Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Dinamika eksproprijacije na Koridoru X

Eksproprijacija za potrebe izgradnje Koridora X trenutno se sprovodi u 27 gradova i opština širom Srbije. Sektor za pravne, kadrovske i opšte poslove započeo je eksproprijaciju na Koridoru X u septembru 2008.g. i do današnjeg dana je doneto preko 5000 rešenja o eksproprijaciji, zaključeno je preko 4500 sporazuma o naknadi za eksproprisanu imovinu, dok je svega tridesetak stranaka odbilo da prihvati novčane ponude. U ovom preiodu JP “Putevi Srbije” je, iz sopstvenih sredstava, na ime naknade za eksproprisnu imovinu isplatilo ranijim vlasnicima preko 4 milijarde dinara.

1. Deonice na kojima je završena eksproprijacija:
Autoput E-75, granica Makedonije –Bukarevac – 10,7 km
Autoput E-75, Bukarevac – Levosoje - 10,3 km
Autoput E-75, Srpska Kuća – Donji Neradovac (teritorija Opštine Vranje) - 6km
Autoput E-75, Lot 1.1., Obilaznica oko Novog Sada – 12 km
Autoput E-75, Lot 2.2., Petlje između Novog Sada i Beograda (Stara Pazova, Inđija, Kovilj, Beška i Maradik)
Autoput E-75, Horgoš – Novi Sad (preostala eksproprijacija od km 0 do km 108) – 108km
Autoput E-80, Obilaznica oko Dimitrovgrada – 8,7 km
Autoput E-80, Dimitrovgrad – Pirot istok – 12 km
Autoput E-80, Prosek – Crvena reka – 22,5 km
Obilaznica oko Beograda, Batajnica-Dobanovci – 10,5 km
Obilaznica oko Beograda, Sektor 5 (teritorija Opštine Rakovica) – 5 km
Ub – Lajkovac – 12 km

2. Deonice na kojima je ekspoprijacija u toku ili u većem delu završena:

Autoput E-75, Subotica (Y krak), Kelebija – Subotica – 24km
- KO Bikovo – završena
- KO Donji Grad – privodi se kraju
- KO Stari Grad – u toku su pripreme za početak eksproprijacije u ovoj KO
Autoput E-75, Vladičin han - Donji Neradovac – 26,2 km
Autoput E-75, Levosoje – Srpska kuća (teritorija Opštine Bujanovac) – 10km



3. U narednom periodu planirana je eksproprijacija na preostalim deonicama:

Koridor X:
Autoput E-75, Vladičin Han – Caričina Dolina – 14,3 km
Autoput E-75, Caričina Dolina – Grdelica – 12 km
Autoput E-75, Grdelica – Grabovnica – 7,9 km
Autoput E-80, Crvena reka – Čiflik – 12,6 km
Autoput E-80, Čiflik – Pirot istok – 26,6 km

E-763:
Autoput E-763, Obrenovac – Ub – 24 km
Autoput E-763, Lajkovac – Ljig – 26 km



Na gore navedenim deonicama postupak eksproprijacije će biti pokrenut nakon prethodno sprovedenog postupka cepanja (parcelacije) parcela potrebnih za izgradnju autoputa u nadležnim katastrima. Preduslov za početak cepanja parcela potrebnih za eksproprijaciju i izgradnju predstavlja prethodno završena tehnička kontrola glavnih projekata. Za svih sedam navedenih deonica zaključeni su Ugovori o tehničkoj kontroli i njihova realizacija je u toku. Imajući u vidu da postupci cepanja parcela u katastrima traju u proseku dva do tri meseca, eksproprijacije na ovim deonicama će biti pokrenute i realizovane tokom 2011 godine.

Postupak eksproprijacije se sprovodi isključivo pred nadležnim imovinsko pravnim službama Opština i Gradova kroz čiju teritoriju prolazi budući autoput. JP "Putevi Srbije", kao korisnik eksproprijacije, pokreće postupak eksproprijacije podnošenjem predloga za eksproprijaciju.

Opštinski organ uprave obaveštava stranke o pokretanju postupka eksproprijacije i donosi rešenja o eksproprijaciji. Po pravnosnažnosti rešenja o eksproprijaciji, JP "Putevi Srbije" je dužno da podnese pisanu ponudu o obliku i visini naknade za eksproprisanu imovinu.

