Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

pa da, lepo je odgovorio jovanovm ...mislim, slazem se, cough cough ..tj.i jovanovm nesto pametno da kaze...
yeap yeap...takoo je...
 
P.a.u.L.i.":20szsg7e je napisao(la):
No dovoljno je preci u susednu hrvatsku, makar za to ne treba viza :) ja kad sam prvi put video neke njihove autoputeve i sve ono oko zagreba recimo, totalno sam se....pfff....bolje da ne komentarisem:)
и ја сам се одушевио када сам пролазио кроз хрватску квалитетом аутопута од наше границе преко загреба (тј. загребачке обилазнице) па до уласка у словенију, све те светлеће табле са обавештењима, температуром, брзином ветра, сос телефони на сваки километар отприлике...
поред аутопута је беспрекорно подшишана трава, нигде ђубрета, нигде човече!! а жица је читава скроз, није као код нас покидана да би се неке баје дивље прикључиле на аутопут- то је оно што ме код нас највише ужасава...

иначе, кад смо већ код аутопутева, налетео сам неки дан на укупну километражу до сада изграђених код нас и у окружењу, отприлике је оваква ситуација:
србија 560 км
македонија 192 км
бугарска 459 км
...
 
jovanovm":3axgr7kt je napisao(la):
Eh, pa da imamo 30 milijardi evra duga i 4 miliona stanovnika, i mi bismo lako postigli takve autoputeve i pored korupcije i nesposobnosti nasih politicara. Ovako sa duplo vise ljudi i duplo manje duga, nema para i za dzepove politicara i za izgradnju infrastrukture. :)
al zato uvek ima odgovora i opravdanja za nerad i haos ;)

i ja bih rado da imamo takav dug i takvu infrastrukturu, prevoz u gradu i sl. , ali ne daju se pozajice tek tako :D
 
boris73":2951t2n3 je napisao(la):
P.a.u.L.i.":2951t2n3 je napisao(la):
No dovoljno je preci u susednu hrvatsku, makar za to ne treba viza :) ja kad sam prvi put video neke njihove autoputeve i sve ono oko zagreba recimo, totalno sam se....pfff....bolje da ne komentarisem:)
и ја сам се одушевио када сам пролазио кроз хрватску квалитетом аутопута од наше границе преко загреба (тј. загребачке обилазнице) па до уласка у словенију, све те светлеће табле са обавештењима, температуром, брзином ветра, сос телефони на сваки километар отприлике...
поред аутопута је беспрекорно подшишана трава, нигде ђубрета, нигде човече!! а жица је читава скроз, није као код нас покидана да би се неке баје дивље прикључиле на аутопут- то је оно што ме код нас највише ужасава...

иначе, кад смо већ код аутопутева, налетео сам неки дан на укупну километражу до сада изграђених код нас и у окружењу, отприлике је оваква ситуација:
србија 560 км
македонија 192 км
бугарска 459 км
...
hah, gde nadje tolicku Makedoniju. Ako je vec tako, oni imaju vise autoputeva po broju ljudi...no, nije sve u tome imati autoput, vec i u tome kakav je...kad sam dolazio sa drugarom austrijancem autom, iskreno, bilo me je sramota....gore oko Subotice, mora covek da plati za sta??? Nastavili smo dalje.....neke jade, dve trake, zakrpe, okolo sut i prljavstina, pogotovu na prilazima Bgu i Nsu...i tu neko da im prodje i placa :bash:
 
i ja bih rado da imamo takav dug i takvu infrastrukturu, prevoz u gradu i sl. , ali ne daju se pozajice tek tako big_smile
E pa ja ne bih, i hvala bogu ekonomisti nase zemlje se slazu sa mnom (mada vidim da se ta politika menja pod pritiskom gradjana)... Znate koliko bi nas tek onda udarila ova kriza? Zaduzenja imaju smisla kod investicija koje imaju smisla - kod nas 200km autoputa ne zasluzuje zaduzenje drzave. Kanal o kome sam vec pisao zasluzuje, a ovo mozemo i sami. Bolje da se reformisemo i izorganizujemo (korist je mnogo veca), nego da pozajmljujemo pare kojima cemo da zamackamo svoje nedostatke.
 
