Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

99aba36548.jpg

fb79bfdb08.jpg

561ee6102e.jpg
 
O hvala Bogu da su napravili bar taj deo drugog smera. Pribojavao sam se da ce na postojeci put prikaciti izlaze!

A sto se tice eksproprijacije, kada sud donese konacnu odluku o ceni, zemlja se mal te ne oduzima. To je uvek slucaj kada je u pitanju projekat od primarne drzavne vaznosti, kao sto je ovaj. Posle toga su ikakve zalbe izlisne. E sad, da li je Strassbourg saglasan sa time, ostaje da se vidi.
 
Sta se desava sa radovima na rekonstrukciji kruznog puta?

Da li se nesto radi na delu trase od Orlovace do Bubanj Potoka?
 
Sto se tice deonice od Orlovace do B. Potoka, tu se radilo na tunelu (Energoprojekt), ali su sredstva za to odvajana na kasicicu pa su tako tekli i radovi. U svakom slucaju, niko ne zeli da kaze dokle su radovi tacno stigli.
 
Kalanović: Obilaznica je preskupa
28. decembar 2009. | 08:46 | Izvor: Blic
Beograd -- Cena po jednom kilometru obilaznice je neprimereno visoka, a to je posledica katastrofalno lošeg upravljanja projektom, kaže ministarka za NIP Verica Kalanović.


"Nije bilo preciznog definisanja i poštovanja ugovora, nije bilo jasno utvrđenih dodatnih i dopunskih radova. Zato danas, godinu posle završetka obilaznice, još nemamo precizan podatak koliko ona košta. A reč je o samo 7,7 kilometara poluautoputa!", kategorična je Kalanović.

Ona napominje da je to i delimični odgovor onima koji pitaju zašto postoji NIP.

"Postoji da bismo sutra za one pare koje smo potrošili za 7,7 km te obilaznice izgradili stotinu kilometara autoputa u Vojvodini. Sigurna sam da, kad se to bude desilo, niko više neće pitati zašto postoji NIP!", jasna je Kalanović.

Odgovarajući na pitanje da li je ministarstvo podnelo prijave zbog malverzacija u gradnji obilaznice, ministarka Kalanović kaže da se u njenoj nadležnosti nalazi isključivo bavljenje projektima.

"Ostala ministarstva imaju svoje prerogative. Državna revizorska institucija takođe. Kao neko ko želi zavođenje reda u projektima, takođe želim da se uspostavi i red u zemlji, pa se neću baviti eventualnim zloupotrebama jer nisu u mojoj ingerenciji. Izveštaj o ceni dali smo nadležnima, i to svaki papir koji sam u tom trenutku imala. Dali smo taj izveštaj svima koji se bave infrastrukturom", kaže Kalanović.

Prema njenim rečima svako "na internetu može da nađe koliko košta izgradnja jednog kilometra autoputa u Hrvatskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori."

"Prostim poređenjem se vidi razlika. Samo neko ko ne zna šta je projekat može da misli da je u pitanju zloupotreba da je precrtan jedan broj i napisan drugi. Obilaznica je skupa jer su sve stvari predimenzionirane, i to mnogo puta", tvrdi Kalanović.

U 2009. potrošeno 70 odsto sredstava namenjenih za jačanje infrastrukture

Aneksi plaćeni 300 miliona evra!

"Ni na jedan ugovor nisam potpisala aneks. Izvođačima sam rekla da dobro pogledaju uslove tendera zato što dopune neće biti. Država je ove godine dala putarima 300 miliona evra duga upravo zbog aneksa ugovora i nedefinisanih obaveza u izvođenju radova. A mogli smo za te pare da završimo autoput kroz Vojvodinu plus deonicu od Levosoja do Vranja! Ministarstvo za NIP je ove godine napravilo snažan zaokret. Ako me neko pita koliko smo dali na automobile i usluge konsaltinga, odgovor je - nula dinara. Takođe, prekinuli smo praksu preuzimanja obaveza iz ugovora o radovima koji su obavljani pre pet godina", ističe ministarka Kalanović.

Ministarka za nacionalni investicioni plan ukazuje da ove godine nije utrošeno 30 odsto sredstava odvojenih za infrastrukturne projekte i da taj novac ne može biti prenet u novu budžetsku godinu.

"Sredstva nisu potrošena na investicije jer smo počeli da ih povlačimo tek krajem maja, s obzirom na to da smo imali rebalans budžeta. Tako da je investicioni ciklus za nas trajao samo sedam meseci", kaže Kalanović.

