Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nenad":23ljzak1 je napisao(la):
@Kzorz
Jel imas neke novije slike obilaznice? :D
Nemam, ali obecavam u subotu slike od Lipka pa do Orlovace, i ovo sto sad radi Energoprojekt.

Nisam ni ja bio dugo pa cu morati da se prisetim kako to sve izgleda :)
 
kzorz":1rnrn7zv je napisao(la):
Nenad":1rnrn7zv je napisao(la):
@Kzorz
Jel imas neke novije slike obilaznice? :D
Nemam, ali obecavam u subotu slike od Lipka pa do Orlovace, i ovo sto sad radi Energoprojekt.

Nisam ni ja bio dugo pa cu morati da se prisetim kako to sve izgleda :)
Super! Jedva cekamo!
 
Evo i ja planiram sutra da ponesem cameru, kažu da će malo da zaladni pa će biti prijatno za šetnju po trasi....
 
I ja planirao, al' sad kad idete vas dvojica .. onda odustajem.

Da se ne guramo tamo na Obilaznici. :)
 
^^Pa to je u redu.. Definitivno mora da se udari jedna velika medijska kampanja i da se ukaze na neodgovornost istih onih koji dele obecanja kao flajere!
 
Tema dana: „Čekajući” obnovu Gazele
Za obilaznicu oko Beograda malo novca
Umesto „forsiranja“ radova gradilišta napuštena. – Do kraja godine nam je potrebno 50 miliona evra za radove na obilaznici, kaže Branko Jocić, direktor „Puteva Srbije“
N39467_obqmT6Qgxn5NbOVKgtqsq0GtygA4o8G5m6E.gif

Kao jedan od glavnih razloga kašnjenja i zastoja na izgradnji obilaznice oko Beograda ovih dana se navodi to što je njeno finansiranje umesto iz budžeta Srbije prebačeno na Nacionalni investicioni plan. Sami tim, Ministarstvo za infrastrukturu je dobilo manje novca, nego što je potrebno. To, prema nekim tvrdnjama, dodatno usporava priliv novca izvođačima radova, pa se strahuje da oni zbog neplaćanja i sporijeg tempa gradnje neće uspeti do proleća da izgrade sedam kilometara zaobilaznog puta od Ostružnice do Orlovače. Svi kamioni bi preko ove deonice trebalo da se preusmeravaju na Ibarsku magistralu, umesto dosadašnje „Gazele”, čija obnova počinje za mesec dana, a ozbiljni radovi na mostu planirani su upravo tokom narednog proleća i leta.

Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu, potvrdio je za Radio-televiziju Srbije da je „obilaznica oko Beograda najveći problem glavnog grada i Srbije i da je potrebno forsirati radove”. Prema njegovoj oceni, „nepuna tri miliona evra, koliko je do kraja godine odvojeno iz Nacionalnog investicionog plana, za obilaznicu je nedovoljna suma”.

Branko Jocić, direktor „Puteva Srbije”, bio je malo slikovitiji.

– Planirani iznos je dovoljan za burek i jogurt. Do kraja godine nam je potrebno 50 miliona evra za radove na obilaznici. Da bismo Sektor-4, od Ostružnice do Orlovače, završili do proleća 2008. godine neophodno je obezbediti 112 miliona evra iz Nacionalnog investicionog plana i oko 100 miliona evra iz kredita evropskih banaka – kaže Jocić.

Međutim, nadležni iz Kancelarije za nacionalni investicioni plan uveravaju da je Ministarstvo za infrastrukturu dobilo 11 milijardi dinara (137, 5 miliona evra) za tekuću godinu.

– Imali su potpunu slobodu pri raspoređivanju novca. Sami su odredili da 721,5 miliona dinara (oko devet miliona evra) ove godine ulože u obilaznicu – tvrde u kancelariji NIP-a.

Bilo da je reč o tri ili devet miliona evra, to je, sudeći prema računici direktora „Puteva Srbije” nedovoljno. Pitanje je zbog čega Ministarstvo za infrastrukturu drugačije nije raspodelilo novac, ako je zaobilazni put oko Beograda zaista prioritet.

Deonica od Ostružnice do Orlovače, prema Jocićevim rečima, iziskuje puno novca jer nije jednostavna za gradnju.

