Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

To što je auto kao kanta sposoban da vozi više od te brzine ne znači da je ona psihološki bezbedna, ona više umara vozače, a i više se goriva troši, što šteti životnoj sredini. 130 km/h je izuzetno velika brzina, gde moraš uzeti u obzir i kamione koji idu 90 km/h. Šta da ti izleti neki kamion sa 95 km/h da pretiče drugi kamion, a ti si vozio 180?

Svakako, ušteda sa većom brzinom na veličini naše države bi se merila u minutima, što dovodi do toga da povećanje brzine nije opravdano.
Upravo, ušteda vremena je minimalna, jer je teško održati veliku prosečnu brzinu. Na primer, dovoljno je samo jedna deonica radova da spusti prosečnu brzinu za 10-20km/h, a onda se pojave na par mesta oni što sporo pretiču, pa se napravi kolona u preticajnoj traci, gde se vozi sa jako malim odstojanjem i jako nebezbedno i apsolutno ništa nije postignuto sa tako brzom vožnjom kad je gužva.
Koliko puta sam se trudio da držim 135 (stvarnih 130) na tempomatu na deonicama od po 200km, i na kraju vidim da mi je prosečna brzina 110-115km/h, baš zato što je gužva i često bude zastoj u preticajnoj. Od tad što je veća gužva to se više držim desne trake, jer sam skontao da nije vredno većeg truda i koncentracije da bih stigao negde 10 minuta brže. Jednostavno je mnogo udobnija vožnja kad se malo sporije vozi u gužvi. A naročito nije vredno kad se u tu prosečnu brzinu uračuna vožnja po gradu. Skontaš da 10 minuta možeš da izgubiš što su te uhvatila 3 semafora...
 
Da li je neko rad da objasni zašto su ostale table za radove i ograničenje od 80km/h na ostružničkom mostu iz pravca Dobanovaca ka Ostružnici mesecima nakon završenog posla?
IMG_2452.jpeg
 
I tako dok mi raspravljamo dal treba krntijom 150 ili 160 u holandiji spusteno ograničenje na svim putevima na 100 preko dana da bi se, pazi sad ... ograničila emisija azota. Čisto da ne izgubimo iz vida šta se dešava oko nas.

Meanwhile, the 2019 Dutch nitrogen emissions crisis [nl], which indirectly caused the 2019–2020 Dutch farmers' protests, convinced the government on 13 November 2019 to lower the speed limits in the Netherlands on national roads to 100 kilometres per hour during the day, from 6 am (6:00) to 7 pm (19:00). Only during nighttime the former limit of 130 km/h (81 mph) remained.
 
Upravo, ušteda vremena je minimalna, jer je teško održati veliku prosečnu brzinu. Na primer, dovoljno je samo jedna deonica radova da spusti prosečnu brzinu za 10-20km/h, a onda se pojave na par mesta oni što sporo pretiču, pa se napravi kolona u preticajnoj traci, gde se vozi sa jako malim odstojanjem i jako nebezbedno i apsolutno ništa nije postignuto sa tako brzom vožnjom kad je gužva.
Koliko puta sam se trudio da držim 135 (stvarnih 130) na tempomatu na deonicama od po 200km, i na kraju vidim da mi je prosečna brzina 110-115km/h, baš zato što je gužva i često bude zastoj u preticajnoj. Od tad što je veća gužva to se više držim desne trake, jer sam skontao da nije vredno većeg truda i koncentracije da bih stigao negde 10 minuta brže. Jednostavno je mnogo udobnija vožnja kad se malo sporije vozi u gužvi. A naročito nije vredno kad se u tu prosečnu brzinu uračuna vožnja po gradu. Skontaš da 10 minuta možeš da izgubiš što su te uhvatila 3 semafora...
Upravo tako, otpor vazduha raste eksponencijalno a ne linearno a samim tim i skace potrosnja. Na kraju ispadne vrlo mala usteda u vremenu a veca potrosnja. To nikako da skapiraju ljudi u Beogradu kada se trkaju izmedju semafora :bg4:
 
Da li je neko rad da objasni zašto su ostale table za radove i ograničenje od 80km/h na ostružničkom mostu iz pravca Dobanovaca ka Ostružnici mesecima nakon završenog posla?
Mislim da nije završen posao.
Oni su, još kad je otvoren most za saobraćaj, rekli da će ostati ograničenje koje je postavljeno dok ne budu gotovi svi radovi ispod i u mostu.

Ovo je sa sajta puteva Srbije:

22.01.2023. године, до 12 часова биће уклоњена саобраћајна сигнализација и мост се отвара у пуном коловозном профилу за двосмерни саобраћај ( узводна конструкцији моста, смер Сурчин - Орловача, биће отворена за саобраћај)
- 23.01.2023. године, успоставиће се привремени режим саобраћаја уз ограничење брзине на мосту на 80 км/х због преосталих радова испод моста.
Молимо учеснике у саобраћају да поштују саобраћајну сигнализацију и прилагоде брзину кретања условима на путу.
 
To je problem sa signalizacijom po celoj Srbiji. Radovi se završe, ne ukloni se privremena signalizacija.
Ili prvo postave signalizaciju, pa radovi počnu tek posle nekoliko dana.

A što se tiče brzine i ograničenja i vozila: Ograničenja su tu zbog prosečnih vozača i automobila, tj, zakon se ne prilagođava najboljima i najpametnijima, nego proseku, pa čak i malo ispod njega.

E sad, kada neinteligentnoj osobi daš mnogo konja - to je recept za katastrofu.
 