jovanovm":2wgrzp2j je napisao(la):
i ja bih rado da imamo takav dug i takvu infrastrukturu, prevoz u gradu i sl. , ali ne daju se pozajice tek tako big_smile
E pa ja ne bih, i hvala bogu ekonomisti nase zemlje se slazu sa mnom (mada vidim da se ta politika menja pod pritiskom gradjana)... Znate koliko bi nas tek onda udarila ova kriza? Zaduzenja imaju smisla kod investicija koje imaju smisla - kod nas 200km autoputa ne zasluzuje zaduzenje drzave. Kanal o kome sam vec pisao zasluzuje, a ovo mozemo i sami. Bolje da se reformisemo i izorganizujemo (korist je mnogo veca), nego da pozajmljujemo pare kojima cemo da zamackamo svoje nedostatke.
pa ja onda ne znam onda otkud njima takvi putevi, novi tramvaji, vozovi, ulice i sl. ... da su gladni, pa da se i slozim sa tobom, ali ne....imaju duplo vece plate i isto toliko bolji standard...koliko ih samo hiljada dolazi ovamo na skijanje kod nas u austriju, a moja majka recimo tesko dodje i na 7 dana u posetu jer pre toga ceka vizu citav mesec.
Ak je to ta reformacija i organizacija koju pominjes onda svaka cast srbiji :) i ne radi se o 200 km autoputa, vec o svim koje nemamo...trebalo bi poceti od nule pa i ono sto ima komplet raditi...a ono sto nema..auh... i sta ima kriza da udara, dole je uvek i bila kriza bez prestanka, manje ili vise...ili nazivas prethodne godine beskriznim...sa najvecim procentom nezaposlenosti u evropi, najvecim brojem podnesenih zahteva za azil i sl....ukratko, kriza moze da udari bogatije, a sirotinju nema sta da snadje sto vec nije :)
da su makar te koncesije izgurali, pa i zaduzili se, uposlili neki narod da gradi...a evo sad...no ajd, druga je to tema. Mene je samo nasmejao komenatar o extra zaobilaznici oko Bga...tj, kako ce biti extra...da je oblizanica oko Cacka, pa i ajd...ali oko jedne 'metropole' , ili grada koji pretenduje da to bude...
I da....pomenuo si nekih 200km autoputa koje treba posle reorganizacije i reformacije da se izgrade...na sva vrata trube, vesti po forumima pa evo i ovde, ovolike diskusije za sta, 7 km?? :) Ako tako nastave, tih nekih 200km bice gotovo za 30-ak godina, taman dok ja stignem do penzije...:)
 
^^
Koliko para toliko i muzike, kada imaš malo para nećeš kupovati Mercedes već Dačiju Sandero ili Zastavu 10. Bolje i takav autoput nego nikakav. Lako ćemo posle dodati zidove, displeje i ostale kozmetičke sitnice kada dođu pare iz EU fondova.

U potpunosti se slažem sa komentarom jovanovm-a. :kk:
 
P.a.u.l.i.., pa stara mu majka valjda imam pravo da se radujem sto ce biti izgradjena obilaznica oko BG-a. Meni ce ta "sitnica" priciniti zadovoljstvo isto kao sto mi pricinjava zadovoljstvo to sto se napokon grade parkovi izmedju blokova 62,63,64 ili onaj cikica sto u njegosevoj (ili krunskoj) sadi novo zelenilo i brine o njemu.

Evo bas sam se super osecao kada sam juce ocistio sneg ispred zgrade i meni je to pricinilo zadovoljstvo, a raznim kulama i gradovima se isto tako radujem samo obazrivije.
 
sa najvecim procentom nezaposlenosti u evropi, najvecim brojem podnesenih zahteva za azil i sl.
Ovo deeebelo nije tacno. Nasa zvanicna stopa nezaposlenosti je 18.7%, a nezvanicna je mnogo niza (jer mnogi ljudi rade na crno)... Boze, pa Spanija ima 14%...

Mi se radujemo za ovih 7km, verovao ili ne, jer smo to sami uradili, i toliko smo mogli, uz sve nase politicare i obecanja i gluposti, i zbog toga mi je tih 7km draze nego ceo most kod Ade.
 
Ја се слажем са паулијем да је изградња инфраструктуре ПРВА ствар на коју у Србији требају да се троше паре. Ако то значи зајам, онда зајам. Кад кажем прво, мислим прво, значи пре повећања пензија, пре повећања плата у репресивном сектору, пре социјалног програма за дисфункционалне фирме, пре хуманости за јадне Роме на ексклузивном грађевинском земљишту и сличне филантропске небулозе, и СВАКАКО пре државног апарата који се раширио као стоглава хидра. Повећање кредитног оптерећења државе би можда фокусирало напоре на штедњу на местима на којима се очигледно може безболно кресати. То је као да нпр. имаш плату од 100.000 динара - то можда изгледа комотно и куповао би можда и неке ствари које ти не требају, али ако себи натовариш и стамбени кредит са ратом од 40.000 динара, онда ћеш почети другачије да се понашаш са оних 60.000. Што не значи да је паметније бити подстанар и трошити новац на француска вина и фине ресторане, напротив. Прво стан, па остало.

Србија је у инфраструктурном ауту - мислио сам да то људи на овом форуму разумеју. Наша железница је у таквом стању да је не треба крпити него градити од нуле. Коридор 10 мора да буде завршен у пуном профилу од првог до последњег километра. То су елементарне ствари, не може привреда без тога да крене. Како ће Пролом Бања да се развија ако аутобус путује 7-8 сати од Београда? Или Неготин, или остали крајеви који су сличним развојем догађаја постале вукој***не? Ко ће нормалан тамо да изгради фабрику или било шта веће од киоска?
 
Moja poenta nije da ne treba da se gradi infrastruktura, vec da jene trebamo graditi od zajmova kada taj novac vec imamo, samo se trosi na te stvari koje si vec napomenuo, a ne na ono sto treba. U nasoj je koristi da se potrudimo da sto pre smanjimo nas drzavni aparat sto je vise moguce, i uzgajimo manje korumpirane i sposobnije politicare, jer ce nam to mnogo vise znaciti nego zajam. Recimo da je to izgradnja jedne drugacije infrastrukture. :) Posle toga cemo moci da gradimo to i sve zivo, a zajmove ce drzava moci da uzima samo za stvarno velike projekte koje ne mozemo odmah da isfinansiramo. Nadam se, iskreno, da ce ti zajmovi pre biti od njenih gradjana nego od organizacija kao sto je MMF o kome, za razliku od Svetske Banke, imam veoma lose misljenje.