Ministarka ukazuje da je gotovo trećina novca ostala neiskorišćena i zato što su kapaciteti za upravljanje projektima nedovoljni na svim nivoima.

"Danas u svetlu kandidature za članstvo u EU se mnogo govori o fondovima EU. Za korišćenje tih sredstava bitno je da korisnici striktno poštuju proceduru svake faze ma kog projekta. Između ostalog, uloga Ministarstva za NIP danas je i da napravi dobru pripremu za korišćenje tih fondova. Danas je NIP instrument države predviđen za razvoj infrastrukture. Sastoji se od većeg broja projekata koji se sprovode po proceduri usklađenoj sa EU. Upravo zato lako nalazimo zajednički jezik sa ljudima koji rade na projektima u međunarodnim finansijskim institucijama i bankama. Tako je bilo i sa Kinezima, Turcima, Evropskom investicionom bankom, nemačkom Razvojnom bankom... - kaže ministarka Kalanović.

Ona napiminje da za iduću godinu imamo na raspolaganju 15,5 milijardi dinara, od toga sedam milijardi ide na koridor 10.

"Još tri milijarde otići će na nacionalne projekte koji su rezultat potreba građana, a ne politike. Tokom 2009. godine završili smo preko 170 projekata i potprojekata", kaže ministarka Kalanović.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=12&dd=28&nav_id=400759
 
Ova rečenica me zaprepastila:

"...Prema njenim rečima svako "na internetu može da nađe koliko košta izgradnja jednog kilometra autoputa u Hrvatskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori."

šta je to, za ima sveta, "cena izgradnje kilometra autoputa u državi xyz"? Kako uopšte može da se poredi izgradnja autoputa kroz Vojvodinu i kroz, recimo, Grdeličku klisuru? (a oba su autoputevi kroz Srbiju...) Ne želim da verujem da žena toliko ne zna o čemu priča, mora da postoji drugo objašnjenje. :)
 
Verovatno zna ali joj mozak nije povezan sa glasnim zicama pa kaze nesto sto ne misli,cek malo pa ona je politicarka,i zivi od toga :laugh:
 
Ма не вреди то ни читати. Ионако коме је јасно, нема шта да чита, а коме није, неће му ништа бити јасније ако прочита. :kafa:
 
Sve bi to njeno bilo lepo da se ona ne nalazi na čelu tog ministarstva koje je tokom prve dve godine davalo pare za "projekte" koji nemaju p od projekata i na koje su se ljudi koji se ozbiljno time bave krstili i levom i desnom rukom kako ovi dele pare. Mi smo na faksu pre dve godine kao jedan deo odgovaranja morali da pravimo ceo poslovni plan sa detaljno razrađenim projektom, a Ministarstvo za NIP do dana današnjeg i dalje ne traži toliko detaljnu dokumentaciju prilikom raspodele sredstava, doduše popravili su se u odnosu na prvih, godnu dve postojanja NIP-a, ali to može mnogo bolje.

Tuga da te uhvati.

Potpisivanje ugovora nije neka nauka, imaš tri FIDIC-ove knjige (crvenu, žutu i narandžastu) i u zavisnosti od toga kako želiš da se projekat vodi samo pogledaš tamo kako se sastavlja ugovor i mirna Bačka. Mislim, jeste to čitava nauka, ali se vrlo brzo mogu naučiti osnove.
 
Od cega je skracenica NIP je li od Najveca Istorijska Prevara ili nesto trece :kafa: Ja sam vidio mnogo nip tabli po Bg a da nista jos nije uradjeno npr muzeji narodni ,IMS ,biblioteka kod hrama itd Jedino gdje sam vidio pomak je most izmedju Srbije i RS na prelazu raca i zgrada kinoteke :rant:
 
Ја налазим да је ипак ово

Ministarka za nacionalni investicioni plan ukazuje da ove godine nije utrošeno 30 odsto sredstava odvojenih za infrastrukturne projekte i da taj novac ne može biti prenet u novu budžetsku godinu.
највећи скандал. Они су просто сачекали да истекне година и да констатују да, ето, нису потрошили новце, и да сада више не могу да их повуку. Па шта има везе што су имали "само" 7 месеци да повуку новце? :rant: Џабе ће њима и Европска унија бити, кад ће они да промаше сваки рок за пријављивање...
 
