Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Кружни пут пуца под „Газелиним” теретом

Недовршена саобраћајница мора да прими чак пет и по пута више теретњака него што је предвиђено пројектом. – Неопходне још две траке и три пута дебљи асфалт

tunel-Strazzevica-foto-D-CHIRKOV.jpg


Тунел Стражевица, важан сегмент обилазнице око Београда Фото Д. Ћирков


Последица измештања теретног и транзитног саобраћаја са моста „Газела”, због почетка одлагане реконструкције у претходна два месеца, је пораст оптерећења на алтернативним правцима, међу којима је најдрастичније проблеме „зарадио” кружни пут у оквиру обилазнице око Београда. Преусмеравање теретњака са аутопута из правца Ниша код Бубањ потока и из правца Загреба на обилазницу и кружни пут од Орловаче до Бубањ потока резултирало је растућим гужвама и великим оштећењима коловоза на овој још незавршеној саобраћајници.
Кружни пут се од априла прошле године је у режиму рехабилитације, а двапут пролонгирани рок за завршетак радова коначно је зацртан за 22. мај ове године. Недовршена саобраћајница, међутим, због преусмеравања са „Газеле” мора да прими чак пет и по пута више теретњака него што је за то пројектована. Сваког дана, према последњој рачуници, кружним путем пролази 1.100 камиона, а пројекат рехабилитације из 2004. предвидео је да број теретних возила дневно не прелази 200. Рупе у релативно новом асфалту зато су учестала слика, а због радника и машина који их санирају формирају се све већа загушења. Уска грла приметна су и на деоницама где се изводе регуларни радови, нарочито на потезу од Авале до раскрснице за Ресник.
Драган Балетић, директор пројекта у грађевинском предузећу „Штрабаг”, истиче да новонастала ситуација, уз радове на предвиђеној рехабилитацији захтева и додатно ојачање коловоза како би „преживео” двадесетдвомесечну обнову „Газеле”.
– Када је 2004. године рађен пројекат није се ни сањало о овој ситуацији. Са почетком обнове аутопута од Сурчина до Бубањ потока очекујемо праву катастрофу. Кружни пут је рађен за такозвано средње оптерећење које не прелази 2.000.000 возила годишње, а садашњи просек од 15.000 аутомобила и камиона дневно гарантује годишње оптерећење од 5.500.000 возила. За такву учесталост потребне су четири, уместо садашње две траке, а дебљина коловозне конструкције морала би да буде утростручена са садашњих седам на 21 сантиметар – објашњава Балетић.
„Штрабаг” према уговору има обавезу да пут „преда” републици уз две године гаранције. То ће, према његовим речима, бити тешко изводљиво.

– Са стручњацима Института за путеве тражимо ново решење да се уради рециклажа постојећег коловоза и ојачање у оквиру садашњег пројекта како не бисмо одскочили превише из финансијске конструкције. У току је санација одређених деоница и ту ћемо ставити нови равнајући и хабајући слој али је сумња да ће и он издржати – истиче наш саговорник.

Да невоља не иде сама, сведочи и стари проблем који кружном путу годинама задају бесправни објекти подигнути у близини. Како наводе у „Путевима Србије”, постојећи систем одводњавања и дренаже драстично је оштећен јер се бесправни градитељи нису устручавали да забетонирају све цевасте одводе како би спречили уливање воде у своје плацеве.
– Пут се због тога налази на „воденом јастуку” јер су одводњавање и дренирање у потпуности спречени, а ту су и дивље депоније које додатно онемогућавају евакуацију површинске воде – кажу у „Путевима Србије”.
На кружном путу пре месец и по дана у саобраћај је пуштен тунела Стара Стражевица, а у потпуности је завршено и четири и по километра коловоза. У наредне две недеље биће реконструисано још километар и по пута, а преостали део трасе Бубањ поток до петље Ресник од око седам километара биће завршендо 22. маја. Остају асфалтни и завршни радови, односно постављање расвете на реконструисаним петљама Бубањ поток и Кијево, потом и обележавање хоризонталне и вертикалне сигнализације.
Марко Луковић

[објављено: 14/04/2010]
Izvor: Politika online
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Kruzni-put-puca-pod-Gazelinim-teretom.lt.html
 
Тунел Стражевица, важан сегмент обилазнице око Београда???

