Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

ne mogu da shvatim da drzava tj vlada nista ne preduzima , pa da su je lopatama pravili vec su je trebali napraviti .
u sve i jednoj drzavi je glavni cilj smanjenje guzve u velikim gradovima , a ovi nasi kao da zele da se saobracajna zacepljenja utrostruce u beogradu .
rekli su da ce od para koje su dobili za mobi 063 izgraditi tu zaobiaznicu , a sad niko neda ni dinara .
 
^^Sve su ti to misterije na koje manje vise postoji jedan odgovor - korupcija. Stalno se uvode "nova tela", izmisljaju novi nacini "kontrole" i raspodele sredstava, a sve sa ciljem da se dzepovi pune!

Pa ne bi se Velja tukao i gurao i rukama i nogama da mu ta pozicija Ministra infrastrukture nije atraktivna i povoljna za "finansiranje" licne buducnosti!
 
^^To su ti sukobi politickih stranaka koji idu preko ledja gradjana. Slicne stvari se desavaju i sa Prokopom, Beovozom itd. Nisu u stanju da sednu i dogovore se oko veoma vaznih projekata koji moraju da se zavrse sto pre. To su kompleksi i sujete nasih politicara... i da bahatost i pohlepa. Kraduckanje...
 
Nenad":1eojyejn je napisao(la):
Stalno se uvode "nova tela", izmisljaju novi nacini "kontrole" i
raspodele sredstava, a sve sa ciljem da se dzepovi pune!
Da li znaš za ovo telo : "Јединица за управљање програмима " u Beogradu?

Šta oni rade i kome polažu račune, to niko ne zna.
Par puta sam pokušavao da stupim u kontakt sa njima
ali su stalno bili zauzeti nekim seminarima .. sa dnevnicama.

Evo ga link pa probaj da odgonetneš ko su i šta rade.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1211962
 
"Циљ Програма је да се у оквиру Градске управе формира Јединица за управљање програмима (ЈУП) чији је задатак да обезбеди да се инвестицијама, појединачно вредним више од милион евра, управља ефикасно и у складу са европским стандардима и праксом. Јединица за управљање програмима у оквиру Програма подршке инвестицијама у градску инфраструктуру прати реализацију неколико великих пројеката у Београду."
Interesantan opis. Ni manje, ni vise nego milion evra. Interesantno bi bilo "otkriti" kojoj stranci pripada ovaj JUP..
 
Ma, to nije ništa, pogledaj sve, pogotovu one linkove u dnu.
Evo šta oni kao rade :

Пројекти чију реализацију прати Јединица за управљање програмима су:

* Пројекат постројења за пречишћавање воде МАКИШ 2
* Пројекат обнове Београда (пројекти рехабилитације трамвајске и улилчне мреже, реконструкција главних улица, систем за управљање саобраћајем и ремонт трамваја)
* Пројекти ЈКП "Београдске електране"
* Прва фаза изградње моста преко Саве
* Прва фаза пројекта изградње лакошинског система "Light Rail"
* Пројекат постројења за пречишћавање отпадних вода
* Пројекат санације депоније у Винчи
* Студија о изради саобраћајног транспорт мастер плана за Град Београд

За спровођење програма ЕАР је издвојила више од 3 милиона евра, а
Град Београд 400.000 евра.
 
A sta je ovo zapravo, nekakvi tuneli iznad kojih nema nicega? ne kapiram skroz.

Zeleznik_012-800.jpg

DSC02624.JPG
 
plitki tunel, kolko znam iznad bi trebao da ide novi magistralni put.
 
Pa, koliko je 'dubok' taj plitki tunel ? :)

Da nije to tunel Lipak gde "Ratko Mitrović montira gredne nosaće-poklopce tunela,
montiro ih je oko 100 (treba ukupno oko 1200).
Da razjasnim ovo: naime još 91 je iskopano i izbetonorano oko 35% dužine tunela, ali
nisu zidovi pokriveni sa nosačima, e to se radi u poslednjih mesec dana...
" - PIGLET

4.jpg
..
6.jpg

Trebalo bi da na fotkama piše neka legenda .... da ne nagađamo šta gledamo na njima.

Ovo što je na slikama ( a, i sve ostalo) može da se izgradi za godinu+neki mesec dana.
Naše građ.firme su gradile mnogo komplikovanije projekte, pod težim klimatskim uslovima
nego u Šumadiji, a za god.dana izgradile više nego ovde za dvocifren broj god.
Gradilo se u pustinjama,đzunglama,planinama i ostaloj vukoje*ini, a završalalo u roku.

