Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Najbitnija saobraćajnica u Srbiji gradi se s pola gasa?!
Slikali se i otišli
"Glas Javnosti"":2x2d0xbu je napisao(la):
U jeku izborne kampanje, političari pozirali ispred ulaza u tunel Straževica, a od tada je izgradnja na mrtvoj tački. S postojećom dinamikom radova, rok do novembra 2008. godine samo pust san, kažu radnici na terenu

"Došli su ovde, slikali se i otišli"; rekli su nam žitelji Straževice u blizini ulaza u budući tunel, koji će biti deo obilaznice oko Beograda. Naravno, mislili su na političare koji su krajem prošle godine ubirali poene u naletu predizborne kampanje.

Izbori su odavno gotovi, a o tome što, kada počne rekonstrukcija Gazele, beogradske vozače čeka pakao, očigledno niko ne brine. Radovi i dalje teku, istina, s pola kapaciteta, ali kako nam rekoše radnici, "kol'ko para, tol'ko i muzike". Saznanje Glasa da konzorcijum zadužen za ovaj projekat od državnog značaja, koji čine preduzeće "Planum" i "Mostogradnja", nije dobio novac od Republike još od februara potvrdili su i radnici. Oni dodaju da se s poslom razvlači i da sa ovakvim isplatama mogu samo da maštaju o završetku projekta u roku, do novembra 2008.
- Što se nas tiče, ako daju pare, možemo da završimo i do 1. maja! Istina je da je mnogo ljudi napustilo gradilište, ali ipak se radi - rekao nam je šef gradilišta iz "Mostogradnje". Radnici su u međusobnom razgovoru pomenuli za šta su sve zaduženi i prema gruboj računici, kako su nam rekli, teško da će ih pokriti 33 miliona evra, koliko je planirano za celokupan projekat.

Ministarstvo čeka kredit

Prema rečima Miodraga Jocića, zamenika ministra za infrastrukturu,
Evropska banka za obnovu i razvoj će odobriti kredit od 80 miliona
evra, od čega je 55 miliona predviđeno za sektor A obilaznice oko
Ostružnice.
- Sastanak će biti održan 5. ili 6. septembra i tada ćemo potpisati
ugovor. To je samo formalno jer su tehnički pregovori već obavljeni, a
realizaciju očekujemo do kraja septembra - rekao je Jocić. On je dodao
da će drugi deo finansija biti obezbeđen kreditom Evropske investicione
banke, od čega je takođe planirano 55 miliona evra za obilaznicu. U
Ministarstvu nisu mogli da nam kažu tačnu cifru troškova za ovaj veliki
projekat, ali se nadaju da će se ovim ubrzati radovi. Ostaje nam da
vidimo da li će ova "finansijska injekcija" koju dugo očekuju izvođači
biti dovoljna da "oživi" radove na obilaznici.
Oni su navodno obećali, a kada će biti, niko ne zna. Još nam duguju 300.000 dinara za obavljen posao iz prošle godine - kazali su nam radnici.
I u "Planumu" je ista situacija.

- Radimo s pola kapaciteta, a imamo još i problem sa mašinama koje su ostale na carini. Još smo na gradilištu, a dokle, ne znamo. Naša firma sama investira u ove radove kako bismo ostali u poslu - rekli su nam radnici "Planuma".
- Činjenica je da je skoro pola ljudi otišlo, ali sigurno bismo se potrudili da sve uradimo, naravno, ako se ubrzaju finansije. S trenutnom situacijom, trebalo bi da budem vidovit da bih predvideo kada će se sve završiti. Deluje mi jako daleko - rekao je šef gradilišta "Planuma".
Izvor: Glas Javnosti
Link: http://www.glas-javnosti.co.yu/clanak/glas-javnosti-22-08-2007/slikali-se-i-otisli
 
Sa caltove terase se nazire trasa obilaznice koja ce prolaziti pored Boleca :) Mogao bih da nabavim neku web kamericu..... Mada po sadasnjem tempu nece "vredni neimari" doci uskoro pod nase prozore.... Interesantno je da je vec krenula "otimacina" za zemljiste u blizini obilaznice, pa tako Euro Lux Petrol (poznat po pumpi kod arene) gradi ogromnu benzinsku pumpu na raskrsnici Smederevskog puta i Kruznog puta. Trenutno nasipaju teren. Dok na ogromnoj parceli pored pumpe neki dijasporci navodno ulazu 30 miliona evra u hipermarket. Prosle nedelje su dobili dozvolu za izgradnju od SO Grocka.
 
