Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Ја не капирам како ће да функционише ова раскрсница, чини ми се што више гледам исцртане линије, где је испрекидана а где пуна све мање имам памети. Има ли ко пројекат?

Sudeci po tome kako je iscrtano planiraju parcijalno da pustaju u saobracaj. Pustice saobracaj preko tunela a ostace kruzni tok dok se ne urade raskrsnice i pristupi sa kruznog na avalski put.
 
Džabe mi napravismo Obilaznicu kad Turčin voli preko Gazele, navikao 😀
U njegovu odbranu, vidi se da ne koristi Google Maps kao navigaciju koja jedina od većih servisa ima apdejtovanu navigaciju, OSM ne računam u to pošto se nažalost slabo koristi sa strane proizvodača automobila.

1689577917911.png


Ogromna većina vozača se vodi navigacijom na daljim rutama, Toyota delimično koristi materijal Here Mapsa, a ta karta uopšte nema upisanu novu deonicu BG obilaznice:
1689578169590.png
 
Постоје саобраћајни знакови и путокази, али... Ко то још да познаје и гледа?... 🙄
Generacije turaka su se vozile tako da su skretale za BG, još i navigacija nije promenjena na većini uređaja unutar automobila. Zašto bi rizikovali novi pravac kada znaju da je ovaj siguran? Oni znaju da na tabli piše gore "Niš" ali verovatno ne znaju da je to sada skroz do kraja autoput a ne kao ranije, piše Niš kao autoput a zaglaviš posle na kružni.
 
Постоје саобраћајни знакови и путокази, али... Ко то још да познаје и гледа?... 🙄
Kao što je već odgovoreno, ljudi se daleko više oslanjaju na navigaciju nego na putokaze, iz kojeg god razloga. Zato je i dan danas obilaznica oko Budimpešte bauk za naše vozače, jer ljudi ne gledaju znakove, nego navigaciju - a tu je nekad teško razaznati kada treba izaći sa autoputa na paralelni izlaz ili koju traku držati za izlaz ili skretanje. A na autoputu se lepo piše, odlično označeno i na putu i na tablama. I ja kao ne-vozač bih se snašao (valjda 😆).
 
Ma naučiće kad nam Šapić oguli habajući sloj opet i iscrta 3 trake kroz BG i ukine autoput znak uz ograničenje a Turčin ima da nauči kad se bude vraćao u Nemačku i spiči levom. Kad jednom skapiraju ima da voze obilaznicom. Trebaće godina 2 da se i mape u autima unaprede. Mislim da je opet sa severne strane nedovoljno obeleženo. Potrebni su portali bliže račvanju da ih odvaja na obilaznicu.
 
У летњем периоду много странаца пролази кроз Србију, тако да је можда требало поставити обавештења на енглеском да је отворена нова обилазница и где се искључије, а не само да пише Ниш, док се не навикну бар или можда на табли поред Ниша написати Софија или чак Истанбул.
 
У летњем периоду много странаца пролази кроз Србију, тако да је можда требало поставити обавештења на енглеском да је отворена нова обилазница и где се искључије, а не само да пише Ниш, док се не навикну бар или можда на табли поред Ниша написати Софија или чак Истанбул.

стоји на свим електронским порталима стрелица која показује "Транзит" ка обилазници
 
Ma definitivno je vertikalna signalizacija dovoljna sa stanovišta broja znakova. Mogu eventualno da dodaju par detalja i odrednica.

Horizontalna je skandalozna i ona najviše buni vozače.
 
Основни проблем је дужина расцепа, због капацитета и промета. Ту се меша десетине хиљада возила дневно. Мораће да се шири на 4+4 што хитније, до Траншпеда, а још боље до наплатне рампе.
 
Slažem se ostalima da vozači ne obraćaju dovoljno pažnju na saobraćajne znakove, ali projektovane trake za razvdajanje ka Beogradu su jednostavno prekratke. Sada sam se uverio na mapama da na A3 kod Dobanovaca prema Aerodromu razdvajanje traka počinje već na 800m (prvo jedna pa još jedna). Ovde razdvajanje počinje na nekih 400m. Ko ne uspori malo, bukvalno mu prođe taj rascep za tren oka.

Džabe što stoji sedam znakova, kada nema traka koje vas upućuju ka Beogradu nego ste svi na zajedničkom pravcu do poslednjih 400m kada zapravo počinje razdvajanje. Ovde razdvajanje treba zaista proširiti bar na 800m-1000m. Znakovi na portalima bi postali razumljivi, vozači bi dobili par dragocenih sekundi da razmisle gde će da se prestroje i odmah bi bolje funkcionisalo.

