Beograd 20. 05. 2010
PRESS
Svetlo tek na kraju tunela!
Ni godinu i po od otvaranja Sektora četiri na obilaznici oko Beograda nisu osvetljeni tuneli "Lipak" i "Železnik". Vozači stotinama metara voze u mrklom mraku!
Tuneli "Lipak" i "Železnik" koji se nalaze na Sektoru četiri obilaznice oko Beograda već više od godinu i po nemaju osvetljenje jer nije plaćen priključak za struju?! Vozači koji se kreću ka Beogradu voze prvo 665 metara, a zatim još 700 metara, koliko su dugački tuneli, kroz potpuni mrak. Opasnost povećava i činjenica da tunel "Železnik" ima krivinu pa se ne vidi ni spoljašnje svetlo.
OBILAZNICA
TUNELI
Lipak 665 metara
Železnik 699 metara
Straževica 745 metara
MOSTOVI
Železnička reka
Orlovača
PETLJE
Dobanovačka
Ostružnička
Orlovačka
U "Putevima Srbije", koji su krajnji korisnici obilaznice i koji treba da uvedu struju u tunele, međutim, ne vide problem i kažu da će sve biti vrlo brzo rešeno.
"Putevi Srbije": Rešićemo
- Posle puštanja u saobraćaj dela obilaznice oko Beograda, do Ostružničke petlje i tunela "Lipak" i "Železnik", preduzeće je počelo proceduru dobijanja neophodnih saglasnosti od "Elektrodistribucije Beograd" za priključenje na elektromrežu. Po dobijanju saglasnosti, koje očekujemo u veoma kratkom roku, uslediće potpisivanje ugovora sa EDB-om. Istovremeno se intenzivno radi na postavljanju dodatnih instalacija i neophodnih priključaka, jer je dosadašnje napajanje tunela električnom energijom bilo u okviru gradilišta, i za obavljanje građevinskih i infrastrukturnih radova - navode u info službi "Puteva Srbije".
U ovom preduzeću nam nisu dali odgovor na pitanja zbog čega do sada nije sve rešeno i da li je to zbog neplaćenog priključka. Takođe, pitali smo između ostalog, koliko su tuneli bezbedni u ovakvom stanju, ali odgovor nismo dobili.
Zaposleni u građevinskom preduzeću "Planum", koje je i izgradilo sporne tunele, navode da su svoj deo posla odavno završili i da su objekte predali "Putevima Srbije". Direktor "Planuma" Ratomir Todorović objašnjava da su "Lipak" i "Železnik" u mraku jer struja nije dovedena do građevine.
EDB: NISMO ZADUŽENI ZA RASVETU U TUNELIMA
Prema rečima portparola "Elektrodistribucije Beograd" Sandre Alagić, to preduzeće nije zaduženo za struju u tunelima.
- Nemamo nikakve veze sa tim, a koliko znam nema ni EPS. Sva pitanja treba uputiti na adresu "Puteva Srbije". Oni su nadležni za te probleme - kratko je rekla Alagićka.
- Mi smo naš deo posla uradili. Čak su i trafoi oko tunela postavljeni. Sad je ostalo da korisnik, odnosno "Putevi Srbije", plati priključak i dovede struju do tih trafoa odakle se prolazi snabdevaju strujom - ističe Todorović.
Vozači ljuti
On kaže da su "Lipak" i "Železnik" imali jedno vreme rasvetu.
- Dok smo gradili, priključili smo građevinsku struju kako bismo mogli da završimo radove. Ta struja je inače lošija, svetlela je samo po koja sijalica. Međutim, kada su završeni radovi, struja je isključena, pa su i tuneli ostali u mraku. Rekao bih da ovaj deo obilaznice nikog ne interesuje, čim nije plaćen ni priključak. Ne znam koje pare su u pitanju, ali se pričalo o nekih 50 miliona dinara. To je relativno sitan novac u odnosu na vrednost čitave građevine - tvrdi Todorović.
VUJANIĆ: VOZITE OPREZNO
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da su tuneli i krivine opasni sami po sebi zbog smanjene vidljivosti.
- Neophodno je da se vozi po propisima i oprezno. Osvetljavanje tunela omogućava da se vozi u nepromenjenim uslovima. Zato je i potrebno da kada se postavlja rasveta, svetlo bude podešeno i adaptivno. To znači da se na ulazu u tunel postepeno pojačava intenzitet svetla i na izlazu iz tunela postepeno smanjuje. Automobili moraju imati uključene farove, a naravno da je bolje kada u tunelima ima rasvete - navodi profesor Vujanić.
Vozači koji često prolaze ovom deonicom obilaznice kažu da im nije jasno zašto u tunelima nema svetla.
- Nije mi jasno kako mogu da kažu da je obilaznica završena, a tuneli nemaju osvetljenje. Ne znam ko je zadužen za to, ali znam da je čak i na dnevnom svetlu opasno voziti kroz "Lipak" i "Železnik". Prvi put kada sam prošao tim delom obilaznice nisam mogao da verujem da u tunelima ne svetli nijedna sijalica - ističe sugrađanin Branko Rajić.
DEONICE
sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara (završeno)
sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara (završeno)
sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara (završeno)
sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara (završeno)
sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometra (završeno)
sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7,4 kilometra (nije ni započeto)
J. DRAGIĆEVIĆ
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/118181/Svetlo+tek+na+kraju+tunela!.html
kakvi lazovi,ne pominju sektor 0 i kazu da je peti sektor gotov