokop". "Energoprojekt" je dobar izvođač radova, a kakav će biti investitor, bolji ili lošiji od države, to će vreme pokazati. U svakom slučaju preuzima veliku odgovornost - kažu u ovoj agenciji.
U slučaju Obilaznice radovi, prema oceni "Beobilda", već sada kasne više meseci, a krivac je, prema njihovim rečima, nemar nadležnih.
- Završetak Sektora 4 Obilaznice predviđen je za kraj 2008. godine, što uz demonstrirani nemar nadležnih i propuštanje glavne graditeljske sezone postaje nedostižan cilj. Radovi u proseku zaostaju pet meseci za planom, a mnogi su već prebačeni za 2008. godinu - kažu u "Beobildu" i podsećaju na to da je budžetom za 2007. godinu za ovaj projekat određen 721 milion dinara, kao minimalan iznos.
BOBIĆ: U PRAVU SU!
Gradski arhitekta Đorđe Bobić jedan je od čestih posetilaca ovog sajta, kojeg često pominje u svojim tekstovima na internetu.
- Ne poznajem osobe koje rade na tom sajtu, ali su u ovom slučaju potpuno u pravu i imaju moju podršku, kao i podršku Skupštine grada za svoj projekat. Drago mi je da je grupa ljudi uspela da na efikasan način dopre do stručne javnosti i prezentuje svoju kritiku o određenom gradilištu ili projektu - rekao je Bobić.
au, čestitamdragan":1yhrl5i5 je napisao(la):ps .. sad sam video da je ovo moj 2.000-ti post ... možda vam donese sreću.
http://www.danas.co.yu/20070911/ekonomija1.html#2Beograd - Nije tačno da nema novca za izgradnju Koridora 10 i obilaznice oko Beograda.
U budžetu imamo suficit od oko milijardu evra preostalih od privatizacije Mobtela - ta sredstva
još nisu utrošena, niti je opredeljena njihova namena.
Prema tome, osnovni problem što izgradnja obilaznice oko Beograda kasni već nekoliko
meseci, jeste taj što je Ministarstvo za infrastrukturu ugovorilo obim i dinamiku radova, iako
u budžetu nisu bila obezbeđena sredstva za plaćanje izvođača radova.
Koridor 10 je projekat od nacionalnog značaja i ne može biti u domenu rada samo jednog ministarstva.
Zato u najskorije vreme očekujem sastanak na najvišem nivou, sa predsednikom Tadićem,
premijerom Koštunicom i svim resornim ministrima, na kome će se napraviti precizan plan
aktivnosti u naredne tri godine kako bi do kraja mandata ove vlade bio izgrađen kompletan
auto put na Koridoru 10, sa dva južna kraka (prema makedonskoj i prema bugarskog granici)
uključujući u to i dve obilaznice, oko Subotice i oko Beograda.
Prema grubim procenama, za to će biti potrebno oko 1,5 milijardi evra i osim mosta kod Vinče, za
koji ćemo potražiti kredit neke međunarodne banke, čitav posao možemo da finansiramo iz budžeta - izjavio je za Danas ministar ekonomije Mlađan Dinkić.
On je potvrdio da se izvođačima - Energoprojektu, Planumu, Mostogradnji i drugim građevinskim firmama, duguje po više stotina miliona dinara. Na račun nekih od njih uplaćeno je nešto novca, ali
u odnosu na ukupan dug to je mala suma.
- Radovi na obilaznici ne kasne, većina firmi već je realizovala i do 50 odsto posla koji bi, prema ugovorima, trebalo da se završi do novembra 2008. godine.
Problem je što više od sedam meseci firme koje su na trasi nisu dobile gotovo ni dinara za obavljene radove. Još veći problem jeste to što se od nas zahtevalo da radove ubrzamo kako bi početkom
naredne godine mogla da počne rekonstrukcija Gazele.
Jasno je da taj posao ne može da se obavlja ukoliko se saobraćaj ne preusmeri obilaznicom
na Ibarsku magistralu i dalje ka Bubanj potoku. Što se tiče izvođača koji rade na obilaznici, za nas
ne bi bilo problema da i u skraćenom roku okončamo započete radove, da više radne snage i mehanizacije usmerimo na tu trasu, ali to treba da se plati - zajednički je stav predstavnika
građevinskih firmi, angažovanih na ovim poslovima.
Građevinari podsećaju da su im zbog duga države, bilansi negativni, a to ih dalje diskvalifikuje
za učešće na bilo kom međunarodnom tenderu.
Nadu im ne daje ni to što je ministar Dinkić obećao da će to biti problem samo još ove godine, jer
će se, kako tvrdi, već naredne godine napraviti precizan plan koliko će se kilometara mesečno
graditi, na kojoj deonici, kada će se koji tender raspisivati i koliko je novca za to potrebno.
Dinamika radova pratiće se mesečno što podrazumeva redovnu isplatu, ali i sankcije za
eventualno kašnjenje. Domaće građevinare više brine kako će sačekati kraj ove godine.
Neka od preduzeća angažovanih na obilaznici oko Beograda ili na nekom drugom gradilištu koje se finansira iz državne kase, pokušavaju da osvoje reference na međunarodnom tržištu ili se nalaze pred privatizacijom, pa im ovakvi zastoji ne idu u prilog.
http://www.danas.co.yu/20070913/ekonomija1.html#1Za oko petnaestak dana biće raspisan tender za izgradnju deonice na Koridoru 10 od Leskovca do makedonske granice, u čijem će finansiranju sa oko sto miliona evra učestvovati i Grčka preko Helenik plana.
Očekuje se i tender za drugi krak, od Niša do Dimitrovgrada, s obzirom na to da je projektna dokumentacija završena.
Za nekoliko dana biće pušteno u saobraćaj 18 kilometara autoputa, takođe na Koridoru 10, do Niške Banje.
Kada je reč o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega formirano je koncesiono preduzeće i očekujemo da uskoro počne da radi. Sačinjene su i dve varijante idejnog projekta za autoput od Požege do Boljara na crnogorskoj granici, a državna komisija odlučiće da li je prihvatljivija trasa preko Zlatibora ona koja ide ili preko Duge Poljane - izjavio je juče ministar za infrastrukturu Velimir Ilić, koji je predstavio rezultate rada tog Ministarstva u prvih sto dana.
On je dodao da su jedino radovi na obilaznici oko Beograda donekle usporeni, jer je deo novca od ukupno 200 miliona dinara iz NIP, predviđenih za te namene, bio usmeren u druge projekte. "Radi izmirivanja obaveza Energoprojektu, Mostogradnji, Planumu i Ratku Mitroviću, otvorili smo kreditnu liniju vrednu 30 miliona evra.
Prebaciće se i sredstva sa drugih programa, jer je bitno da se radovi na obilaznici ubrzaju, kako bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu i kako bi mogla da počne planirana rekonstrukcija mosta Gazela", rekao je Ilić.
On je naglasio i da će uskoro biti objavljen tender za izgradnju mosta kod Vinče, čije se projektovanje privodi kraju a u pripremi je i projekat izgradnje nove železničke stanice kako bi se sadašnji Savski plato otvorio prema reci.
Ministar je podsetio i da je održan sastanak sa putarima kojima se iz prethodnog perioda duguje više od deset milijardi dinara, i da je dogovoreno da se taj iznos u potpunosti izmiri ove godine iz budžeta.
On je naveo i da je dobro što će se akcize na gorivo, koje se troše za održavanje putne mreže, uvećati sa deset na 20 odsto, jer su dosadašnja sredstva bila dovoljna samo za izmirivanje obaveza za porez na dodatu vrednost.