Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Molim vas da izbegavate politicke komentare a pogotovo u seriji jel ce tema izgubiti smisao. Obrisao sam par poslednjih postova sa slicnim komentarima

Nastavljamo o obilaznici a ne o politici makar ne na tako direktan nacin koji i nema veze sa temom
 
Igor":28yr0gdv je napisao(la):
Molim vas da izbegavate politicke komentare a pogotovo u seriji jel ce tema izgubiti smisao. Obrisao sam par poslednjih postova sa slicnim komentarima

Nastavljamo o obilaznici a ne o politici makar ne na tako direktan nacin koji i nema veze sa temom
Problem je sto je ovde svaka pora drustva ispolitizovana pa gde god da krenes i cega god da se dotaknes udaris na politiku, hteo ti to ili ne. :( :( Izgradnja zaobilaznice ne bi trebalo uopste da se dovodi u vezu sa time koja je stranka na vlasti i ko koordinira time iz vlade ali kad imamo ONAKVOG jednog onda je to na zalost tako. U svakom slucaju slazem se da bi morali da pokusamo da je izbegavamo kako znamo i umemo i da se pridrzavamo nekih mnogo mnogo interesantnijih tema. :)
 
Definitivno si upravu da kod nas sve ima veze sa politikom pa cak i ovako znacajni drzavni i gradski projekti. Mene samo brine inertnost institucija ili pojedinaca koji odlucuju o ovako bitnim projektima i pre svega finansiranju. Tacnije nase skretanje paznje koje je ukazalo na gotovo nepostojace i tromo finanasiranje ispraceno je i od strane ostalih medija ali nazalost imalo je slabog efekta, tj. uglavnom se daju neka obecanja i planovi, a na terenu nista.
 
Jedini spas je privatni kapital. Ne verujem da ce se ljudi koji su na vlasti, ili oni koji to zele, ikada promeniti. Znamo ih vec mnogo godina i ostali su isti kao i prvog dana.

Kada projekti budu bili u privatnom vlasnistvu - tj. budu bili finansirani iz sopstvenih finansijskih konstrukcija, onda ce ova zemlja krenuti napred!

Ne bi me cudilo da autoput Horgos-Pozega (naravno, ako krenu kao sto su i obecali) bude zavrsen pre Beogradske obilaznice. Ljudi naplacuju putarine, imaju sopstveni novac i vozi misko.

Sa autoputevima na jugu Srbije ce verovatno biti slicna situacija kao i sa obilaznicom.
 
Cini mi se da ipak vecina Beogradjana ne shvata vaznost obilaznice. Jednostavno za ljude to je tamo neki put u PM. Ostruznica, Zeleznik, bubanj Potok... ljude jednostavno boli "Q" jer tamo ne zalaze... Negde u podsvesti znaju da bi obilaznica trebalo da resi saobracajne probleme, ali kako i zasto nemaju pojma. Te na kraju, za razliku od npr. autoputa Horgos -Pozega, obilaznica je nesto sto ne donosi toliko politickih poena, a stagnacija nece doneti neki velii revolt gradjana. Odnosno, odugovlacenje sa obilaznicom ljudima u foteljama proizvodi najmanje stete.
Obilaznica cak i nije zamisljenna kao saobracajnica koja bi trebalo da "servisira" Bogradjane, vec one koji "tranzitiraju" kroz grad, a fakat, ljudi u Srbiji mahom mrze BG i zabole ih sto tranzit prolazi prakticno kroz centar. Beogradjani su, s druge strane, jednostavno oguglali i postali ravnodusni...

E zato politicare svrbi dupe za obilaznicu, i zato se 6 meseci raspravlja o "sedamnestoj tacki fusnote clana 13 aneksa 17" koncesije Horgos Pozega, o broju naplatnih rampi, benzinskih pumpi na tom putu, kvalitetu asfalta, zastiti prirode i svemu ostalom, a o obilznici ni reci.....
 