Шта је, одустали су од праве обилазнице???

И друго, хоће ли неко да ме просветли где су петље Ресник и Кијево??? :/
 
Njile care :lol: Raskrsnica sa semaforom je postala petlja, barem na papiru :)
 
Odustali su oni definitivno od obilaznice, nije tražen kredit a čak i već odvojene pare ove godine za završetak Straževice treba da prebace na druge deonice. :bash:

To su najobičnije raskrsnice a takve će i ostati jer je to lokalni put po svim planovima i prošlim i budućim. Zato je i projektovana zaobilaznica koja se kao ukleta gradi preko 20 godina jer je niko ne finansira i ne planira finansirati. Bolje pitanje je zašto je to tako kad je ona deo Koridora 10?
 
Ovo je stvarno sramota da tu obilaznicu nisu mogli zavrsiti makar i kao polu-autoput pa onda da rade gazelu kako im volja. Jos je mrkonjic prosle godine obecao da ce do prvog maja biti pustena. Katastrofa.
 
Za završetak obilaznice je predviđen deo novca od prodaje Telekoma,te će se početi na jesen..
 
Нису је помињали приликом набрајања лепих жеља. Можда се надају да ће након изградње трасе Нови Бановци-Батајница добити европске кредите и за преостали део до Бубањ Потока. Ипак је реч о Коридору 10, једином правцу у региону који у ова кризна времена добија паре ЕБРД-а, ЕИБ-а и Светске Банке.
 
Mnoge stvari stoje.zbog 10-tak km kroz ravne oranice na potezu Batajnica - Dobanovci a zavrsene su svi prlazni i prikljucni elementi u Dobanovackoj petlji jos odavno .Zna li neko okvirno kad ce bar da krenu ?
Izgleda da onaj koj je pokupovao zemlju u tih 10 km jacici je od ....
 
Postoji bar kredit za sektor A pa će pre ili kasnije krenuti nadam se do kraja godine, ali sektori 5 i 6 kao da ne postoje za njih. :bash:
 

Ојачавање „нашминканог” Кружног пута

Незавршене деонице саобраћајнице добиће нове слојеве асфалта и подлогу како би коловоз издржао теретњаке преусмерене са „Газеле”

Bgd-obilaznica2.jpg

У сарадњи са Институтом за путеве, грађевинска компанија „Штрабаг” започеће у понедељак санацију осам километара дуге деонице Кружног пута, који после забране теретног саобраћаја са „Газеле”, трпи ванредна оптерећења и оштећења. Како би Кружни пут издржао чак пет и по пута више камиона од броја за који је пројектован биће ојачана коловозна конструкција, а посао ће бити обављен до краја реконструкције којa траје од априла прошле године. У предузећу „Штрабаг” наводе да ће асфалт и подлога на незавршеној деоници бити скинути, рециклирани, ојачани и поново постављени.

Затим ће бити додати цемент и адитиви за ојачање и отпорност на мраз. – Протекле зиме имали смо велики број циклуса смрзавања и одмрзавања атмосферске воде у коловозу, а додатну штету прави и „вишак” возила која се са аутопута преусмеравају на Кружни пут до Обилазнице око Београда – објаснио је Драган Балетић, руководилац пројекта санације у „Штрабагу”.

Главни извођач до сада је завршио 2,5 километара пута од Ибарске магистрале до раскрснице Кијево, тунел Стара Стражевица (отворен почетком фебруара), и километар и по коловоза од тунела до раскрснице Ресник. До 22. маја, када истиче рок за завршетак пројекта, биће ојачано 6,5 километара пута од Ресника до Бубањ потока и „заостали” километар и по између раскрснице Кијево и Старе Стражевице.

