Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Mislim da si suviše optimističan. Možda ako grad izvrši neki jači pritisak, u šta sumnjam jer su suviše popustljivi po tom pitanju iz meni nepoznatog razloga.
 
Beograd 20. 05. 2010
PRESS
Svetlo tek na kraju tunela!
Ni godinu i po od otvaranja Sektora četiri na obilaznici oko Beograda nisu osvetljeni tuneli "Lipak" i "Železnik". Vozači stotinama metara voze u mrklom mraku!

Tuneli "Lipak" i "Železnik" koji se nalaze na Sektoru četiri obilaznice oko Beograda već više od godinu i po nemaju osvetljenje jer nije plaćen priključak za struju?! Vozači koji se kreću ka Beogradu voze prvo 665 metara, a zatim još 700 metara, koliko su dugački tuneli, kroz potpuni mrak. Opasnost povećava i činjenica da tunel "Železnik" ima krivinu pa se ne vidi ni spoljašnje svetlo.
OBILAZNICA
TUNELI
Lipak 665 metara
Železnik 699 metara
Straževica 745 metara

MOSTOVI
Železnička reka
Orlovača

PETLJE
Dobanovačka
Ostružnička
Orlovačka
U "Putevima Srbije", koji su krajnji korisnici obilaznice i koji treba da uvedu struju u tunele, međutim, ne vide problem i kažu da će sve biti vrlo brzo rešeno.
"Putevi Srbije": Rešićemo
- Posle puštanja u saobraćaj dela obilaznice oko Beograda, do Ostružničke petlje i tunela "Lipak" i "Železnik", preduzeće je počelo proceduru dobijanja neophodnih saglasnosti od "Elektrodistribucije Beograd" za priključenje na elektromrežu. Po dobijanju saglasnosti, koje očekujemo u veoma kratkom roku, uslediće potpisivanje ugovora sa EDB-om. Istovremeno se intenzivno radi na postavljanju dodatnih instalacija i neophodnih priključaka, jer je dosadašnje napajanje tunela električnom energijom bilo u okviru gradilišta, i za obavljanje građevinskih i infrastrukturnih radova - navode u info službi "Puteva Srbije".
U ovom preduzeću nam nisu dali odgovor na pitanja zbog čega do sada nije sve rešeno i da li je to zbog neplaćenog priključka. Takođe, pitali smo između ostalog, koliko su tuneli bezbedni u ovakvom stanju, ali odgovor nismo dobili.
Zaposleni u građevinskom preduzeću "Planum", koje je i izgradilo sporne tunele, navode da su svoj deo posla odavno završili i da su objekte predali "Putevima Srbije". Direktor "Planuma" Ratomir Todorović objašnjava da su "Lipak" i "Železnik" u mraku jer struja nije dovedena do građevine.
EDB: NISMO ZADUŽENI ZA RASVETU U TUNELIMA
Prema rečima portparola "Elektrodistribucije Beograd" Sandre Alagić, to preduzeće nije zaduženo za struju u tunelima.
- Nemamo nikakve veze sa tim, a koliko znam nema ni EPS. Sva pitanja treba uputiti na adresu "Puteva Srbije". Oni su nadležni za te probleme - kratko je rekla Alagićka.
- Mi smo naš deo posla uradili. Čak su i trafoi oko tunela postavljeni. Sad je ostalo da korisnik, odnosno "Putevi Srbije", plati priključak i dovede struju do tih trafoa odakle se prolazi snabdevaju strujom - ističe Todorović.
Vozači ljuti
On kaže da su "Lipak" i "Železnik" imali jedno vreme rasvetu.
- Dok smo gradili, priključili smo građevinsku struju kako bismo mogli da završimo radove. Ta struja je inače lošija, svetlela je samo po koja sijalica. Međutim, kada su završeni radovi, struja je isključena, pa su i tuneli ostali u mraku. Rekao bih da ovaj deo obilaznice nikog ne interesuje, čim nije plaćen ni priključak. Ne znam koje pare su u pitanju, ali se pričalo o nekih 50 miliona dinara. To je relativno sitan novac u odnosu na vrednost čitave građevine - tvrdi Todorović.
VUJANIĆ: VOZITE OPREZNO
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da su tuneli i krivine opasni sami po sebi zbog smanjene vidljivosti.
- Neophodno je da se vozi po propisima i oprezno. Osvetljavanje tunela omogućava da se vozi u nepromenjenim uslovima. Zato je i potrebno da kada se postavlja rasveta, svetlo bude podešeno i adaptivno. To znači da se na ulazu u tunel postepeno pojačava intenzitet svetla i na izlazu iz tunela postepeno smanjuje. Automobili moraju imati uključene farove, a naravno da je bolje kada u tunelima ima rasvete - navodi profesor Vujanić.
Vozači koji često prolaze ovom deonicom obilaznice kažu da im nije jasno zašto u tunelima nema svetla.
- Nije mi jasno kako mogu da kažu da je obilaznica završena, a tuneli nemaju osvetljenje. Ne znam ko je zadužen za to, ali znam da je čak i na dnevnom svetlu opasno voziti kroz "Lipak" i "Železnik". Prvi put kada sam prošao tim delom obilaznice nisam mogao da verujem da u tunelima ne svetli nijedna sijalica - ističe sugrađanin Branko Rajić.
DEONICE
sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometra (završeno)
sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7,4 kilometra (nije ni započeto)
J. DRAGIĆEVIĆ