Trebalo bi organizovati na TV jedan Okrugli sto gde bi bili pozvani svi ' finansijeri'
( NIP, sva zadužena ministarstva, Grad Bgd.,...) i izvođači sa projektantima, pa da nam
lepo objasne o čemu se radi : da li Država ima stvarno ozbiljnu nameru da izgradi
Obilaznicu i kad to misli da završi sa kojom finansiskom konstrukcijom ?
Zašto se ne sprovodi već planirano za koje je navodno već obezbeđen novac ?
Zašto se daju suprotne izjave medijima i prevaljuje krivica na drugog u vezi finansiranja?
Ako je deo novca već odobren, zašto kasni isplata izvođačima i dobavljačima ?
Kakve su međunarodne kosekvence, ako ne izgradimo u roku,a dobili smo kredite ?

Taj Okrugli sto bi morao da ide u nastavcima, dok nam ne objasne o čemu se tu radi.
U tom smislu treba angažovati i druge medije kako bi Javnost dobila odgovore sa
jednog mesta, a ne da se daju pojedinačne izjave nadležnih i (ne)odgovornih lica.

Na sajtu ' kapitalnog' ministarstva i dalje stoji :
obolazas7.jpg


Ovo je izjava prvog čoveka NIP-a
Ваљево, 4. септембар 2007. године
– Министар без портфеља задужен за Национални инвестициони план (НИП)
у Влади Републике Србије Драган Ђилас изјавио је данас у Ваљеву да ће пројекти
који буду омогућили отварање нових радних места имати приоритет .....
- Према његовим речима, из буџета је за ову годину за НИП предвиђено 547 милиона евра,
што ће првенствено бити уложено у велике инфраструктурне пројекте, али
и за реформу система социјалне заштите, изградњу и реконструкцију школа,
универзитета, болница, обданишта и домова за старе.
http://www.srbija.sr.gov.yu/vesti/vest.php?id=73179
Ovo je opet izjava iz NIP-a
Nadležni iz Kancelarije za nacionalni investicioni plan uveravaju da je Ministarstvo za infrastrukturu dobilo 11 milijardi dinara (137, 5 miliona evra) za tekuću godinu.
Imali su potpunu slobodu pri raspoređivanju novca. Sami su odredili da 721,5 miliona dinara
(oko devet miliona evra) ove godine ulože u obilaznicu – tvrde u kancelariji NIP-a.

Bilo da je reč o tri ili devet miliona evra, to je, sudeći prema računici dir. „Puteva Srbije” nedovoljno.
Pitanje je zbog čega Ministarstvo za infrastrukturu drugačije nije raspodelilo novac, ako
je zaobilazni put oko Beograda zaista prioritet.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39467

Ovde stvarno ima mnogo pitanja za jedan Okrugli sto na RTS-u ili B92.
Po ovom proizilazi da je NIP dao novac, a Velja ga trošio ...ne dovoljno na Obilaznicu.
 
Lepo si to retrospektiro Dragane.

Inaće, da ponovim još jedanput, tunel Lipak je gotov, sad se radi tunel Železnik....mnogi to mešaju jer je tehnologija izvođenja ista. Inače sami zidovi su visoki 7m pa još par metara zemlje iznad tunela-niveleta je oko 10-11 m ispod površine terena.
 
PIGLET, ako je sve ovo tačno u mom postu ( preneto iz medija),tj. da je :

NIP dobio dovoljno novaca od Min.finansija iz buđzeta ( sve pare ove države
se sakupljaju i dele kod njih ) i da je Min. za infrastrukturu dobilo 11 milijardi din.
(137, 5Mil.€) za tekuću god. od NIP-a, a odredilo samo 9Mil.€ za Obilaznicu, onda
je jasno gde je zastoj u finansiranju.

E, sad Velja može da kaže da je i tih 137,5Mil.€ malo za sve radove u Srbiji, pa
je mogao da odvoji za Obilaznicu samo 9Mil.€, ali onda mora to i da obrazloži :
gde je sve otišao novac i na koje to bitnije projekte od Obilaznice.

Sada se pojavila šansa da se reši finansiranje Obilaznice, a i ostalih projekata.
"U državnoj kasi je višak od 43 milijarde dinara" ( 524Mil.€ ! ) - izjavio je juče,
na konferenciji za novinare Mirko Cvetković, ministar finansija u Vladi Srbije.
Ako se ovaj višak većinom upotrebi za NIP, a ne za neke druge stvari, finansiranje
Obilaznice će biti dugoročno rešeno ... a i drugih infrastrukturnih projekata Srbije.