To je sve manje vise tacno, ali oni Beogradjani i Ne-Beogradjani koji dnevno bar jednom moraju da prodju Gazelom, Pancevcem, Bul. V. Misica, Savskom, Karadjordjevom itd. bi trebalo i te kako da budu svesni znacaja Obilaznice. Ako uzmemo da samo preko Gazele dnevno prodje 160.000 vozila, to mu dodje puno, puno besnih ljudi zbog trenutne situacije saobracaja u Beogradu.

Drugo, Beograd cini 23% stanovnistva Srbije, sto je skoro jedna cetvrtina, a to je vec dovoljno glasova koji bi trebalo da se zadovolje.
 
Nemam neku agendu, samo pitam da li ste sigurni u toliku vaznost obilaznice kao sredstva za rasterecenje Gazele? Cuo sam da je preko Gazele tek svako deseto vozilo u tranzitu. Mislim da je za svrhu rasterecivanja Gazele UMP mnoogo znacajniji, koji be prema proceni smanjio saobracaj preko Gazele za 27% ako se dobro secam.
 
Pa u tome si svakako u pravu da je UMP vazniji sto se rasterecenja Gazele tice od obilaznice ali ne zaboravi da puno ljudi isto tako ide sa jednog na potpuno drugi kraj grada i da oni trenutno koriste upravo tu Gazelu a sigurno bi radije okolo. Drugo dosta ljudi ce isto tako svesno izbegavati most jer ce znati da obilaznicom moze bez velike guzve i problema da stigne u drugi kraj gada iako je preko Gazele krace. Osetice se to rasterecenje u svakom slucaju a kad jos razmislim koliko ce im trebati da zavrse UMP onda obilaznica jos vise dobija na znacaju.
 
Iako je tek svako deseto vozilo u tranzitu, mnoga od tih vozila su teski sleperi koji brze unistavaju asfalt, vise zagadjuju, prave vecu buku itd. Oni moraju pre svega da se izmeste sa Gazele. Isto vazi i za Autobuse. Istovremeno, da bi se prevoz opasnih materija kao i sleperski tranzit izmestio iz samog centra (oko Kalemegdana - dakle potencijalnog UNESCO objekta) mora da se zavrsi kompletna obilaznica do Panceva.

Dakle, znacaj Obilaznice nije samo u smanjenju saobracaja vec konkretno u preuzimanju odredjenih saobracajnih grupa. Kada projekat bude gotov, kamionskom saobracaju ce biti zabranjen ulazak u grad.

Za unutar gradski prevoz je naravno UMP bitniji, ali je to u odnosu na obilaznicu dugorocniji projekat (druga i poslednja faza bi trebalo da bude gotova do 2014, a prva jos nije ni pocela, znaci, citaj 2020). U svakom slucaju, uz most na Adi i Obilaznicu do Panceva ce saobracaj u Beogradu procvetati.
 
Zabranjen saobracaj kamionima u celom gradu? Mislis na samo tranzitni?
 
Pa da taj tranzitni je 20-25% sadašnjeg opterećenja i jedno 40% izduvnih gasova.
 
I konacno neki pomak...

Đilas: Rešen problem obilaznice
Beograd -- Dragan Đilas kaže da će za pokrivanje dugova firmama koje rade na obilaznici oko Beograda biti izdvojeno 300 miliona dinara.

Ministar zadužen za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana je rekao da se u razgovoru sa predstavnicima najvećih preduzeća koja rade na obilaznici došlo do rešenja svih problema. Đilas je objasnio i da se pre dva dana kod premijera Vojislava Koštunice dogovorio sa ministrom za infrastrukturu Velimirom Ilićem da se određena sredstva iz NIP-a izdvoje za obilaznicu oko Beograda.

"Odlučili smo da određena sredstva iz NIP-a, koja su određena za jednu vrstu projekata, opredelimo za obilaznicu oko Beograda", kaže on.

