Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Pa, Mrkonjic rece da su i za to nasli resenje. Videcemo da li ce radovi stvarno poceti na jesen kao sto je i planirano. U svakom slucaju, finansijska sredstva su obezbedjena, sto je u trenutnoj situaciji najbitnije, a Mrkonjic ce na svojoj dusi imati eventualnu nerealizaciju.
 
Да, финансије јесу обезбеђене, зато се и надам да ће кренути на време. Само да баш због тога НЕКО не почне да уцењује... :violina:
 
Devet meseci bez radova na izgradnji važne saobraćajnice
Obilaznica čeka eksproprijaciju
Autor: G. Svilar - N. Korlat | Foto: s. đalić | 21.08.2009. - 11:04

Ukoliko u najskorije vreme ne krene nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda, doći će u pitanje zacrtani rok (kraj 2011. godine) za izgradnju dela obilaznog puta koji je najvažniji za izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice, a to je deo od Batajnice do Bubanj potoka.

Izgradnjom ove deonice vozači koji u Beograd ulaze iz pravca Šida i Novog Sada i prave gužve na „Gazeli” i zakrčenja na autoputu Beograd - Niš, imali bi alternativu a samim tim bi se i gužve smanjile na podnošljivu meru. Od novembra prošle godine, kada je otvoren deo obilaznice od Ostružnice do Ibarske magistrale, malo je urađeno na daljem proširenju puta koji je od ključnog značaja za Beograd ali i Srbiju. Obilaznica je deo Koridora 10 i povezivaće dva koridora od kojih jedan veže zapadnu Evropu s Grčkom i Turskom, a drugi Evropu s Rumunijom. Već devet meseci, međutim, na obilaznici se samo uređuje signalizacija u tunelima, radi se doduše punom parom i tunel „Straževica“, postavljaju se znakovi i crtaju linije na putu ali od dalje gradnje puta za sad nema ništa. Trenutno obilaznicu koriste oni koji iz Novog Sada ili Šida idu u Čačak i Kraljevo i obrnuto, jer im je na raspolaganju samo deo obilaznog puta do Orlovače. I broj vozila na obilaznici daleko je od očekivanog, a nezadovoljstvo dinamikom radova izrazio je i gradonačelnik Dragan Đilas. To se posebno odnosi na delo obilaznice od Orlovače do Bubanj potoka.
- Kad god sam prošao Kružnim putem, iskren da budem, tamo je bilo više ljudi koji su regulisali saobraćaj nego onih koji su radili. Razgovarao sam sa ministrom Milutinom Mrkonjićem i on je nezadovoljan i rekao je da će dati nalog da izgradnja kružnog puta i obilaznice bude intenzivirana - rekao je Đilas.
Od početka gradnje obilaznice oko Beograda tempo radova je otprilike nešto više od kilometar godišnje. Za nepune dve decenije, izgrađeno je 25 kilometara puta, a predstoji završetak izgradnje sektora 5, od Orlovače do Avalskog puta, završetak izgradnje tunela „Straževica“ i izgradnja sektora 6 od Avalskog puta do Bubanj potoka. Veoma je važna i Deonica A, od Batajnice do Dobanovaca, koja još nije započeta. Ako je suditi prema najavama iz Vlade Srbije, radovi na obilaznici će ipak u najskorije vreme biti nastavljeni, a trenutno se čeka završetak eksproprijacije zemljišta.
- Očekujem da radovi na izgradnji dela obilaznice od Batajnice do Dobanovaca krenu ove jeseni. Nisam siguran kad tačno, jer je u toku eksproprijacija zemljišta.Tražili smo od Evropske banke za obnovu i razvoj da nam dozvole da počnemo da radimo kada izvršimo eksproprijaciju na barem tri kilometra puta, pa da raspišemo tender i izaberemo izvođača. Još nam, međutim, nije stigao odgovor - rekao je ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.
Za Beograđane je nesumnjivo najvažniji deo od Orlovače do Bubanj potoka. U tom delu preostaje da se izgrade dva sektora koji su dugački ukupno 12,8 kilometara. Sektor 5, od Orlovače do Avalskog puta, dugačak je 5,4 kilometara. Mnogi ovu deonicu označavaju kao najtežu za gradnju na obilaznici jer ima četiri mosta i tunel „Straževica“ koji je dugačak 747 metara sa dve kružne krivine pa se očekuje da gradnja tog dela potraje. Nakon toga sledi Sektor 6, od Avalskog puta do Bubanj potoka, koji je dugačak 7,4 kilometara, a radovi na ovom delu nisu ni počeli. Tek završetkom ova dva sektora, obilaznica bi dobila na značaju jer bi tada praktično postala prava alternativa autoputu Beograd - Niš, naravno u onom njegovom delu koji prolazi kroz Beograd.
- Što se tiče dela od Orlovače do Bubanj potoka, sada radimo kružni put. I tu je u toku eksproprijacija koja bi trebala uskoro da se završi. Očekujem da uskoro za taj deo aktiviramo 40 miliona evra kredita i tu je moguće započeti radove već u toku septembra - izjavio je nedavno za „Blic“ ministar Milutin Mrkonjić.

