Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

shumar":1fsc0qbr je napisao(la):
direktor":1fsc0qbr je napisao(la):
taj most je valjda otvoren 2 dana pred pocetak bombardovanja :kafa:
Tako nešto jer se sećam jednog lika koji je tada na TV prokomentarisao: u k_rac tek smo ga napravili a ovi ga srušiše.
miikii je presao preko tog mosta malko pre nego sto je srusen. :)

Inace on je bio otvoren ali malo se ljudi usudjivalo da predje preko njega. Tu noc kada je srusen poginuli su neki ljudi koji su isli iz prava surcina. Sleteli su u provaliju sa kolima. Nisu videli da je srusen.
 
a zasto ne zavrse taj deo od dobanovaca do ostruznice kad je vec teren ionako ravan. Mogu da naprave do mosta pun profil. . .Nije to neka kinta....valjda..
 
nije skupo, ali nije prioritet u ovom trenutku.

Hitnije od svega je da spoje najpre deo od Orlovače do Bubanj Potoka, a odmah potom i Dobanovce sa Batajnicom, makar i samo jednom trakom autoputa.
Ali, tu se grade i dva velika čvora (Batajnica, Bubanj Potok, čak je i kod Dobanovaca nedovršen skroz), tako da tu treba love i love...

Ja ne znam za ostale, ali meni je totalno druga slika BG-a sad kad iz pravca Sajma idem na NBG, otkad nema kamiona na gazeli nijednom, čak i pred sam špic nisam čekao na uključenje/isključenje. Dobro, ono od 8-9 i 16-18h je gužva pa je gužva, ali sve teče mnogo brže i bolje nego pre. Zato je Turcima, Grcima i Bugarima haos na kružnom putu, prođem nekad i tamo i stvarno je katastrofa.
 
Kartograf":1eqtcuji je napisao(la):
Hitnije od svega je da spoje najpre deo od Orlovače do Bubanj Potoka, a odmah potom i Dobanovce sa Batajnicom, makar i samo jednom trakom autoputa.
По мени је део од Батанијце до Добановаца хитнији.
 
.. tačno se vidi ko gde živi :)

bez zezanja, mislim da je deo od Orlovače do Bubanj Potoka bitniji, ali svakako da je sremski deo daleeeko jeftiniji i jednostavniji, naročito sad kad je eksproprijacija završena.

Realno bi i deo od početka tunela (ili kraja, zavisi odakle gledaš :)) ka Bubanj Potoku do autoputa sam po sebi dosta značio, preskakanje raskrsnice u Resniku i eliminacija zagušenja kod auto pijace.. al opet, zna se koji deo je najjeftiniji, i njega ćemo prvog da dobijemo..
 
Без зезања, али овако цео Коридор 10 тутњи кроз Земун. Тамо има гомила семафора, а да не спомињем онај лакат у Земуну. При томе, ако се транзит усмерава на обилазницу, прво прође кроз Земун, а затим се врати ка Добановцима. Морам да напоменем да мени лично не смета иако станујем на 50 метара од Новосадског пута, јер ако хоћу да избегнем гужву идем преко Плавих хоризоната или Батајничким путем. Чак ми ни бука не смета иако сам у последњем реду зграда до пута, јер ми стан гледа на другу страну.

Чињеница је да је цела обилазница потребна за прекјуче.
 
medjutim":i2chyx42 je napisao(la):
...ali svakako da je sremski deo daleeeko jeftiniji i jednostavniji, naročito sad kad je eksproprijacija završena...
Pa i nije mnogo jeftiniji, obzirom da je nova petlja Batajnica vrlo komplikovana, a ni dobanovačka nije završena...

...mada i petlja kod Bubanj Potoka će biti skupa...

Što kaže Wile, sve je hitno i bitno i to za prekjuče.
 
medjutim":3hmfdhvc je napisao(la):
ali svakako da je sremski deo daleeeko jeftiniji i jednostavniji, naročito sad kad je eksproprijacija završena.
Да, ово сам пропустио. Откуд ти то да је експропријација завршена?
 
Mislim da je Medjutim u pravu i da je većina nastrojena lokal-patriotski a ne logikom. Logično bi bilo da se završi polu-profil na celoj obilaznici pa tek onda da rade pun profil. Zatim da se koriste krediti za ceo koridor X zato što su jeftini a pare iz budžeta na druge projekte da se tamo ne bi komercijalno zaduživali.
Šta je prioritetnije sektor A ili 5 i 6? Oba, ali bih ipak prednost dao sektorima 5 i 6 jer Novosadski put je za Kružni put Švajcarska, razlika je ogromna.
 
shumar":1301k71n je napisao(la):
Šta je prioritetnije sektor A ili 5 i 6? Oba, ali bih ipak prednost dao sektorima 5 i 6 jer Novosadski put je za Kružni put Švajcarska, razlika je ogromna.
Poenta je da se i saobraćaj iz pravca Novog Sada koji je dominantniji od onog iz Srema usmeri na obilaznicu kod Dobanovaca. Teško da se sada sa saobraćajnice T6 skreće desno autoputem za Dobanovce pa na obilaznicu već sve ide na Gazelu. Zato je sve prioritet tj. "za odma".
 