– Верујем да ће уз ојачање пут успети да издржи оптерећење које ће бити појачано у наредне две године, колико ће трајати санација „Газеле”. „Штрабаг” је и према уговору дужан да преда саобраћајницу уз две године гаранције – истакао је Балетић.

Уместо планираних 200, Кружним путем од почетка марта пролази чак 1.100 камиона дневно. Уз још 14.000 путничких возила, оптерећење које сада трпи захтева још две траке и димензионирање за такозвани тешки режим саобраћаја.

Теретњаци који се из правца Ниша искључују на Кружни пут код Бубањ потока, упућени су на ову недовршену саобраћајницу како би стигли до Обилазнице око Београда и даље ка Загребу и Новом Саду. Деоница Кружног пута од Бубањ потока до Ибарске магистрале на тај начин је у функцији неизграђеног дела Обилазнице (сектори 5 и 6). Због недостатка новца, при усвајању буџета за 2009, одустало се од изградње последња два сектора обилазнице, а одлучено је да се за спону Ибарске магистрале и Аутопута Београд – Ниш „нашминка” Кружни пут знатно мањег капацитета.

Политичари су у медијима ову деоницу убрзо укључили и у назив „Обилазница око Београда”, а због слабе искоришћености „збирне” саобраћајнице (тек 43 одсто пројектованог броја возила) није било гужви, па самим тим ни већих оштећења. Да је Кружни пут ипак само регионални пут, а не Обилазница, постало је јасно када је „Газела” затворена за теретни саобраћај и када су друмски „тешкаши” преусмерени на Бубањ поток. Пројектовано годишње оптерећење на Кружном путу сада је око 5,6 уместо два милиона возила, што је граница „средњег оптерећења” за које је пројектован. Не зна се када би изградња сектора 5 и 6 Обилазнице могла да почне, јер је фокус активности владе на сектору 0 који повезује аутопут ка Загребу и аутопут ка Новом Саду. Нулта деоница саобраћајнице и компликована петља „Батајница” у њеном саставу добиле су зелено светло европских банака које финансирају изградњу (115 милиона евра), а ових дана у општинама Сурчин и Земун приводи се крају експропријација земљишта на траси.
М. Луковић

[објављено: 15/04/2010]http://www.politika.rs:8080/uploads/rubrike/131224/i/1/Bgd-obilaznica2.jpg
 
Vec vidim kako ce da kukaju kad nam rumuni posle izgradnje onog mosta vidin kalafat i autoputa uzmu sav tranzit a opet smo sami krivi.
Ko sto je Djindjic pricao,mozda i postoji svetska zavera li moramo prvo da vidimo sta mozemo mi da uradimo.

A ovi nasi ocigledno nista ne rade,ne bi dao mrki i kompaniji ni da budu cuvari na autobuskoj stanici a kamoli od njih da zavisi izgradnja autoputeva.
 
Neverovatno da je isti novinar u 2 dana napisao ovako 2 različita članka o istoj temi. Nebo i zemlja. Prvi je kao da nikad nije video Kružni put i da mu je lik iz Štrabaga "prodao" priču. A drugi je već kvalitetna informacija. Možeš da shvatiš šta se dešava. Čak i da si nezainteresovani laik. Popravni je M.Luković dobro odradio
 
vucko":phof707i je napisao(la):
Vec vidim kako ce da kukaju kad nam rumuni posle izgradnje onog mosta vidin kalafat i autoputa uzmu sav tranzit a opet smo sami krivi.
Ko sto je Djindjic pricao,mozda i postoji svetska zavera li moramo prvo da vidimo sta mozemo mi da uradimo.