Zajam bih uzeo za veliki nacionalni projekat istrazivanja maticnih celija, npr, a autoputeve mozemo lako bez mnogo pozajmljivanja. Znaci tvoja poenta je validna, ali ako je domacin raspikuca, ne vodis ga do banke. :)
 
Prvo ne dirajte mi Spaniju!!! Kriza je nevidjena, pa sta!! (hehe)
Drugo mislim da nije problem u uzimanju kredita i zaduzivanju, vec kako se to kontrolise. Tj problem bi bio uzimati kredite kao Hrvatska jer su oni na granici duznicke krize. Mi para nemamo dovoljno. Naravno da politicari mnogo kradu i ponasaju se bahato, ali i bez toga mislim da bi najbolje bilo praviti kombinacije tipa nase pare+kredit da bi mogli nesto ozbiljnije i brze da gradimo.
Trece takodje mislim da je tuzno da se kod nas otvara 7 kilometara obilaznice tek u 21. veku i to poluautoputa. Naravno da nam je to svima radost jer smo navikli na jedno veliko NISTA. Ali Srbija ipak ima rast GDP u poslednjih par godina po stopi vecoj od 5 posto godisnje, a rast rekonstrukcije putne mreze gde je??? Za jednu postenu (i celovitu) obilaznicu u punom profilu mozemo vala pare da nadjemo.
PS Rumunija ima 4 posto nezaposlenost, pa ipak rumuni dolaze u Spaniju da prose po ulicama! :bash:
 
jovanovm":2pg54giv je napisao(la):
sa najvecim procentom nezaposlenosti u evropi, najvecim brojem podnesenih zahteva za azil i sl.
Ovo deeebelo nije tacno. Nasa zvanicna stopa nezaposlenosti je 18.7%, a nezvanicna je mnogo niza (jer mnogi ljudi rade na crno)... Boze, pa Spanija ima 14%...

Mi se radujemo za ovih 7km, verovao ili ne, jer smo to sami uradili, i toliko smo mogli, uz sve nase politicare i obecanja i gluposti, i zbog toga mi je tih 7km draze nego ceo most kod Ade.
Ko ima vecu? :) I da je to tacno sto kazes ( a nije, evo linka http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_unemployment_rate ) 14% je ipak manje od skoro 20, a u tih 14 ubroji i imigrante koji nemaju nikakvo obrazovanje i krizu, koja pogadja bogate zemlje najvise...i dakle, da Srbija ima najvisu stopu nezaposlenosti stoji, a kako kosovo smatraju delom srbije, ne znam kako dodje i do tih 18% nezaposlenih, jer je i to jos ok broj posto je realan preko 30% racunajuci srce srbije...no, mozes pogledati listu pa videti za spain podatak iz 2008, kad si vec to uzeo kao primer, a i to koliko je zemalja ispod srbije i sa kojih kontinenata. ....
A sve to sto pisete meni je smesno...cim neko udje u neku zemlju, vidi se u kakvom je stanju...ja da sam hrvat recimo, ne bih se bunio, jer mogu da jurim novim autoputevima, imam dva puta vecu platu od srba, ne trebaju mi vize, vozim se novim tramvajima po zagrebu i sl. . A dug, pa kako se to projektuje na mene i ljude oko mene? Kad god ko pomene nasima primer cro, odmah jadni pocnu da udaraju u neki dug, tesko stanje tamo, neku granicu duznicke krize i sl. a ljudi vec godinama zive, pucaju od turista, zamenili svi one krs aute, grade na sve strane sto sam licno video, dostigli standarde austije i zapadne evrope sto se tice infrastrukture.....e pa kad je tako, i kad se jos hvalite kako niste nista duzni, kako ima love samo treba da ide na prave stvari ( ne znam samo gde je ima i na sta ide) onda i treba da se radujete za 7km obilaznice. To nije nikakav autoput i smesno jer, a radovati se da ce graditi obilaznicu jednako je onom radovanju iz 70-tih kad su obecavali metro....pa sta je bilo? Pojela maca.
Ja pitao kad nastavljaju dalje a vi mi kazete nekad...jos nema rokova...obecavaju zavrsetak koridora 10 kao sto su obecavali onaj autoput do pozege pa sta bi??? Heh, vuk dlaku menja a cud nikada. Sad da im padne vlada, da budu neki izbori i sl. sto se dole desava jako retko, ne cusmo mi nista vise o toj oblizanici....ovi koji su obecali ce da se vade da vise nisu na vlasti a ti neki novi ce da pricaju da nemaju pojma sta su oni stari obecali. Ostace samo te 2 jadne trake od 7 km, i prica da je neko nekad zeleo da napravi tu oblizanicu....to je uostalom isto kao sto i prokop stoji, metro koji nigde ne stoji jer nikad nije ni pocet, i jos milion stvari...
i da, i ja sam se radovao tako, kao malo dete, ali pre par godina...iste price su bile, tj. mazanja...no vec 9 godina sve stoji, zaboravljeno u vremenu...ja vec i otisao odozdo hvala bogu, ali sam opet naseo pa se obradovao kad sam video naslov oblizanica oko Bga....i onda otvorio da vidim, kad ono 7 km i doslo mi da placem. Moje kritike nisu zlonamerne, vec cak naprotiv...ali sta vredi. Svi nam se smeju ili nas sazaljevaju..pa i mi sami sebe sve vise.
Tih 7 km nije vredno ni pomena, kao ni druge teme koje se dole raspredaju po medijima i forumima ajoj...kad bi svo to vreme price, price i price ulozili da licno nesto urade, imali bi mozda i 14 km a ne 7 kao sada puta oko Bga...puta a ne autoputa. U cro ili madjarskoj na primer su izgradjenje na stotine kilometara autoputeva bez puno price i fame, uz svega jednu vest na dnevniku da je zavrsen autoput od npr. 300km(?!) i idete ljudi i vozite se, probajte, i sve to jer su ljudi radili ( i to kako ) i cutali.
Mene samo jos interesuje dal je taj Mrkonjic ikada bio van Srbije...ne mora daleko, da je samo prosisao do Zagreba onim cudom, ili gore Madjarskom....ako nije, onda mu sve oprastam i razumem :)
 