Visinu naknade za zemljište utvrđuje poreska uprava, dok visinu naknade za biljne kulture i objekte utvrđuju veštaci odgovarajuće struke. Sporazum o naknadi se zaključuje pred nadležnim opštinskim organom.

DIREKTOR SEKTORA ZA PRAVNE, KADROVSKE
I OPŠTE POSLOVE
Goran Tomić, dipl. pravnik

*Napomena: Informacija o dinamici eksproprijacije na Koridoru X je objavljena 07.10.10.g. i važi do objave novih informacija.




Sektor 6 obilaznice oko BG se uopšte ne spominje ni da je završena eksproprijacija a ni da je planirana za 2011 godinu?
 
Nekoliko slika petlje Orlovača iz ugla koji do sad nije slikan (bar mislim tako)...

Slikano juče (2010-10-08) oko podneva, fotoaparat Canon SX10. :)









 
Igore, da li bi mogao da proveriš zašto sektora 6 nema u spisku za eksproprijaciju ni za ovu ni za iduću godinu? Pre poslednjeg ažuriranja bio je na spisku onih gde je eksproprijacija u većem delu završena a sad ga nema nigde. Drugačije je kad pita NN lice od redakcije Beobuilda. Hvala unapred.
 
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=57839&kategorija=Beograd

Vesti :: Beograd
Poginule dve osobe u lančanom sudaru »
04. Novembar. 2010 | (09:13 -> 12:09), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Poginuli su Dragan J. (31) i Radomir J.(60), a troje ljudi je povredjeno u lančanom sudaru koji se dogodio oko pola osam, izmedju Dobanovaca i Ostružnice, tri kilometra od Dobanovacke petlje.

Ekipe Hitne pomoći prevezle su povredjene u Urgentni centar, gde su smešteni na odeljenje intenzivne nege.

U sudaru su učestvovala tri šlepera, mali kamion i jedan automobil.

Kako saznajemo, automobil se tokom preticanja sudario sa kamionom, da bi kasnije na njega naleteo šleper, dok se drugo vozilo našlo zaglavljeno izmedju dva kamiona.

U momentu kada se nesreća dogodila na tom delu puta bila je gusta magla. Zbog obavljanja uvidjaja saobraćaj je bio u prekidu više od dva sata.
polu-obilaznica....
 
Ne razumijem sta? Da je izgradjena obilaznica ne bi bilo udesa ?
 
.. pa teško da bi se na pravom autoputu vozilo sudarilo s vozilom iz suprotnog smera..
 
Eh...Uze ibarska i ostala polu resenja ukljucujuci ovu virtuelnu obilaznicu vise zivota no neki ratovi u skorijoj proslosti...
 
marat":3cb6jsrx je napisao(la):
Ne razumijem sta? Da je izgradjena obilaznica ne bi bilo udesa ?
Ne.
Udes se dogodio na obilaznici, ikao se sam termin "obilaznica" ulavnom nije spominjao u vestima o ovom tragičnom događaju. Novinari sami najbolje znaju zašto.

Da je obilaznica u punom profilu, do ovoga ne bi došlo. Pretpostavljam da, svako je vozio tuda, zna koliko je to u stvari nezgodna i opasna saobraćajnica, a razlog je upravo čuveni plod domaće pameti, tzv - poluautoput.
 
Što je najgore ne zna se ni kad će biti završen polu-profil do Bubanj potoka, a (normalan) pun profil postaje misaona imenica.

Nažalost plaćamo najskuplje što možemo, plaćamo životima.
 
relja":j8jff6z3 je napisao(la):
Da je obilaznica u punom profilu, do ovoga ne bi došlo. Pretpostavljam da, svako je vozio tuda, zna koliko je to u stvari nezgodna i opasna saobraćajnica, a razlog je upravo čuveni plod domaće pameti, tzv - poluautoput.
Нису џабе звали пут Београд (тачније Батајница)-Нови Сад "пут смрти". Сад је иста ситуација од Новог Сада до Суботице. Слично је и од Лесковца ка македонској граници (полуаутопут, само са узаним надвожњацима, који ће морати да се руше кад се буде градио пун профил). А није то само домаћа памет. Исто тако су и у Хрватској звали пут Карловац-Ријека. Мислим да је иста ситуација и у Македонији од Куманова до Ђевђелије.
 