A ovi nasi ocigledno nista ne rade,ne bi dao mrki i kompaniji ni da budu cuvari na autobuskoj stanici a kamoli od njih da zavisi izgradnja autoputeva.
nikola32":phof707i je napisao(la):
Neverovatno da je isti novinar u 2 dana napisao ovako 2 različita članka o istoj temi. Nebo i zemlja. Prvi je kao da nikad nije video Kružni put i da mu je lik iz Štrabaga "prodao" priču. A drugi je već kvalitetna informacija. Možeš da shvatiš šta se dešava. Čak i da si nezainteresovani laik. Popravni je M.Luković dobro odradio
Потписујем оба.
 
Većina novinara je katastrofa. Drug Mrka je na najmanje 5 konferencija za novinare rekao da je zatvorena kompletna financijska konstrukcija što je laž ili neistina jer nema kredita ni sredstava za neke deonice a novinari ćute. Umesto da provere za koje deonice ne postoje pare što nije tako teško, oni samo prenesu Mrkine bajke.
 
REPORTERI „BLICA“ NA OBILAZNOM PUTU
Sat i po oko Beograda

MARKO LOVRIĆ | 16. 04. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 3
Beograd - Koristim obilaznicu non-stop i više se umorim na njoj nego od Niša do Beograda. Od Bubanj potoka do Zemuna trebalo mi je pola sata preko „Gazele“. Sada mi je preko Ostružnice potreban sat i po. Ova deonica je propast za kamiondžije - priča Dušan Ranković iz Obrenovca, vozač kamiona, koji je juče u svom vozilu primio dvoje stopera (novinara i fotoreportera „Blica“) čija je namera bila da zajedno sa vozačima provere da li su žalbe kamiondžija zbog lošeg zaobilaznog puta oko Beograda zaista opravdane.

30218_obilaznica01-foto-v-lalic_f.jpg


Radovi na kružnom putu usporavaju vožnju
Zbog lošeg stanja mosta „Gazela“ teretni saobraćaj je zabranjen već dva i po meseca u pravcu prema Novom Sadu, a od pre dvadesetak dana „Gazela“ je zatvorena i za kamione u pravcu prema Nišu, i oni se upućuju na obilaznicu oko Beograda. Do kada će ovakav režim saobraćaja potrajati nije poznato jer sve zavisi od početka rekonstrukcije mosta za koju se takođe ne zna kada će početi.
Previše truckava vožnja, zbog koje je sve troje putnika Dušanovog kamiona povremeno poskakivalo, nije jedini problem prve deonice puta od Bubanj potoka. S obe strane kolovoza nalazi se mnoštvo deponija smeća i auto-delova, neupotrebljen građevinski materijal i mehanizacija zaboravljene namene.

30219_obilaznica02-foto-v-lalic_hs.jpg


- Da je makar put dobar, ni gubitak vremena ne bi bio problem, ali ovako… Imamo sreće što pada kiša, pa nema radova i gužve. Pre dva dana kolone su se pružale u nedogled - pričao je privremeni šofer „Blicovih“ reportera koji je vozio 25 tona sitnog kamena za popravljanje asfalta. Deo puta kojem bi Rankovićev kamen za popravljanje asfalta dobro došao ubrzo je, srećom, pređen i pred ekipom „Blica“ blesnuo je straževički tunel. Ovoj se građevini zbilja nema šta prigovoriti. Kolovoz je dobar, a signalizacija besprekorna.

Od Dobanovačke petlje do Ostružnice put je odličan
- Ranije me je Straževice bio strah. Rupe, voda… Ovo sad je milina - prisećao se Duško Ranković.

Pohvale Straževici još nisu utihnule, a na putu je iskrsao novi povod za žalbe. Naš kamion je uleteo u tunel bez rasvete. Zatim u još jedan.
- To mi je poznato odavno. U tunelu kod Železnika osvetljenje nije radilo ni godinu dana, a za tunel Lipak ne znam da li je i mesec dana svetlelo - ravnodušno je objašnjavao Duško.
Ostatak puta do skretanja za Aerodrom „Nikola Tesla“ proveo je ekipu „Blica“ novom obilaznicom.
30220_obilaznica04-foto-v-lalic_hs.jpg


- Nekad je imala rupe-skakaonice, sad je malo bolje, ali nikako da bude dobro - konstatovao je vozač kamiona.