Pa dobro, ajde, majketi, koji je tvoj predlog? Sta da radimo od sad? Da si pratio forum malo blize shvatio bi da uz svu dobru volju i sposobnost nekih ljudi, to uopste nije tako jednostavno... Da uzmemo sve moguce kredite i da imamo para do neba, opet ne bi bili sposobni da izgradimo sve to, tu sposobnost moramo da izgradimo prvo, a to nema veze sa kreditima i parama. Hrvati su je izgradili donekle, donekle nisu, a kad tad se sve placa, pa ce i ovo.

A zasto sam spomenuo 14 njihovih i 18 nasih, posto nisi ukapirao, nema smisla da ti ja objasnjavam. :)
 
jovanovm":2xa0bc42 je napisao(la):
Pa dobro, ajde, majketi, koji je tvoj predlog? Sta da radimo od sad? Da si pratio forum malo blize shvatio bi da uz svu dobru volju i sposobnost nekih ljudi, to uopste nije tako jednostavno... Da uzmemo sve moguce kredite i da imamo para do neba, opet ne bi bili sposobni da izgradimo sve to, tu sposobnost moramo da izgradimo prvo, a to nema veze sa kreditima i parama. Hrvati su je izgradili donekle, donekle nisu, a kad tad se sve placa, pa ce i ovo.

A zasto sam spomenuo 14 njihovih i 18 nasih, posto nisi ukapirao, nema smisla da ti ja objasnjavam. :)
ukapirao ja, jer se svi tako nesto pravdaju zvanicno- nezvanicnim brojkama...14% nije stopa nezaposlenosti u spain cak i sa svim onim imigrantima i to je prosto tako, dao sam ti listu, a imam ih jos. Mozda ce biti, ne kazem, ali tada ce srbija dogurati do preko 20....ali nema tu sta da se kapira, jasno je sve kao beli dan:) i ja cak ni nisam hteo da poredim sa tim daljim zapadnim zemljama, jer se tu uvek nadoveze kometar tipa da oni nisu imali rat, komunizam i sl. pa sam zato i uzimao primer hrvatske.
 
jovanovm":201ja0eq je napisao(la):
Pa dobro, ajde, majketi, koji je tvoj predlog? Sta da radimo od sad? Da si pratio forum malo blize shvatio bi da uz svu dobru volju i sposobnost nekih ljudi, to uopste nije tako jednostavno... Da uzmemo sve moguce kredite i da imamo para do neba, opet ne bi bili sposobni da izgradimo sve to, tu sposobnost moramo da izgradimo prvo, a to nema veze sa kreditima i parama. Hrvati su je izgradili donekle, donekle nisu, a kad tad se sve placa, pa ce i ovo.

A zasto sam spomenuo 14 njihovih i 18 nasih, posto nisi ukapirao, nema smisla da ti ja objasnjavam. :)
Predlog? Hm, pa o tome mozemo diskutovati....
kao prvo, sve to jeste tako jednostavno, jer je ovo 21. vek a ne 15. kada ljudi nisu znali za asfalt i autoput, ali za to ne treba volja vec rad, rad i rad.
Mozda bi trebali Mrku poslati na neki kurs, usavrsavanje ili sta vec u neku evropsku zemlju, ili ga cisto provozati do Zagreba pa ga pitati....a sta je ovo? E to bi meni bio merak, samo da se provozam par sati sa gospodinom i postavim mu svega par pitanja kao laik...jer nisam gradjevinac, inzinjer ni nista slicno, ali zato imam oci i osecaj toliko da ne moze da vredja moju i prirodnu inteligenciju ljudi svojim pricama o nekim radovima i kvalitetu.
 