Sredstva za obilaznicu

Predstoji izgradnja deonice Batajnica-Dobanovci (nulti sektor), sa izuzetno zahtevnom petljom u Batajnici. Ugovor za kredit kod Evropske banke za obnovu i razvoj od oko 55 miliona evra, nedavno je ratifikovan. Procenjeno je da ona košta oko 118 miliona evra. Deonica od Ostružnice do Ibarske magistrale, finansirana je udruženim sredstvima republike i grada u poslednje dve godine i to sa oko 6,9 milijardi dinara (80,4 miliona evra). Kompletan završetak obilaznice podrazumeva izgradnju mosta kod Vinče na Dunavu a prema nekim procenama, za kompletan završetak, uključujući i most na Dunavu treba između 300 i 400 miliona evra.

Šta je urađeno, a šta nije

Deonica A
Batajnica - Dobanovci nije ni započeta

Deonica B
Sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara urađeno
Sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara urađeno
Sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometara delimično urađeno
Sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7, 4 kilometara nije započeto

Deonica C
Bubanj potok - most na Dunavu - petlja Pančevo nije započeto
Izvor: Blic
 
Какво лупетање! Па неће нико ко иде из Новог Сада ићи на обилазницу! :rolleyes: Нека за почетак ураде тај део и среде кружни пут (видео сам пре неки дан, ради се увелико), па ће, уз одговарајућу сигнализацију и присуство полиције, Газела имати какву-такву алтернативу.
 
Deonica A
Batajnica - Dobanovci nije ni započeta

Deonica B
Sektor 1: Dobanovci - Surčin, 7,8 kilometara urađeno
Sektor 2: Surčin - most na Savi, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 3: Most na Savi - Ostružnica, 4,9 kilometara urađeno
Sektor 4: Ostružnica - Orlovača, 7,7 kilometara urađeno
Sektor 5: Orlovača - Avalski put, 5,4 kilometara delimično urađeno
Sektor 6: Avalski put - Bubanj potok, 7, 4 kilometara nije započeto

Deonica C
Bubanj potok - most na Dunavu - petlja Pančevo nije započeto
Da, ali sta je uradjeno??? Uradjena je samo jedna traka autoputa, tj ni pola od predvidjenog (jer treba jos jedna takva traka + petlje).

Molim nekoga da me ispravi ako gresim, ali mislim da se nigde u svetu ne pusta samo jedan pravac autoputa. Bar Google Earth ne poznaje tako nesto :)

Inace, ko ide poluobilaznicom neka otvori oba oka vrlo dobro jer se vozi nenormalno - preticu svi sa svih strana, nekada se dogadja da znacajan put prelaze tri auta u liniji... horor...
 
Dok se tunel Strazevica ne poveze sa Orlovacom i cela deonica ne pusti u promet, nema nista od alternative Gazeli.
 
Da postoji petlja kod Surčina, ili bilo kakvo uključenje/isključenje na celoj deonici od Dobanovaca do druge obale Save, pa da i može da služi kao delimična alternativa Gazeli..ali ni to nisu počeli....
 
Nenad":3xfyaznu je napisao(la):
Dok se tunel Strazevica ne poveze sa Orlovacom i cela deonica ne pusti u promet, nema nista od alternative Gazeli.
Док се не направи део од Батајнице до Добановаца, нема ништа од алтернативе Газели. Џабе и ако направе целу деоницу од Орловаче до Бубањ Потока, ако правац из Новог Сада нема приступ обилазници, џаба сте кречили. Времена су се изменила, главни правац у Србији је север-југ, а не као пре 20 година запад-југ.
relja":3xfyaznu je napisao(la):
Da postoji petlja kod Surčina, ili bilo kakvo uključenje/isključenje na celoj deonici od Dobanovaca do druge obale Save, pa da i može da služi kao delimična alternativa Gazeli..ali ni to nisu počeli....
Да ли ће уопште и бити прикључак код Сурчина?
 
