Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Autoput kroz grad jeste neophodan, i to ce se videti kada se on rastereti tranzitnog saobracaja kroz obilaznicu. Pa vidi se i sad, jer taj put ne bi bio toliko zakrcen da nije od koristi za gradski saobracaj. Ne stoji Gazela zbog tranzitnog saobracaja. Autoput kroz grad je koristan prvo kao nacin da se brzo udje i izadje iz grada. Da nema autoputa kroz grad, vec da ima samo obilaznica, to bi znacilo da ako ides za NS ili Nis da prvo moras da se probijas gradskim ulicama do samog oboda grada, pa da onda izlazis na autoput. Isto tako ako donosis neku recimo robu u BGD, umesto da se iskljucis na izlazu najblizem tvom odredistu morao bi da sidjes sa autoputa na ivici grada, pa da se onda probijas gradskim ulicama. Druga korist je naravno za unutar-gradski saobracaj. Koliko bi putovanje sa nekih delova NBG do nekih da kazem perifernih delova druge strane grade (mada ne vazi samo i za periferne) bilo sporije da nema autoputa?
 
То се апсолутно слажем, Аутопут кроз град да, али искључиво у комбинацији са обилазницом. И кад је био мањи саобраћај и нису биле гужве, о5 је транзитни саобраћај ишао посред града.

ЕДИТ: А свакако је требало рачунати на то да ће једног дана да аутопут кроз град буде закрчен. И даље мислим да нешто није у реду, али то је ипак само моје параноично мишљење о теоријама завере. :lol:
 
Ambassador":crbqp07e je napisao(la):
Takođe, kad je obilaznica krenula da se gradi, Gazela nije bila toliko preopterećena..

edit: Postojao je naravno veliki broj propsuta, i lako je glumiti naknadnu pamet. Ja mislm da je osnovna greška u Jugoslaviji bila orijentacija ka putevima i automobilima, umesto železničkom saobraćaju. A kad se izgradi obilaznica, ispostaviće se da je vrlo korisno to što Beograd preseca jedan autoput, na kojem će moći verovatno i 4 trake u svakom smeru da se naguraju, kad postane obična gradska saobraćajnica.
Pa sto se tice orijentacije...projekti za autoput, zeleznicki cvor su radjeni u isto vreme kada i projekti za metro, skoro je to radila pa ista ekipa. Da postoji metro, ni danas Gazela ne bi bila toliko opterecena.
 
hazard":3ppe7e9x je napisao(la):
Da postoji metro
Да постоји... Да ли је случајно непостојање метроа у комбинацији са аутопутем посред града без обилазнице? :shok: Али, као што рекох, да не дрвим о мојим параноичним теоријама, које су, у сваком случају, офтопик.
 
Hazard je potpuno u pravu. Upravo na primeru Zagreba koji ima obilaznicu moze se videti kako je nezgodno kada udjes na rampi Istok i krenes ka centru. Bez obzira sto je put sirok i kvalitetan, zbog silnih ukljucenja ulazak preko dana traje ko gladna godina. U Beograd uleces kao metak i - da nije zakrcenja kod Gazele - isto tako brzo bi kroz njega proleteo. Jos brze bi sve to trajalo da je prihvacena (skuplja) varijanta koja je predvidjala busenje tunela ka Bubanj Potoku. Naravno, o obilaznici je pocelo da se razmislja odmah nakon prolaska autoputa.

Moj utisak je da su ljudi koji su 70-ih promisljali saobracaj u prestonici bili i vizionari i veliki strucnjaci. Oni su projektovali metro, obilaznicu, Prokop, izgradili 14 kilometara tunela ispod Beograda, napravili ranzirnu stanicu Makis (sa 120 koloseka jedna od najvecih i najmodernijih u Evropi). Da je sve to sto je zapoceto i realizovano, nas grad bi bio jedno od najvecih saobracajnih cvorista u Evropi, a u ovom delu kontinenta svakako bez premca.

Ali, kako bese, mi smo se ipak opredelili da ratujemo, ne shvatajuci da se Imperija gradi upravo drugim sredstvima.
 
Па последњом реченицом си управо чачнуо моју параноичну теорију... :lol:

Све ово остало потписујем, поготово за тунел према Бубањ потоку. :kk:
 
Кружни пут повезује индустријске комплексе у Железнику (а посебно и велику ранжирну станицу) и Раковици са Савском и Ибарском магистралом и аутопутем. Посебно је значајан за Ресник, Рипањ и остала насеља. И по изградњи обилазнице он ће остатати важан пут, посебно зато што се између Орловаче и Бубањ потока се неће градити улаз-излаз на обилазницу.

Хвала Богу његова реконструкција се приводи крају и он ће ускоро по почетку реконструкције Газеле моћи прихватити добар део саобраћаја са аутопута све до довршетка обилазнице.

