Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Мрачни тунели обилазнице

Главни извођач радова „Планум” због ненаплаћених потраживања не може да осветли објекте „Липак” и „Железник”. – Сектор четири завршен захваљујући граду који је уредно финансирао 2,2 милијарде динара

После скоро годину дана од када је сектор четири обилазнице око Београда (од Остружнице до Орловаче) пуштен у рад, ова дугогодишња инвестиција чији је циљ да измести транзитни саобраћај из центра града, по свему судећи, није дала жељене резултате. Од прогнозираних 20.000 камиона и 10.000 путничких возила, саобраћајним краком око престонице данас се, према последњем мерењу ЈП „Путеви Србије”, у просеку креће 10.019 возила дневно.

Бројни су разлози за недовољну искоришћеност обилазнице. Један је у чињеници да полупрстен око Београда није комплетиран према зацртаном пројекту нити се зна да ли ће обилазница бити завршена до 2011. године како је планирано – премда су четири сектора из правца аутопута Е-70 (Београд–Загреб) пуштена у рад, за првобитно планирано спајање са аутопутем Е-75 (Београд–Ниш) недостају још два (сектори пет и шест, од Орловаче до Бубањ потока). Уместо тога, садашњу спону са правцем за Ниш чини паралелна, алтернативна рута којa иде преко постојећег Кружног пута.

Идеја о алтернативном правцу јавила се својевремено због мањка финансија у републичком буџету за 2009. годину и тада је одлучено да од сектора пет буде изграђено само „парче” од Орловаче до иза тунела „Стражевица”, а да се за даљу спону са аутопутем искористи Кружни пут. Због мале пропусне моћи и лошег стања ове саобраћајнице, одлучено је да алтернативна деоница буде реконструисана, али се и тај посао „развукао” на више од шест месеци. Овај подухват подразумева проширење друма са садашњих 6,6 на предвиђених 7,1 метар, као и постављање саобраћајних знакова и обнову тунела „Стара Стражевица”. Посао је поверен грађевинском предузећу „Штрабаг”.

На недавну критику градоначелника Драгана Ђиласа како на Кружном путу „има више радника који усмеравају саобраћај него оних који би требало да га поправљају”, Милутин Мркоњић, министар за инфраструктуру, рекао је да ће алтернативни правац обилазнице бити завршен крајем новембра или почетком децембра ове године.

Ни део полупрстена који је у функцији, пре свега сектор четири, није без „бољки”. У „Липаку”, једном од два тунела на овој деоници, недостаје осветљење, док други тунел „Железник” сија капацитетом од 30 одсто, колико дозвољава напајање градилишном струјом.

Лазар Милинковић, директор предузећа „Планум”, главног извођача радова на обилазници, објашњава да је таква ситуације последица неизмирених дугова „ЕлектропривредиСрбије”.

– Уградили смо сву опрему, сијалице, каблове, вентилационе системе у оба тунела, али она није у функцији јер нисмо измирили обавезе ЕПС-у. Да бисмо платили рачун за струју треба да наплатимо потраживања од инвеститора, Министарства за Национални инвестициони план. Осим за струју, НИП нам дугује и око 800 милиона динара за грађевинске радове. Осветљење у тунелу „Железник” који је у кривини обезбедили смо струјом са градилишта, али она није довољно снажна – објашњава Милинковић.

Сектор четири је завршен, додаје он, захваљујући граду који је уредно финансирао свој део посла (2,2 милијарде динара).

Сектор четири над главом има још један проблем. Да би ова саобраћајница дужине 7,7 километара постала безбедна, неопходно је уложити додатна средства у опрему и пратеће радове.

– Да би се пустила струја, довела вода, укључила вентилација, завршили земљани радови на тунелу „Липак” и санирале речице, потоци и воде испод мостова, потребно је издвојити још 350 милиона динара. Тек тада ће саобраћајница бити сигурна – истакао је Милинковић.

У Јавном предузећу „Путеви Србије” кажу да су хоризонтална и вертикална сигнализација постављенепрема пројекту, као и да је њихово предузеће „у процесу преузимања саобраћајнице на одржавање”.