Holandski autoputevi odlaze pod zemlju

Sve više magistrala i autoputeva u Holandiji seli se ispod površine zemlje. Po celoj Holandiji neprekidno se obavljaju neki radovi na putevima, a glavni razlog odlaska pod zemlju je zaštita životne sredine, piše Radio Netherlands.

http://www.b92.net/putovanja/destinacije/evropa.php?&nav_id=429189
15960533374be24b98e0b3f449166090_extreme.jpg

Autoput ispod površine zemlje - Photo: Bert K / Flickr

U Holandiji već postoji 25 velikih tunela, a većina njih ide ispod vodenih tokova. Međutim, u poslednje vreme sve više se probijaju tuneli čija je jedina svrha da sakriju puteve.

Inženjer Stephan Lezwijn koji radi u Centru za podzemnu građevinu objašnjava zbog čega su tuneli odjednom postali toliko popularni.

"Privreda je još uvek u porastu, a samim time raste i standard, što automatski vodi povećanju mobilnosti i širenju infrastrukture. Nekad su građani bili prinuđeni da trpe da im put prolazi tik pored bašte, ali danas su stvari drugačije, tako da saobraćaj sve više odlazi pod zemlju. Čak i u šumovitim delovima i mestima gde nema infrastrukture, ljudima putevi sve više smetaju."

Predivni park

Novi tunel Hubertus u Hagu je odličan primer – dug je 1.600 metara, a iznad njega je divan park koji je tokom prokopavanja tunela ostao netaknut. Tunel prolazi i ispod privatnih kuća i zgrada sa poslovnim prostorom u kojima se saobraćajne gužve ispod zemlje uopšte ne osećaju.

Tuneli na prvi pogled deluju kao skup način da se zaštiti životna sredina, ali to nije sasvim tačno. Izgradnja novih puteva uzrokuje povećanje broja automobila, a kod tunelskih otvora zagađenje je ogromno. Lezwijn smatra da je potrebno pronađi još efikasnija rešenja:

“Neophodne su dodatne mere, kao što je, na primer, izgradnja dimnjaka i filtera. Ali najvažnije je da se tunelski otvori prilikom projektovanja plasiraju na pravo mesto, što će reći što dalje od stambenih kuća."

Betonske kutije

Većina tunela ispod površine ravne zemlje su u stvari duge betonske kutije prekrivene slojem zemlje. Uskoro se očekuje otvaranje nekoliko novih, a najduži takav tunel na svetu imaće 3.5 kilometra – biće to autoput koji će povezivati novi holandski grad Almere sa amsterdamskim aerodromom Schiphol.

Ova ruta izglasana je nakon što je zbog žestokih protesta propala prva opcija da tunel ide ispod prirodnog rezervata jezera Naarden. Na kraju je odlučeno da autoput ima čitavih osam traka, tako da ostaje pod znakom pitanja u kojoj meri će priroda zaista biti zaštićena. Ipak, dobra strana je što jezero i prirodni rezervat neće biti pogođeni saobraćajem.

Trošak

Izgradnja tunela ispod ravne zemlje je vrlo, vrlo skupa – nekoliko puta skuplja od izgradnje površinskog puta. Važan faktor su i bezbednosne mere:

“Glavne mere zaštite se svode na obezbeđivanje ljudima da pobegnu u slučaju nesreće, i to uz pomoć sistema za uzbunjivanje i vrata za spasavanje. Iza svakih vrata je prostor koji je otporan na vatru i dovoljno dug da ljudi u njemu mogu bezbedni da sačekaju pomoć. U većini tunela postoje hodnici kojima se može u slučaju nužde izaći na površinu.”

Ipak, postoji jedna stvar koja se ne može rešiti bezbednosnim merama, a to je osećaj nelagode prilikom ulaska u tunel. Ali na to ćemo jednostavno morati da se naviknemo: “Autoputevi će sve više ići ispod zemlje, to je jednostavno neminovno.”
 
Wile E. Coyote":34fq60qp je napisao(la):
medjutim":34fq60qp je napisao(la):
ali svakako da je sremski deo daleeeko jeftiniji i jednostavniji, naročito sad kad je eksproprijacija završena.
Да, ово сам пропустио. Откуд ти то да је експропријација завршена?
Bilo je i ovde pre dan dva, neka preneta vest, i to baš da je ovih dana završen taj postupak..
 