– Ona ima pet do sedam nadvožnjaka i dva tunela – „Lipak” i „Železnik”. Ovaj drugi najverovatnije će ostati nedovršen, budući da je prilično komplikovan. Važno je da sedam kilometara obilaznice bude završeno do početka obnove „Gazele”, odnosno do zatvaranja saobraćanih traka, kako bismo izbegli velike gužve u gradu. Međutim, zbog nedostatka novca i usporenog priliva, lako može da se dogodi da ne bude tako – objašnjava direktor „Puteva Srbije” i dodaje da iz republičkog budžeta za ovu investiciju nije planiran ni dinar.

Iako svesni važnosti izgradnje ove deonice, izvođači radova „Mostogradnja” i „Planum” bez novca ne mogu da rade.

– Ništa nam nije plaćeno od februara, pa smo, shodno tome, radove sveli na minimum. Polovinu deonice već smo izgradili, ali ne verujem da ćemo uspeti da povežemo Obrenovački put i Ibarsku magistralu do proleća, kako je planirano – kaže za „Politiku” Branko Knežević, direktor „Mostogradnje”.

Međutim, Jocić to negira i tvrdi da su izvođači radova za dosadašnje radove plaćeni avansno.

Da bi kompletna obilaznica, duga 47 kilometara, bila potpuno završena, prema računici Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, potrebno je obezbediti još 369,7 miliona evra.

U prethodnih 17 godina, koliko traju radovi, izgrađeno je 17,6 kilometara od Dobanovaca do Ostružnice. Na deonici Dobanovci – Surčin završena je izgradnja jedne kolovozne trake, a trenutno se gradi saobraćajna petlja u Dobanovcima i tri mosta. Potpuno je završen potez od Surčina do Ostružnice i popravljen je most preko Save, kod Ostružnice. Ovaj potez je pušten u rad 2005. godine, pa tom trasom saobraćaj funkcioniše nesmetano. Jedini zastoj je na Ostružničkom mostu, gde zbog trenutnih radova na takozvanim češljevima, semafor naizmenično propušta vozila.

U narednom periodu predstoji izgradnja deonice Batajnica – Dobanovci (nulti sektor), sa izuzetno zahtevnom petljom u Batajnici. Prema Jocićevim rečima, u septembru bi trebalo da bude potpisan ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj za kredit od 118 miliona evra.

Potom sledi povezivanje Orlovače sa Avalskim putem, što podrazumeva i tunel u Straževici, koji trenutno gradi „Energoprojekt”, i najzad deonica Avalski put –Bubanj potok, sa tunelom u Miloševom potoku.

Dakle, zamišljeno je da buduću obilaznicu čini obilazni autoput od Batajnice preko Dobanovaca, Ostružnice, Železnika i Belog Potoka, sa koridorom preko Vinče i novim mostom na Dunavu za vezu sa međunarodnim putem E-70. Ova saobraćajnica će ujedno povezati sve magistralne i međunarodne putne pravce koji se susreću u Beogradu.

Šta glavni grad dobija završetkom ove višegodišnje investicije?

Most „Gazela”, preko kojeg dnevno pređe 160.000 vozila, od toga 30.000–40.000 kamiona, uveravaju saobraćajni inženjeri, biće znatno rasterećen od tranzitnog i teretnog saobraćaja. A kada naknadno bude izgrađena deonica od Bubanj potoka do Vinče i drumsko-železnički most kod Vinče, teretni i železnički saobraćaj, samim tim i transport opasnih materija biće izmešten iz centra grada.

Marijana Avakumović
Dejan Spalović

-----------------------------------------------------------

Rešenje za Univerzijadu

Bojan Stanojević, menadžer grada Beograda, tvrdi da su u razvijenim zemljama velike kapitalne investicije u nadležnosti države, a ne lokalnih vlasti. On kaže da nije problem da grad Beograd pomogne izgradnju obilaznice, jer je to i do sada činio.

– To je zamena teza da grad Beograd treba da rekonstruiše obilaznicu, a da mu u tom poslu pomogne država. Grad Beograd je spreman da pruži pomoć republičkoj vladi oko završetka obilaznice, jer smo do sada finansirali polovinu obnove Ostružničkog mosta. Takođe, iako nije u našoj nadležnosti, rekonstruišemo Pančevački most i sredićemo „Gazelu”. Međutim, mora da se vodi računa koliki je budžet Beograda i da moramo da realizujemo projekte u prestonici koji su od važnosti za građane”, naglasio je Bojan Stanojević.

Stanojević je potvrdio da očekuje velike saobraćajne gužve tokom obnove „Gazele”, jer obilaznica kojom bi trebalo da saobraćaju teretnjaci, po svoj prilici, neće skoro biti izgrađena. On, međutim, najavljuje da će sa ovog mosta teški kamioni biti preusmeravani na druge pravce što će smanjiti gužve na putu.