– Ставили смо додатне знакове и надокнадили оне који су у међувремену украдени. Да би саобраћај на обилазници функционисао пуним капацитетом, договарамо се са МУП-ом Србије да усмеравају теретњаке на обилазницу уместо да пролазе кроз град. Они то већ сада делимично чине. Годину дана по употреби кружног пута у пуном капацитету знаћемо колика је његова искоришћеност. Према стручним проценама, овај период неопходан је како би грађани стекли навику да возе том деоницом – објашњава Тамара Мотренко из „Путева Србије”.

Градња обилазнице око Београда, од Батајнице, Добановаца, Остружнице, Орловаче, Бубањ потока до Винче и планираног моста на Дунаву, почела је 1990. године и од укупно 47 километара досад је трасирано 25. Она треба да омогући да теретна возила не саобраћају као до сада преко „Газеле”, да измести транзитни саобраћај из центра града и повеже магистралне и међународне путне правце на територији Београда.
---------------------------------------

Земљишни папири, па радови

За изградњу деоницеод Батајнице до Добановаца (нулти сектор), према речима надлежних из ЈП „Путеви Србије”,постоје обезбеђена средства али радови на овом потесу не могу почети док процес експропријације земљишта не буде окончан. Повезивање аутопутева за Нови Сад и Загреб, кажу у овом предузећу, коштаће 115 милионаевра.
Изградња обилазнице око Београда са прекидима траје већ 19 година. Од почетка радова до пуштања сектора четири у промет (новембар 2008) у ову стратешку саобраћајницу уложено је 9,7 милијарди динара. Крак око Београда изграђен је у такозваном полупрофилу, односно са једном саобраћајном траком, а њиме данас пролазе аутомобили из оба смера. Када буде створена потреба за већом пропусном моћи биће изграђен и други, паралелни коловоз на који ће бити измештен саобраћај из једног смера.

М. Луковић Д. Мучибабић

[објављено: 06/10/2009]
Izvor: Politika
 
Не знам који је одговорни паметњаковић сматрао да ће обилазница растеретити саобраћај без дела од Батаје до Добановаца. Сад се на делу види да без тог дела обилазница неће много помоћи. :kafa:

Неки другови још увек живе у Југославији... :grand:
 
Зар није ту много битнији део од Стражевице до Бубањ Потока?

Иначе, мене посебно одушевљава део о "проширивању на пуни профил - када за то буде потребе". :kafa:
 
Ја и даље сматрам да није, јер главни транзит иде правцем север-југ (а не као у доба Југославије запад-југ), што значи да онај ко иде из правца Новог Сада пролази кроз Београд, тј. преко Газеле. А од Орловаче до Бубањ потока ипак има каква-таква алтернатива.

А што се тиче "кад буде потребе", то је посебна прича... :kafa: Мада, колико сам схватио Ненада, од Батаје до Добановаца ће одмах ићи пун профил.
 
i ja sam cuo da bi trebalo da ide pun profil od Batajnice do Dobanovaca, ali otom potom. Videcemo ;). I ja mislim da je deo od Batajnice do Dobanovaca trenutno bitniji od ovog drugog. Mada dok se sve to ne prespoji bice problema
 
Слажем се за правац север-југ али и тај правац мора да прође кроз Стражевицу-Бубањ поток... Не знам какве су алтернативе, ретко сам возио туда, али тешко да је у питању нешто боље од 1+1.

Е сад ми очекујемо да саобраћај са ОБА аутопута (Загреб-Београд и Хоргош-Београд) прође кроз тих 1+1 које ћемо проширити "када буде потребе". Да ли само ја не схватам логику овог решења? :)
 
Po meni bitniji je deo Batajnica-Dobanovci u prilog tome ide da su vec godinama velike guzve na delu pored galenike,oni nespretno reseni semafori,ona krivina od 90 stepeni i opet uzasno resene raskrsnice(najbolje moguce reseno ali opet uzasno) na delu izmedju Ledina i Zemuna. Taj deo ce najverovatnije malo da odvuce tezak saobracaj na autoput BG-ZG.