Ako dobijete dovoljno novca ( što zavisi i od vaših direktora ) i ozbiljno počnete da radite, sa
nap. tri puta više ljudi i mašina, Obilaznica će biti završena u nekom prihvatljivom roku.
-------------------------------------------------------
ps .. sad sam video da je ovo moj 2.000-ti post ... možda vam donese sreću. :)
 
Koristim priliku da vam prenesem reakciju na rad foruma, da se ukljucim u rad i cestitam Draganu na jubileju (nacitao sam se njegovih postova ;))


Packe

Poznati beogradski sajt o gradilištima prozvao nadležne za nemar zbog probijanja rokova za izgradnju "Prokopa" i Obilaznice

Agencija za praćenje gradilišta u Beogradu "Beobild", koja je zahvaljujući svom sajtu u poslednje dve godine postala jedan od glavnih izvora informacija o napredovanju objekata u izgradnji, iznela je više kritika na račun glavnih gradskih projekata zbog probijanja najavljenih rokova za izgradnju.

- Mi smo neprofitna organizacija i želeli smo da stvorimo jednu, jedinstvenu bazu podataka koja će služiti i građanima, ali i budućim investitorima - kaže Andrej Vasiljević, član redakcije zadužen za vizuelni izgled sajta.

Na udaru su se zasad našli železnički Skadar na Bojani "Prokop" i beogradska Obilaznica, svojevremeno pompezno najavljivani. U međuvremenu, rokovi za "Prokop" su ukinuti, a sada je sve u rukama "Energoprojekta", kojem je država nedavno poverila dalju izgradnju.

- "Beobild" je još tokom februara ove godine upozoravao na to da ne postoji ugovor za izgradnju ovog veoma bitnog infrastrukturnog objekta. Država je našla novog, domaćeg investitora i skinula teško breme zvano "Prokop". "Energoprojekt" je dobar izvođač radova, a kakav će biti investitor, bolji ili lošiji od države, to će vreme pokazati. U svakom slučaju preuzima veliku odgovornost - kažu u ovoj agenciji.

U slučaju Obilaznice radovi, prema oceni "Beobilda", već sada kasne više meseci, a krivac je, prema njihovim rečima, nemar nadležnih.

- Završetak Sektora 4 Obilaznice predviđen je za kraj 2008. godine, što uz demonstrirani nemar nadležnih i propuštanje glavne graditeljske sezone postaje nedostižan cilj. Radovi u proseku zaostaju pet meseci za planom, a mnogi su već prebačeni za 2008. godinu - kažu u "Beobildu" i podsećaju na to da je budžetom za 2007. godinu za ovaj projekat određen 721 milion dinara, kao minimalan iznos.


BOBIĆ: U PRAVU SU!

Gradski arhitekta Đorđe Bobić jedan je od čestih posetilaca ovog sajta, kojeg često pominje u svojim tekstovima na internetu.
- Ne poznajem osobe koje rade na tom sajtu, ali su u ovom slučaju potpuno u pravu i imaju moju podršku, kao i podršku Skupštine grada za svoj projekat. Drago mi je da je grupa ljudi uspela da na efikasan način dopre do stručne javnosti i prezentuje svoju kritiku o određenom gradilištu ili projektu - rekao je Bobić.
Izvor: Kurir
Link: http://www.kurir-info.co.yu/arhiva/2007/septembar/06/B-02-06092007.shtml
 
Au, i Bobic cita ovo, ne smem vise da ga zovem Gradski ArhiTETKA.
 
....gdin. Bobic...je jos uvek jedna nedefinisan figura u pogledu svoje neprikosnoveno znacajne uloge u Gradu.....deluje izuzetno sarmantno....beogradski....svakako smekerski.....njegovi nastupi deluju izrazito stilski oblikovani i elokventno definisani......u njegove namere ............niko i nesumnja....nije ni logicno da iko sumnja.....pa gradski arhitekta je u poziciji da ostavi najvise urbanistickog traga u ovom gradu....zasto da ne........gdin. Branko Pesic.....je svakako ime koje ovaj narod pamti....gdin. Djordje zna i da iskritikuje svoje kolege arhitekte i dodeli im proporcionalni deo zasluge za odredjene arhitektonsko-urbanisticke promasaje.......ali i da pohvali izolovane primere struke....
.......medjutim odredjena njegova dela ..........pre svega u ulici Bulevara AVNOJ-a ......''prete'' da ga definisu pre svega kao dobrog govornika ......nego kao priznatog arhitektu.........pored brojnih pozitivnih, znanih i manje znanih primera njegovog rada..........dovoljan je jedan ali svima vidljivi arhitektonsko-urbanisticki ''promasaj''......da ga kvalifikuje kao arhitektu idealnog za Kragujevac ili Paracin....mada ne i za Beograd......tanka je linija izmedju Velikih.......i ostalih.......
 