Šest traka voze Srbijom
Tatjana SPALEVIĆ, 30.12.2009 18:51:03 Ocena: 4.41 (Glasova: 22) Komentara: 2

Raste novi most na Beškoj

PUTARI će u narednih godinu dana "zasukati rukave" i Srbija će dobiti novih 111 kilometara autoputa na najvažnijem svom i evropskom pravcu. Ministar Milutin Mrkonjić za "Novosti" obećava da će severni deo drumskog Koridora 10 biti kompletiran, uključujući i takozvani ipsilon krak, koji će spojiti Suboticu sa graničnim prelazom "Kelebija".
- Uz već izgrađene deonice, vozači će do karaja 2010, na severu od Horgoša i Kelebije, i na zapadu od Batrovaca, pa preko Beograda - Niša - Leskovca krstariti Srbijom u šest traka - kategoričan je Mrkonjić.
Nastavljaju se radovi i na obilaznici oko Beograda, a od marta "napadaju" i deonice od Leskovca ka makedonskoj granici i od Niša ka bugarskoj. Deo se završava u 2011. a Koridor 10 će biti kompletiran do 1. maja 2012. godine.
- Novac je obezbeđen. Izgovora više nema - kaže ministar i najavljuje otvaranje gradilišta na autoputu Beograd - južni Jadran, a mašine će zabrujati i na srpskim prugama.

Severni krak

- Posao koji mora da se završi u 2010. godini je severni krak Koridora 10 - ističe Mrkonjić za "Novosti". - Iz budžeta smo izdvojili četiri milijarde dinara. Domaće putarske firme dale su ponudu i spremne su da finansiraju deo radova sa još sedam milijardi, koje će im država vratiti u 2011. godini. Dakle, posao na preostalih 87 kilometara leve trake od Horgoša do Novog Sada i ipsilon kraku od 24 kilometra počinje u martu i završava se u decembru 2010. godine.

Obilaznica

- Na obilaznici oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca u dužini od 10 kilometara, u toku je eksproprijacija, koja mora da bude završena do marta.
- Radovi vredni 115 miliona evra finansiraju se kreditom Evropske investicione banke (EIB). Posao kreće u aprilu 2010. a ovaj deo obilaznice u punom profilu autoputa biće završen u oktobru 2011. godine. Procenjena vrednost radova na delu od Orlovače do Bubanj potoka u dužini od 12,8 kilometara je 180 miliona evra. Izgradnja počinje na jesen 2010, u oktobru, a deonica treba da bude puštena u saobraćaj do 1. maja 2012. - kaže Mrkonjić.

Levosoje

Za izgradnju autoputa od Grabovnice (kod Leskovca) do Grdelice, u dužini od 5,6 kilometara, neophodno je 38 miliona evra. Mašine će zabrujati u julu, a rok izgradnje je godinu dana. Od Gornjeg polja do Caričine doline (12 kilometara), zbog teške konfiguracije terena posao može da se završi za 22 meseca. Startuje se u avgustu 2010.
Putare težak posao čeka i na sledećoj deonici ka makedonskoj granici od Caričine doline do Vladičinog Hana. Vrednost tih 14,4 kilometra procenjena je na 200 miliona evra. Početak radova planiran je za avgust 2010, a završetak - 1. maj 2012.
Vladičin Han i Donji Neradovac, sa 123 miliona evra zajma Svetske banke, povezaće autoput dužine 26,3 kilometra. Izgradnja bi trebalo da krene tokom maja 2010, a vozačima će nova trasa biti na raspolaganju od 31. decembra 2011. godine. Do tada će biti završena i deonica od Donjeg Neradovca do Levosoja, dužine 15,8 kilometara. Radovi, koji počinju u julu, koštaju 87,7 miliona evra, a finansiraće se iz "Helenik plana". To je donacija Grčke, na koju Srbija čeka nekoliko godina.

Dimitrovgrad

Novi autoput od Niša, tačnije Proseka, do Dimitrovgrada podeljen je u pet sektora. Iz kredita EIB u iznosu od 145 miliona evra, od marta 2010. do novembra naredne godine, gradiće se deonica Prosek - Crvena Reka.
- Iz kredita i donacije za kompletiranje Koridora 10, odnosno izgradnju ukupno oko 250 kilometara, obezbedili smo 1,1 milijardu evra - zaključuje Mrkonjić i dodaje: - Srbija je donela pravu odluku kada je kao prioritet izdvojila koridor, koji je opravdao poverenje, jer ga podržavaju Evropa i međunarodne finansijske institucije. Ono što smo do sada planirali je i urađeno, ali je još važnije da smo srpsku operativu podigli na noge i osposobili je da ponovo realizuje velike projekte kao što su autoputevi.