Ove sitnice u projektovanju na koje se nije obraćala pažnja ( a prvobitno je bila planirana samo jedna traka za isključenje) su za momentalno oduzimanje licenci!
 
Ovde razdvajanje počinje na nekih 400m. Ko ne uspori malo, bukvalno mu prođe taj rascep za tren oka.
Pa baš za tren oka i nije, jedino ako voziš 200 na sat.
Pri brzini od 120 km/h prelaziš oko 33 m/s, što znači da pređeš put od 100m za 3 sekunde a 400 m za celih 12 sekundi.
Prethodno na 800m već postoje znaci za razdvajanje, što za neveštog vozača ili stranca koji ne poznaje put znači da treba da uspori malo, obrati pažnju i uspori, prestroji se na vreme.
 
Naravno, treba se prilagoditi novoj situaciji na terenu. Samo ako je standard da na jednom čvoru traka za razdvajanje bude duplo duža nego na ovom čvoru, to mi govori da nije apsolutno sva krivica na vozačima. Na najvećoj petlji/čvoru u zemlji ne sme da se štedi i da se umesto zaustavne trake docrtava druga saobraćajna traka za razdvajanje, to je ludost.

Ima tu još nejasnoća u projektovanju, nije ovo jedina. Ulazna/silazna rampa u budući tunel Bubanj Potok takođe mi nisu najjasnije. Veoma opasno deluje naglo skretanje iz budućeg tunela ka Beogradu kao i uključenje sa ovih čitavih 400-500m metara u budući tunel. Sve je isprojektovano tako da nema igla gde da padne.
 
I, zna li se kada tačno Gazela postaje bulevar umesto autoputa?
 
Ovde neki slabo voze ovom deonicom a ipak komentarišu. Btw već iza Smedereva počinje rally "ko će pre u Bg" sa opasnim etapama preko Begaljičkog brda i jurnjavom ka naplatnoj rampi. Vozač sam 30+ godina pa mi je sva pažnja usmerena na izbegavanje incidenata sa ovim trkačima. Usporavanje i laganini vožnja je praktično nemoguća. Ovaj deo je decenijama tradicionalno zaletište za brdo koje sledi jer "još malo pa smo kuči". Nisu svi iskusni vozači i pratioci ovog foruma pa su spremni na spretno manevrisanje. Početnici, umorni, lokalni vozači koji 2x godišnje idu autoputem itd. Regulacija saobraćaja treba da predvidi najgoru varijantu a ne najbolju, da bude jasna i blagovremena. Ovde očigledno nedostaje tih elemenata čim se greške dešavaju u ovolikom procentu. Ako negde treba kontrolisati brzinu (milicijska patrola) to je ovde.
 
Ovde neki slabo voze ovom deonicom a ipak komentarišu. Btw već iza Smedereva počinje rally "ko će pre u Bg" sa opasnim etapama preko Begaljičkog brda i jurnjavom ka naplatnoj rampi. Vozač sam 30+ godina pa mi je sva pažnja usmerena na izbegavanje incidenata sa ovim trkačima. Usporavanje i laganini vožnja je praktično nemoguća. Ovaj deo je decenijama tradicionalno zaletište za brdo koje sledi jer "još malo pa smo kuči". Nisu svi iskusni vozači i pratioci ovog foruma pa su spremni na spretno manevrisanje. Početnici, umorni, lokalni vozači koji 2x godišnje idu autoputem itd. Regulacija saobraćaja treba da predvidi najgoru varijantu a ne najbolju, da bude jasna i blagovremena. Ovde očigledno nedostaje tih elemenata čim se greške dešavaju u ovolikom procentu. Ako negde treba kontrolisati brzinu (milicijska patrola) to je ovde.
Na zalost takvi i usporavaju saobracaj na toj deonici, bukvalno moras da vozis MINIMUM 120 inace ces voziti 80 iza njih. A iza tebe standardno neki debil u skodi koji ti blica dok ih pretices.
 
Vi pričate o delu gde je ograničenje 120, ima tri trake ali niko ne koristi krajnju desnu, već često i krajnju levu, iako ne pretiču apsolutno nikoga?
Kakvo manevrisanje je tu potrebno? Prebaciš u nižu brzinu pre brda, ako auto ne može da izdrži, prebaciš se u srednju ili desnu traku i teraš svoj tempo.
 
Vrh