Pogotovo sto je lakse za izvodjenje.
 
Deo od Batajnice do Dobanovaca je potpuno nepotreban ako se obilaznica ne produzi najmanje do Bubanj potoka. Trenutni deo obilaznice je jednom recju jadan, tj. slepo crevo koje nikuda ne vodi. Od Orlovace do Bubanj potoka postoji alternativa koja bas i ne moze da prihvati tranzit, a nije ni za pomisljati da moze da prihvati deo saobracaja jedne Gazele.
Deonica Batajnica-Dobanovci ima alternativu (do duse dugacku) preko Batajnickog puta (sadasnjeg "autoputa" prema NS) i T6.

Sve u svemu, ako se obilaznica ne produzi od Orlovace do Bubanj potoka, pa makar i 1+1, dzaba su krecili.
 
Pa dobro, nije bas toliko crno, zar trenutni deo obilaznice ne izlazi na Ibarsku magistralu? I to je nesto (u ovakvim uslovima).
 
Da, izlazi, ali to ne utice na rasterecenje saobracaja kroz centar Beograda. Saobracaj prema Ibarskoj magistrali je i ranije bio preusmeravan preko petlje kod Ade Ciganlije, Ceraka, i silnih brda, na Orlovacu i dalje Ibarsku. Ucinak dela obilaznice je prema tome slab, a u prilog tome govori i cinjenica da se sama saobracajnica slabo koristi.
 
Nenad":29frr6j5 je napisao(la):
Sve u svemu, ako se obilaznica ne produzi od Orlovace do Bubanj potoka, pa makar i 1+1, dzaba su krecili.
Ово потписујем - мени је исто потпуно очигледно да све док је једини јужни правац који је повезан - Ибарска магистрала, дотле нисмо ништа урадили. Добар део људи који иду из Војводине нпр. на Јужни Јадран ионако не иду кроз Београд. Једини који у садашњој констелацији мање-више морају кроз Београд су СВИ који иду ка Нишу. Ерго, то би требало да буде први приоритет.
 
Apsaolutno tacno Nenade i Djordje ;

Juzni deo Obilaznice oko BG-a treba da bude prvo i osnovno kratkorocno resenje izgradnje autoputa kao cvorista svih ostalih zahvata...

....vishe i ne mogu da ponavljam po raznim forumima svoj stav ....."LJUDI, prvo OBILAZNICU oko BG, onda sve ostalo, to je u prvoklasnom interesu cele Srbije, ne Beograda.... :grand:

Da li je moguce da nema strucnjaka koji ce da izloze platformu prioriteta izgradnje AP-a , a ne da se rasplinjavaju i odpocinju 10-tak projekata a da nijedan nema sanse da se ubrzo zavrsi.... strasnooooooo
 
Politika Magelano.
Beograd moze da zavrsi projekte samo ako sam krene u njihovu realizaciju i naravno svojim sredstvima. Deo obilaznice, tj. deo radova na delu obilaznice koje je sam Grad finansirao su zavrseni. Obilaznica je na zalost pod republickom jurisdikcijom, a one smejurije od NIP-a i JP PS ne placaju nista, a zna se, bez placanja, nema ni radova!
 
Dakle... tek od proleca ce "poceti" radovi na spajaju Orlovace sa BubanjPotokom...

Umesto da taj kratki "POLUPROFILNI AUTOPUT" od 12,9km bude i strateski prioritet No.1 za Srbiju, kao najbitnije cvoriste za sve ostale puteve i konacno priliv gotovog novca od putarina za medjunarodni tranzit, iz mnogo razloga a od 1 Milijarde vec odobrenih sredstava, ministri i politicari se i pored kako rekose gotove eksproprijacije rasplinjuju i odlucuju da kratkorocno resavaju ipak manje bitne (u ovom trenutku) deonice od Obilaznice oko Bg-a. Nikako ne mogu to da skapiram !! :rant:
 
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić za „Blic“
Tender za obilaznicu idućeg meseca
Autor: T. N. Đaković | 15.10.2009. - 05:00


Eksproprijacija zemljišta, kao i glavni projekat obilaznice oko Beograda, na trasi koridora 10, na delu između Dobanovaca i Batajnice su završeni, rekao je za „Blic“ Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.