Wile E. Coyote":170n815b je napisao(la):
Да ли ће уопште и бити прикључак код Сурчина?
Predvidjena je petlja, "Petlja Surčin", a da li će je uopšte biti.....?

U tome je suština, iako je deonica otvorena, da bi neko iz Zemuna ili Novog Beograda koristio obilaznicu da stigne do Žarkova i sl, morao bi da ide autoputem do Dobanovaca jer je trenutno tamo jedino uključenje obilaznicu, a to je, ipak, blesavo.
A još blesavije je da obilaznica prolazi relativno blizu Novog Beograda i Zemuna, i da nema nikakvog uključenja / isključenja.
I opet svi idu preko "Gazele".
 
Тотално блесаво гледано из перспективе локалног саобраћаја, мада, не заборави да је обилазница предвиђена да измести транзитни саобраћај, а у том случају Газела постаје градска саобраћајница, тако да ни нема потребе за великим бројем прикључака. Мада, без обзира, мислим да би петља код Сурчина била добра, а не лоша ствар.
 
Naravno, zašto bi neko ko se vraća iz npr Čačka a krajnja destinacija mu je na NBG išao celim putem do Dobanovaca, pa na auto-put?

Par puta sam uradio upravo to - sa Ibarske, nekako, došao do Ostružničkog mosta, a onda odmah se isključio i nasipom duž Save došao do blokova.
Sada to više nije moguće jer je to divlje isključenje zatvoreno masivnim betonskim blokovima (i treba), ali je neshvatljivo da nema ništa do Dobanovaca, čak ni u Surčinu.
 
Petlja "Surcin" je planirana po GUP-u do 2021. Na zalost, svi ostali planovi su je "zaboravili" tako da za sada nije zvanicno planirana. U svakom slucaju, nemoguce je da se ta petlja ne napravi, jer obilaznica prolazi nadomak centra jedne beogradske opstine koja ce se kad tad javiti da im se to zavrsi.
Inace, nezvanicna petlja na tom mestu vec uveliko postoji pa vrlo cesto moze da se vidi kako lokalni stanovnici svojim automobilima i traktorima silaze sa obilaznice, pa preko trave do glavne ulice.
Ja ih u principu ne krivim, jer ako dolazis sa zapada, moras da predjes mal te ne 50 kilometara vise da stignes u Surcin nego kad bi ta petlja postojala.

A sto se tice pravca sever-jug, to je tacno, ali, ako bi se zavrsio deo Dobanovci-Bubanj Potok, u svakom slucaju bi preko Batajnickog druma i UMP-a i autoputa mogao da se obidje Beograd (za slepere u tranzitu). BIlo bi duze naravno, ali...
Za sada ta opcija ne postoji.
 
Nenad":32i1oqsp je napisao(la):
Inace, nezvanicna petlja na tom mestu vec uveliko postoji pa vrlo cesto moze da se vidi kako lokalni stanovnici svojim automobilima i traktorima silaze sa obilaznice, pa preko trave do glavne ulice.
Gde se to tačno nalazi?
Pre 2 meseca sam prošao ceo put od Savskog nasipa do Surčina i od Surčina (asfaltiranim seoskim putevima izmedju njiva) do Dobanovaca i nisam našao uključenje.
Kada sam se konačno uključio kod Dobanovaca i prošao celu deonicu do Ostružničkog mosta, sada u supreotnom smeru iz kojeg sam došao, nisam ideo ni jedno mesto gde bi neko mogao da se uključi / isključi.
 
Можда је човек мислио на дивље укључење после тунела код Сремчице?
 
Zdravo svima.