С друге стране ако Мрка буде упоран и изгура решење проблема са земљиштем и другим на деоници Батајница-Добановци, већ следеће године би та деоница могла бити завршена.
 
sizif":2gm5ik5t je napisao(la):
Hazard je potpuno u pravu. Upravo na primeru Zagreba koji ima obilaznicu moze se videti kako je nezgodno kada udjes na rampi Istok i krenes ka centru. Bez obzira sto je put sirok i kvalitetan, zbog silnih ukljucenja ulazak preko dana traje ko gladna godina. U Beograd uleces kao metak i - da nije zakrcenja kod Gazele - isto tako brzo bi kroz njega proleteo. Jos brze bi sve to trajalo da je prihvacena (skuplja) varijanta koja je predvidjala busenje tunela ka Bubanj Potoku. Naravno, o obilaznici je pocelo da se razmislja odmah nakon prolaska autoputa.

Moj utisak je da su ljudi koji su 70-ih promisljali saobracaj u prestonici bili i vizionari i veliki strucnjaci. Oni su projektovali metro, obilaznicu, Prokop, izgradili 14 kilometara tunela ispod Beograda, napravili ranzirnu stanicu Makis (sa 120 koloseka jedna od najvecih i najmodernijih u Evropi). Da je sve to sto je zapoceto i realizovano, nas grad bi bio jedno od najvecih saobracajnih cvorista u Evropi, a u ovom delu kontinenta svakako bez premca.

Ali, kako bese, mi smo se ipak opredelili da ratujemo, ne shvatajuci da se Imperija gradi upravo drugim sredstvima.
Upravo tako. I mislim da nije problem bilo samo ratovanje, nego i anti-ekipa koja nije videla buducnost i nije imala viziju jednog velikog grada, pa su nam donosili projekte tipa "Tramvajem u 21. vek" i slicno. Kamo srece da je Pesic ostao gradonacelnik jos 10 godina do 1984.
 
hazard":2e16bs6m je napisao(la):
I mislim da nije problem bilo samo ratovanje, nego i anti-ekipa koja nije videla buducnost i nije imala viziju jednog velikog grada, pa su nam donosili projekte tipa "Tramvajem u 21. vek" i slicno. Kamo srece da je Pesic ostao gradonacelnik jos 10 godina do 1984.
И ово потписујем. Сада имамо "Трамвајем у 22. век", само што се то сада зове ЛРТ. Страшно. :bash: Надам се да ће ипак разум да победи, и да ћемо добити метро какав је потребан граду од 1,7 милиона.

100пут сам рекао, нећу да будем параноичан, али све се то уклапа са оним да "нешто није у реду". :notok:
 
Wile E. Coyote":3ria3s6a je napisao(la):
100пут сам рекао, нећу да будем параноичан, али све се то уклапа са оним да "нешто није у реду". :notok:
Ono sto "nije u redu" je sto postoji neka sizofrenicna podela u srpskom narodu na (uprosceno) megalomane i "sitne duse" (da ne kazem kalkulante, muljatore, malogradjane). Ovi prvi imaju nerealnu sliku o tome sta je Srbija i sta treba da bude, i misle da smo neka svetska sila i faktor - takvi, u saobracajnom smislu, bi nam ponudili recimo projekte brze zeleznice koja ide 350 km/h (i ako u Srbiji to realno nije isplativo, jer su razdaljine male), autoputeve od 12 traka, i slicno. Ovi drugi, medjutim, su obrnuti ekstrem, i gledaju potcenjivacki na sopstevenu zemlju i sugradjane, i iz fazona su "ma sta ce nama to", "nismo mi za to", "ne znamo mi s tim", "ma ovo nam je dovoljno" i tako dalje. Oni nam u saobracajnom smislu donose ideje kao sto su Tramvajem u 21. vek, ili predlog da umesto mostarske petlje bude kruzni tok, i tako dalje. Isto tako oni prvi smatraju kako Srbija treba da ima nezavisnog proizvodjaca automobila koji proizvodi 300.000 kola godisnje, dok ovi drugi smatraju kako Srbi ne treba da se bave nicim drugim osim uzgajanjem paprika i malina.

E sad, daljni problem je kada se pojavi neko izmedju, ko je strucan, objektivan - taj vrlo brzo postane sumnjiv i jednima i drugima. Cesto probleme u srpskom drustvu stvaraju sukobi izmedju 2 gorepomenute grupe, sukobi u kojima oni "normalni" izmedju budu uguseni ili jednostavno odluce da se kanu corava posla, pa odu negde drugde. Da tamo grade puteve, mostove, prave kompjutere i automobile, telekomunikacione mreze, pronalaze lekove...
 
Ово потписујем. Колико смо имали промашених инвестиција, а с друге стране колико јајарења са најобичнијим есенцијалним стварима... Нажалост, већина људи који у овој земљи нешто вреде се или не чују, или су давно отишли... :( Али сад већ одосмо у дебели офтопик, који сам, чини ми се, нажалост, ја покренуо. :(
 
@hazard

Rekonstrukcija kruznog puta se privodi kraju? Ne znam odakle ti taj podatak, ja tamo putujem svakog vikenda i u ocajnom je stanju. Mogu da potvrdim da recimo oko Bubanj Potoka u zadnjih 3 nedelje nije nista novo asfaltirano, a skinut je stari sloj asfalta...a stoje table Strabag sa strane... da ne spominjem druge delove puta koji su isto u ocajnom stanju...
 