Đorđe Bobić, glavni arhitekta grada Beograda, kaže da ne sme da se dogodi da početak Univerzijade 2009. godine dočekaju radovi na izgradnji obilaznice i mostu „Gazela”. On očekuje da će obilaznica oko prestonice biti gotova za dve godine, a da će most „Gazela” biti obnovljen do septembra 2008. godine.

– Radove na Gazeli, grad Beograd će pomoći iz sve snage, a najveći problem nisu gužve na mostu, već što se više od polovine vozila zaglavljuje kad skreće sa autoputa u grad. Zbog toga planiramo da dogradimo Savsku ulicu sa dve kolovozne trake i između ostalog o tome će biti govora na sastanku 12. septembra sa Šarančićem – istakao je Bobić.

Na pitanje, šta će grad Beograd uraditi, ukoliko se ipak, radovi na Gazeli oduže i dočekaju sportiste studente iz sveta, Bobić šaljivo odgovara „da ćemo onda morati da plivamo”.

– Ukoliko se to ipak, dogodi, onda ćemo prekinuti radove na dve nedelje dok traje takmičenje. Nadam se da se to neće dogoditi – naglašava Bobić.
D. S.

[objavljeno: 01.09.2007.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39467
 
Kao da na karti nedostaje deo Obilaznice do mosta kod Vinče.

Valda se i na tom delu nešto radi : DUP, projektovanje, rešavanje
imovinsko-pravnih odnosa ... bar do 'Čvora B.Potok' .
 
Bio sam danas u obilazak Obilaznice od Lipka do Orlovace, a nadam se da cete uskoro videti i slike na sajtu.

Situacija je sledeca (pricam od Lipka ka Orlovaci):

na tunelu Lipak se radi izolacija, raskopan je sa strana zbog izolacije, sto znaci da ce uskoro biti zavrsen;

Potporni zid koji ide od tunela Lipak ka Zelezniku se radi, s'tim da je pola potpornog zida gotovo, a drugi deo je u fazi rada i posle toga se krece sa zemljanim radovima od tunela Lipak ka Zelezniku.

zemljani radovi od tunela Lipak do velikog Mosta NISU URADJENI, tj nema trase puta;

Veliki most koji ide od tunela Lipak ka Zelezniku ( jedini most na tom potezu) je uradjen preko pola, mozda nekih 70 posto su postavljene betonske ploce, pa bi trebao uskoro da bude gotov.

Zemljani radovi su uradjeni i podloga je nasuta od mosta do jednog betonskog dela ( nisam gradjevinac pa ne znam, ali videcete na slikama), ali jednostavnije receno uradjeno od mosta ka tunelu Zeleznik do pola. Taj deo puta je uradjen u TRI TRAKE!

Od tog nazovi betonskog dela ka tunelu Zeleznik, NISTA NIJE TRASIRANO.

Tunel Zeleznik, ova strana sto nije zavrsena tu su uradjena SAMO dva zida, opet za SAMO JEDAN SMER. Da napomenem jos da tunel koji treba da ide ispod puta Zeleznik-Sremcica JOS UVEK NIJE PROBIJEN!

Sa druge strane tunela Zeleznik, koji je zavrsen rade se zemljani radovi na samom tunelu i oko njega se raskopava, a to meni izgleda kao da rade hidoizolaciju, pa ce taj deo tunela biti uskoro zavrsen.

Zemljani radovi od tunela Zeleznik ka mostu NISU URADJENI, a nisam video ni da su trasirani.


Stubovi i nosaci visokog mosta su gotovi, a betonske ploce jos nisu postavljene.

Trasa izmedju dva mosta ne postoji, tako da tu zemljani radovi NISU NI POCETI!

Na malom mostu su gotovi samo stubovi mosta, sto znaci da nema nosaca!

Od malog mosta uradjena je trasa sve do stubova petlje Orlovaca, s'tim sto put nije nasut a uradjena je nivelacija puta od Zeleznika do stubova petlje Orlovaca, samo sa te strane ka Zelezniku, dok od stubova ka Ibarskoj, NISTA NIJE URADJENO. Stubovi su sa nosacima, fale betonske ploce.

Enegoprojekt i deo od Ibarske ka Bubanj potoku je TUZNA PRICA, ISKOPANE SU TRI RUPE ZA STUBOVE PETLJE I JOS DVA ZIDA SU URADJENA. Videcete sliku, a tamo po onome sto sam video se radi sa 5 POSTO SNAGE!!!!!