^^Upravo zbog toga moramo da gradimo puteve. Pazi, tu put jos nije ni poceo da se gradi, a u region se vec ulaze! SUPER!! Nadam se da ce da uskoro naprave i neku industrijsku zonu na tom potesu.

Citao sam koliko je porasla cena zemljista u Hrvatskoj kada su one vrleti i kamenjare na putu prema moru povezali sa Zagrebom! Ludnica, a industrijske zone samo cvetaju uz put!
 
Skroz si pravu, covece.

Zapravo, sva zemlja izmedju obilaznice i kruznog puta je oznacena kao "Industrijska zona Lestane. Za sada je u pordjennju sa Simanovcima ili Pazovom "p.dim", nekoliko skladista i sljunkara, ali hvala Bogu, pa ima tu jos mnogo slobodnog prostora.

Jedino je smesno sto su to zemljiste oderedili kao industrijsku zonu, a pri tom je i Smederevkim putem i Kruznim putem (sto su jedina dva puta koja vode do nje) zabranjen saobracaj za kamione :) Cak i kada se izgradi obilaznica kamioni bi morali da sidju na Smederevac ili Kruzni da bi usli u industrijsku zonu....

Ima tu jos potencijala, dok je uz kruzni industijska zona, Smederevac polako postaje, da kazem, komercijalna zona. Dakle duz puta se grade male zgradice vrlo skromne arhitekture koje uglavnom imaju lokale u prizemlju, a stanove ili kancelarije na spratu. Naravno sve su to, za sada, uglavnom "china butici" i mesare, ali polako se siri ponuda (Meridian banka, salon namestaja, prodavnica bele tehnike...)

Pa, najzad i da ovo parce BG zemlje lici bar malo na predgradje prestonice jedne evropske zemlje.
 
^^Uz obilaznicu ce se graditi (nadam se) i servisne saobracajnice kao recimo u Novom Sadu oko obilaznice (Autoput E75) pa i pored Novosadskog puta u industrijskoj zoni (Zemun). Time ce se regulisati transportni saobracaj.

A Smederevskim putem sam prolazio proslo leto (2006) i bio sam prilicno razocaran. Bilo je mnogo divljih deponija pored puta, bilo je prilicno prljavo, ulica je bila neobelezena i neuredjena... Nadam se da se situacija popravlja!

Sa druge strane, nisam mogao da verujem da je Vinca onako neuredjena - pa ovde na zapadu se ljudi ubise da zive pored vode i u prigradskim naseljima, a to tamo mi je delovalo isto zapusteno... To je sve Opstina Grocka, zar ne?
 
Nenad":2xnxbzds je napisao(la):
^^Uz obilaznicu ce se graditi (nadam se) i servisne saobracajnice kao recimo u Novom Sadu oko obilaznice (Autoput E75) pa i pored Novosadskog puta u industrijskoj zoni (Zemun). Time ce se regulisati transportni saobracaj.

A Smederevskim putem sam prolazio proslo leto (2006) i bio sam prilicno razocaran. Bilo je mnogo divljih deponija pored puta, bilo je prilicno prljavo, ulica je bila neobelezena i neuredjena... Nadam se da se situacija popravlja!

Sa druge strane, nisam mogao da verujem da je Vinca onako neuredjena - pa ovde na zapadu se ljudi ubise da zive pored vode i u prigradskim naseljima, a to tamo mi je delovalo isto zapusteno... To je sve Opstina Grocka, zar ne?
Da... Opština Grocka... moram reći da mi Vrčinci imamo relativno negativna iskustva sa odnosom Grocke prema ostalim naseljima... opština je blago rečeno čudna.
 
Meni nešto nije jasno, ako se obilaznica finansira iz NIPa, zašto onda država uzima medjunarodne kredite?
Zar nije na račun NIP-a, leglo 1.5 milijardi evra (1500 miliona evra), a za završetak prve faze obilaznice (sektor 4) procena je treba još oko 3 milijarde dinara (37 miliona evra).