P.a.u.L.i.":32s9lmno je napisao(la):
A sve to sto pisete meni je smesno...cim neko udje u neku zemlju, vidi se u kakvom je stanju...ja da sam hrvat recimo, ne bih se bunio, jer mogu da jurim novim autoputevima, imam dva puta vecu platu od srba, ne trebaju mi vize, vozim se novim tramvajima po zagrebu i sl. . A dug, pa kako se to projektuje na mene i ljude oko mene? Kad god ko pomene nasima primer cro, odmah jadni pocnu da udaraju u neki dug, tesko stanje tamo, neku granicu duznicke krize i sl. a ljudi vec godinama zive, pucaju od turista, zamenili svi one krs aute, grade na sve strane sto sam licno video, dostigli standarde austije i zapadne evrope sto se tice infrastrukture.....e pa kad je tako, i kad se jos hvalite kako niste nista duzni, kako ima love samo treba da ide na prave stvari ( ne znam samo gde je ima i na sta ide) onda i treba da se radujete za 7km obilaznice. To nije nikakav autoput i smesno jer, a radovati se da ce graditi obilaznicu jednako je onom radovanju iz 70-tih kad su obecavali metro....pa sta je bilo? Pojela maca.
Kada se posmatra tako površno, jeste izgleda sve tako fino kako si opisao. Ali čim se dublje zagrebe otkriva se prava slika. Ti očigledno u HR nisi bio nigde drugde osim što si se vozio autoputem. Nisi bio u Podravskoj Slatini naprimer gde ljudi itekako teško žive. Na taj isti Jadran ne mogu da odu, osim ako nemaju vikendicu izgrađenu u prošlim vremenima, hotele koje su zakupili Nemci mogu samo da sanjaju.

A spoljni dug se projektuje direktno na stanovništvo jer šta misliš ko ih vraća, od čijih plata se odbija porez? Koliko si platio autoput od Bregane do Lipovca? 20 EUR u jednom pravcu. U Mađarskoj se za 5 EUR voziš 4 dana po svim autoputevima.

Novi tramvaji u Zagrebu? Je l' behu oni isti što se proizvode u Hrvatskoj? U Beogradu su zato novi autobusi, Ikarbusovi, takođe domaći. Svake godine se zameni barem 100-tinak. A što se tiče krš auta, kod nas svakoga dana je sve više novih automobila s obzirom na mogućnost kredita i lizinga. Kada i ovde ta olakšica bude trajala koliko i u Hrvatskoj biće svi automobili novi, ne brini se.

Najlakše je sedeti u Beču i smejati se. Kako kaže ona narodna - "Najbolje se Srbi bore kada prde iz dijaspore" ....
 
Sustina je cini mi se negde izmedju.
Ocigledno je da neke pare ipak postoje, i ocigledno je da se vrlo malo gradi.
Kljucno je da se ukljuci civilni sektor i da vrsi konstantni pritisak na vladu da se suzbije korupcija. Isto tako vlada bi trebalo i da redovno podnosi racun. Nema kako drugacije nerad de se zaustavi. Ne smemo se zadovoljavati necim toliko malim, moramo stalno da vrsimo pritisak na one koji mogu nesto da urade, jer u protivnom opustice se, kao sto i jesu.
Za pojedinu deonicu autoputa raspisati koncesiju, zasto da ne. Time bi firma ubirala harac ali samo neko vreme. Sve bi kasnije bilo vraceno drzavi.
PS po pitanju starosti automobila ipak smo najlosiji u Evropi, a standard u Hrvatskoj ipak je znatno visi.
 
zhaba":tdtfgk32 je napisao(la):
PS po pitanju starosti automobila ipak smo najlosiji u Evropi, a standard u Hrvatskoj ipak je znatno visi.
Znači ti veruješ da se u Moldaviji, Bugarskoj, Makedoniji, BIH, Albaniji vozi više novih vozila nego u Srbiji?
 
U Bugarsku se i dalje masovno uvoze polovni krsevi iz Evrope. Dovoljno je provozati se autoputem i videti silne kamioncine bugarskih trablica sa natovarenim, cesto havarisanim polovnjacima. Jos sad kad su se Nemci sad ratosiljali svojih oldtajmera, ima da bude praznik u Sofiji :lol:
 
Koliko sam čuo, tržište polovnih automobila u Zapadnoj Evropi je jako živnulo, i cene polovnjaka su naglo skočile, kad su zemlje koje izlaze na Baltičko more (Estonija, Letonija, Litvanija i Poljska) krenule masovno da ih kupuju. I to je sasvim normalno... i tu nema ničeg lošeg.

Što se tiče našeg negrađenja, ipak smo 15 godina samo čekali da vreme prođe, a mnoge stvari u Srbiji nisu taknute još od početka 80tih. Generalno, napredujemo jako sporo, ali sve je više nekih planova koji polako kreću da se oblikuju, konkretizuju, pa i izvršavaju. Ovih "bednih" 7km je građeno mnogo dugo... ali otkako je stvarno počelo da se radi, pa do puštanja, i nije prošlo mnogo vremena. Za nastavak, tu je već donekle spreman i tunel kroz Straževicu (mada meni nije jasno, zašto to siroto brdo izbušiše uzduž i popreko... ako je već obilaznica bez petlji na tom delu, pa mogli su i da je zaobiđu :) ). Krenuo je da se gradi i most preko Ade, planira se plan o planiranju metroa (nadamo se pravog)...

Inače, kad već poredimo sa hrvatskim autoputevima... komšijama zaista svaka čast. Mada njihovo podneblje je malo problematično, pogotovo autoput Rijeka - Split... prošle jeseni mi je bura opasno ugrozila život, kad u roku od milisekunde zbog vetra "preletite" iz jedne trake u drugu... Hrvatska ima puno toga što Srbija nema. Totalno čudan obilik, i jako veliku obalu, sa neverovatno malim brojem turista po metru obale... U svakom slučaju, njima je za razvoj turizma, izgradnja autoputeva bila apsolutni prioritet, dok je nama za tranzit (koridor 10 i Pančevo - Temišvar), i interne potrebe...
 