Ako imate pitanja slobodno pitajte, a Steva ce staviti slike uskoro na sajt.

Poz :)
 
da li je normalno to sto se jos nista trasira i ne rade se zemljani radovi, cekaju da se objekti zavrse?
 
Ja samo znam da je evropska komisija zapretila da ukoliko do 2012. obilaznice ne bude u potpunosti zavrsena, tada ce Srbija izgubiti pravo da naplacuje putarinu duz E70 i E75. Prvobitni rok je bio 2010., pa su ovi nasi bednici iskukali jos 2 godine fore :mad:
 
Pa valjda do 2012, kad budemo clanovi EU, pa se Evropska komisija bude pitala za sva ta pitanja unutrasnje politike.

/sarcasm
 
trula koalicija, prepucavaju se medjusobno. ds raspolaze parama, velja gradi. ds ne daje pare velji da velja ne bi gradio i skupljao politicke poene. prosta stvar.
 
Kako stoji stvar, nadam se da će u roku bar završiti od Batajnice do Orlovače.
 
HenkMan":3gdhmxsy je napisao(la):
da li je normalno to sto se jos nista trasira i ne rade se zemljani radovi, cekaju da se objekti zavrse?
Prvo se rade objekti pa onda osnovna trasa, tu de trasa ne postoji treba da krenu zemljani radovi koji idu relativno brzo ako imate dobru mehanizaciju. Problem je što ne može da se radi zimi i pod velikim padavinama. Sve u svemu, para i dalje nema i ovi rokovi su puste želje. JAviće se još jedan problem pre ulaska u tunel Železnik a to je bespravna gradnja, naime na samoj trasi nalazi se par kuća koje su divlje ali su podneli zahteve za legalizaciju pa će i to da se razvuče.

Suština problema je izgleda politika, NIP drži DS, ministarstvo za infrastrukturu narodnjačka koalicija i sad se oni trvu i svi ispaštamo....
Što je zemlja jadna i siromašnija to je strasnija borba za plen!!
 
Pa ovaj izvestaj se skoro potpuno isti sa prethodnim... Eh srpska politiko..
 
Deonica od Ostružnice do Orlovače, prema Jocićevim rečima, iziskuje puno novca jer nije jednostavna za gradnju.

– Ona ima pet do sedam nadvožnjaka i dva tunela – „Lipak” i „Železnik”. Ovaj drugi najverovatnije će ostati nedovršen, budući da je prilično komplikovan
 
pa kako misle da jednog dana otvore ovaj sektor obilaznice, ako ce tunel Zeleznik ostati nezavrsen. Ne kapiram, sta kolone automobila ce da idu stazom oko tunela?
 
Boscha":1n3jxy7r je napisao(la):
Deonica od Ostružnice do Orlovače, prema Jocićevim rečima, iziskuje puno novca
jer nije jednostavna za gradnju.
Interesantan je ceo taj pasus :
"– Ona ima pet do sedam nadvožnjaka i dva tunela – „Lipak” i „Železnik”.
Ovaj drugi najverovatnije će ostati nedovršen, budući da je prilično komplikovan.
Važno je da sedam kilometara obilaznice bude završeno do početka obnove „Gazele”,
odnosno do zatvaranja saobraćanih traka, kako bismo izbegli velike gužve u gradu.

Međutim, zbog nedostatka novca i usporenog priliva, lako može da se dogodi
da ne bude tako – objašnjava direktor „Puteva Srbije” i dodaje da iz republičkog
budžeta za ovu investiciju nije planiran ni dinar."
Nije planiran ni dinar !? ... izgleda da Državu i ne interesuje ova izgradnja.
Znači gradi se samo novcem iz stranih kredita po logici :
"strancima treba Obilaznica pa nek je sami i izgrade ... što mi da trošimo naše novce ".
 
Moramo da nalozimo Velju da bez obilaznice nece moci da se prikljuci na autoput za svoj rodni kraj pa da odvoji koji dinar za izgradnju.

Ako je cinjenica da je 11 milijardi dinara dato na raspolaganje Ministarstvu Infrastrukture treba postaviti pitanje, gde su te pare?? Trenutno u drzavi nemamo vaznijih projekata (aktivnih i u izgradnji) koji su bitniji od obilaznice Beograda. Kojom onda logikom Velja ne dodeljuje ni dinar za Obilaznicu, a istovremeno obecava kako ce ON da se zalozi LICNO!
 
^^Pa cekaj Nenade a kako onda da finansira izgradnju svoje privatne klinike?? :D
 
Vrh