"To je 300 miliona dinara, koji će biti hitno iskorišćeni za pokrivanje jednog dela dugova, a da u narednih mesec dana zajedno sa Ministarstvom za infrastrukturu pronađemo i ostala sredstva koja će biti dovoljna da se radovi na obilaznici oko Beograda i Koridoru 10 privedu kraju u roku koji smo predvideli", kaže on.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=09&dd=22&nav_id=264642
 
^^Pa dobro, pomak jeste.. ali i dalje ne razumem da se za prioritetan projekat sredstva negde moraju da se "traze"- No dobro, neka ih bar nadju..
 
citao sam neki clanak, samo se prevaljuju sa ciframa obecanim, narucenim, izdvojenim, mnogo sam skeptican
 
Ovo je verovatno pitanje za PIGLETA posto je on direktan akter price.....ali ako neho drugi zna nek nas informise. Pod uslovom da je ova Djilasova izjava tacna, i da zaista uplate izvodjacima tih 300.000.000 RSD, sta se moze uraditi sa tim parama? Da li ce ceo taj iznos otici na nadoknadu stete i gubitka izvodjacima koji su izgleda mesecima unazad redili za dzabe, cak i uzimali kredite kod banaka, ili ce ipak deo biti dovoljan za nastavak radova? Jer ukoliko sva sredstva odu za namirenje prethodnih dugova izvodjaca, isplatu zaostalih plata, dugova za materijal i opremu......onda pretpostavljam da nece biti nista od ubrzanja radova i privodjenja kraju do sledeceg leta
 
Sredstva ce ici za to sto si napisao - dakle, za isplatu zaostalih zarada i pokrivanje dela troskova nastalih u prethodnom periodu. Ide se sledecom logikom: sada cemo im (radnicima) dati nesto, tj. isplatiti recimo platu za mart nadajuci se da ce oni onda nastaviti radove u nadi da ce platu za april dobiti uskoro.. itd. (Ovo je naravno primer).

Koliko ce to upaliti, verovatno najbolje moze da odgovori PIGLET jer je to davanje na kasicicu.

Da li bi to uopste i poguralo i ubrzalo radove, pitanje je, jer su mnogi radnici vec napustili firme i gradiliste u nedostatku finansija... Koliko ce vremena biti potrebno da se novi ljudi nadju i kako, videcemo.
 
Hello from PRAGUE / ATHENS

I have a question: The section Batajnica - Dobanovci of motorway (by-pass of Belgrad) is under construction? If not, when will be start to constucted?
Thanks for your time, jiorhos
 
jiorhos":3chps7c2 je napisao(la):
Hello from PRAGUE / ATHENS

I have a question: The section Batajnica - Dobanovci of motorway (by-pass of Belgrad) is under construction? If not, when will be start to constucted?
Thanks for your time, jiorhos
Welcome to the forum jiorhos!

There are some prep works along the mentioned section. The construction is to start relatively soon, although it is not yet clear when exactly.
Do continue to follow this forum as we always provide up to date information on projects in Belgrade.

Greets to Prague and Athens! :)
 
За обилазницу има пара
Договорено да се из Националног инвестиционог плана издвоји 300 милиона динара за покривање дугова извођачима

Изградња обилазнице око Београда биће настављена без прекидања, јер је на јучерашњем састанку у Влади Србије постигнут договор да се из Националног инвестиционог плана (НИП) издвоји 300 милиона динара за покривање дугова фирмама које изводе радове. Тиме је осигуран наставак овог важног посла, који је због недостатка средстава у последњих неколико месеци додатно успорен. На састанку је постигнут споразум између Драгана Ђиласа, министра задуженог за спровођење НИП-а, Бранка Јоцића, генералног директора „Путева Србије”, и извођача радова.