Ja sam iz Makedonije i posto planiram da uskoro prolazim obilaznicom pratim ovaj forum vec duze vreme, samo se nisam javljao do sada. :kk:
Ne zelim nikoga da uvredim, posebno posto mi je ovo prvi post, ali u ovom trenutku morao sam nesto pitati.
Traktori na autoputu (ili poluautoputu)??? Bas zato sto je samo poluautoput to je ekstremno opasno jer nije bezbedno ni preticati u trenutnoj situaciji. Jesu li ti ljudi normalni? Obilaznica treba da skrene tranzitni saobracaj i time ostavlja vise prostora za lokalni. Zar je tako tesko koristiti lokalne puteve za traktore i slicno? Ili moto je, sta me briga za tudje zivote i za moj?
I sa svim duznim postovanjem, ali ne vidim zasto bi petlja Surcin morala biti napravljena pre ili kasnije. Ovako od oka, koliko ima do Dobanovcima, 5-8km? I to vam je predaleko za ulazak na obilaznicu? Dali ce stvarno biti toliko saobracaja koji krece iz Surcina da opravda trosak petlje i kakav je to autoput koji ima petlje na svakih 3km?
I jos nesto, evo i ovde je pomenuto a i obicno pratim komentare na B92 koji ljudi ostavljaju, zasto je potrebno tako ludacki voziti? Evo, trenutno je otvorena deonica Dobanovci-Orlovaca. Znaci bar za tu deonicu otvorena je mogucnost da umesto da potrosite (koliko?) pola sata ili sat kroz centar BG u stilu kreni-stani, vi mozete pristojno sa 80km/h ili bar 60km/h koristiti alternativu. Ali naravno, i to nije dovoljno pa treba voziti 130km/h. ???
Obilaznica je trebala biti odavno napravljena, to je cinjenica. I bolja mreza autoputeva. Ali cinjenica je da je situacija takva kakva jeste, i voziti magistralnim putevima po 150km/h posto eto tamo je trebao postojati autoput jos odavno samo pomaze crnim hronikama.

Iskreno, pocinjete da me plasite. Pocinjem da mislim da umesto pravca Slovenija-Hrvatska-Srbija bolje je Austrija-Madjarska-Rumunija-Bugarska. I pored toga sto most Vidin-Calafat nece biti gotov jos dugo, i sto je kilometraza puno duza, ne planiram da mi putovanje kroz Srbiju bude pokusaj samoubistva. Posebno sto nisam sam.

Da se razumemo, ljudi ginu i na putevima EU. Nadam se da ovakvi komentari kao ovi ovde samo zvuce strasno, a da u stvarnosti nije bas tako lose, inace... Inace bas ne znam sta da mislim. Veoma volim Srbiju i srbe (1/4 sam i srbin :) ) ali dolazi mi da je zaobilazim. A taman imam i rodbine u Dobanovcima koju sam zeleo posetiti u tranzitu.

Pozdrav svima i cujemo se dalje da me obavestavate sta se desava sa obilaznicom. :)

PS EDIT: Mozda sam malo izbrzao oko petlje Surcin, zbog aerodroma mozda je pametno resenje ali ipak mi izgleda da je petlja Dobanovci dovoljno blizu. Ne mogu se ocekuvati petlje i iskljucenja na bas svakoj tacki zar ne. To sam vise napisao secajuci se nekih komentara na B92 oko putne mreze u Srbiji, u kojima ako se slusa narod ispada da svako zeli autoput od tacke A do tacke B, svuda. Komentari zvuce kao da se ocekuje autoput od svakog sela do svakog drugog. Ipak je to nerealno, bar po meni. Evo ako se uzme kao primer i Nemacka, za koju mislim da ima odlicnu mrezu autoputeva, pa ipak morate i mrezom magistralnih puteva da putujete, ne moze autoput od pocetka do kraja, zavisno gde idete. Obilaznica treba da izmesti tranzitni saobracaj i previse petlji ne samo da povecavaju cenu, nego i vreme izgradnje. A Srbija nema ni para, a bogami i ne radi efikasno na izgradnji putne mreze, nazalost.
 
Nenad":qb4z16yj je napisao(la):
Vrteo sam se oko tog podvožnjaka, lokalci su me uputili na Dobanovce, a kada sam najzad prošao obilaznicom na tom mestu, kao i celim putem, su bile postavljene bankine.
Možda je od skoro "u funkciji" na divlje, ali kada sam ja poslednji put prolazio sve je bilo ogradjeno.

@ Darkod
Ta jedna petlja može da mnogo znači za lokalni saobraćaj izmedju NBG i predgradja sa desne strane Save, a to automatski rasterećuje autoput i Gazelu, Sajam, tobogan, a ljudima mnogo olakšava život.

Za bezbednost si potpuno u pravu.
 