Kada već pričamo o brzini, po meni je mnogo opasnija vožnja po auto-putu od 80km/h nego 140-150. Pre neki dan je čovek upravo toliko vozio od Vrčina ka Beogradu. Kada sam ga zaobišao, video sam da vozi i čačka mobilni telefon. I da nije to radio, vožnja takvom brzinom po meni je veoma opasna.
 
@blingaro Zapravo nije opasna ako ne kršiš ograničenje. Kad prilaziš takvom vozilu sa 130 uopšte nije strašno jer je to od prilike brzina većine kamiona. ali kada voziš 200 jako je opasno jer je procena mnogo teža.
Meni je čovek rekao da je opasno što vozim 130 jer ugrožavam ove što prestižu sa 200. Pa da li je to u redu?
 
Брзина од 120-130 km/h је максимална безбедна брзина на ауто-путу... За аутомобиле из 50-их година прошлог века. Ограничења брине су смешно ниска на већини путева у целој Европи.

Када возиш 130 км/х прелазиш 36 метара у секунди, време за било какву реакцију на непредвиђену ситуацију је минимално,
ако не и непостојеће, поготово за старије моделе аутомобила.
 
Sad sam se malo igrao sa google mapom. Stavio sam početnu tačku Novi Banovci a krajnja Hotel Hedonic kod tranšpeda.

Obilaznicom 51,3km - 35min 87,94kmh prosek
preko gazele 49,1km - 36min 81,83kmh prosek

Interesantna mi je ovako mala razlika u kilometraži samo 2.2km - nešto sam mislio da će obilaznicom biti 10-15km više.

Neka moja pretpostavka je da će u septembru ova ista ruta biti skoro ista obilaznicom dok će kroz grad biti potrebno sat vremena više.
 
@blingaro Zapravo nije opasna ako ne kršiš ograničenje. Kad prilaziš takvom vozilu sa 130 uopšte nije strašno jer je to od prilike brzina većine kamiona. ali kada voziš 200 jako je opasno jer je procena mnogo teža.
Meni je čovek rekao da je opasno što vozim 130 jer ugrožavam ove što prestižu sa 200. Pa da li je to u redu?

Jeste opasno ako neko vozi sporije nego sto treba jer se tako prave kolone i mora da se obilazi.

Kada bi svi vozili preporucenom brzinom, sve bi teklo mnogo bolje i lakse.

Svako ko je vozio po Evropi zna kako to izgleda kada svi oko tebe voze slicnom brzinom i tada nema potrebe za prestrojavanjima i preticanjima.
 
Kada već pričamo o brzini, po meni je mnogo opasnija vožnja po auto-putu od 80km/h nego 140-150. Pre neki dan je čovek upravo toliko vozio od Vrčina ka Beogradu. Kada sam ga zaobišao, video sam da vozi i čačka mobilni telefon. I da nije to radio, vožnja takvom brzinom po meni je veoma opasna.
Sto volim kad cujem ove da je opasno da se vozi 80, a kamoni ne smeju preko 90 da voze. A jos cesce cujem kako su krivi kamioni za guzve u preticajnoj jer voze 90 u desnoj traci?!?
 
@astrodule Promaklo mi je u autoškoli šta je preporučena brzina na autoput ??
Učili su nas za maksimalnu i minimalnu brzinu. Upravo preticajna traka zato postoji. Ako bi svi vozili 130, onda bi nam jedna traka bila dovoljna jer niko ne bi prestizao. Nikad mi nije zasmetao auto koji vozi sporije već onaj koji vozi brže od 130 je ne mogu da izvršim prelazak u levu traku bezbedno.

Putničko vozilo B kategorije koje vuče kamp prikolicu na autoputu ima ograničenje 80kmh, a kamion sa prikolicom 90kmh, da li je to nebezbedno?
 
Postoji znak koji se može postaviti ali ne postoji opšta preporuka
 
Manje je bezbedno voziti 80 kmh na autoputu gde je ograničenje 130 jer te u tom slučaju mnogo vozila pretiče i samim tim se povećava verovatnoća da će te neko udariti prilikom preticanja. Nije uopšte potrebna strašno velika inteligencija da se to shvati.

Kao što je jako nebezbedno stajati u zaustavnoj traci. I to isto nije iz razloga jer će neko baš tad slučajno izgubiti kontrolu i udariti te već što će fiksirati tvoje vozilo pogledom i udariti te. I to je ono što ne kapiraju ljudi koji stanu u zaustavnoj da pišaju.
 
Sročio si ga kao da svako ko vozi na auto-putu prvo ne gleda unapred, ne drži bezbedno odstojanje i pretiče te tako što ti se zalepi na 10 centimetara od auta. Dajte, ljudi, malo realnosti.
 
Zašto bi me neko udario prilikom prestizanja (obilaženja da se stručno izrazim) ako ne vozi pre koograničenja i jedini krši zakon? Prestanite da tumačite zakone onako kako vama odgovara da bi opravdavali prekršaje koje činite !
 
Poenta je u tome da ti nemaš ništa od toga što je on kriv ako si ti tvojom vožnjom znatno povećao verovatnoću da te neko udari. Dovoljan je jedan mentol koji te ne vidi prilikom preticanja(to se vodi kao preticanje, ne obilaženje btw.) Takođe, nije isto 80 i 120, sa 80 je broj vozila koji će te preteći u putu od 100 km neuporedivo veći nego ako se krećeš 120.

Što ono kažu morate da razmišljate, makar na silu.
 
Vrh