Mrkonjić kaže da je u pripremi tenderska dokumentacija i najavljuje početak radova krajem novembra. O tome kako je posao završen sa Ljubišom Buhom i Vojinom Lazarevićem, vlasnicima najvećih parcela duž ove trase, odbija da govori.

- Rekao sam da je eksproprijacija završena! Buha, Lazarević?! Neću o imenima! Ma čije zemljište da je u pitanju, taj posao je završen. Pare za petlju kod Batajnice odobrene - 115 miliona od Svetske banke i možemo da počnemo sa radom krajem novembra. Radiće se i preko zime - ističe on.
Eksproprijacija zemljišta i na obilaznici od Orlovače do Bubanj potoka, dugačkoj 12,5 kilometara, takođe je završena, kao i glavni projekat.
- Sada tražimo novac - navodi ministar Mrkonjić i dodaje da će sredstva biti obezbeđena do kraja godine i da će radovi početi u martu iduće godine.
Mrkonjić podseća da je Vlada Srbije dogovorila da se dokumentacija vezana za koridor 10 završi do kraja ove godine, kao i eksproprijacija u delu onih trasa autoputa koji će biti izgrađeni iduće godine.
Na autoputu od Beograda do Novog Sada i Horgoša, prema njegovoj tvrdnji, ove godine biće završena izgradnja 50 kilometara autoputa. Dvadeset kilometara na jugu, od Preševa do Levosja, već je završeno, kao i 20 kilometara na severu - 10 kilometara pred Novim Sadom i 10 kilometara od Subotice ka Novom Sadu; sedam i po kilometara obilaznice kod Ostružnice i Orlovače.
- Raspisan je tender za deonicu od granice do Dimitrovgrada, ukupna vrednost radova je oko 116 miliona evra i tu se radi o dva teška tunela od 80 metara, pet mostova ukupne dužine oko kilometar. Ukupna vrednost radova je oko 119 miliona evra. A do sada je na poziv za tender odgovorilo oko 40 firmi iz Srbije, Evrope i sveta. Među njima je i „Alpina-Por“. Otvaranje ponuda je 22. oktobra, a početak radova u novembru - navodi Mrkonjić.
Za drugi deo deonice između Levosoja i Neredovaca, ukupne vrednosti radova oko 86 miliona evra, zainteresovana je grčka vlada da uđe sa nama u realizaciju posla. Tender je pripremljen i poslat Grcima na verifikaciju. Mrkonjić očekuje da će u narednih mesec dana tender biti završen.

Mostovi preko Dunava i Save
- Kao što je predsednik Tadić obećao, planiramo da završimo izgradnju pet mostova u Srbiji u naredne dve godine - kaže Mrkonjić.
Jedan od mostova se već radi - most preko Ade Ciganlije. Za drugi most, preko Dunava u Novom Sadu, vredan 70 miliona evra, završena je projektna dokumentacija. Novac daju naša i italijanska vlada svako po 30 miliona evra i „Železnice Srbije“ 10 miliona evra. Mrkonjić očekuje početak radova u decembru ili početkom iduće godine.
Za investiranje trećeg mosta preko Dunava, kod Galenike, ukupne vrednosti oko 250 miliona evra, vode se pregovori sa kineskom vladom, a početak izgradnje planiran je u martu iduće godine.
- Most koji ćemo sigurno završiti u mandatu ove vlade je metro-most preko Save kod Brankovog mosta od oko 40 miliona evra. I peti most, kod Vinče, vrlo je važan, u nastavku obilaznice, jer se deo saobraćaja prema Pančevu i sa juga i sa severa oslobađa. Ta dva mosta, kod Galenike i Vinče oslobodila bi Pančevački most koji je takođe u kritičnoj situaciji kao most Gazela - kaže Mrkonjić.

tender-v.jpg


Izvor:Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=115633
 
Joj Mrko...opet sviras, da ne kazem cemu... :violina:
5 mostova za 2 godine... :rolleyes: Sto bi rekao Cvijanovic u kultnom filmu "Rodi mi jedno za pocetak!"
 