shumar":34zhx37y je napisao(la):
Mislim da je Medjutim u pravu i da je većina nastrojena lokal-patriotski a ne logikom. Logično bi bilo da se završi polu-profil na celoj obilaznici pa tek onda da rade pun profil. Zatim da se koriste krediti za ceo koridor X zato što su jeftini a pare iz budžeta na druge projekte da se tamo ne bi komercijalno zaduživali.
Šta je prioritetnije sektor A ili 5 i 6? Oba, ali bih ipak prednost dao sektorima 5 i 6 jer Novosadski put je za Kružni put Švajcarska, razlika je ogromna.
Колико знам, Батајница-Добановци ће се одмах градити цео профил.
Veliki Vracar":34zhx37y je napisao(la):
shumar":34zhx37y je napisao(la):
Šta je prioritetnije sektor A ili 5 i 6? Oba, ali bih ipak prednost dao sektorima 5 i 6 jer Novosadski put je za Kružni put Švajcarska, razlika je ogromna.
Poenta je da se i saobraćaj iz pravca Novog Sada koji je dominantniji od onog iz Srema usmeri na obilaznicu kod Dobanovaca. Teško da se sada sa saobraćajnice T6 skreće desno autoputem za Dobanovce pa na obilaznicu već sve ide na Gazelu. Zato je sve prioritet tj. "za odma".
О томе и говорим.
medjutim":34zhx37y je napisao(la):
Wile E. Coyote":34zhx37y je napisao(la):
medjutim":34zhx37y je napisao(la):
ali svakako da je sremski deo daleeeko jeftiniji i jednostavniji, naročito sad kad je eksproprijacija završena.
Да, ово сам пропустио. Откуд ти то да је експропријација завршена?
Bilo je i ovde pre dan dva, neka preneta vest, i to baš da je ovih dana završen taj postupak..
Надам се да то није још једна лагарија друга Мрке. Сувише пута је изјављивао да је експропријација завршена. Ако је тако, онда супер.
 
Negde je stidljivo provučeno kroz vesti da je za "Batajnica-Dobanovci" pravac, eksproprijacija gotova, i da radovi kreću 1.7.2010. ajd' da vidimo i to čudo. Inače cena uopšte nije mala i iznosiće preko 10,000,000 Eura po kilometru.
 
@vucko,

tu je rečeno za početak radova, međutim pre neki dan se provuklo oko eksproprijacije.

Inače za Bubanj potok verovatno misliš na početak gradnje (ne pre 2011.), a kompletan završetak (i to samo poluprofila) pretpostavljam ne pre 2013.
 
GOJE":jz4xldfv je napisao(la):
@vucko,

tu je rečeno za početak radova, međutim pre neki dan se provuklo oko eksproprijacije.

Inače za Bubanj potok verovatno misliš na početak gradnje (ne pre 2011.), a kompletan završetak (i to samo poluprofila) pretpostavljam ne pre 2013.
Ја мислим да градња не може почети док се не откупи сва земља на деоници, из простог разлога што кредитори до тада неће дати паре. Ако почиње градња, то значи да је готов пројекат и да је откупљена земља на траси.
 
Dobar deo eksproprijacije deonice Orlovača-Bubanj potok je isplaćen pre 20 godina. Tada je samo bila u planu obilaznica od Dobanovaca do Bubanj potoka (sektori 1-6) Nakon par godina dodan je sektor A Batajnica-Dobanovci ili kako vole naši "informisani novinari" da kažu sektor 0 . I najnovijeg datuma je sektor C (BP-PA) . U sektoru A trenutno je završena eksproprijacija do pred Batajnicu, tako da bi mogli da počnu radovi na putu ali ne i na petlji.
 
sizif":2jad7hun je napisao(la):
GOJE":2jad7hun je napisao(la):
@vucko,

tu je rečeno za početak radova, međutim pre neki dan se provuklo oko eksproprijacije.

Inače za Bubanj potok verovatno misliš na početak gradnje (ne pre 2011.), a kompletan završetak (i to samo poluprofila) pretpostavljam ne pre 2013.
Ја мислим да градња не може почети док се не откупи сва земља на деоници, из простог разлога што кредитори до тада неће дати паре. Ако почиње градња, то значи да је готов пројекат и да је откупљена земља на траси.
Za sektore 5 i 6 nikad nije ni tražen kredit tako da nemamo mi šta da čekamo, možemo to samo da ostavimo za neku daleku budućnost

Kilometar puta na tim deonicama ako uopšte ikad i bude građena cela obilaznica je u proseku 15 mil. eura
 
Da je i 20 miliona po kilometru, to za 9km nije preveliki izdatak, a obilaznica oko BG bi trebalo "prvo" zavrsiti jer je racvanje svih drugih bitnijih puteva, osnov za priliv novca od putarina za Srbiju itd,itd.
A sto je najveci paradoks, ovu obilaznicu ce mo zavrsiti poslednju.... :notok: neverovatno koliko smo mi otkacen narod
 
znaci 2015te cemo dobiti i to,nije lose s obzirom na optimisticke prognoze pre nekoliko godina da cemo do 2015te dobiti full profil i most kod vince. :kk:
 
vucko":3ttjwgg5 je napisao(la):
znaci 2015te cemo dobiti i to,nije lose s obzirom na optimisticke prognoze pre nekoliko godina da cemo do 2015te dobiti full profil i most kod vince. :kk:
Nisam te shvatio šta ćemo to dobiti 2015. g. ?
 
poluprofil od dobanovaca do bubanj potoka i ful od dobanovaca do bataje.
 
Vrh