Стварно бих волео да буде готово до краја године, али тренутна динамика то не може постићи, надам се да ће се убрзати!
Ne vidim razloga za baš toliki tvoj pesimizam... (kao ni za preterani optimizam i opčinjenost radovima ovog lika)
Jasno je da imaju 3 ključne tačke (Resnik, 1000 ruža, Bubanj Potok), ali je najčupavije kod avalskog puta, pre svega tunel, pa i petlja.
Na Bubanj potoku očekujem da brzo prebace saobraćaj (npr. početkom marta) na autoputu ispod novog parčeta nadvožnjaka i da do maja premoste i drugu stranu AP BG-NI, pa i skroz do druge "obale". Paralelno sa tim, očekujem da će se u istom periodu, za mesec-dva osposobi novi pravac BG-Niš preko nadvožnjaka, samim tim i da se otvori gradilište za spoj od obilaznice ka Nišu. Kasnije račvanje iz Niša ka BG i obilaznice. Ostaju gornje veze i vezice, ali i one su poodmakle, a nije da su neke i preterano bitne jer vode ka Pančevu. Sve u svemu, ništa što se za postojeći nivo završenosti (bez sektora C) ne može privesti nameni čak i do leta, uz naravno neizbežno psovanje zbog gužvi dok se bude prespajalo.
Resnik - nadvožnjak koliko vidim rade ploču na poslednjem preostalom polju, ali tu je veći problem spojiti ga sa kružnim zbog klizišta. Ali, tu su otfikarili pa otfikarili taj pravac ka Kijevu na (ne)određeno vreme. pa i ne utiče nešto na izgradnju same obilaznice. Završili su novu trasu obilaznice (što neki pogrešno nazivaju bajpas) i trebalo bi do kraja meseca da odvrnu saobraćaj tamo i ujedno završe preostalih 4 ili 5 polja (brojao sam al zaboravih) na nadvožnjaku preko pruge. Za par preostalih stubova, ploču do izolacije i asfalta treba im par meseci, dakle i to bi do leta moglo da bude pod asfaltom.
I konačno, najzahebanije - Beli Potok. Niče fensi petlja s kružnim i to mogu za 5-6 meseci da završe do kraja. Mnogo veća muka je sa tunelom, ali ako je nešto za radovati se, a i Vlogzila je u pravu da su tu radnici, radnici, radnici i što sam i ranije video na Sovinom snimku - armature, armature, armature za šipove, šipove, šipove! I Što govori da ćemo za mesec-dva imati bar onoliko metara tunela koliko je do sad odrađeno. A na osnovu Trbušana, koji je takođe cut&cover (mada je ovaj cover&cut kao galerija kod Bancareva), može se zaključiti koliko vremena treba ako je mobilizacija na max! Štaviše, ako do kraja maja ili sredine juna vidim da je avalski put vraćen tamo gde je nekad bio, što bi značilo da je taj središnji deo tunela izgrađen i zatrpan, smeo bih da se kladim da će celu obilaznicu pustiti do kraja godine! Iako će im ostati i poslednja trećina tunela uz novo preturanje saobraćaja.
Treba očekivati i malo veću aktivnost već u drugoj polovini februara, kad se brat-Sijevi vrate sa proslave njihovog novaka (sama NG im je došla 1.februara, ali svakodnevne žurkice im traju do 15.2.). Tako da mi završetak sektora B do kraja godine ne deluje sasvim izvesno, ali ni nerealno, naprotiv!