Подсетимо, сума од 721 милион динара, колико је из Националног инвестиционог плана било издвојено за обилазницу за ову годину, готово да је потрошена. Велимир Илић, министар за инфраструктуру, затражио је још новца из НИП-а, што је изазвало полемику између њега и Млађана Динкића, министра за економију и регионални развој. Представници фирми, на челу са „Мостоградњом”, жалили су се да због недостатка новца не могу да исплате раднике и набаве грађевински материјал, што доводи у питање планирани завршетак радова на обилазници који су у току, на потесу од Остружнице до Орловаче. Прекид радова, према речима надлежних, био би посебно штетан због предстојеће поправке београдског моста „Газела”. Обилазница би требало да послужи за измештање дела теретних возила из центра Београда током радова, како би се избегао колапс у саобраћају.

Драган Ђилас, министар у Влади Србије, рекао је да је на састанку пронађено решење, после неспоразума на релацији Млађан Динкић – Велимир Илић.

– Дошли смо до решења проблема који су се, нажалост, последњих дана појављивали у медијима, што је још један доказ да проблеме треба решавати разговором. Реч је о 300 милиона динара који ће бити издвојени из НИП-а и искоришћени за покривање дугова извођачима радова. Договорено је и да у наредних месец дана, заједно са Министарством за инфраструктуру, обезбедимо и остала средства која ће бити довољна да се радови на обилазници и Коридору 10 приведу крају у року који је раније планиран – рекао је за Агенцију „Бета” Драган Ђилас.

Бранко Јоцић, генерални директор „Путева Србије”, каже да је најважније то што је обезбеђен континуитет радова на обилазници, на чему је, како каже, инсистирао.

– Ђилас је дао конструктивне предлоге и ми смо задовољни договором. Он је у току разговору, између осталог, предложио и да би градске власти у Београду требало више да финансијски допринесу предстојећој поправци Панчевачког моста – рекао је Бранко Јоцић.

Финансијском инјекцијом од 300 милиона динара требало би да се оспособи део обилазнице који ће, када посао буде готов, повезати Обреновачки пут и Ибарску магистралу. Осим тога, поред новца из Националног инвестиционог плана, за градњу обилазнице у новембру требало би да стигне још средстава, који су обезбеђени из кредита Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој.

– Тренутно преговарамо о томе, и очекујем да ћемо до 15. новембра од њих добити 115 милиона евра за градњу обилазнице од Батајнице до Добановаца – навео је Јоцић.

Комплетна обилазница би у коначном облику била дуга 47 километара и, према рачуници из Јавног предузећа „Путеви Србије”, то ће укупно коштати 369,7 милиона евра.

Радови на обилазници, са свим прекидима, трају седамнаест година, а од тада је изграђено је 17,6 километара на деоницима Добановци – Сурчин, Сурчин – Остружница и поправљен је Остружнички мост преко Саве, код Остружнице. У рад су пуштени тек 2005. године. Замишљено је да обилазницу чини обилазни аутопут од Батајнице преко Добановаца, Остружнице, Железника и Белог Потока, са коридором преко Винче и новим мостом на Дунаву за везу са међународним путем Е-70.
С. Стаменковић
[објављено: 22.09.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=41739
 
Pošto me prozivate, ajde da odgovorim: Ta sredstva od 312 mil su za sektor 4, tj Planum i Mostogradnju, i ona su dimenzionisana tačno tako da plate sve situacije zaključno sa avgustovskom, tj da preformulišem: ta sredstava će samo pokriti dosadašnje dugove pa od tada pa na dalje jovo nanovo, opet radimo na veresiju.... Doduše obećali su da će u narednih mesec dana naći lovu i za ono što se bude uradilo od avgusta....ali to niko ne može da garantuje....živi bili pa videli.
Uglavnom ono što vas verovatno interesjuje je da je realno očekivati forsiran rad narednih meseci ako uplate lovu ove nedelje....znači opet će preduzeća da kreditiraju državu.....
 
Nesto mi deluje neverovatno da svi do sada narasli troskovi mogu da se pokriju sa ovih 300m, ali ako je tako, super!

Iskreno se nadam da ce ovo da vam pruzi bar neku motivaciju za ubrzavanje radova.. Sve najbolje!
 
Vrh