@jovanovm

управо си описао како изгледају радови који се приводе крају. Спрам онолико година колико се та реконструкција планира ово мало времена што је још потребно је ништа. Истина ако сад пронађу неке римске терме испод кружног пута има да се отегне...
 
Cekaj, Nurko uz svo postovanje... ali posto putujem tamo svaki vikend, ovo je sto ja vidim:

1) stari put
2) skinuli sloj asfalta i malo poravnali na jednoj vrlo maloj duzini (nema ni 1 kilometar)
3) postavili novi sloj asfalta na duzini od 200m
4) ostalo ostavili ovako kako je

to je sve sto je uradjeno u zadnjih 2 meseca. ne znam kako i sta treba, ali da se privodi kraju, bas nisam siguran... to ispred pijace bubanj potok je JEDINI deo na kome je ista radjeno, ostalo je sve onako kako je bilo vec decenijama.
 
dobro de... ima i jedan deo (oko 1km) i sličnom stanju (skinut sloj, stavljeno novog i dosta proširen put). Taj deo je od petlje Orlovača ka Straževici, do onog velikog klizišta.
 
A sta se desava sa onim tunelom na obilaznom putu orlovaca-bubanj potok? Trebao je biti zatvoren pa da pocnu radovi i u njemu ili je jeos uvek pod rupama i prokisnjava ?
 
E pa Jazzva i ja smo se malko provozali, celom dužinom! :)
I pravo da kažem, tunele su super sredili, blješte ko Las Vegas, imam neke fotkice na telefonu, ali to kad dođem kući.
Takođe, skrenuli smo do Orlovače, i urađen je podvožnjak i izlazak za Orlovaču, čitav taj prilazak je sa po dve trake i zaustavnom i izgleda mnoogoo dobro. Na žalost, osvetljenje nije radilo i signalizacija nije bila baš najbolja pa je kao zaj****. A posle petlje skretanje nastavak ka Banovom Brdu i dalje gradu je užasan, vrlo oštra krivina, neosvetljeno, loš put. Takođe, deo dok se ne stigne do Belih Voda (?) je jeziv, po jedna traka u svakom smeru, loš očajan asfalt, gomila prikljuaka i bet ikakve signalizacije...
 
Kao što rekoh, evo fotki.
Loš je kvalitet, telefon je ipak bio, a i šajbna je bila kanda prljava.. But, you get the idea.. :)
IMG_0335.JPG
IMG_0336.JPG

IMG_0337.JPG
IMG_0338.JPG


Ono što me fascinira su LED svuda, ako se dobro sećam i u srednjoj traci. Ali nije mi jasno da na nekim delovima tunela ima LED-a sa leve i desne strane, a na drugim delovima nema :/
 
Inače, ne znam da li je neko spomenuo (verovatno jeste), ali pitali su mnogi ljudi šta se dešava sa nplatnom rampom kod bubanj potoka, ona se pomera još dalje od Beograda i nalaziće se na Visu (valjda se to još zove Bregalničko brdo). Toliko od mene
 
Ambassador":38t1blaw je napisao(la):
Kao što rekoh, evo fotki.
Loš je kvalitet, telefon je ipak bio, a i šajbna je bila kanda prljava.. But, you get the idea.. :)
http://lh3.ggpht.com/_HCh4mqvDP18/Smzwf75LJVI/AAAAAAAAE94/feJ5SiuTwC8/s400/IMG_0335.JPG http://lh4.ggpht.com/_HCh4mqvDP18/SmzwnKKD93I/AAAAAAAAE98/0PgXZsNZDi4/s400/IMG_0336.JPG
http://lh6.ggpht.com/_HCh4mqvDP18/SmzwuUloU2I/AAAAAAAAE-A/Je366rUWw7c/s400/IMG_0337.JPG http://lh4.ggpht.com/_HCh4mqvDP18/Smzw2fL-12I/AAAAAAAAE-E/NMSTUV8s6QM/s400/IMG_0338.JPG

Ono što me fascinira su LED svuda, ako se dobro sećam i u srednjoj traci. Ali nije mi jasno da na nekim delovima tunela ima LED-a sa leve i desne strane, a na drugim delovima nema :/
Mislim da sa strane ima gde su zavoji (krivine).
 
shmeksi":2pev00j2 je napisao(la):
Inače, ne znam da li je neko spomenuo (verovatno jeste), ali pitali su mnogi ljudi šta se dešava sa nplatnom rampom kod bubanj potoka, ona se pomera još dalje od Beograda i nalaziće se na Visu (valjda se to još zove Bregalničko brdo). Toliko od mene
Ne znam da li to ima smisla (odnosno da li je to deo starijeg projekta), kad se sve više priča o vinjetama kao budućem modelu naplate.
 
Ne napreduje, iako Mrkonjic svaki put naznacava da se radi na tunelu Strazevica i na jednom mostu.
 
Vrh