Wile E. Coyote
Advanced
А експропријација на најважнијем делу стоји...
Izvor: BlicDevet meseci bez radova na izgradnji važne saobraćajnice
Obilaznica čeka eksproprijaciju
Autor: G. Svilar - N. Korlat | Foto: s. đalić | 21.08.2009. - 11:04
Ukoliko u najskorije vreme ne krene nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda, doći će u pitanje zacrtani rok (kraj 2011. godine) za izgradnju dela obilaznog puta koji je najvažniji za izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice, a to je deo od Batajnice do Bubanj potoka.
Izgradnjom ove deonice vozači koji u Beograd ulaze iz pravca Šida i Novog Sada i prave gužve na „Gazeli” i zakrčenja na autoputu Beograd - Niš, imali bi alternativu a samim tim bi se i gužve smanjile na podnošljivu meru. Od novembra prošle godine, kada je otvoren deo obilaznice od Ostružnice do Ibarske magistrale, malo je urađeno na daljem proširenju puta koji je od ključnog značaja za Beograd ali i Srbiju. Obilaznica je deo Koridora 10 i povezivaće dva koridora od kojih jedan veže zapadnu Evropu s Grčkom i Turskom, a drugi Evropu s Rumunijom. Već devet meseci, međutim, na obilaznici se samo uređuje signalizacija u tunelima, radi se doduše punom parom i tunel „Straževica“, postavljaju se znakovi i crtaju linije na putu ali od dalje gradnje puta za sad nema ništa. Trenutno obilaznicu koriste oni koji iz Novog Sada ili Šida idu u Čačak i Kraljevo i obrnuto, jer im je na raspolaganju samo deo obilaznog puta do Orlovače. I broj vozila na obilaznici daleko je od očekivanog, a nezadovoljstvo dinamikom radova izrazio je i gradonačelnik Dragan Đilas. To se posebno odnosi na delo obilaznice od Orlovače do Bubanj potoka.
- Kad god sam prošao Kružnim putem, iskren da budem, tamo je bilo više ljudi koji su regulisali saobraćaj nego onih koji su radili. Razgovarao sam sa ministrom Milutinom Mrkonjićem i on je nezadovoljan i rekao je da će dati nalog da izgradnja kružnog puta i obilaznice bude intenzivirana - rekao je Đilas.
Od početka gradnje obilaznice oko Beograda tempo radova je otprilike nešto više od kilometar godišnje. Za nepune dve decenije, izgrađeno je 25 kilometara puta, a predstoji završetak izgradnje sektora 5, od Orlovače do Avalskog puta, završetak izgradnje tunela „Straževica“ i izgradnja sektora 6 od Avalskog puta do Bubanj potoka. Veoma je važna i Deonica A, od Batajnice do Dobanovaca, koja još nije započeta. Ako je suditi prema najavama iz Vlade Srbije, radovi na obilaznici će ipak u najskorije vreme biti nastavljeni, a trenutno se čeka završetak eksproprijacije zemljišta.
- Očekujem da radovi na izgradnji dela obilaznice od Batajnice do Dobanovaca krenu ove jeseni. Nisam siguran kad tačno, jer je u toku eksproprijacija zemljišta.Tražili smo od Evropske banke za obnovu i razvoj da nam dozvole da počnemo da radimo kada izvršimo eksproprijaciju na barem tri kilometra puta, pa da raspišemo tender i izaberemo izvođača. Još nam, međutim, nije stigao odgovor - rekao je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
Za Beograđane je nesumnjivo najvažniji deo od Orlovače do Bubanj potoka. U tom delu preostaje da se izgrade dva sektora koji su dugački ukupno 12,8 kilometara. Sektor 5, od Orlovače do Avalskog puta, dugačak je 5,4 kilometara. Mnogi ovu deonicu označavaju kao najtežu za gradnju na obilaznici jer ima četiri mosta i tunel „Straževica“ koji je dugačak 747 metara sa dve kružne krivine pa se očekuje da gradnja tog dela potraje. Nakon toga sledi Sektor 6, od Avalskog puta do Bubanj potoka, koji je dugačak 7,4 kilometara, a radovi na ovom delu nisu ni počeli. Tek završetkom ova dva sektora, obilaznica bi dobila na značaju jer bi tada praktično postala prava alternativa autoputu Beograd - Niš, naravno u onom njegovom delu koji prolazi kroz Beograd.