Sta se desava novo na sceni u vezi Obilaznice ? Hocemo li sacekati Bugare i Rumune da oni izgrade svoje autoputeve ili ce nasi da se opamete i zavrse to vec jednom ? Hoce li se do proleca bas spojiti polu autoput sa Orlovacom ? Poz
 
Novo se ne desava nista. Sve vesti su relativno stare - prepucavanja politicara oko toga ko ce da kontrolise novac (i pri tome se ugradjuje u transakcije), pa onda Grad (DS), pa DSS-NS (infrastruktura), pa NIP (DS) itd. Kada od svega toga lepo skuvas corbu, eto tebi jedne lepe katastrofe!

Sto se tice Bugara i Rumuna, tu se razmislja po principu, "ma ko ce pa da putuje kroz Rumuniju", tako da se politicari time ni ne bave kao relatvinom pretnjom nego i dalje na sav glas bruje o vaznosti koridora 10, koji inace ne grade, i ne preduzimaju nista da ga osposobe i promovisu i dovedu na evropski standard. Pricaju o tenderima za Nis-Dim i Les-Pre, ali videcemo i verovacemo tek kada bageri krenu da kopaju, tj. kada prvi automobili krenu tim putevima jer smo na primeru Obilaznice videli da kopanje sa zavrsetkom nema mnogo veze.

Poluatoput do proleca nece stici da povezu. Ima tu jos puno posla, a ne radi se puno. Jedino ako odjednom krenu svi da rade punom parom, pa ce biti izgleda da se do kraja 2008 bar primaknu kraju. Za to je potrebna velika finansijska inekcija koja nikako da ubode!
 
kad izgradimo autoput Nis-Dimitrovgrad i pocnemo i tu da sacmimo putarinu, tek onda ce tranzitni saobracaj da pukne! :)
 
Dinkić: Novca ima, fali nam plan

Beograd - Nije tačno da nema novca za izgradnju Koridora 10 i obilaznice oko Beograda.

U budžetu imamo suficit od oko milijardu evra preostalih od privatizacije Mobtela - ta sredstva
još nisu utrošena, niti je opredeljena njihova namena.
Prema tome, osnovni problem što izgradnja obilaznice oko Beograda kasni već nekoliko
meseci, jeste taj što je Ministarstvo za infrastrukturu ugovorilo obim i dinamiku radova, iako
u budžetu nisu bila obezbeđena sredstva za plaćanje izvođača radova.
Koridor 10 je projekat od nacionalnog značaja i ne može biti u domenu rada samo jednog ministarstva.

Zato u najskorije vreme očekujem sastanak na najvišem nivou, sa predsednikom Tadićem,
premijerom Koštunicom i svim resornim ministrima, na kome će se napraviti precizan plan
aktivnosti u naredne tri godine kako bi do kraja mandata ove vlade bio izgrađen kompletan
auto put na Koridoru 10, sa dva južna kraka (prema makedonskoj i prema bugarskog granici)
uključujući u to i dve obilaznice, oko Subotice i oko Beograda.

Prema grubim procenama, za to će biti potrebno oko 1,5 milijardi evra i osim mosta kod Vinče, za
koji ćemo potražiti kredit neke međunarodne banke, čitav posao možemo da finansiramo iz budžeta - izjavio je za Danas ministar ekonomije Mlađan Dinkić.

On je potvrdio da se izvođačima - Energoprojektu, Planumu, Mostogradnji i drugim građevinskim firmama, duguje po više stotina miliona dinara. Na račun nekih od njih uplaćeno je nešto novca, ali
u odnosu na ukupan dug to je mala suma.
- Radovi na obilaznici ne kasne, većina firmi već je realizovala i do 50 odsto posla koji bi, prema ugovorima, trebalo da se završi do novembra 2008. godine.
Problem je što više od sedam meseci firme koje su na trasi nisu dobile gotovo ni dinara za obavljene radove. Još veći problem jeste to što se od nas zahtevalo da radove ubrzamo kako bi početkom
naredne godine mogla da počne rekonstrukcija Gazele.

ekonomija1_2.jpg


Jasno je da taj posao ne može da se obavlja ukoliko se saobraćaj ne preusmeri obilaznicom
na Ibarsku magistralu i dalje ka Bubanj potoku. Što se tiče izvođača koji rade na obilaznici, za nas
ne bi bilo problema da i u skraćenom roku okončamo započete radove, da više radne snage i mehanizacije usmerimo na tu trasu, ali to treba da se plati - zajednički je stav predstavnika
građevinskih firmi, angažovanih na ovim poslovima.