Pozdrav svima!

Pre svega hvala ljudima iz Beobuilda na sajtu koji su nam dali...

Pratim desavanja na Beobuildu jos od samih pocetaka, nisam siguran koliko vec godina ali jedno 4 sigurno. Moram da pohvalim sve sto se ovde radi, jedino pravo mesto na kome moze da se nadje ovakav vid informacija iz Srbije, zajedno sa zivom raspravom (forum).

Meni najzanimljivija tema je tema o obillaznici oko Beograda, kuca mi se igrom slucaja nalazi u neposrednoj blizini i vec 20 godina traje neizvesnost, rusi se, ne rusi se. Iz tog razloga sam i krenuo da pratim vas sajt i ovu temu.

Morao sam da napravim mali uvod, da probam da objasnim ukratko koji mi je interes na ovoj temi, da ne bude neke zablude kasnije...
Kao sto rekoh, pratim desavanja na sajtu vec dugi niz godina, ali samo pratim, nikada do sada nisam imao potrebu da se izjasnjavam ali posle nekih poslednjih komentara od strane dijaspore, moram.
Zivim i radim ''preko'', konkretno u Parizu, znaci spadam u grupu ljudi koji najvise pljuju po svemu sto se pocne u Srbiji, koji uvek vide nesto tamo preko bolje,koji smatraju da imaju vise pameti zato sto zive u nekom udaljenom Bicirgu( prepoznace ovu rec oni koji tamo i zive). Znaci, hteo ne hteo clan sam tih velikih patriota koji uvek znaju bolje, koji SVE znaju bolje, i i koji sa velikom strascu konstatuju, kad god imaju priliku, da je Srbija jedna jako losa zemlja... Nije prijatno sve to ali nazalost je tako. Citajuci vecinu komentara na ovom forumu a koji dolaze iz dijaspore, samo takav zakljucak moze da se izvede. Reeetko da ce ikad neko ''od preko'' da kaze nesto pozitivno za neki projekat koji se desava u Srbiji. Inace, svaki srpski sajt koji ima neku vrstu diskusije, po pravilu je zatrpan komentarima ''sa zapada'' koji su nista vise nego pljuvacina.
Iako priznajem da sam deo tog sveta debelo se ogradjujem od pljuvanja. Po meni nema nikakve logike da najglasnije kritike po pravilu dolaze od nekoga ko ooooodavno nije platio toj ''bednoj'' drzavi ni dinar poreza... Od nekog ko taj drum od obilznice koristi jednom godisnje kad ide u Yugoslaviju (jeste, jos uvek idu u Yugu a ne u Srbiju) u svoje rodno selo. Od nekoga ko zivi u udaljenom Bicirgu skromnim i stedljivim zivotom da bi mogao jednom godisnje da dodje u svoje rodno mesto sa sakom evra i da svima kaze kako je autoput kod nas u Srbiji preskup (zao mu je tih 15estak evra koje mora da da). Jer, znate li vi , Boze, kako je sve to tamo u udaljenom Bicirgu lepo i jeftino i kvalitetno... Putevi za 7e 7 dana, oglasne table, telefoni na svakih 68 metara na autoputu... Sve on to lepo zna da isprica, do najsitnijih detalja, mozda ce cak i da vam kaze kako je nas asfalt mnooogo los i da je tamo u nekom Bicirgu mnogo bolji. Da skratim malo, rasplinuo sam se previse :) Uglavnom, svaku sitnicu ima da iskritikuje, da se podsmeje, dok ce sa druge strane sve sto je ''preko'' da nahvali do te mere da ce covek svasta da pomisli. Uveren sam da i kada bi nekim cudom autoput oko Beograda bio poplocan mermerom i ogradjen zlatom, verna dijaspora bi to sve nagrdila i rekla da je u Bicirgu mnogo bolje! Slazem se da treba izneti misljenje, reci stav, kritikovati... Ali pobogu, zar je moguce da najglasniji u tim kritikama budu oni koji nemaju svakodnevni interes od tog druma oko Beograda? Voleo bih da znam odakle dolazi tolika doza negative...
U redu, ne zelim da kazem da je sve ok u lepoj nam Srbiji, svasta tu ne valja, ali isto tako ne mogu da dam sebi za pravo da pljujem po rodnoj mi zemlji iz nekog predgradja Beca,Pariza,Frankfurta... Poluautoput, pa sta! Nije zavrsen, raaadi se, zavrsice ga... Koliko para imamo tako i radimo. Razumem sve kritike koje dolaze od ljudi koji zive u Srbiji, imaju puno pravo da kazu bilo sta! Odakle ''nama otislima'' toliko pravo i zelja za kritikom? Obrukace se neki lik koji ce proci poluautoputem od Subotice do Novog Sada... Koja glupost!
 
Vračar":21ujci9m je napisao(la):
Kada se posmatra tako površno, jeste izgleda sve tako fino kako si opisao. Ali čim se dublje zagrebe otkriva se prava slika. Ti očigledno u HR nisi bio nigde drugde osim što si se vozio autoputem. Nisi bio u Podravskoj Slatini naprimer gde ljudi itekako teško žive. Na taj isti Jadran ne mogu da odu, osim ako nemaju vikendicu izgrađenu u prošlim vremenima, hotele koje su zakupili Nemci mogu samo da sanjaju.