Da je država pametna (i najvažnije domaćinska) najveći deo tih para trebalo je investirati u infrastrukturu jer se tako vraćaju pare na duži rok i značajno utiče na privlaćnost države za ulaganja.(da ne govorim od bezbednosti saobraćaja....ekologiji, izgubljenoj dobiti zbog dugih putovanja, izgubljenoj putarini.....sačuvanim životima zbog bezbednijih puteva)
 
meni se cini da je drzava zaplanirala da vi lepo nastavite da radite besplatno
Jos niko nista nije ukopariao, pa Velju boli dupe :rolleyes:
 
^^ Možda PIGLET zna neke detalje? + odakle ti fotka?
 
Skinuo sam je sa railfan-belgrade.org

Jedino sto me buni, ako jeste obilaznica, je to sto su napravili ovo prosirenje (za autobus ili sta li vec). Cini mi se da je ovo desna traka (gledano od Ostruznice prema Zelezniku) tako da to prosirenje ima logike jedino ako se uzme u obzir da je obilaznica prvenstveno planirana kao poluautoput.
 
mozda je to onaj novi put za sremcicu sto se gradi ili bi trebalo da se gradi?!


ovaj put mi ne izgleda da je sirok 2+1, plus tu je stajaliste za autobus, plus ivicnjaci. male su sanse da je to obilaznica, mada ovaj teren sa strane deluje suvise masivno za obican drum.
 
cudno je postavljen ovaj ispust a da je za autoput. Jel bi u tom slucaju trebao da bude sa suprotne strane, posto je ostavljena velika povrsina sa desne strane koja bi mozda trebala da bude druga traka odvojena. malo zbunjujuce pogotovo kad se uzme u obzir obimnost zemljanih radova sa desne strane

evo sad gledam pa ni ovi ivicnjaci ne ukazuju da je u pitanju auto put vec neka kao magistrala ili nesto sl. u tom slucaju je ispust ok za desnu traku za autobuse ili nesto sl.
 
dragan .. #9 ":5236wmqu je napisao(la):
ROK 2012

-Radovi na obilaznici oko Beograda su, posle 15 godina rada, tek na polovini. Sada se radi jedino na deonici od ostružničkog mosta do Orlovače, gde se grade četiri mosta.
- Rok za završetak te deonice je kraj 2007. godine, a za završetak čitave obilaznice biće potrebno još najmanje šest godina.

-Ove godine gradnja bi trebalo da se ubrza jer je sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj ugovoren kredit od 147 miliona evra.
-Od tog novca gradiće se i na delu od Batajnice do Dobanovaca, za šta je napravljen idejni projekat i za šta će biti potrebno 55 miliona evra, dok je ostatak namenjen drugim putevima u Srbiji.

- U „Putevima Srbije“ procenjuju da bi obilaznica mogla da bude završena do 2012 godine.
- Prvobitno, rok je bio kraj 2008. godine, a ukupna vrednost procenjena je na 520 miliona evra.
http://www.blic.co.yu/blic/arhiva/2006-04-28/strane/drustvo.htm
Obilaznica će uglavnom da se gradi kreditom EBOR, kako je i planirano, a
iz NIP-a dolaze sredstva koje treba da obezbedi Država, jer nije sve od kredita.
--------------------------------------------------------------------------
Nenad":5236wmqu je napisao(la):
...Cini mi se da je ovo desna traka (gledano od Ostruznice prema Zelezniku)...
Pre će biti obratno : od Železnika prema Ostružnici, vidi se termoelektrana u niziji,a
slikano je sa višeg terena i nekog nadvožnjaka.

obilaznicars6.jpg
 
elliot":1e8mnup2 je napisao(la):
mozda je to onaj novi put za sremcicu sto se gradi ili bi trebalo da se gradi?!


ovaj put mi ne izgleda da je sirok 2+1, plus tu je stajaliste za autobus, plus ivicnjaci. male su sanse da je to obilaznica, mada ovaj teren sa strane deluje suvise masivno za obican drum.
ovo je itekako 2+1 :) Kolko sam shvatio sagradiće samo 3 trake i urediti zemljane radove za buduće 3...

2511073046cfe342ecb89.jpg


;)

@Nenad, ja mislim da su to privremena mesta za skretanje i parkig nešto slično kao kod "autoputa" kroz vojvodinu dok ne bude bilo novca za ostale 3 trake.
 