Južni Jadran

Da projekat koji će drumom povezati Srbiju i Crnu Goru nije zaboravljen najbolje govori usvojeni budžet. Kako je i obećao ministar Mrkonjić, iz državne kase za prve kilometre ovog autoputa izdvojeno je dve milijarde dinara. Radovi kreću u martu, a kako je ovaj autoput deo budućeg evropskog multimodalnog koridora Temišvar - Beograd - Bar - Bari, lakše će se doći do kredita. Srbija kreće u ovaj projekat svojim novcem na deonici od Obrenovca do Lajkovca. Ministar Mrkonjić najavljuje da će trasa od Beograda do Ljiga u dužini od 77,12 kilometara biti završena do kraja mandata ove vlade.

Železnica

Za 2010. planirano je da se izvedu radovi vredni oko 200 miliona evra, dok će se u naredne tri godine u železnički Koridor 10 sliti ukupno 1,1 milijarda evra. Od toga, Srbija trenutno ima 850 miliona evra garancija za rekonstrukciju železnice. Koridor 10 biće pokriven dvokolosečnom prugom, vozovi će saobraćati brzinom od 160 kilometara na sat, a završiće se i elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad.
- Putovanje kroz Srbiju bi se skratilo za tri sata - tvrdi Mrkonjić. - Svaki minut manje, donosi uštedu u teretnom saobraćaju od tri miliona evra.

Ruski kredit

Od ukupno 600 miliona dolara ruskog kredita, u beogradski železnički čvor biće utrošeno 200 miliona. To znači da bi ove godine konačno trebalo da se nastavi izgradnja nove železničke stanice "Beograd - Centar" u Prokopu. Sa 200 miliona Rusi će kreditirati i izgradnju pruge Valjevo - Loznica, a isto toliko novca ide i u rekonstrukciju barske pruge.
- Razvojna šansa Srbije je u oslobađanju savskog amfiteatra odnosno izmeštanju glavne železničke stanice u Prokop - ističe Mrkonjić. - U Prokop je do sada uloženo od 40 do 50 miliona evra.

ZEMUN – BORČA
Ove godine počeće realizacija i projekta Zemun - Borča, koji je definisan ugovorom sa kineskom Eksim bankom. Prema rečima Verice Kalanović, ministra za Nacionalni investicioni plan, 85 odsto novca obezbeđeno je iz zajma, a 15 odsto iz budžeta NIP. Za "kineski most" bi uskoro trebalo da se potpiše izvođački ugovor. Cena je 170 miliona evra.
- Žao mi je što građani Beograda u 2010. neće videti stubove, ali biću vrlo srećna ako napravimo takvu pripremu da ti stubovi budu vrlo vidljivi u 2011. - kaže, za "Novosti", ministarka Kalanović.

http://www.novosti.rs/code/navigate...aka voze Srbijom&kword_add=koridor 10, putari

Mrka pominje pun profil obilaznice!
 
Па за део од Батаје до Добановаца се зна да би се одмах градио пун профил. Питање је за остали део којом ће динамиком ићи.
 
Nijesam znao.Ono do 2015 ce valjda u fulu da bude a kontam da most 2012 ili 2013 ce u vinci da pocnu...
 
CITAT iz Novosti ( 30.12.2009):
"Procenjena vrednost radova na delu od Orlovače do Bubanj potoka u dužini od 12,8 kilometara je 180 miliona evra. Izgradnja počinje na jesen 2010, u oktobru, a deonica treba da bude puštena u saobraćaj do 1. maja 2012. - kaže Mrkonjić".

