Договорено да се из Националног инвестиционог плана издвоји 300 милиона динара за покривање дугова извођачима
Изградња обилазнице око Београда биће настављена без прекидања, јер је на јучерашњем састанку у Влади Србије постигнут договор да се из Националног инвестиционог плана (НИП) издвоји 300 милиона динара за покривање дугова фирмама које изводе радове. Тиме је осигуран наставак овог важног посла, који је због недостатка средстава у последњих неколико месеци додатно успорен. На састанку је постигнут споразум између Драгана Ђиласа, министра задуженог за спровођење НИП-а, Бранка Јоцића, генералног директора „Путева Србије”, и извођача радова.
Подсетимо, сума од 721 милион динара, колико је из Националног инвестиционог плана било издвојено за обилазницу за ову годину, готово да је потрошена. Велимир Илић, министар за инфраструктуру, затражио је још новца из НИП-а, што је изазвало полемику између њега и Млађана Динкића, министра за економију и регионални развој. Представници фирми, на челу са „Мостоградњом”, жалили су се да због недостатка новца не могу да исплате раднике и набаве грађевински материјал, што доводи у питање планирани завршетак радова на обилазници који су у току, на потесу од Остружнице до Орловаче. Прекид радова, према речима надлежних, био би посебно штетан због предстојеће поправке београдског моста „Газела”. Обилазница би требало да послужи за измештање дела теретних возила из центра Београда током радова, како би се избегао колапс у саобраћају.
Драган Ђилас, министар у Влади Србије, рекао је да је на састанку пронађено решење, после неспоразума на релацији Млађан Динкић – Велимир Илић.
– Дошли смо до решења проблема који су се, нажалост, последњих дана појављивали у медијима, што је још један доказ да проблеме треба решавати разговором. Реч је о 300 милиона динара који ће бити издвојени из НИП-а и искоришћени за покривање дугова извођачима радова. Договорено је и да у наредних месец дана, заједно са Министарством за инфраструктуру, обезбедимо и остала средства која ће бити довољна да се радови на обилазници и Коридору 10 приведу крају у року који је раније планиран – рекао је за Агенцију „Бета” Драган Ђилас.
Бранко Јоцић, генерални директор „Путева Србије”, каже да је најважније то што је обезбеђен континуитет радова на обилазници, на чему је, како каже, инсистирао.
– Ђилас је дао конструктивне предлоге и ми смо задовољни договором. Он је у току разговору, између осталог, предложио и да би градске власти у Београду требало више да финансијски допринесу предстојећој поправци Панчевачког моста – рекао је Бранко Јоцић.
Финансијском инјекцијом од 300 милиона динара требало би да се оспособи део обилазнице који ће, када посао буде готов, повезати Обреновачки пут и Ибарску магистралу. Осим тога, поред новца из Националног инвестиционог плана, за градњу обилазнице у новембру требало би да стигне још средстава, који су обезбеђени из кредита Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој.
– Тренутно преговарамо о томе, и очекујем да ћемо до 15. новембра од њих добити 115 милиона евра за градњу обилазнице од Батајнице до Добановаца – навео је Јоцић.
Комплетна обилазница би у коначном облику била дуга 47 километара и, према рачуници из Јавног предузећа „Путеви Србије”, то ће укупно коштати 369,7 милиона евра.
Радови на обилазници, са свим прекидима, трају седамнаест година, а од тада је изграђено је 17,6 километара на деоницима Добановци – Сурчин, Сурчин – Остружница и поправљен је Остружнички мост преко Саве, код Остружнице. У рад су пуштени тек 2005. године. Замишљено је да обилазницу чини обилазни аутопут од Батајнице преко Добановаца, Остружнице, Железника и Белог Потока, са коридором преко Винче и новим мостом на Дунаву за везу са међународним путем Е-70.
С. Стаменковић
[објављено: 22.09.2007.]