Građevinari podsećaju da su im zbog duga države, bilansi negativni, a to ih dalje diskvalifikuje
za učešće na bilo kom međunarodnom tenderu.
Nadu im ne daje ni to što je ministar Dinkić obećao da će to biti problem samo još ove godine, jer
će se, kako tvrdi, već naredne godine napraviti precizan plan koliko će se kilometara mesečno
graditi, na kojoj deonici, kada će se koji tender raspisivati i koliko je novca za to potrebno.
Dinamika radova pratiće se mesečno što podrazumeva redovnu isplatu, ali i sankcije za
eventualno kašnjenje. Domaće građevinare više brine kako će sačekati kraj ove godine.

Neka od preduzeća angažovanih na obilaznici oko Beograda ili na nekom drugom gradilištu koje se finansira iz državne kase, pokušavaju da osvoje reference na međunarodnom tržištu ili se nalaze pred privatizacijom, pa im ovakvi zastoji ne idu u prilog.
http://www.danas.co.yu/20070911/ekonomija1.html#2

Imamo para, a nemamo plan ?! .. ko je ovde lud?..." Ima glavu, nema mozak "
 
Nisu oni nimalo ludi nego su neki ljudi bahati pa im se haoticna situacija itekako svidja. Dok oni sednu i dogovore se uveliko cemo gledati kako kamioni u velikom luku zaobilaze Srbiju.
 
Citam i ne verujem, sta ovi ljudi pricaju?!

Na kraju ce jos ispasti da su oni sve obaveze isplatili ali nema ko da radi!!!
 
Ova vest gore je besmislena. Stvarno bi trebalo da malo bolje razmisle pre nego otvore usta. "Imamo milijardu Evra, ali ne znamo jadni sta cemo sa njom jer "neko" nije napravio plan, ali ne brinite se, sve ce to sledece godine biti u redu, jer cemo onda imati plan"!!!!?????!?!?!?

Ovde jedino sto mogu da napisem je da sam ostao bez texta!
 
Dug prema građevinarima biće izmiren

Za oko petnaestak dana biće raspisan tender za izgradnju deonice na Koridoru 10 od Leskovca do makedonske granice, u čijem će finansiranju sa oko sto miliona evra učestvovati i Grčka preko Helenik plana.
Očekuje se i tender za drugi krak, od Niša do Dimitrovgrada, s obzirom na to da je projektna dokumentacija završena.
Za nekoliko dana biće pušteno u saobraćaj 18 kilometara autoputa, takođe na Koridoru 10, do Niške Banje.
Kada je reč o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega formirano je koncesiono preduzeće i očekujemo da uskoro počne da radi. Sačinjene su i dve varijante idejnog projekta za autoput od Požege do Boljara na crnogorskoj granici, a državna komisija odlučiće da li je prihvatljivija trasa preko Zlatibora ona koja ide ili preko Duge Poljane - izjavio je juče ministar za infrastrukturu Velimir Ilić, koji je predstavio rezultate rada tog Ministarstva u prvih sto dana.


On je dodao da su jedino radovi na obilaznici oko Beograda donekle usporeni, jer je deo novca od ukupno 200 miliona dinara iz NIP, predviđenih za te namene, bio usmeren u druge projekte. "Radi izmirivanja obaveza Energoprojektu, Mostogradnji, Planumu i Ratku Mitroviću, otvorili smo kreditnu liniju vrednu 30 miliona evra.
Prebaciće se i sredstva sa drugih programa, jer je bitno da se radovi na obilaznici ubrzaju, kako bi se rasteretio saobraćaj u Beogradu i kako bi mogla da počne planirana rekonstrukcija mosta Gazela", rekao je Ilić.

On je naglasio i da će uskoro biti objavljen tender za izgradnju mosta kod Vinče, čije se projektovanje privodi kraju a u pripremi je i projekat izgradnje nove železničke stanice kako bi se sadašnji Savski plato otvorio prema reci.
Ministar je podsetio i da je održan sastanak sa putarima kojima se iz prethodnog perioda duguje više od deset milijardi dinara, i da je dogovoreno da se taj iznos u potpunosti izmiri ove godine iz budžeta.
On je naveo i da je dobro što će se akcize na gorivo, koje se troše za održavanje putne mreže, uvećati sa deset na 20 odsto, jer su dosadašnja sredstva bila dovoljna samo za izmirivanje obaveza za porez na dodatu vrednost.
http://www.danas.co.yu/20070913/ekonomija1.html#1
 
Vrh