A spoljni dug se projektuje direktno na stanovništvo jer šta misliš ko ih vraća, od čijih plata se odbija porez? Koliko si platio autoput od Bregane do Lipovca? 20 EUR u jednom pravcu. U Mađarskoj se za 5 EUR voziš 4 dana po svim autoputevima.

Novi tramvaji u Zagrebu? Je l' behu oni isti što se proizvode u Hrvatskoj? U Beogradu su zato novi autobusi, Ikarbusovi, takođe domaći. Svake godine se zameni barem 100-tinak. A što se tiče krš auta, kod nas svakoga dana je sve više novih automobila s obzirom na mogućnost kredita i lizinga. Kada i ovde ta olakšica bude trajala koliko i u Hrvatskoj biće svi automobili novi, ne brini se.

Najlakše je sedeti u Beču i smejati se. Kako kaže ona narodna - "Najbolje se Srbi bore kada prde iz dijaspore" ....
Samo da odgovorim..

1. Ja jesam bio po Cro, i to u Slavoniji koja iako pogodjena ratom je daleki zapad u odnosu na jug srbije recimo. Isto vazi za odnos Beograd-Zagreb...ali ako si primetio, ovde je rec bila prvenstveno o autoputevima, pa sam zato o tome i pisao. Jedan Osijek, provincijski grad Cro ima lepse tramvaje nego nasa prestonica, toliko o tome kad vec pominjes da nisam video.

2. Koliko placas autoput u Srbiji? Samo to sracunaj pa onda reci sta placas...to sto platis u cro bar znas za sta si platio. A i to oko plata je heh komisch...i sa tim odbijanjem, znas li kolika je plata u Zagrebu i generalno u cro? Licno sam upoznao curu koja je iz Sapca otisla u Zg da radi jer joj je 3 puta veca plata. To sve govori.

3. Proizvodili se novi tramaji u Zagrebu ili ne, Zagreb ih ima...A u Bgu kakvi su novi autobusi, vidim po komentarima ljudi koji su ocajni...ne znam koliko ih ima, verovatno minimalno.....hladno, bez grejanja, prljavo, a jos hoce da podignu cene....dacu ti link ka forumu krstarice, i ja sam tamo pisao kao ti o novim busevima, da je bolje i ljudi umalo sto me nisu nacrnili jer su ocajni zbog poskupljenja kada se uzmu u obzir kvalitet. Da ni ne govorim o ozvucenju, mapama linija i sl. ... hoces reci i da je to hrvatsko domace? Uzgred, mogu samo preporuciti da pogledas zagrebacke autobuse i koje finese imaju, iste ovde kao u Becu...u Beogradu to nemaju ni novi, nazalost...ti Ikrabusovi koje pominjes.

4. A sto se tice dijaspore, zaboravio si samo da ni ta dijaspora nije odvajkada tu gde sada jeste...vec sa razlogom, i to debelim o cemu sada i pisemo. Da se samo ja smejem bilo bi lako, no naprotiv, meni se place i jako bih voleo da se nesto dole promeni i pomeri iz minusa makar na 'pozitivnu nulu'. Dakle, sve sto pisem je dobronamerna kritika, a kad bi ih bilo malo vise, pre svega dole u vlasti, gde bi nam kraj bio...i ta sama dijaspora moze da pomogne vise no bilo ko drugi, novcano ali pre svega u smislu ideja i iskustva, ali kad se dole radi kako se radi, onda i pametnom dosta.

Uostalom, znas kako se kaze...:samo ce ti pravi prijatelj ukazati na gresku, dok ce se ostali skloniti i u sebi smejati.' E tako to biva.
 
Vračar, Извини али са овим постом заиста уопште не могу да се сложим. У њему је пуно заблуда са којима Срби нису рашчистили у својој носталгији за самоуправљањем. Кредит није измислио сам Ђаво него је у питању згодна финансијска конструкција која, рецимо у случају стамбеног кредита, помаже људима да уживају плодове свог рада док су живи а не тек кад су већ једном ногом у гробу. Исто је тако и са инфраструктуром.

Vračar":1iff3zsy je napisao(la):
Kada se posmatra tako površno, jeste izgleda sve tako fino kako si opisao. Ali čim se dublje zagrebe otkriva se prava slika. Ti očigledno u HR nisi bio nigde drugde osim što si se vozio autoputem. Nisi bio u Podravskoj Slatini naprimer gde ljudi itekako teško žive. Na taj isti Jadran ne mogu da odu, osim ako nemaju vikendicu izgrađenu u prošlim vremenima, hotele koje su zakupili Nemci mogu samo da sanjaju.
За разлику од њих, ми "можемо" да скокнемо до Златибора кад год хоћемо. Један пансион у двокреветној соби у хотели Чигота (то није луксузан хотел) кошта 4.500 динара. Да млади пар без деце оде на само три дана то је 27.000 динара само за хотел - права ситница. Новогодишњи аранжман од четири ноћења је био 36.000 динара ПО ОСОБИ. Добродошао у стварни свет. То нема пуно везе са изградњом инфраструктуре.

Људи из Подравске Слатине, рецимо дакле, не могу на Јадран. Нисам био тамо па не знам, али оволико знам... Уместо њих тамо са башкаре имућнији туристи који тако обезбеђују плате за неке друге Хрвате, **И** таксама и порезима пуне државни буџет из којег се финансира инфраструктура и исплаћују пензије и плате запосленима у државном сектору (што укључује и здравство и школство) између осталог и у Подравској Слатини. Мени звучи много паметније него да друг из Социјалистичког савеза одређује ко ће на море.