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/118181/Svetlo+tek+na+kraju+tunela!.html

kakvi lazovi,ne pominju sektor 0 i kazu da je peti sektor gotov
 
Takođe završeni su samo poluprofili, i četvrtpetlje (da se tako izrazim) :vops:
 
Tačan naziv je sektor A a ne sektor 0. Reći da je sektor 5 gotov je izjava za Lazu Lazarevića.
 
Wile E. Coyote":2mnn5cmc je napisao(la):
Рећи да је било која деоница на обилазници готова је за Лазу Лазаревића.
Može i tako samo nisam hteo da budem baš toliko drastičan. Ali za sektor 5 nisam se mogao suzdržati jer tamo ne postoji ni šumski put a pri tom reći da je to završeno je neverovatno (tu ni Laza ne bi mnogo pomogao).
 
Loše vreme krivac za loše puteve?

2. jun 2010. | 11:57 | Izvor: Novosti
Beograd -- Rok za završetak rekonstrukcije Kružnog puta, važnom delu obilaznice oko Beograda i autoputa za Niš, izvođač radova "Štrabag" probio je više puta.

3336948304c0630902c12d807602747_450x338.jpg


Kako u Putevima Srbije navode izvođač radova imao je mnogo problema zbog loših vremenskih uslova, pa je novi produžetak radova odobren do kraja juna,

Krkljanac tek preti, jer kad putari budu asfaltirali deonicu od raskrsnice za Resnik do raskrsnice "1.000 ruža", a potom i od Avalskog puta do Bubanj potoka.

Vozači će zonu radova zaobilaziti u prvom slučaju preko grada, a u drugom alternativa će biti stari put preko Avale.

"Štrabag" je radove započeo sredinom prošle godine, a sada po drugi put asfaltira istu trasu. U "Putevima Srbije" kažu da su se radovi odužili jer je izvođač radova naiša na probleme.

"Tek što su skinuli stari asfalt, krenule su kiše i podloga se natopila vodom. Radove je dodatno otežala nemogućnost odvođenja površinskih voda, oceđivanje iz kolovoza, kao i plavljenje prouzrokovano uništavanjem i betoniranjem sistema za odvodnjavanje, odnosno kanala koje su vlasnici stovarišta i drugih objekata duž ovog puta, zatrpali. Bilo je potrebno dugo vremena da se tlo rasuši kako bi se nastavili radovi. "Štrabag" nije stigao da pre zime izlije završni sloj, a kada su teretnjaci u januaru preusmereni na ovu trasu, došlo je do ozbiljnih oštećenja", navode u Putevima Srbije.

U toku su radovi od raskrsnice za Kijevo do ulaska u tunel "Stara Straževica". Asfaltiranje je trebalo da bude gotovo u utorak, međutim, zbog vremenskih uslova putari će nastaviti posao tek od petka.

"Po završetku ove deonice, putari počinju sa sanacijom kolovoza od raskrsnice za Resnik do raskrsnice "1.000 ruža". Na ovoj trasi zadržaće se oko desetak dana, a za to vreme saobraćaj će biti preusmeren na Avalski put, Trošarinu, Crnotravsku i Borsku ulicu, posle čega će se opet uključivati na Kružni put u pravcu prema Ibarskoj magistrali", objašnjavaju u "Putevima Srbije".

Šoferi će biti prinuđeni da zaobilaze Kružni put i kada se putari presele na deonicu od Avalskog puta prema Bubanj potoku. Vozila će tada biti preusmerena na Avalu, Ralju, Sopot i Mali Požarevac, kako bi izašla na autoput za Niš.

Asfalt propada zbog preopterećenja?