Tanak asfalt
Premeštanje teretnog i tranzitnog saobraćaja sa Gazele opteretilo je obilaznicu preko Ostružnice i zagušilo je brojem vozila za koji nije predviđena. Projektovana je za 200 teretnih vozila dnevno, a njome, prema procenama, sada svakog dana prolazi više od hiljadu. Zato su i rupe u asfaltu česta pojava. U Građevinskom preduzeću „Štrabag“, zaduženom za popravku kružnog puta, kažu da su putu potrebne još dve kolovozne trake i trostruko deblji asfalt da bi obilaznica izdržala do rekonstrukcije Gazele.
Izvor: Blic online
Link: http://www.blic.rs/Vesti/Srbija/185324/Sat-i-po-oko-Beograda
 
Juče sam prolazio kružnim putem i šlepera ima baš dosta. Gužva je bila velika oko pijace na bubanj potoku zbog parkiranih auta sa strane jer ima prostora za mimoilaženje auta ali ne i dva šlepera. Semafor ko raskrsnice za Resnik je dosta kratak obzirom da je sad ovo koridor 10. Renovirane deonice su dosta propale ali nema bar kratera od rupa zasad. U tunel se ulazilo naizmenično zbog popravki na osvetljenju inače dobro izgleda, do raskrsnice Kievo dosta loš put. Od nadvožnjaka do Orlovače sasvim pristojan put.
 
Pa ako Grci i Turci i ostali Evropljani neće da se stiskaju neka obezbede novac za dovršetak obilaznice,inače ih nikad više ne bi pustio preko Gazele (mislim na šlepere) jer i posle kompletno obnovljene gazele i auto puta kroz Beograd za šest meseci bio bi ponovo uništen od istih šlepera :notok:
 
2012":2cirzywc je napisao(la):
Pa ako Grci i Turci i ostali Evropljani neće da se stiskaju neka obezbede novac za dovršetak obilaznice,
You're joking... right?!

Zasto bi koji qrac Grci, Turci, Holandjani ili bilo ko davao pare za srpske puteve koje drzava nije sposobna da izgradi.
 
Ovo je npr zanimljivo kako se radi u regionu i to na konkurentskom putu

u bugarskoj su pre neki dan poginula 3 turcina na izgradnji nekih stubova autoputa jer su radili nocu,znaci ovi ce sigurno zavrsiti auto put na vreme.

Турски радници погинули у Бугарској

У несрећи која се је догодила на градилишту аутопута "Љуљин", која је поверена турској компанији "Мапа Џенгиз", погинула три турска радника, а осам је повређено.

Тројица радника који су турски држављани погинули су, а осам радника је повређено у несрећи која се је догодила на градилишту аутопута "Љуљин", која је поверена турској компанији "Мапа Џенгиз".


Трагедија се догодила касно синоћ, приликом пуњења једног стуба бетоном у близини перничког села Големо Бучино, на аутопуту који ће повезивати Софију и Перник на западу земље.

Платформа није издржала и заједно са њом са висине од око 30 метара пала су тројица радника.

Двојица радника погинула су на лицу места, а трећи је подлегао повредама јутрос у болници у Пернику.

Повређни радници били су испод бедема.

Због убрзане градње пута, уведена је и ноћна смена, а несрећа се догодила око 22 сата.http://rts.rs/page/stories/ci/story/3/% ... D1%98.html
 
vrachar":35891pnd je napisao(la):
2012":35891pnd je napisao(la):
Pa ako Grci i Turci i ostali Evropljani neće da se stiskaju neka obezbede novac za dovršetak obilaznice,
You're joking... right?!

Zasto bi koji qrac Grci, Turci, Holandjani ili bilo ko davao pare za srpske puteve koje drzava nije sposobna da izgradi.
Веруј ми да се не шали.
 
Vrh