Ту причу како се у Хрватској тешко живи (а Словенци ће умрети од глади итд) слушамо од 1990. на овамо без прекида. Кад бисмо на форуму имали некога из Црне Траве нпр. било би занимљиво да прокоментарише.

A spoljni dug se projektuje direktno na stanovništvo jer šta misliš ko ih vraća, od čijih plata se odbija porez? Koliko si platio autoput od Bregane do Lipovca? 20 EUR u jednom pravcu. U Mađarskoj se za 5 EUR voziš 4 dana po svim autoputevima.
Не видим на који их то начин ставља у лошији положај од нас. Они имају опцију а) да плате да се возе аутопутем, или б) да се возе околним крш путевима. У Србији можемо само б) да се возимо крш путевима. Не разумем ко би то требало да плати за вожњу аутопутем уместо оног ко се вози. Пројекат мора да се отплати и отплата пада на леђа оних који први у њему уживају, као што је Ајфон коштао прво $600, па $400, па сада $200 за 3Г модел, а следеће године се планира модел од $99, и тако даље.

Када једног дана буду исплатили зајам, а и тај дан ће доћи, онда ће моћи да спусте путарине, или да задрже високе путарине и од тих прихода изграде нешто друго. У том тренутку Србија ће, ако не промени размишљање у међувремену, моћи да размишља у шта је потрошила све то године од 2009. до тада.

Значи, ја не бих да омаловажавам оно што је урађено нити сам то икада радио на овом форуму. Супер је тај један сектор што је завршен, и све остало што је завршено. Само хоћу да кажем да мислим да би узимање зајмова за инфраструктуру и даље био врло паметан потез за Србију - у оној мери у којој је неопходан. На пример, ја мислим да је мост преко Аде град могао да плати без озбиљних зајмова (то је, у крајњем, неких 15% буџета за једну годину - значи, може за 5 година да се отплати по 3%), али рецимо железнички Коридор 10 је друга прича. То су огромни новци, и за такве ствари је разборито узети кредит, као када узмеш стамбени кредит јер је тај издатак напросто превелик за твоју плату.
 
Lisiere reche.
Reeetko da ce ikad neko ''od preko'' da kaze nesto pozitivno za neki projekat koji se desava u Srbiji. Inace, svaki srpski sajt koji ima neku vrstu diskusije, po pravilu je zatrpan komentarima ''sa zapada'' koji su nista vise nego pljuvacina.


Cini mi se da govoris o odredjenoj grupi dijaspore; Tu pre svega mislim na nase zemljake u Francukoj, Nemackoj, Svajcarskoj, Austriji itd.. I cini mi se da tu preovladjuje sistem kiselo grozdje. (sad ja malo generalizujem). Otisli ljudi u jednu hladnu sredinu u kojoj su verovatno neprihvaceni i umesto da to priznaju stalno govore o tome kako im je lepo a kako u Srbiji nista ne valja. A stvarnost bude sasvim razlicita.
Sa druge strane u Barseloni sam imao prilike da upoznam mnoge nase ljude koji su vrlo srecni da su ovde ali isto tako puno vole Srbiju i uvek se trude da je predstave na najbolji moguci nacin. Ja sam jedan od njih. Kad god me neko pita nesto o Srbiji ja im pricam satima, i svi dobiju zelju da je posete.
No to sve nema nikakve veze sa komentarima na ovom ili drugim sajtovima. Pozitivni komentari uglavnom ne proizvode nista. (osim naravno da ukazu sta je dobro). Negativni sa druge strane ukazuju na ono sto bi trebalo promeniti. I mogu biti vrlo konstruktivni (naravno ukoliko imaju smisla i ne sluze za puko pljuvanje). Kljucna razlika je cini mi se to sto mi koji zivimo preko se ne zadovoljavamo obrazlozenjima tipa nema se para, ovo i ono i opste gledano ne zadovoljavamo se malim stvarima. Dok ljudi koji zive u Srbiji se raduju svakoj sitnici iako zasluzuju bolje. Ja razumem da je jedna takva sitnica nekad pravo blago, ali mislim da se ne trebamo zadovoljavati time vec zahtevati bolje.
Daleko od toga Lisiere da je ovamo sve bolje a da u Srbiji nista ne valja. To su stavovi ljudi kojima nigde nije dobro ali se pretvaraju da im je sve savrseno kako ne bi priznali da u stvari nisu postigli ono sto su planirali. I ljudi koji Srbiju nazivaju Jugom su oni koji ocigledno sa istom imaju malo kontakata plus zive u proslosti. Ja takve ovde nisam upoznao.
Mislim da imamo pravo i mi koji smo otisli da ponesto i iskomentarisemo iako ne dajemo ni cent kako ti kazes za nase poreze. Mozda cemo jednog dana bas mi da ulozimo novac u neki projekat u Srbiji i da damo dobar primer. Na kraju krajeva svi mi NASOJ Srbiji zelimo sve najbolje, i mozda mozemo nesto pametno da kazemo.

PS Dobrodosao na forum i slobodno pogledaj negativne primere iz Barselone na sekciji Ko im ovo dozvoli. Nigde ne cvetaju ruze.
 
Vrh