Dragoljub Baletić, rukovodioc projekta sanacije u "Štrabagu", kaže da je asfalt kompletno propao zbog prevelikog opterećenja teretnjacima sa Gazele. "Umesto planiranih 200, Kružnim putem prolazi čak 1.100 kamiona dnevno i još 14.000 putničkih vozila. Ovakvo opterećenje iziskuje još dve trake i dimenzioniranje za takozvani teški režim saobraćaja", kaže Baletić.
Odgovornost za produžetak radova, "poklapanje" sa izmeštanjem teretnog programa sa Gazele, duple radove i povremeni saobraćajni kolaps, zasad niko ne preuzima.

Izvođači se pravdaju da im vreme nije dozvolilo da obave ugovoreni posao, a u Ministarstvu za infrastrukturu prst upiru u "Štrabag" i "Puteve Srbije".

"Nekoliko puta izvođač radova je tražio odlaganje rokova, koje im je odobravano zbog navedenih obrazloženja", objašnjavaju u "Putevima Srbije" i dodaje da je sada prioritet da se posao uradi kvalitetno i u okviru predviđenog budžeta.

Uzroke i odgovornost u vezi oštećenja utvrdiće nezavisna laboratorija CPL na osnovu uzoraka uzetih sa terena. Utvrđivanje krivca sačekaće završetak posla, a onaj ko bude kriv snosiće troškove za sanaciju.

Obilaznica oko Beograda nije završena, pa je Kružni put jedini alternativni "živi" pravac za preusmeravanje saobraćaja sa Gazele, odnosno urađenog dela obilaznice, na autoput za Niš.

On nadomešta neizgrađene sektore pet i šest obilaznice, od čije izgradnje se odustalo zbog nedostatka sredstava. S obzirom na to da je u pitanju magistralni put, projektovan za srednje težak saobraćaj (dva miliona vozila godišnje), a da će u periodu rekonstrukcije mosta Gazela biti opterećen i do pet puta više od predviđenog, neophodna je njegova sanacija.
preuzeto sa http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=02&nav_id=435804

eh, lose vreme, losa sreca...jos samo da kazu da je neko vradzbine bacio i da se radi o nekom uroku...:rolleyes:
 
Rok za završetak rekonstrukcije Kružnog puta, važnom delu obilaznice oko Beograda i autoputa za Niš, izvođač radova "Štrabag" probio je više puta.
Дакле, толико више лупетају да је то страшно... :bash:
 
Kružni put zvanično ne mogu da ga proglase za obilaznicu jer bi morali da podignu rang puta. Postoje razni uslovi da bi se to postiglo, morali bi izvršiti kompletnu rekonstrukciju da bi podigli nosivost puta. Obzirom da je skoro radjena rekonstrukcija a nije se pojačavala nosivost dovoljno govori da od toga nema ništa. Gradski busevi i traktori imali bi drugi režim a treba rešiti i problem pijace.
Ne postoji plan ni u prošlosti ni u budućnosti da to bude zaobilaznica.

U praksi Mrku zabole za obilaznicu jer je na tom delu samo probijen tunel Straževica (nezavršen) i to dok je još Velja bio "kapitalac" i od tad sektori 5 i 6 nisu ni dinara dobili čak se i duguje izvodjaču a bilo je odvojeno u budžetu za 2010. medjutim to su prebacili za Vojvodinu.

Pri tom naši obavešteni novinari pišu da Kružni put ima rang magistrale, tužno. Inače ostatak teksta je OK napisan mada po njima uvek ispada da je Kružni put obilaznica a ne prinudjeno i privremeno rešenje do završetka sektora 5 i 6.
 
Evropska banka će finansirati završetak obilaznice oko Beograda
Međunarodni Radio Srbija - Pre 45 minuta

Predstavnici Evropske investicione banke (EIB) su u susretu sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem potvrdili spremnost te finansijske institucije da finansira završetak izgradnje saobraćajne obilaznice oko Beograda. U saopštenju iz Mrkonjićevog kabineta se navodi da će EIB odobriti kredit u iznosu od 120 miliona evra za radove na deonici od Orlovače do Bubanj Potoka, u dužini od 12,5 kilometara. Na sastanku je postignut i dogovor o finansiranju deonice puta E-75 od Grabovnice do Levosoje sa 384 miliona evra, kao i putnog pravca od Grdelice do Caričine doline i dalje ka Vladičinom Hanu. Evropska banka će finansirati i studiju izvodljivosti za izgradnju moderne železničke pruge od Beograda do Subotice - navodi se u saopštenju i dodaje da se do kraja avgusta očekuje i potpisivanje ugovora o izgradnji pruge za brzine do 160 kilometara na sat.
aha, izrazili su spremnost...:rolleyes: svi spremni a sve stoji...
najvise sto me zanima je sta znaci to zavrsetak obilaznice....normalan autoput (2+2 i zaustavne trake da ne bude zabune) ili neki malo bolji lokalni put?..:shok:
 
Brzine DO 160km/h, hej, pa to je ravno kao ploča! Jedino treba probiti deo tunela između Karlovaca i Inđije..
 