Wile E. Coyote":3fct4nkx je napisao(la):
А није то само домаћа памет. Исто тако су и у Хрватској звали пут Карловац-Ријека. Мислим да је иста ситуација и у Македонији од Куманова до Ђевђелије.
Još jedan dokaz da imamo dosta zajedničkog....
 
Wile E. Coyote":1gx2bdje je napisao(la):
Мислим да је иста ситуација и у Македонији од Куманова до Ђевђелије.
Mislim da loše misliš, u Makedoniji uglavnom nije poluautoput, a od Kumanova do Đavđelije je otprilike cela Makedonija :) jedino što u Makedoniji trake ne idu jedna do druge, već ima solidna udaljenost među njima..
 
Wile E. Coyote":1gwd8ygm je napisao(la):
Нису џабе звали пут Београд (тачније Батајница)-Нови Сад "пут смрти". Сад је иста ситуација од Новог Сада до Суботице. Слично је и од Лесковца ка македонској граници (полуаутопут, само са узаним надвожњацима, који ће морати да се руше кад се буде градио пун профил). А није то само домаћа памет. Исто тако су и у Хрватској звали пут Карловац-Ријека. Мислим да је иста ситуација и у Македонији од Куманова до Ђевђелије.
U Hrvatskoj je to bila deonica Bosiljevo - Rijeka, i to ne cela i tamo je bilo dosta punog profila (a od Karlovca do petlje Bosiljevo 2 gde se odvaja auto put za Split je odmah građen puni profil). Ono što je zanimljivo da je kod njih takvo rešenje potrajalo svega par godina, i od pre tri godine kompletan auto put do Rijeke je puni profil (a teren neuporedivo zahtevniji nego kod nas, pogotovo u Vojvodini, gde je poluautoput stanje trajalo bar 25 godina).
U Makedoniji nema tih budalaština, ili postoje potpuno odvojene trake za jedan smer, ili ne, i to je lepo označeno kad se prelazi na običan magistralni put. Oko Skoplja postoji dve petlje i faktička obilaznica koja spaja pravac ka Kumanovu i pravac ka Velesu obodom Skopske doline (pored aerodroma). I u Makedoniji je ostalo da nije auto put samo par kilometara od naše granice ka Kumanovu (a i ovo bi trebalo da je gotovo sad već), i od tunela u Demir Kapiji do ispred Đevđelije. Sve u svemu ne verujem da je više od 40-tak kilometara na celom koridoru X. Plus su napravili celu severnu obilaznicu Skoplja, koja spaja krak koji dolazi iz Kumanova/Velesa sa autoputem ka Tetovu/Gostivaru. Tako su za sav tranzit, na svim glavnim pravcima oko glavnog grada obezbedili obilaznice. Ok, na nekim mestima gde je stara magistrala pretvorena u jednu traku auto-puta to je rezultovalo time da postoje samo dve kolovozne trake, ne i zaustavna, ali su obe u pravcu ka Velesu (ovo bi Slovenci zvali "hitra cesta", a ne auto-put). Trake u suprotnom smeru idu sa druge strane brda, razdvajaju se iza aerodroma Petrovci kod mosta na Pčinji i spajaju iznad grada Velesa.
Slično rešenje su napravili i slovenci pred Ljubljanom iz pravca Zagreba, traka ka Zagrebu koristi trasu starog puta Bratstvo-jedinstvo, a nova traka ide sa druge strane brda skoro do petlje na ulazu u Ljubljanu.
Ono što je poražavjuće je da su oni svoje "poluatoputeve" tamo gde ih je bilo relativno brzo pretvorili u puni profil i sad tako nešto nigde ni ne grade, a mi se uporno "poluprofiliramo". Deo obilaznice od Dobanovaca do Orlovače, je užas - kamiona ko pleve, skoro svuda dupla puna, tuneli mračni kao planinske pećine. O ostatku "obilaznice" tj. Kružnom putu i stanju saobraćaja na njemu ne vredi ni govoriti. Ta obilaznica se mora napraviti u punom profilu što pre, inače će se smanjiti gužve po gradu i povećati broj stradalih na periferiji!!! Bar da naprave vijadukt i spoje Orlovaču sa tunelima Straževica!
 
medjutim":cv497lf3 je napisao(la):
Wile E. Coyote":cv497lf3 je napisao(la):
Мислим да је иста ситуација и у Македонији од Куманова до Ђевђелије.
Mislim da loše misliš, u Makedoniji uglavnom nije poluautoput, a od Kumanova do Đavđelije je otprilike cela Makedonija :) jedino što u Makedoniji trake ne idu jedna do druge, već ima solidna udaljenost među njima..
Мислио сам од Велеса до Ђевђелије. Мој лапсус. Нема Смилета који се удара хркљуш, па ћу употребити овог: :bash: Од Куманова до Велеса је први аутопут у Македонији, који је изграђен пре тридесетак година.