OVO ne valja, nikako ne valja... ili je to osveta Kalanovicki, teranje inata jednog saveznog ministarstva drugome, politicka borba unutar jedne koalicije, to je po meni najbitnija slaba tacka ove Vlade...pored puno pohvala za infrastrukturne poduhvate te iste koalicije.
Lukavi su i Mrkonja(SPS) i Dinkic(G17+) i svi ostali igraci u toj prici. Svi oni skupljaju politicke pene pa tako, umesto da kratkorocni prioritet svih prioriteta za 2010-u godinu na koridoru10 bude zavrsetak obilaznice oko BG od mizernih 12,8km, koji bi nam na nivou cele Srbije donosio najvecu dobit od putarina (Turci, Bugari i ceo zapad nas lagano zaobilaze zbog tranzita kroz BG i idu na Rumuniju), mi ce mo po najavi, navodno da "prioritetno" u 2010-oj zavrsimo preko 100km kroz Vojvodinu.
A ko vozi cesce od NS-a ka Horgosu zna i vidi da je taj put u dosta solidnom stanju,(naravno, Beska i obilaznica oko NS su iznimka, i naravno, stoji da se to sto pre zavrsi u punom profilu auto-puta).
Iako nije idealan, taj deo poluautoputa ka Horgosu dovoljno je sirok i bezbedan i da se stranci nece zaliti toliko na taj put koliko na onaj deo autoputa koji usporeno vodi kroz jezgro Beograda do izlaza na Bubanj Potok.

Zato, a i zbog vise drugih ekonomskih i strateskih infrastrukturnih razloga koji impliciraju jedan drugog evo moje liste saobracajnih prioriteta, bez politicke obojenosti i sujete ministara, koji bi po meni bili najefikasniji kad su vec rokovi tu do 2012-te i kada je sav novac za puteve obezbedjen:

1.(polu)- Obilaznica oko BG-a - Orlov.-B.Potok(12,8km), Bat-Dob(10 km) -(2010god)
2. Obilaznica NS i zavrsetak mosta Beska - ( 2010 god)
3.Najbitnija deonica (usko grlo) na autoputu NIS-Dimitrovgrad, pa zatim ostala 4sektora
4.Ostatak Juzni krak i Severni krak (uporedo , po prioritetima, sektor po sektor)
 
ako sve sto je najavljeno bude zavrseno do 01.01.2012. (ili bar do kraja mandata vlade), ja cu Mrku da napravim od blata!

Prokop, autoputevi, zeleznica, avioni, kamioni, vanzemaljci...

Doduse, plan je realno ostvariv, samo da pri prvom iskopu za BG metro nadju neke zlatne rudnike.
 
Ти очекујеш да раде обилазницу у 24,5 веку???

Не, обилазница се мора завршити ЈУЧЕ. Али у сваком случају, ако све ово буде како друг Мрка најављује (а сведоци смо колико лупета, па је јасно да неће), биће одлчно.
 
List "Danas"-Citat:

"Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da su pregovori sa ruskim pratnerima oko korišćenja kredita vrednog oko 800 miliona dolara zastali jer Srbija želi da 180 miliona iskoristi za izgradnju obilaznice oko Beograda dok ruska strana očekuje da sve bude uloženo u rekonstrukciju železnice.
- Rusi traže da u tom poslu budu angažovane njihove firme, a kako i naša preduzeća imaju tehnologiju koja je kompatibilna sa ruskom, siguran sam da ćemo do kraja ovoga meseca postići dogovor o tom pitanju. Pokušaćemo da deo kredita od 180 miliona dolara usmerimo na sektor obilaznice od Orlovače do Bubanj potoka, za koji do sada nismo uspeli da obezbedimo finansije - rekao je Mrkonjić."

:rant: :notok: :rant: Neverovatno....grrrrr
 
А знате шта је још горе од тога, а нико о томе не прича? Ем нам дају кредит (који ћемо им враћати са каматом), ем још траже удео у железници... Толико о браћи Русима... Нема ту љубави, све је политика, али наши, прво политичари, па онда и народ, никако то да схвате... :kafa:

Ваљда ме друг 2012 неће поново оптужити да сам американофил... :rolleyes:
 
Netraze udeo u zeljeznici nego da njihove firme izvode radove na rekonstrukciji pruga :vops:
 
Koji zlikovci ti rusi majku mu,a mrka brani svabe oko puteva dok ruse pljuje.
 
Samo da izvestim, da je gotova rekonstrukcija, parčeta stare obilaznice od Orlovače do Rakovice. Put je značajno širi, a još se rade sitnice sa strane. Ne znam tačno koliko je trajalo, ali što je mnogo - mnogo je. Takođe vertikalna signalizacija je gora nego ikada, a same raskrsnice i prilazni putevi ka ibarskoj nisu obnavljani, tako da su iskustva skretanja sumorna.

PS: Zaboravih da napomenem, da je na raskrsnici u Rakovici, pred penjanje na nadvožnjak, napravljen mali kružni tok!!! Eto bar nečeg pozitivnog.
 
Vrh