@relja
Skoro sam negde citao da su par bankina skinuli. Posto je to naravno jako opasno, mozda su se nasi putari povampirili pa ubrzo sve vratili na mesto.

@darko

Dobro dosao na forum :)

Sto se tice petlje Surcin, vec si sam sebi odgovorio :) To je alternativni prilaz aerodromu, a zasto je izgradnja pre ili kasnije neminovna, treba pre svega imati na umu i buduci razvoj Aerodroma Nikola Tesla (izgradnja jos jedne piste itd.) Ja bih i celu deonicu, od te buduce petlje Surcin, pa sve do Bezanije prosirio u jedan bulevar kako bi se samom autoputu napravila alternativa (za ne daj Boze).

A sto se tice srpske putne mreze, mnogo citas vesti :) Naravno da se desavaju nesrece i da ima puno nesavesnih vozaca, ali sta je tu novo za Balkan? Na samom autoputu se nesrece relativno retko desavaju (u poredjenju sa Nemackom recimo, gde na svakih par kilometara imas sveze ulubljenu bankinu). Tako da, nemoj da se plasis.
A ako si stvarno ozbiljan u nameri da zaobilazis Srbiju, stvarno ti zelim puuuuno strpljenja, uspeha, i pun novcanik za gorivo. Srpski deo Koridora X ce biti zavrsen za oko 2 godine, a tada cela ova konverzacija postaje izlisna.
 
@Nenad

Hvala. Ma daleko da sam ja odlucio, zato pitam i pratim sve informacije koliko mogu. Ako se ne varam, taj "zaobilazan" put je duzi bar 800-900km sto nije malo. Novcanik nije toliki problem jer potrosnja goriva se malo uravnotezi jeftinim vinjetama kroz AT-HU-RO nasuprot skupim u SLO i putarina u HR i SRB.

Ali ipak smatram da iz pravca severne Italije pravac Ljubljana-Zagreb-Beograd-Nis je ipak najbolja opcija. I jasno je meni da crne hronike su nazalost za to, da se objave takvi udesi i zrtve.

Nadam se da izgradnja nastavlja bez previse natezanja, i da sve bude gotovo sto pre. Pozdrav.
 
@ даркод


Добро дошао на Беобилд, Дарко. :gobb:

Не знам колико си схватио, али наша главна фрустрација није ни што је - када је обилазница око БГ-а у питању - за сада изграђена само једна трака, ни што се њом пребрзо вози. Ми смо очајни што су кретени пропустили читаву годину, а да нису успели ништа ново да изграде. Штавише, изузев тунела Стражевица ништа се на обилазници и не ради. Овако, постојећа деоница има ефекта једино за оне који из правца Словеније, Хрватске и Срема желе да наставе пут ка Централној Србији и даље ка Црној Гори. Они у Добановцима скрену ка Остружници, па се преко Орловаче очас укључе на Ибарску Магистралу. И то је то. Што се тиче брзине на тој деоници, заиста до сада нисам чуо за неку озбиљнију саобраћајну несрећу на том потезу.

Значај деонице Батајница-Добановци је двострук. Директна веза са Ибарском магистралом била би омогућена и свима који долазе са севера, из Мађарске и већег дела Војводине. Али то није једини бенефит. Петљом Батајница по први пут би се по прописима повезали аутопутеви Београд-Загреб и Београд-Нови Сад, што би драстично растеретило садашње повезивање кроз Земун, па код Змај пумпе.

Заиста мислим да безбедност на аутопуту од Македоније ка Београду није толико угрожена да би размишљао о коришћењу дубпло дуже и проблематичније везе преко Бугарске и Румуније. Ево, сада се ради деоница од Куманова до границе са Србијом, од границе до Прешева имаш нових двадесетак километара, а обезбеђена су средства да се нападне и преосталих осамдесетак километара ка Лесковцу. Ако идеш ка Мађарској, почели су радови и на последњем неизграђеном делу ауто пута, од Новог Сада до Хоргоша.
 
Evo ako pomaze sa frustracijom da vas obavestim da se u MK nista i ne gradi. :bash: Potpuno shvatam, kao sto sam rekao pratio sam jos odavno vesti oko obilaznice i otvaranje sektora 4 itd. Znam i sam, a vi tamo znate bolje od mene, kako su obecavali da se odmah nastavlja raditi prema Bubanj Potoku, ali ostalo samo kao obecanje.