- Što se tiče dela od Orlovače do Bubanj potoka, sada radimo kružni put. I tu je u toku eksproprijacija koja bi trebala uskoro da se završi. Očekujem da uskoro za taj deo aktiviramo 40 miliona evra kredita i tu je moguće započeti radove već u toku septembra - izjavio je nedavno za „Blic“ ministar Milutin Mrkonjić.
Sredstva za obilaznicu
Predstoji izgradnja deonice Batajnica-Dobanovci (nulti sektor), sa izuzetno zahtevnom petljom u Batajnici. Ugovor za kredit kod Evropske banke za obnovu i razvoj od oko 55 miliona evra, nedavno je ratifikovan. Procenjeno je da ona košta oko 118 miliona evra. Deonica od Ostružnice do Ibarske magistrale, finansirana je udruženim sredstvima republike i grada u poslednje dve godine i to sa oko 6,9 milijardi dinara (80,4 miliona evra). Kompletan završetak obilaznice podrazumeva izgradnju mosta kod Vinče na Dunavu a prema nekim procenama, za kompletan završetak, uključujući i most na Dunavu treba između 300 i 400 miliona evra.
Šta je urađeno, a šta nije
Deonica A
Batajnica - Dobanovci nije ni započeta
Deonica B
Sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara urađeno
Sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara urađeno
Sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometara delimično urađeno
Sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7, 4 kilometara nije započeto
Deonica C
Bubanj potok - most na Dunavu - petlja Pančevo nije započeto
Da, ali sta je uradjeno??? Uradjena je samo jedna traka autoputa, tj ni pola od predvidjenog (jer treba jos jedna takva traka + petlje).Deonica A
Batajnica - Dobanovci nije ni započeta
Deonica B
Sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara urađeno
Sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara urađeno
Sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometara delimično urađeno
Sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7, 4 kilometara nije započeto
Deonica C
Bubanj potok - most na Dunavu - petlja Pančevo nije započeto
Док се не направи део од Батајнице до Добановаца, нема ништа од алтернативе Газели. Џабе и ако направе целу деоницу од Орловаче до Бубањ Потока, ако правац из Новог Сада нема приступ обилазници, џаба сте кречили. Времена су се изменила, главни правац у Србији је север-југ, а не као пре 20 година запад-југ.Nenad":3xfyaznu je napisao(la):Dok se tunel Strazevica ne poveze sa Orlovacom i cela deonica ne pusti u promet, nema nista od alternative Gazeli.
Да ли ће уопште и бити прикључак код Сурчина?relja":3xfyaznu je napisao(la):Da postoji petlja kod Surčina, ili bilo kakvo uključenje/isključenje na celoj deonici od Dobanovaca do druge obale Save, pa da i može da služi kao delimična alternativa Gazeli..ali ni to nisu počeli....
Predvidjena je petlja, "Petlja Surčin", a da li će je uopšte biti.....?Wile E. Coyote":170n815b je napisao(la):Да ли ће уопште и бити прикључак код Сурчина?
Gde se to tačno nalazi?Nenad":32i1oqsp je napisao(la):Inace, nezvanicna petlja na tom mestu vec uveliko postoji pa vrlo cesto moze da se vidi kako lokalni stanovnici svojim automobilima i traktorima silaze sa obilaznice, pa preko trave do glavne ulice.
Vrteo sam se oko tog podvožnjaka, lokalci su me uputili na Dobanovce, a kada sam najzad prošao obilaznicom na tom mestu, kao i celim putem, su bile postavljene bankine.Nenad":qb4z16yj je napisao(la):