Заборавио сам и на ово парченце од Куманова до границе са Србијом (чини ми се 7 км) које, ко зна због чега, нису никад такли, о чему прича Мики.
 
Wile E. Coyote":xm7pivxs je napisao(la):
Заборавио сам и на ово парченце од Куманова до границе са Србијом (чини ми се 7 км) које, ко зна због чега, нису никад такли, о чему прича Мики.
ma poceli su da rade i tih 7 km jos pre 2 godine, ali mnogo su nesto oduzili

vest iz 2008.
http://www.mia.com.mk/default.aspx?vId=57225207&lId=1&pmId=501

prolazio sam letos tuda, nije da se ne radi, ima i ljudi i masina na trasi, ali je to sve prilicno kilavo cak i za nase standarde.
 
Nije poluprofil autoputa naša izmišljotina, to je praksa kad se radi fazna izgradnja, tj kad si siromašan pa nemaš za pun profil.
Na ovakvom profilu moguća visoka projektna przina jer su elementi geometrije puta radjeni za računsku brzinu od 120km/h što predstavlja opasnost jer je vozaču elementima putne geometrije omogućeno da vozi brzo a pri tom deli isti kolovoz sa suprotnim smerom. Tako ako dođe do sudara on je po pravilu sa katastrofalnim posledicama. Zato treba težiti da ovo fazno rešenje potraje što kraće ali kod nas.....
Rešenje je oštrim merama (kamere, portali, radari) represivno delovati na prekršioce koji prekoračuju brzinu (dozvoljeno je 100) i nepropisno pretiču. Pogotovo je ovo nepropisno preticanje opasno jer se na silu ulazi u voznu traku suprotnog smera očekujući da se vozilo iz suprotnog mera skloni da bi baja ležerno preticao. U novom zakonu ovo bi bila čista nasilnička vožnja.
U Srbilendu naravno nema ovakve kontrole..pa su posledice ovake... :(
 
Ulica "teškog" saobraćaja »

11. Novembar. 2010, Autor : Jelena Glušac, Komentari: 0

Kako se jedan od vekovima kulturno, istorijski i arhitektonski najatraktivnijih delova Beograda sveo na glavnu trasu teretnog saobraćaja.


Nekada elitni deo prestonice, čuven po izuzetnoj arhitekturi i bogatom kulturnom životu, sada je atraktivan za reklamiranje proizvođača kamionskih guma.
Umesto da Karađorđevu zaobilaze kamioni, zaobilaze je Beograđani. Spoj teških točkova i oronulih fasada deluje gotovo filmski, ali to nije film kakav bi Janko Baljak voleo da režira. Ko bi rekao da je upravo ovde odigrana prva pozorišna predstava u Beogradu.
"Sada to niko ne bi poverovao, da je ovo zapravo bio neki kulturni, turistički, pa i biznis centar grada. Sada je samo jedna magistrala bučna za cisterne, koju želimo da pretrčimo što pre.", kaže reditelj Janko Baljak.
Kada se ispred zgrade Geozavoda, odvija "teški" saobraćaj u kome su kamioni i cisterne praktično preuzeli primat, i to tako traje predugo, nazirete li uopšte da se negde iza sve te buke, kamiona, cisterni i oblaka izduvnih gasova, iz dana u dan krnji i urušava jedan Beograd kakav je nekada cela Evropa želela da ima.
Karadjordjeva ulica je stara 2.000 godina, ljudi su ovde nekada plovili čamcima kao u Veneciji, kvadrat u Karađorđevoj je bio pet puta skuplji od kvadrata u Knez Mihailovoj. Da li vam izgleda ova tako reći industrijska zona, usred ovakve arhitekture, kao pravo skrnavljenje?
Šta je ovo - paradoks savremenog sveta ili jednostavno naš sopstveni nemar?
U vreme kada je bila ministar kulture, Nada Popović Perišić pokrenula je inicijativu da se zgrada bivšeg Geozavoda vrati ministarstvu. Ništa se nije desilo, a ona se danas, kao dekan Fakulteta koji je u Karđorđevoj, trudi da vrati život makar jednoj od zgrada čuvenog trgovca Luke Ćelovića.
"Dok sam na ulici pomislim jao, kako je ovaj kraj zapušten. A onda uđete u jednu građevinu koja vas potpuno inspiriše na puno toga jer nosi prošlost u zidovima, ako tako mogu da kažem", kaže bivša ministarka.
U Gradu kažu da uveliko rade na tome da inspirativnu i bogatu prošlost oslobode iz zdanja Karađorđeve. Rok za izmeštanje teretnog saobraćaja i izgradnju terminala za pretovar železničkog, drumskog i rečnog transporta je 5 do 10 godina.
Dejan Vasović, gradski arhitekta, se nada da će se u sledećim godinama koje dolaze na priostojan i upečatljiv našin srediti to priobalje, zameniti trošne kuće, sačuvati i obnoviti ove lepotice i da će Karađorđeva ulica polako početi da dobija sjaj kako je i bilo pre 100 godina.
A pre više od sto godina, na mestu nekadašnje Male pijace, podignuta je, po mnogima, najlepša zgrada u Beogradu. Zgrada Beogradske zadruge, mlađima je poznata kao jedno od glavnih mesta za organizovanje žurki za Noć veštica i Novu godinu, upravo zbog veličanstvene arhitekture.
Kada jednog dana proteramo veštice i kamione, možda ponovo zablista zaboravljeni grad.