Скупштина ратификовала уговоре

Парламент потврдио три међународна споразума, међу којима зајам од Међународне банке за обнову и развој за изградњу дела Коридора 10. Опозиција указала на опасност од убрзаног задуживања. У понедељак наставак рада.
Kapiram da je ovo za sekciju Batajnica - Dobanovci, zato sam postavio ovde.
 
Mrkonić reče:
Za investiranje trećeg mosta preko Dunava, kod Galenike, ukupne vrednosti oko 250 miliona evra, vode se pregovori sa kineskom vladom, a početak izgradnje planiran je u martu iduće godine.
Alo bre, kojih sad 250 miliona evra?!?! Ko je ovde lud?
 
^^^ Mislim da je to novinarska greška, verovatno su poistovetili ukupan iznos "kineskog" kredita sa cenom samog mosta, a bilo je priče da će deo novca biti iskorišćen za kružni put ili tako nešto (neki put je u pitanju u svakom slučaju).
 
relja":36kt5kmc je napisao(la):
Mrkonić reče:
Za investiranje trećeg mosta preko Dunava, kod Galenike, ukupne vrednosti oko 250 miliona evra, vode se pregovori sa kineskom vladom, a početak izgradnje planiran je u martu iduće godine.
Alo bre, kojih sad 250 miliona evra?!?! Ko je ovde lud?
Ког трећег? А који је други? :/
 
Da prostite, j*** lud zbunjenog, više ne zna čovek da li političari pogrešno objašnjavaju ili novinari pogrešno prenose. Anyway, treći bi mogao da bude jedino kada bi se most kod Vinče radio, a od njega još nema ni naznaka, a po meni ima veliku ulogu u okviru obilaznice.
 
Treci je obrenovacki. Obrenovac, Sava, i Galenika - to je i Djilas napomenuo u nekom ranije intervjuu.
 
Sad sam u dilemi šta je pisac hteo da kaže, da gradimo još jedan most preko Dunava pa će ovo da bude treći koji će ga premostiti ili se pak mislilo na ukupno tri mosta?

But who cares? Od danas isključivo govorim o stvarima koje se grade. Razne najave, objave, projave, pr saopštenja i slično me ne tangiraju ni tri posto.
 
Obustava saobraćaja u tunelu Lipak
Putari blokiraju obilaznicu od Ostružnice do Orlovače
Autor: G. S. | 10.11.2009. - 05:00

Radnici građevinskog preduzeća „Planum“ danas će u 11 sati blokirati saobraćaj u tunelu Lipak na delu obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Orlovače, jer im, kako kažu, Ministarstvo za NIP nije isplatilo dugovanja.

Direktor „Planuma“ Ratomir Todorović tvrdi da NIP duguje više od 800 miliona dinara i da radovi na obilaznici već godinu dana stoje jer nema novca.
- Godinu dana otkako je pušten u rad deo obilaznice nije nam uplaćen ni dinar. NIP nam duguje više od 800 miliona, radnicima nemamo od čega da isplatimo zarade, pa smo rešili da zatvorimo tunel jer drugi izbor nemamo. Već godinu dana obilaznica nikog ne interesuje, niti ta saobraćajnica ima upotrebnu dozvolu, pa zašto onda ne bi mogla da se zatvori? Nismo mi jedini kojima se duguje novac, tu je još 25 podizvođača radova, „Minel“, „Ratko Mitrović“ i druge građevinske firme - kaže Todorović za „Blic“.
Za izgradnju obilaznice iz NIP-a je predviđeno 2,7 milijardi dinara, dok je iz gradskog budžeta izdvojeno 2,2 milijarde dinara. S druge strane, deo puta od Dobanovaca do Batajnice finansira se iz kredita Evropske investicione i banke za obnovu i razvoj u iznosu od 60 miliona evra. Taj kredit je odobren pre dve godine, ali radova još nema jer se čeka završetak eksproprijacije zemljišta.
 
Vrh