Dragane, to sto si zaokruzio je verovatno onaj silos na ulazu u Ostruznicu, gledano iz pravca Beograda jer je termoelektrana mnogo daleko da bi se tako videla. A ovaj most sto se vidi u daljini mi deluje kao petlja u Ostruznici.

@Steva
Ja bih isto rekao da je to u pitanju. U svakom slucaju, mi se i dalje bavimo zemljanim radovima ovde na forumu, a ovi vec asfaltiraju.:cool: I moram da priznam da dobro izgleda. Teren je vec ociscen i poravnan za jos tri trake, sto je super, jer sam se plasio da ce uopste radovi na ostatku obilaznice doci na red nekada u buducnosti, ali to definitivno nije slucaj. Pa ove druge tri trake treba samo da asfaltiraju i gotovo :)
 
Nenad":chbjwkoi je napisao(la):
Dragane, to sto si zaokruzio je verovatno onaj silos na ulazu u Ostruznicu, gledanoi
iz pravca Beograda jer je termoelektrana mnogo daleko da bi se tako videla.
Nema šanse da su silosi, valda ja bolje vidim iz Zemuna nego ti iz DE. :)

To su dimnjaci TNT i levo zgrada sa postrojenjem :

tntuq1.jpg
 
^^I dalje ti ne verujem :) Koji se to autoput gradi u Obrenovcu? Ili FCC - Alpina uveliko grade Beograd-Horgos? ;)
 
i ja nesto mislim da ovo nije Obrenovac pogotovo sto postrojenje nije tako visoko. Mozda je u pitanju neki silos ili tako nesto
 
Ovo sta je Steva nacrtao sa linijama ne odgovara nikako jer ako ce sa desne strane biti druge dve trake autoputa onda na ovoj asvaltiranoj strani zaustavna linija mora da bude do bedema tj sa leve strane gledajuci sa ovog nadvoznjaka. Kao da su sliku izvrnuli . Zar niko nema da skoci do petlje Ostruznica i da snimi situaciju ?
 
nema šance da je ono obrenovac, 1 tu se ništa ne gradi, 2 dimnjaci od TENT izgledaju skroz drugačije

TENT_Obrenovac.gif


pre da je silos!
 
Stevo, na toj slici je TNT-B..gde sam radio na usisu/ispuštanju vode u Savu.
(sasvim levona obali).Menjao sa kolegu za god.odmor.

Ali, postoji i TNT-A koji je bliži Železniku ...naći ću fotku.
ps.. ne mogu sad da je tražim, a i bolje da priznam da je silos, manje košta vremena. :D
Ionako to nije bitno za temu.
 
Uff bre ljudi koliko diskusije oko jedne slike!!!!
Slikano je sa ulaznog portala tunela LIPAK, DA, pripada sektoru 4 (Ostružnica,-1Orlovača) ili ti veza obrenovačkog puta i ibarske magistrale.
Na slici se vidi silos za žito pored železničke stanice "Ostružnica".
TE "Obrenovac" je mnogo dalje i ne može dase vidi od brdda sa leve strane,
Na slici sa leve strane se vide šipovi koji su deo potporne konstrukcije za klizište.
Po n-ti put obilaznica se u prvoj fazi radi kao poluautoput, što znači po jedna traka za svaki smer i po jedna zaustavna za svaki smer. Na slici sa desna strane se vidi parkiralište koje se nalazi ipred i iza svakog objekta (tunela, mosta).

Inače slika je bajata, iz februara kada je asfaltiran tunel Lipak , znate ono deo predizborne kampanje da se Velja slika.

Najbolje od svega je što je na ovoj deonici sve gotovo, uradjeno je i ostalo je samo da izbetonira drenažni kanal koji je na slici pun vode (što su sitni radovi).

Prave aktivnosti su na izlazu iz tunela Lipik, gde se rade potporni zidovi i veliki iskopi, kad budem imao prilike slikaću u poslaću slike, kao i pre petlje Orlovača gde se stiglo do kote planuma i treba da krene kolovozna konstrukcija. (Kad neko prolazi Ibarskom to je sa desne strane ako se izlazi iz BG, neposredno pre groblja.
 
^^Hvala na razjasnjenju PIGLET. Bas bi bilo super da nam postavis par slika, da vidimo kako sve napreduje! :)
 
Vrh