http://studiob.rs/info/tema.php?id=260
 
Тешко да ће обилазница бити завршена за 5 до 10 година, тако да нема ништа од измештања транзита из града... :kafa:
 
Šta je sa delom obilaznice Batajnica - Dobanovci? Već duže vreme nema nikakvih vesti. Da li se radi ili ne? Da li je završena eksproprijacija?
 
Sa sigurnošću , NE radi se.
Juće 14.11. su ispod zaštitne ograde Batajničkog nadvožnjaka (vezivali kao oluke ) neke crne cevi i to je sve.
Od nadvožnjaka do asvata Soko salaša (kod aerodroma Nikola Tesla veza sa autoputem) ima 6 km poljskog puta,
a po zvaničnom projektu do Dobanovačke petlje mnogo više, te se ne radi ni na alternativnoj ni na projektovanoj trasi, lično sam stekao
utisak da su snage preusmerene na petlju koja je favorizovana u korist brđana ....
 
Trebalo bi da počnu radovi na proleće, ovaj put ne postoji nijedan razlog za odlaganje radova.

Boca-ico nisam shvatio tvoj lični utisak?
 
STRAZEVICA.jpg


Al i dalje ginu ljudi...

BEOGRAD - Dve ženske osobe povređene su u saobraćajnom udesu koji se dogodio oko dva časa u tunelu Straževica i prebačene su na odeljenje za reanimaciju Urgentnog centra, izjavila je jutros Tanjugu portparol Hitne pomoći dr Nada Macura.

Povređena je žena stara oko 28 godina, vozač, koja je bila svesna i sa politraumom, odnosno povredom više organa, dok je suvozač iz istih kola, žena stara oko 25 godina, bila u stanju koje predstavlja blagi uvod u komu, istakla je dr Macura.
 
@shumar

Svaki deo grada zaslužuje pažnju, sreća ili nešto drugo u nađoj oskudaciji i kome se zalomi da dobije po nešto...
Pamtim na oba mesta kukuruze, na brdu ih više nema, a oba naselja su u istoj kategoriji pa i priliv stanovništva je bio sličan
Brdo je za to vreme dobilo...poduži spisak a ovi drugi prazna obećanja ...
eto sticajem okolnosti opet će dobiti nešto (fala bogu potreban lakši pristup centru) a ovi opet obećenje sledeće godine....

Hajde, koliko je vremena proteklo od prekida rada na Dobanovačkoj petlji gde je URAĐEN denivelisan priključak ka Batajnici . Da li je to uredu, da se deo zaobilaznice koj diektno utiče na dobar deo Beograda, tako zapostavi i ako se radi o relativno malom broju kilometara
Opravdanja hiljadu , interesovanje i snage očigledno nisu usmerene na tu stranu
 
Vrh