A kako se trenutno koristi obilaznica? Ne znam dali mogu dobro objasniti jer ne znam imena mesta i ulica ali evo: Znaci ukljucis se kod Dobanovcima, stizes do Orlovacke petlje gde hteo ne hteo moras da se prebacis na Ibarsku. Onda sasvim kratko vozis Ibarskom prema severu i onda silazis na stari zaobilazni put (Kijevo?). Onda pratis stari zaobilazni put koji na jednom mestu ide malo vise prema severu da bi se onda okrenuo nazad za 180 stepeni i izgleda da dzaba vozis na sever pa na jug. Na mapama pre nego odes previsoko na sever ima neka mala ulicica i kao mali prelaz preko pruge koja izgleda da skracuje ovu "ekskurziju na severu" i onda tunelom izlazis opet na zaobilazni put. Jel se tamo vozi, moze da se tako skrati deonica koju vozis?

I trenutno se taj stari put obnavlja zar ne? A posto obilaznica nije gotova do Bubanj Potoka bar kao poluautoput gde se vozi sada ako je stari put zatvoren?

A to sto su poceli E75 prema MK je odlicno, ali ipak nekako sporo ide (ili je nama sada sve sporo jer vecina ovih puteva je trebala biti gotova pre 20-30god). Levosoje-MK su napravili samo kao poluautoput i mislim da sada obnavljaju postojeci put pa kad je to gotovo bice kao novi puni profil autoputa. Ali i to samo na 20km. Ipak dok se zavrsi do Leskovca... A tek Grdelica... Po komentarima ljudi samo u Grdelici mogu zaglaviti jako dugo.

Pozdrav.
 
Ne mogu da verujem! Sektor 4 se pojavio na Google Earth! :gobb:

I pored toga sto kazu da se trude da snimci nisu stariji od 3god na taj deo obilaznice (kao i za vecinu Srbije) su bili stari bar 6-7god. Ne znam dali je odigralo nekakvu ulogu ali 3 puta i toku zadnih nekoliko meseci sam prijavljivao to kod GE i eto pojavile su se. :)

Naravno, ne kazem da je moja zasluga. :p A bas sam mislio dali da postavim ovde link da vise ljudi pocne prijavljivati pa da ih nateramo da nesto urade oko toga. Ako sme, evo ga: https://earth.google.com/support/bi...lling&extra.customer=GEFree&contact_type=data

Samo valjda ne treba da se salju prijave precesto, ne verujem da bi im se to dopalo. A inace skoro cela Srbija (kao i Makedonija) zasluzuje "update" na GE, skoro svuda su snimci jako stari.

Sto se tice novih snimaka sektora 4, Ibarska je prikazana kao puni autoput prema jugu koliko se vidi (dok ne dodje "kvadrat" starog snimka). Nisam cuo da su je prosirili na puni autoput.

Pozdrav.
 
Па пази кад је писта у Батајници била изрешетана кратерима! Оба остружничка моста су била срушена! Итд. :rant:

А што се тиче Ибарске, аутопут је тачно како си видео: од укрштања са обилазницом до излаза за Орловачу. Сад тек видим колико је без везе решено укрштање са Кружним путем. Могли су да направе и четврти део "cloverleaf" петље. :rolleyes:

БТЊ, увек сам се дивио дебилитету обе петље Кружног пута (са Ибарском магистралом и Авалским путем): укрштање је денивелисано, али за оба нивоа постоје варијанте скретања где се пут сече. Сличан дебилитет постоји и на улазу у Младеновац (укрштање обилазнице око Младеновца са путем за Космај).
 
Bas zato sam jedva cekao da podnove slike. Jedno je da znas da negde postoji petlja ili raskrsnica a drugo je kad mozes da ih vidis.

A to sa mostovima sam bas primetio (da su sruseni). Bas kada sam slao prijave dao sam lat/long negde oko ostruznicke petlje.

A resenje sa kruznim putem jeste malo bez veze, ali ipak puno bolje nego sto je bilo. Dok su bile stare slike postojao je (kako da objasnim) samo onaj deo dole levo od raskrsnice. A dok se sektori 5 i 6 ne zavrse jednostavno moras od orlovacke petlje da se prebacis ibarskom na kruzni put. I kako tamo da skrenes u desno kada je postojalo "staro" resenje, stare slike. Ja pojma nemam kako se tamo skretalo i dali je neko uopste mogao da skrene desno. Sada je bar lakse.

Idemo napred...
 
Vrh