@P.a.u.L.i.
Po idejnom rešenju cela obilaznica treba da ima profil auto-puta. Projekcija troškova za tu deonicu je bila 220 mil. eura, pošto je traženo 120mil. eura pretpostavljam da će biti polu-profil.

Ovo je ipak lepa vest. Posle silnog obećavanja, a nakon gotovo tri godine stajanja radova na toj deonici, izražavanje spremnosti je velika stvar.
 
Нека буде за почетак и полупрофил бар до Бубањ потока, а што се тиче дела преко Дунава, то ће са овим темпом и страначким препуцавањима бити на свето никад.
 
Vi za ozbilno uzimate saopstenja iz druga Mrkinog kabineta :lool: :lool: ja mislio da ste ozbiljni dok se ne provozam obilaznicom i do subotice vozom 160kmh nevjerujem mu nista .Sto bi kralj Petar rekao bice to o kukovo ljeto :kafa:
 
I ja se naježim kad čujem da je kružni put obilaznica.
Inače isti ima oznaku R251 što znači da je regionalni put odnosno put najnižeg ranga o kome brinu "Putevi Srbije".

Opasno me nerviraju novinari koji ne provere a tako površno plasiraju vesti, no ne treba se nervirati...

:kafa:
 
Velika stvar će da bude ako potpišu kredit sa EIB-om za obilaznicu (sektor 5 i 6) jer tada neće moći da se desi kao ove godine što se desilo da se odvojene pare za tu deonicu preusmere drugde (zbog političkih stvari).
 
Koје паре су преусмерене? Чије? Зар не схваташ да европски банкари још нису одобрили паре за секторе 5 и 6? Једини кредит који треба да стартује од јесени је за деоницу Добановци-Батајница.

Ако мислиш да су неке паре пребачене на 100км Северног крака, вараш се. Њега кредитирају сами извођачи који су пристали да три године чекају наплату.

Чуј, у држави која једва саставља крај са крајем постоје "паре одвојене за ту деоницу" :lol:. Па они немају пар милиона да исплате све радове од Остружнице до Орловаче, а камоли 150-200 милиона евра на страни које су, забога, наменили за обилазницу, па се "из политичких разлога" предомислили.
 
Koliko se sećam neka smešna cifra jeste bila odobrena *iz budžeta* za neki od tunela u okviru deonice koja pokriva sektore 5 i 6, ali se od toga odustalo i pare su preusmerene na neku drugu stranu.

Pare koje se dobiju kao kredit od EBRD naravno, ne mogu nigde da se preusmere.
 
sizif":2aibmk0n je napisao(la):
Koје паре су преусмерене? Чије? Зар не схваташ да европски банкари још нису одобрили паре за секторе 5 и 6? Једини кредит који треба да стартује од јесени је за деоницу Добановци-Батајница.

Ако мислиш да су неке паре пребачене на 100км Северног крака, вараш се. Њега кредитирају сами извођачи који су пристали да три године чекају наплату.

Чуј, у држави која једва саставља крај са крајем постоје "паре одвојене за ту деоницу" :lol:. Па они немају пар милиона да исплате све радове од Остружнице до Орловаче, а камоли 150-200 милиона евра на страни које су, забога, наменили за обилазницу, па се "из политичких разлога" предомислили.
Iz budžeta R Srbije za 2010. god izdvojeno je dve milijarde dinara za deonicu Hogoš-NS, zatim jedna milijarda za sektor 5 preciznije za završetak tunela Straževica. Ta jedna milijarda je kasnije preusmerena, ne znam šta ne shvataš? Ja kažem da je to politika možda grešim ali ne vidim drugi razlog. Zato mi je i drago da postoji "spremnost" da se potpiše kredit sa EIB-om za sektore 5 i 6. Inače kredit za deonicu Dobanovci - Batajnica je odobren 2007. god. čeka eksproprijacija za koju nije bilo dovoljno sredstava ali smo zato redovno plaćali penale.
 
Sizife,
Ne znam otkud ti cifra od 150-200 miliona evra jer ovde je bilo u pitanju suma manja od 10 miliona evra?
Inače duguju i izvodjaču Straževice oko 140 miliona dinara.
Nadam se da sam ti bar malo pojasnio situaciju.
 
Vrh